Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
06.01.2016 09:49 - Парите от Европа са усвоени, страната остава аутсайдер
Автор: chara Категория: Политика   
Прочетен: 19877 Коментари: 34 Гласове:
36


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

      Преди да са финансирали и един проект, чиновниците се приготвиха да купят автомобили и да похарчат първите милиони евросредства от новия програмен период

Светла Василева

image

    Стар виц оприличава статистиката с бански костюм - показвала много, но криела най-важното. Ако ви се случи да четете последния годишен доклад (за 2014 г.) за изпълнението на оперативна програма "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика", ще се убедите, че закачката съвсем не е безпочвена. Десетките числа и проценти, сравненията с предходни периоди и дори със ситуация, при която нямаме такава оперативна програма (ОП), внушават три неща. Първо. Програмата се изпълнява. Второ. Парите се усвояват успешно. Трето. Ефектът от всичко направено е положителен.
Внимателен прочит на стоте страници доклад разкрива съвсем не толкова оптимистични нюанси на гръмко натрапената успешност, чийто ефект върху икономическия растеж (неясно как изчислен), макар обявен за значителен, всъщност е

в рамките на статистическата грешка

    Така например според отчета броят на наетите изследователи в предприятията е 223 (при заложена цел 110), но количеството успешни проекти, изготвени от тях, е 0 (при цел 120-150). Броят подадени заявки за търговски марки, дизайни и патенти от подкрепените предприятия и изследователки организации е 92 (при цел 80), но регистрираните са - 0 (при цел 180). Имаме процес, но нямаме резултат. Това обаче не го пише в текстовата част на доклада, според която всичко е прекрасно.
    Друг пример. Според отчетеното по  приоритет "Развитие на икономика, базирана на знанието и иновационните дейности" са подкрепени 70 стартиращи иновативни предприятия (при заложена цел 95-130), като нивото на оцеляването им е 100% (при заложена цел 30%). Документът не коментира кога е измерено оцеляването, година след приключване на финансирането, две години или още докато траят проектите. Това е важно да се знае, тъй като по аналогичен начин ОП "Развитие на човешките ресурси" отчита стотици хиляди обучени български граждани, осигурена заетост на десетки хиляди от тях, но едва 18 работни места, запазени една година след спиране на финансирането. Същата е ситуацията и с неправителствените организации, спечелили проекти по ОП "Административен капацитет". Създадени набързо в последния момент преди старта на процедурата за финансирането им,

след приключване на проектите

повечето преустановяват дейността си. Спират плащането на заплати и осигуровки. Освобождават служителите си и офисите.
      Казано с други думи, докато има европейски и бюджетни пари, нещо се прави. Свършат ли, всичко замира. Само че този ефект не се проследява в отчетите, защото не е политически лицеприятен. Признаването му ще хвърли сянка върху гръмките слова за успешност и ще покаже, че тя е сведена до механичното усвояване на пари, макар и реализирано по правилата на Брюксел. Ще стане ясно и друго, че всеки разговор за устойчивост би бил компрометиран понеже такава на практика няма. Ето защо оперативните програми и еврофондовете се разказват в публичното пространство като километри магистрали, брой спортни зали, детски площадки и прочие, и най-вече като усвояване на пари. И понеже миналата година беше последна за изхарчването на средствата от първия програмен период (2007-2013 г.), политиците акцентираха върху усвояването им, при това в проценти. Колкото по-близо до 100%, толкова по-добре, все едно това е единственото мерило за управленския им капацитет. Така постъпиха и Бойко Борисов, и Кристалина Георгиева, и Томислав Дончев, и кметове и кандидат-кметове по време на предизборната кампания, и всеки висш държавен чиновник, който реши да прави позитивен пиар чрез оперативните програми. В навечерието на Рождество ресорният вицепремиер обяви поредния успех - 94% усвояване на евросредствата.
Въпросът е в това, като сме толкова добри и едва ли не отличници,

защо живеем зле?

Защо икономиката ни е в будна кома? Защо от производители се превърнахме в потребители на внесени стоки от други страни, в т.ч. на плодове и зеленчуци, нали ОП за развитие на селските райони уж финансира родното производство? Защо диспропорциите между Северна и Южна България се увеличават, вместо да се намаляват, нали прокламираната цел на еврофондовете беше кохезия - сближаване? Защо социалните неравенства се задълбочават, та нали евросредствата трябваше да се харчат с оглед постигане на положителен ефект едновременно за много хора, не за отделна група и не за отделен човек? Защо енергетиката е пред колапс, нали изпълнихме, че и преизпълнихме плана за инсталирани възобновяеми мощности, набелязан за 2020 г. още през 2012 г.? Защо неграмотните и трайно безработните са безчет, нали уж ги "квалифицираме" и "ограмотяваме" с европари? И още десетки защо...
     На тези въпроси политиците нямат отговори. Те дори и не помислят да ги коментират. Защото ще трябва да кажат и за другата роля на еврофондовете. Тази, която създава пръстени от фирми - на консултанти, на изпълнители (усвоители на европари) и подизпълнители. На бизнес, който съществува само и единствено покрай европоръчките, и на друг, който специално "възниква" от нищото, понеже са му обещани европроекти. Политиците трябва да престанат да се правят, че не забелязват как еврофондовете изкривяват пазарната среда, "успиват" предприемачите, превръщайки ги в бюрократи, интересуващи се не от нуждите и търсенето на пазара, а единствено от параграфите и условията за получаване на пари по процедурите, написани от Брюксел.
      Колкото и да не им се иска, управляващите

ще трябва да признаят

но не под сурдинка, а на висок глас и друго, че 80% от инвестициите в страната идват точно от еврофондовете, че те нямат капацитет да привлекат чужди инвеститори, нито да създадат дружелюбна и предвидима среда, която да ги доведе тук - правна, данъчно-осигурителна, съдебна, нито да гарантират квалифициран човешки ресурс, сигурност и неприкосновеност на инвестициите. Управляващите ще трябва да кажат, че европроектите са превърнати в перверзна награда на послушание и лоялност на местната власт, която ги употребява както намери за добре според хоризонта и визията си за престой в управлението. И не на последно място, искат или не, властите ще трябва да признаят, че се справят зле с управлението на европарите, че "борят" корупцията само на думи, показно за пред големите началници отвън, а в действителност съучастват в порочни практики, при които част от средствата се отклоняват за други цели. Така въпреки милиардите, излети в икономиката, за квалификация и преквалификация, България си остава аутсайдерът на ЕС, макар вече девет години да е в клуба на богатите.
Миналата година беше първата от

новия програмен период

ОП "Развитие на конкурентоспособността на българската икономика" вече се казва "Иновации и конкурентоспособност". Разбира се, още преди да е финансиран дори един проект, държавните чиновници, администриращи програмата, побързаха да наченат усвояването на част от заложената техническа помощ, да огласят първите обществени поръчки, че и да се препънат в тях. Така например обявата за организиране и провеждане на информационни събития - семинари, конференции, кръгли маси и консултации с експерти, презентации, срещи с лидери на мнение и др., публикувана на 4 юни 2015 г. с индикативна стойност 500 000 лв., бе прекратена. Вината за гафа, според записаното в официалните документи, намиращи се на страницата на Агенцията за обществени поръчки (АОП), е на Министерството на икономиката, което не е задало коректно параметрите, по които да бъде оформено ценовото предложение на отделните фирми, така че да е съпоставимо и да се спазят принципите на конкуренцията. Само след четири дни, на 8 юни, е публикувана друга обществена поръчка. Този път за изработка на печатни материали, свързани с дейността на оперативната програма и за доставка на рекламни сувенири. Общата стойност на поръчката е 240 000 лв. Тя е прекратена частично - в частта за сувенирите, тъй като фирмите, подали оферти, не отговарят на предварително посочените условия. Обществената поръчка за доставка на офис обзавеждане за нуждите на управляващия орган на ОП в столицата и негови поделения в шест български града, на стойност 180 000 лв., публикувана на 24 септември, е прекратена изцяло отново

по вина на възложителя

т.е. Министерството на икономиката. Този път чиновниците са забравили да предвидят изискване участниците да имат Сертификат за внедрена Система за управление на качеството по стандарт ISO 9001:200х или еквивалентен.
      Единствените обществени поръчки, които към момента са валидни, са за изработка на 12 бр. 30-секундни рекламни аудио- и визуални клипа, с индикативна стойност 108 000 лв.; за анализ и оценка на административния, техническия и финансов капацитет на институционалните бенефициенти на програмата на стойност 280 000 лв.; за  социологически проучвания за изпълнение и мониторинг и оценка на Годишните планове на стойност 200 000 лв. и за юридически услуги за 250 000 лв. Между тях е вмъкната и обява за закупуване на 20 броя нови моторни превозни средства - 15 леки автомобили тип "хечбек", 2 пътнически тип "СУВ" и 3 леки автомобила тип "седан". Общата стойност е 800 000 лв. без ДДС. Така, още преди да е финансиран какъвто и да е проект, чиновниците се приготвиха с усвояването на първите 2 558 000 лв. без ДДС. Понеже не можаха да напишат дори условията според изискванията, ще усвоят 1 678 000 лв. Засега. И ще продължават напред, както те си знаят. Да му мислят онези, които се надяват парите от ОП да променят живота им.

 
duma.bg




Гласувай:
36



1. jelezov - Гласувах положително, защото п...
06.01.2016 11:44
Гласувах положително, защото постът си заслужава. В следващ коментар ще се опитам да направя анализ на текста, ако авторката ми обясни най-дълбокия смисъл, съдържащ се в следния цитат:
"Колкото и да не им се иска, управляващите

ще трябва да признаят

но не под сурдинка, а на висок глас и друго, че 80% от инвестициите в страната идват точно от еврофондовете, че те нямат капацитет да привлекат чужди инвеститори, нито да създадат дружелюбна и предвидима среда, която да ги доведе тук - правна, данъчно-осигурителна, съдебна, нито да гарантират квалифициран човешки ресурс, сигурност и неприкосновеност на инвестициите."
цитирай
2. rokset - Тези неща, даже вече не ни учудват.
06.01.2016 12:20
"Там едни хора ,трябва да вземат едни пари..." - цитат от преди поне десет години. Сменете "вземат" с "усвоят".... Всичко си върви ,както винаги.
цитирай
3. chara - jelezov обяснявам:
06.01.2016 13:03
Това, което идва от еврофондовете, е значително, огромна част от публичните инвестиции - близо 80 на сто, се правят със средства от ЕС, коментира вицепремиерът Томислав Дончев на конференцията "Първите седем години в ЕС - оценка на инвестициите в дългосрочен растеж и нетните ефекти от тях в секторен и регионален план".
17.11.2015
цитирай
4. kvg55 - Нека не изпадаме в сиромахомилс...
06.01.2016 14:19
Нека не изпадаме в сиромахомилство. Държавната администрация не може да работи при мизерни условия. За нейната работа са необходими добре отоплени през зимата и добре охладени през лятото канцеларии; най-нови компютри, консумативи и прочие канцеларски материали; автомобили за бързо придвижване до работното място и не на последно място - прилично трудово възнаграждение.
Открит остава въпросът - дали и при луксозни условия, държавната администрация е способна да работи. Но това не е неин проблем, а на ползващите услугите й.
цитирай
5. kbalenciaga - Голямата Измама е, че парите идвали от Европа
06.01.2016 14:52

А в действителност като вноски за периода 2007-2013г. България е внесла в Европейския съюз 5 милиарда евро.
Като през този период е получила точно същите 5 милиарда евро обратно.
А лъжат и мамят българите, че тези пари по европейските програми били от ЕС!

В същото време тези пари се използват в умишлено създадени правила от ЕС, с голяма цел да се развива корупцията в България!
Да се дават на измамници, крадци и мошенници слуги на управляващите ЕС.

Така държавата затъва все повече и повече, и е все по зависима от бюрократите в Брюксел.
И поради всичко това, българина живее в невиждана до сега бедност, мизерия и нищета!
цитирай
6. josarian - Един плюс имаш от мен - тук мненията ни напълно съвпадат.
06.01.2016 14:54
Първо - относно статистиката, сещам се за една изключителна жена: Ренета Инджова. Неслучайно я махнаха от шефското място в националния статистически институт.
Относно това, че страната остава пълен аутсайдер, барабар с поданиците си, съм абсолютно съгласен. Защо е така? Защото парите бяха усвоени от хора, които са част от задкулисието, част сне/случайни хора, но основното е, че всички те не виждат по-далеч от носа си - нямат визия за бъдещето нито на държавата, нито на фирмите си, нито на слружителите си. Това са хора, полезни единствено и само на себе си. А те са възпитани по времето на соца - повечето са свързани с червени нишки и пари. Това са хората, които Партията Кърмилница откърми в продължение на 45/70 години - далавераджии, престъпници, измамници, алчни безродници. Те са бездънна ямата, черната дупка на България. Цялата тази каша от червеносинипемпени олигарси произлезе от комунистическото котило. Заради тях сме на този хал, не заради хамериканците, не заради еврогейците. Такива ми ти работи. Светлина в дупката се не види, Светле. Дори мистър Питкин да дойде да ни освободи, нещата няма да се оправят, дори ще се влошат - справка - Русия днес: 50% обезценяване на и без това дървената рубла, прекъсване на всички нормални бизнес-връзки, нарушен нормален диалог с бизнеспартньори, липса на стратегически съюзници, изключително силна и нагла олигархия и тотална бедност извън мегасититата Москва и Пербург и изключително лоша икономическа прогноза за десетилетия напред..
цитирай
7. vencivaleri1951 - Чара ЧНГ и нека Бог да ти дава здраве и късмет!
06.01.2016 14:58
Сега по постинга. Мисля си , че ако германците усвояваха парите по "Маршал" като нас
Германия и до днес да е в развалини. Публична истина е , че еврофондовете и проектите по тях като че ли имат за главна задача да обогатяват еврочиновниците и тези на бенифициента. Ще ти дам един елементарен пример по курсовете и проектите по ограмотяване . Приятелка на дъщеря ми я включи в подобен проект. През уйкендите ходеше и преподаваше английски или немски/първото и образование е филология и педагогика/ и го правеше за 2000 за двата почивни дни.
Курсистите- безработни роми които в болшинството неграмотни и седят в час единствено заради помощите. При нейна колежка от проекта един от ограмотяващите почнал да мастурбира...Какво да говорим. Въпреки завишения като заплащане хорариум процентът на разходите за лекторите бил около 20%
Дали ще се досетиш къде са отишли другите пари. Освен езици, учили ги на програмиране, бизнес проекти, менижмънт и маркетинг...
Толкова ми е гадно, че спирам...
цитирай
8. vencivaleri1951 - Щом е изключителна Инджова
06.01.2016 15:01
josarian написа:
Първо - относно статистиката, сещам се за една изключителна жена: Ренета Инджова. Неслучайно я махнаха от шефското място в националния статистически институт.
Относно това, че страната остава пълен аутсайдер, барабар с поданиците си, съм абсолютно съгласен. Защо е така? Защото парите бяха усвоени от хора, които са част от задкулисието, част сне/случайни хора, но основното е, че всички те не виждат по-далеч от носа си - нямат визия за бъдещето нито на държавата, нито на фирмите си, нито на слружителите си. Това са хора, полезни единствено и само на себе си. А те са възпитани по времето на соца - повечето са свързани с червени нишки и пари. Това са хората, които Партията Кърмилница откърми в продължение на 45/70 години - далавераджии, престъпници, измамници, алчни безродници. Те са бездънна ямата, черната дупка на България. Цялата тази каша от червеносинипемпени олигарси произлезе от комунистическото котило. Заради тях сме на този хал, не заради хамериканците, не заради еврогейците. Такива ми ти работи. Светлина в дупката се не види. Дори мистър Питкин да дойде да ни освободи нещата дори ще се влошат.


ще я подкрепиш ли на президентските избори където най-вероятно ще бъде номинирана за вице от АБВ???

Ха сега де:))))
цитирай
9. josarian - Абсолютни глупости на търкалета - България е напред със 7млрд евро - вероятно калкулатора ти е руски.
06.01.2016 15:05
kbalenciaga написа:

А в действителност като вноски за периода 2007-2013г. България е внесла в Европейския съюз 5 милиарда евро.
Като през този период е получила точно същите 5 милиарда евро обратно.
А лъжат и мамят българите, че тези пари по европейските програми били от ЕС!

В същото време тези пари се използват в умишлено създадени правила от ЕС, с голяма цел да се развива корупцията в България!
Да се дават на измамници, крадци и мошенници слуги на управляващите ЕС.

Така държавата затъва все повече и повече, и е все по зависима от бюрократите в Брюксел.
И поради всичко това, българина живее в невиждана до сега бедност, мизерия и нищета!

цитирай
10. josarian - Абсолютно!
06.01.2016 15:05
vencivaleri1951 написа:
josarian написа:
Първо - относно статистиката, сещам се за една изключителна жена: Ренета Инджова. Неслучайно я махнаха от шефското място в националния статистически институт.
Относно това, че страната остава пълен аутсайдер, барабар с поданиците си, съм абсолютно съгласен. Защо е така? Защото парите бяха усвоени от хора, които са част от задкулисието, част сне/случайни хора, но основното е, че всички те не виждат по-далеч от носа си - нямат визия за бъдещето нито на държавата, нито на фирмите си, нито на слружителите си. Това са хора, полезни единствено и само на себе си. А те са възпитани по времето на соца - повечето са свързани с червени нишки и пари. Това са хората, които Партията Кърмилница откърми в продължение на 45/70 години - далавераджии, престъпници, измамници, алчни безродници. Те са бездънна ямата, черната дупка на България. Цялата тази каша от червеносинипемпени олигарси произлезе от комунистическото котило. Заради тях сме на този хал, не заради хамериканците, не заради еврогейците. Такива ми ти работи. Светлина в дупката се не види. Дори мистър Питкин да дойде да ни освободи нещата дори ще се влошат.


ще я подкрепиш ли на президентските избори където най-вероятно ще бъде номинирана за вице от АБВ???

Ха сега де:))))

цитирай
11. jelezov - ПОВТОРЕН ВЪПРОС към 3. chara - jelezov обяснявам:
06.01.2016 15:20
Уважаема госпожо Василева,
Боя се, че не сте ме разбрала. Контекста на цитата, който поместих, разбирам така: вие лично имате положително отношение към чуждестранните инвестиции, каквито и да са те, и от където и да идват. Упреквате сегашните управляващи, че не "... създа(В)ат дружелюбна и предвидима среда, която да ги доведе тук - правна, данъчно-осигурителна, съдебна, нито да гарантират квалифициран човешки ресурс, сигурност и неприкосновеност на инвестициите."
Питам: ако, в резултат на вашата критика, управляващите вземат, че се осъзнаят и създадат "дружелюбна и предвидима среда", в резултат на която потекат примерно по 10 млрд. долара годишно, това за нацията ДОБРО или ЗЛО ще бъде?
Питам, защото проблемът "чуждестранни инвестиции" е теоретически затлачен; от политиците се изролзва като пропагандно оръжие, а фактически той има съдбовно значение за нацията и държавата ни.
цитирай
12. jelezov - Предложение към chara
06.01.2016 15:46
Предлагам коментарите на josarian да се трият, защото отвеждат обсъждането в грешна и безплодна посока. Така стана при обсъждането на предишния пост - интервюто с проф. Людмил Георгиев. Има реална опасност и сега да се повтори същото. А колегите съветвам да не му обръщат внимание, защото е психично неуравновесен.
цитирай
13. kvg55 - До jelezov
06.01.2016 15:48
Не си ли помогнем сам, никой не може да ни помогне.
цитирай
14. chara - За средствата от ЕС. Към момента, реално изплатените суми чрез оперативните програми са 14 517 109 453 лв.
06.01.2016 16:14
от тях 12 316 219 657 лв. са европейски. Данните са от ИСУН. Обновяват се в реално време.
Нашите вноски в бюджета на ЕС към ноември 2015 г. са 7 144 500 000 лв. по данни на БНБ.
цитирай
15. chara - jelezov за ПЧИ. Моята претенция е към правителството, което трупа актив, замълчавайки,
06.01.2016 16:21
че в действителност инвестиционната му "програма" се дефинира от еврофондовете и се подсигурява финансово от тях. Но това са програми писани на друго място от други хора, не от българи. Ние просто ги следваме и затова резултатите са такива, каквито са.
Иначе не пречи да има чужди инвестиции в страната, стига тя да е наясно каква иска да бъде след 15-20-30 г. и съобразно това да създаде рамка за поощряването им. Щото до преди години поощрявахме голф игрища... Няма анализ на ефекта от тези "поощрения".
Така стигаме до нещо, което липсва вече четвърт век - какви искаме да бъдем, каква икономика, каква държава и т.н. Отсъствието на национална доктрина води до действия "на парче" и ден за ден или мандат за мандат, затова сме и наникъде и в нищото.
цитирай
16. ivanna4ev - Държава, която поставя външни и...
06.01.2016 17:51
Държава,която поставя външни интереси над националните, която залага за своето развитие на еврофондове и чужди инвестиции няма бъдеще. Ние го правим от доста време и за това не е никаква изненада, че нямаме настояще. Е, за сметка на това сме еврочленове за пример.
цитирай
17. planinitenabulgaria - Докато начело на страната не застане
06.01.2016 18:15
г/н Сидеров, нещата няма да се оправят, тук мненията ни съвпадат. За да стане това по-бързо повече такиви статии трябва да се появяват или пък инетрервюта с отбрани професори,предварително наактивирани за всяка своя дума.
По случай НГ едиин поздрав за Вас:
https://www.youtube/watch?v=o0R5WIKZKXU
Долу правителството на ГЕРБ! Да на присъединяването на КНДР към семейството на ядрените дръжави!
цитирай
18. demonwind - Не бива
06.01.2016 18:49
да се сравнява тотално изпадналата българска икономика с тази на Русия. Русия е на такова дередже, защото всичко се влага във ВПК и в момента (както и преди ВСВ) Русия притежава най-мощната армия в света, способна да прегази Европа за най-много седмица без сериозни загуби. Освен това, евтината рубла е БЛАГОПРИЯТНА за руската икономика (справка - супер евтиния долар в близкото минало), а не разрушителна. Освен това, Русия изкупи 3/4 от световните запаси от злато (а много хора знаят на кого трябва то и този някой не произхожда от тази слънчева система), така че руснаците да не ги мислим, ами да мислим, че дори тези, за когото е златото, да дойдат и да ни спасят, пак няма да можем да се оправим. За съжаление в сегашния период ни оправя тотална диктатура, ограничаване на 95% на всички права и свободи за неограничен период от време, до регулиране на ситуацията. За съжаление без външна подкрепа това няма как да се случи - България е твърде малка и бедна, за да може да си бъде самодостатъчна, а пък и армията ни се състои от тюфлеци и алкохолици (болшинството). Така че - давай, Европо, кеф ти пари, кеф ти "бежанци"... Народа ще опъва.
цитирай
19. apostapostoloff - А пък българите изяли и изпили
06.01.2016 19:54
повече от 4 МИЛИАРДА по празниците. Защото 5 пари не дават за брътвежите на разни леви главанаци. Хората печелят големи пари, ядат, пият и се веселят и плюят на такива вариклечковци като вас.
цитирай
20. demonwind - 19. apostapostoloff
06.01.2016 20:11
А пък EasyCredit и Кредисимо са отчели рекорден ръст на кредитите по Нова Година, защото 99% от хората са именно главанаци като Апостола. Хората вземат тлъстите кредити, пият и се веселят и после плачат, като им звъннат мутрите на вратата...
цитирай
21. appen13 - Парите по ЕВРО-ПОДАЯНИЯТА са си отишли ТОЧНО ТАМ И ТОЧНО ПРИ ТЕЗИ, за КОГОТО СА БИЛИ ПРЕДНАЗНАЧЕНИ !!!
06.01.2016 20:26
Дайтe си сметка къде живеетe и, това че обитавате една евро-германска КОЛОНИАЛНА ТЕРИТОРИЯ!!!
ЦЯЛАТА система на отпускане на евро-средства е не само АНТИ-ПАЗАРНА, но и ОСНОВЕН фактор за КРИМИНАЛИЗИРАНЕТО и КОРУМПИРАНЕТО на централната и местната администрация ! И точно това е целта на Берлин и Брюксел !!!!

Да не си мислите, че те нямат инструменти и схеми да прекратят това безобразие ???
Имат, но ПРОСТО НЕ ИСКАТ, защото ТОВА ГИ УСТРОЙВА ИДЕАЛНО !!!!

ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ ЦИНИЗЪМ е да не се ПРИЗНАВА, че ОСНОВЕН КОРУПЦИОНЕН И КРИМИНОГЕНЕН фактор за туземната колониална администрация в евро-германското гау"България" са ЕВРО-ПОДАЯНИЯТА по АНТИ-ПАЗАРНИТЕ евро-програми, които и де факто и де юре са ОФИЦИАЛНОТО ЗАПЛАЩАНЕ на Берлин и Брюксел на тази туземна колониална администрация и прислужващите средства за масова дезинформация затова, че гарантират на същите тези Берлин и Брюксел, че българските евро-унтерменши, ЩЕ ПРОДЪЛЖАВАТ ДА ПЛАЩАТ С МИЗЕРИЯТА СИ, ЗА ЖИЗНЕНИЯ СТАНДАРТ НА ЕВРО-ГЕРМАНСКАТА КОЛОНИАЛНА МЕТРОПОЛИЯ !!!!!
цитирай
22. ivanna4ev - demonwind, прав е apostapostol...
06.01.2016 20:49
demonwind, прав е apostapostoloff. И светилото на Премиер-ите в българската история така каза - Какви бедни българи бе? Държат 80 млрд. лв. в банките. На него не, но на денонощно величаещото се Светило няма да предложа да живее със средната пенсия, с която живеят половината от останалите в бившата държава България. Предлагам му да поживее със средната заплата на другите 40% българи, оцеляващи тук, колкото и напарфюмирана да е тя от услужливата национална статистика.
цитирай
23. josarian - Най-силната армия в света.... Това може да се каже след края на Третата Световна Война. Засега е 9 пъти по-малка от НАТО.
06.01.2016 21:05
demonwind написа:
да се сравнява тотално изпадналата българска икономика с тази на Русия. Русия е на такова дередже, защото всичко се влага във ВПК и в момента (както и преди ВСВ) Русия притежава най-мощната армия в света, способна да прегази Европа за най-много седмица без сериозни загуби. Освен това, евтината рубла е БЛАГОПРИЯТНА за руската икономика (справка - супер евтиния долар в близкото минало), а не разрушителна. Освен това, Русия изкупи 3/4 от световните запаси от злато (а много хора знаят на кого трябва то и този някой не произхожда от тази слънчева система), така че руснаците да не ги мислим, ами да мислим, че дори тези, за когото е златото, да дойдат и да ни спасят, пак няма да можем да се оправим. За съжаление в сегашния период ни оправя тотална диктатура, ограничаване на 95% на всички права и свободи за неограничен период от време, до регулиране на ситуацията. За съжаление без външна подкрепа това няма как да се случи - България е твърде малка и бедна, за да може да си бъде самодостатъчна, а пък и армията ни се състои от тюфлеци и алкохолици (болшинството). Така че - давай, Европо, кеф ти пари, кеф ти "бежанци"... Народа ще опъва.

Освен това рублата е направо изчезнала а и няма какво да стимулира, защото Русия неможе да продаде нищо извън Евразийската менажерия - няма принадена стойност, освен да продава ресурси нищо друго не и остава. Дори оръжие е продала за едва 9 милиарда долара, докато само компанията Уолт Дисни е продала филмчета за 45 милиарда долара. Провери вкъщи, какво Сделано в Путландия ще намериш!? Освен някоя Лада Ливада в гаража или бутилка водка в хладилника нищо друго. А, възможно е някой Макаров да имаш, ако си бивш военен...
Доколкото за изкупеното злато и останалите алабаланици - не ме разсмивай, че ще пукна от смях. А пък ако теб те оправя само диктатура, предлагам ти да вземеш със себеси Железов и да идете в Северна Корея - там ще ви оправят и двамата:)
цитирай
24. josarian - Привет, Железов, твоето предложение не се приема, друго имаш ли, или ще си седнеш на трибуквието:)
06.01.2016 21:13
jelezov написа:
Предложение към chara- Предлагам коментарите на josarian да се трият, защото отвеждат обсъждането в грешна и безплодна посока. Така стана при обсъждането на предишния пост - интервюто с проф. Людмил Георгиев. Има реална опасност и сега да се повтори същото. А колегите съветвам да не му обръщат внимание, защото е психично неуравновесен.



цитирай
25. josarian - В крайна сметка си мисля, че ще е най-добре и безболезнено за всички, парите от еврофондовете директно да се превеждат в офшорните сметки на другарите.
06.01.2016 21:28
Така ще избегнем маса неудобства и подробности. Така вълкът ще бъде цял и агнето напълно изядено. Ние и държавата пак ще сме си бедни, парите напълно усвоени, а червените дембили - предоволни. И вече мистър Питкин ще може спокойно да дойде на бял кон и да ни освободи. А пък другарите ще му издигнат един хуууубав памятник нерукотворный, по-голям от Альоша и МОЧА, взети заедно - с правилно усвоените еврогейските пари естествено:)
цитирай
26. kbalenciaga - Измамата с вноските на България в ЕС - продължение
06.01.2016 21:46

Първо леко отклонение:
"... вероятно калкулатора ти е руски."
josarian, ей Палячо измислен!
Не се заяждай с мен, а ходи да си играеш в Цирка на путинофили и путиномрази с такива Платени дезинформатори като тебе, каквито са кушел и "добронамерен".
Ясно ли ти е?!
(край на отклонението)

А относно темата:
Измама чрез СТАКМИСТИКА!

Открийте разликите между това:
"Страната ни е платила 488.2 млн. евро за 2014 г.

Вноската на Република България, платена към бюджета на ЕС през 2014 г., е в размер на 488.2 млн.евро (954.9 млн. лева). Разпределението на средствата е следното:

1. Традиционни собствени ресурси - 110 761 731.71 лева.

В това число:

Мита - 109 976 691,19 лева.

Такси върху производството на захар и изоглюкоза - 785 040,52 лева.

2. "Национална вноска" - 773 784 577.71 лева.

В това число:

Ресурс на база ДДС - 120 871 373.73 лева;

Ресурс на база БНД - 599 359 195.08 лева.

Корекция за Обединеното кралство - 53 554 008.90 лева.

Други - 70 307 767.84 лева.

3. Общо вноска - 954 854 077,26 лева."

И това:
Че вноската на България в ЕС за същата 2014г., според Министерството на Финансиите е 428 мил. евро.

Открийте разликите!

chara, ти като журналист не би трябвало да се лъжеш така...
А точно обратното.
Ето ти тема за нова статия, как се МАМИ българина, относно това, колко пари вземат от джоба му за бюджета на ЕС, РЕАЛНО, а не според Стакмистиката.
И как го лъжат най-нагло и просташки!
цитирай
27. demonwind - 23. josarian
06.01.2016 21:49
Абе не знам за другото, ама за златото вече изтече доста информация (по принцип е секретна, до каквато имам "удоволствието" да имам достъп). Колкото до оръжието, НАТО има девет пъти повече оръжие, от което е годно само... около 15-20%. Като станаха събитията в Украйна военния отдел на ЕС бая беше загрял - ходеха като сомнамбули, а един чичко на висока позиция беше признал под сурдинка в една кръчма, че ако тръгнат сега руснаците, Европа пада за няма и три дена. Е, аз им давам седмица. Всъщност Русия (СССР) преди ВСВ е бил в същото положение - всички са мислели колко са зле руснаците, докато всъщност се оказва, че по брой войници и въоръжение са превъзхождали всички световни армии тогава, взети заедно. Саможертвата на лудия Хитлер всъщност спасява цяла Европа от това, което я е очаквало. Сега обаче вече няма кой да я спаси. И знай, че Русия не е инициатора, Русия е средството...
Колкото до фондовете - ЕС е прогнил отвсякъде на тази тема. Ела в Брюксел да видиш големите поръчки как ги обират 2-3 фирми, въобще всички поръчки ги обират тия 2-3 фирми, останалите обират трохите като подизпълнители. Системата е зле, но скоро ще му се види края, а пари никой не може да отнесе на оня свят ;)
цитирай
28. josarian - Льольо, освен, че калкулатора ти е руски си и неграмотен - пише се стЪкмистика. Написал си го грешно точно два пъти. И неможеш ли да натиснеш "цитирай"
06.01.2016 22:02
kbalenciaga написа:

Първо леко отклонение:
"... вероятно калкулатора ти е руски."
josarian, ей Палячо измислен!
Не се заяждай с мен, а ходи да си играеш в Цирка на путинофили и путиномрази с такива Платени дезинформатори като тебе, каквито са кушел и "добронамерен".
Ясно ли ти е?!
(край на отклонението)

А относно темата:
Измама чрез СТАКМИСТИКА!

Открийте разликите между това:
"Страната ни е платила 488.2 млн. евро за 2014 г.

Вноската на Република България, платена към бюджета на ЕС през 2014 г., е в размер на 488.2 млн.евро (954.9 млн. лева). Разпределението на средствата е следното:

1. Традиционни собствени ресурси - 110 761 731.71 лева.

В това число:

Мита - 109 976 691,19 лева.

Такси върху производството на захар и изоглюкоза - 785 040,52 лева.

2. "Национална вноска" - 773 784 577.71 лева.

В това число:

Ресурс на база ДДС - 120 871 373.73 лева;

Ресурс на база БНД - 599 359 195.08 лева.

Корекция за Обединеното кралство - 53 554 008.90 лева.

Други - 70 307 767.84 лева.

3. Общо вноска - 954 854 077,26 лева."

И това:
Че вноската на България в ЕС за същата 2014г., според Министерството на Финансиите е 428 мил. евро.

Открийте разликите!

chara, ти като журналист не би трябвало да се лъжеш така...
А точно обратното.
Ето ти тема за нова статия, как се МАМИ българина, относно това, колко пари вземат от джоба му за бюджета на ЕС, РЕАЛНО, а не според Стакмистиката.
И как го лъжат най-нагло и просташки!

цитирай
29. josarian - Днешните руснаци нямат нищо общо нито с онези, които ни освободиха от турско, нито с онези, дето ни поробиха след 1944 година, не се заблуждавай. Като вземем пр
06.01.2016 22:06
demonwind написа:
Абе не знам за другото, ама за златото вече изтече доста информация (по принцип е секретна, до каквато имам "удоволствието" да имам достъп). Колкото до оръжието, НАТО има девет пъти повече оръжие, от което е годно само... около 15-20%. Като станаха събитията в Украйна военния отдел на ЕС бая беше загрял - ходеха като сомнамбули, а един чичко на висока позиция беше признал под сурдинка в една кръчма, че ако тръгнат сега руснаците, Европа пада за няма и три дена. Е, аз им давам седмица. Всъщност Русия (СССР) преди ВСВ е бил в същото положение - всички са мислели колко са зле руснаците, докато всъщност се оказва, че по брой войници и въоръжение са превъзхождали всички световни армии тогава, взети заедно. Саможертвата на лудия Хитлер всъщност спасява цяла Европа от това, което я е очаквало. Сега обаче вече няма кой да я спаси. И знай, че Русия не е инициатора, Русия е средството...
Колкото до фондовете - ЕС е прогнил отвсякъде на тази тема. Ела в Брюксел да видиш големите поръчки как ги обират 2-3 фирми, въобще всички поръчки ги обират тия 2-3 фирми, останалите обират трохите като подизпълнители. Системата е зле, но скоро ще му се види края, а пари никой не може да отнесе на оня свят ;)


Като вземем предвид, че болшевиките избиха цялата руска интелиенция, нищо чудно че сега само 14% са против мистър Путкин и неговата команда. И не ни занимавай с фантазиите си, моля.
цитирай
30. demonwind - И преди ВСВ
06.01.2016 22:18
за някои са мислели, че си фантазират. Апропо, знаеш ли какво означава информация с гриф COSMIC TOP SECRET (по класификацията на НАТО)? Надали, ама не всеки може да има подобен достъп. И може би е по-добре, че нямам право да я разкривам - на удавниците се подхвърлят обикновено сламки, пък от тях зависи дали ще успеят да ги използват по предназначение. Всъщност и датата е вече планирана, но да си кажа честно, не я знам - тук вече нивото е доста високо. Но ще е скоро, повярвай ми. Нито аз, нито ти ще се спасим от това, което ни очаква, макар, че входът на един от подземните градове е току до мен, на няколко пресечки от къщата, в която живея...
цитирай
31. josarian - Апропо, преди ВСВ СеСеСеРето е било съюзник на ефрейтор Шикългрубер. И по времето на Зимната война,
06.01.2016 22:42
demonwind написа:
за някои са мислели, че си фантазират. Апропо, знаеш ли какво означава информация с гриф COSMIC TOP SECRET (по класификацията на НАТО)? Надали, ама не всеки може да има подобен достъп. И може би е по-добре, че нямам право да я разкривам - на удавниците се подхвърлят обикновено сламки, пък от тях зависи дали ще успеят да ги използват по предназначение. Всъщност и датата е вече планирана, но да си кажа честно, не я знам - тук вече нивото е доста високо. Но ще е скоро, повярвай ми. Нито аз, нито ти ще се спасим от това, което ни очаква, макар, че входът на един от подземните градове е току до мен, на няколко пресечки от къщата, в която живея...


И по време на Зимната война, когато СеСеСеРето напада Финландия, отнася такъв пердах з при това 10:1 в полза на тъмните сили на Империята на Злото, че дълго им държи влага.
цитирай
32. kbalenciaga - josarian, платено дезинформаторско нищожество
06.01.2016 22:56

Ти схващаш ли какво ти говоря изобщо, или си по тъп, от колкото изглеждаш?!
Какво си мислиш, че като сте платени дезинформатори ти, кушела, и други такива като вас, и като сте Осрали целия блог с простащините ви, прогонили сте толкова много блогъри, всичко ви е позволено?!
Мислите че никога българите няма да разберат какви сте нищожества, как дълги години ги дезинформите като платени подлоги?!
Мислите че всичко това ще остане безнаказано за вас?
цитирай
33. josarian - Дааа, определено имаш проблем с нервите, но това е поправимо, не се притеснявай. Поне на този етап.
06.01.2016 23:05
kbalenciaga написа:

Ти схващаш ли какво ти говоря изобщо, или си по тъп, от колкото изглеждаш?!
Какво си мислиш, че като сте платени дезинформатори ти, кушела, и други такива като вас, и като сте Осрали целия блог с простащините ви, прогонили сте толкова много блогъри, всичко ви е позволено?!
Мислите че никога българите няма да разберат какви сте нищожества, как дълги години ги дезинформите като платени подлоги?!
Мислите че всичко това ще остане безнаказано за вас?


И, да попитам - кое по-точно е дезинформация - че е имало договор между Хитлер и Сталин, така нареченият договор Молотов-Рибентроп? Или дезинформация е факта, че червената Армия е била бита као маче у дирек от смелите фини, когато са били нападнати от СеСеСеРето!?
цитирай
34. vestvi - Проблемът е в думичката "Усвоени"
07.01.2016 12:20
Правилно е да се пише: Използвани за 1 завод; 5 фабрики; 10 моста; 100 трактора
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: chara
Категория: Политика
Прочетен: 6417398
Постинги: 279
Коментари: 11520
Гласове: 89145
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031