Постинг
17.07.2009 09:52 -
ПОКАЯНИЕТО В ХРАМА НА ПОЛИТИКАТА
Автор: chara
Категория: Политика
Прочетен: 12020 Коментари: 60 Гласове:
Последна промяна: 28.11.2009 15:07
Прочетен: 12020 Коментари: 60 Гласове:
50
Последна промяна: 28.11.2009 15:07
Покаянието отсъства от храма на българската политика.
Няма го. Както ги няма смирението, великодушието, състраданието, честта и достойнството. Захвърлени зад олтара, скрити под лепкавия прах на суетата, те са потънали в забрава.
Не знам имало ли ги е някога?!!
Възможно е!
В други времена!
Но днес …
Днес властват показната самоувереност, надменната всепозволеност, арогантния език, клишираното празнословие, агресивната безотговорност, скрита в анонимността на институции, партии, ЕС, финасовата криза и т.н.
Тъжен е този храм на политиката. Без икони. Без святост. Без идеали. Без ценности.
А можеше да бъде друг.
Можеше … ако го имаше покаянието.
За безбройните грешни или недалновидни управленски решения, “стоварили” на гражданите режим на тока, водата, на подаването на газ, на топлинна енергия, оставили улиците на големи градове заринати в боклук, “създали” пътна инфраструктура, приличаща на швейцарско сирене, довели до необратимо и грозно бетониране на крайморската ивица, “произвели” “недружелюбна” градска среда с малко зелени “острови”, но с много задръствания и проблеми в достъпността за инвалидите.
За надскоченото многократно ниво на некомпетентност, обвързало страната с трудно постижими срокове за достигане на екологични норми на сметища и термични централи, с намалени квоти парникови газове, високи ставки за акцизи на горива, в това число и на биогорива.
За зле и набързо създадени закони, някои от които, обслужващи интереси на не повече от дузина хора в държавата.
За сбърканите политики в здравеопазването.
За престъпната липса на политика по отношение на изоставените деца и децата в риск.
За спрените средства от Еврофондовете.
За унижението, което понасят българските граждани след всеки пореден шамар на ЕК – за корупцията, съдебната система, спрени акредитации на агенции.
И още, и още ….
Няма го покаянието!
Дано някой, все пак, се осмели да го върне в храма!
Статията е публикувана в АФЕРА.БГ:
http://www.afera.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=7657&Itemid=9
Статията е публикувана в АФЕРА.БГ:
http://www.afera.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=7657&Itemid=9
Съмнявам се това с покаянието да стане...
Прекалено сме добри.
Ние великодушно всеки път прощаваме, забравяйки всички сторени злини.
цитирайПрекалено сме добри.
Ние великодушно всеки път прощаваме, забравяйки всички сторени злини.
защото в храма са само търговците.
Всъщност храм има ли?
цитирайВсъщност храм има ли?
Възхитена съм от това, което сте написали. Простете ми, но качих Вашето мнение в свежо! Бих искала много българи да го прочетат. Думите не са празни, нищо не означаващи във времето и пространството. Вашите тежат като камък и ще оставят следа в ежедневието на много от нас.
цитирай
4.
анонимен -
Като знаем кой се занимава и кой прави политика
17.07.2009 10:48
17.07.2009 10:48
днес в България, ясно е, че такова понятие като
ПОКАЯНИЕ е абсолютно неизвестно!!!!!!
цитирайПОКАЯНИЕ е абсолютно неизвестно!!!!!!
Постинга е много на място. В дните на криза за годините в които "политиците" си водиха "битките" пепелищата останали и след "грижата им за народа" не престават да пушат.
Мисленето им е подчинено на собствените им битки, а хората ги гледат в очите и с горчилка и яд ги чакат да мирясат
цитирайМисленето им е подчинено на собствените им битки, а хората ги гледат в очите и с горчилка и яд ги чакат да мирясат
Това е оксиморон.))Поздравления за поста!
" Днес властват показната самоувереност, надменната всепозволеност, арогантния език, клишираното празнословие, агресивната безотговорност..." Чувствам се провокирана от правотата на думите Ви , затова ще си позволя да
пусна в блога си есе на една седмокласничка, за да видим как се отразява всичко това в света на децата...и как не само политиците не си дават ясна сметка за последствията...
цитирай" Днес властват показната самоувереност, надменната всепозволеност, арогантния език, клишираното празнословие, агресивната безотговорност..." Чувствам се провокирана от правотата на думите Ви , затова ще си позволя да
пусна в блога си есе на една седмокласничка, за да видим как се отразява всичко това в света на децата...и как не само политиците не си дават ясна сметка за последствията...
от съвременните политици, но пък знае ли човек, може и да се появи някой от някъде и да се престраши! :)
цитирайтака е, но кой ги пусна и кой ги търпи?
цитирай:)
цитирайВАША СТРАНА"
и в същото време - далавери с ДДС, спрени фондове заради злоупотреби, спестено ДДС на определени фирм, безконтролно харчене на публични средства и
как не се появи един с ръка на сърцето да каже: ИЗВИНЯВАЙТЕ, СГРЕШИХМЕ?!!
цитирайи в същото време - далавери с ДДС, спрени фондове заради злоупотреби, спестено ДДС на определени фирм, безконтролно харчене на публични средства и
как не се появи един с ръка на сърцето да каже: ИЗВИНЯВАЙТЕ, СГРЕШИХМЕ?!!
Все някога "политика" ще престане да бъде мръсна дума, дори у нас!
цитирай
12.
анонимен -
Общо взето
17.07.2009 14:03
17.07.2009 14:03
такива са и обществените нрави като цяло. Не че оневинявам политиците, но те произлизат от този народ, от това общество.
Жалка картинка!
цитирайЖалка картинка!
Думите са тежки, но верни и точни!
Струва ми се обаче, че това "храм на политиката" не звучи добре. Храм на науката, храм на изкуствата, храм на вярата - това ДА, но храм и политика?? Храмът е символ на духовност, а каква духовност може да има в политиката? Самото съдържание на понятието ПОЛИТИКА е несъвместимо според мен със съдържанието на думата ХРАМ и в този смисъл покаянието е невъзможно да се стори...
Досегашните политици вече са направили "покаяние" под сурдинка не в храм, а пред разгневените си спонсори, за неизпълнените обещания...
Политиката не е мръсна дума. Мръсни стават политиците от вида на Сульо-Пульо!
цитирайСтрува ми се обаче, че това "храм на политиката" не звучи добре. Храм на науката, храм на изкуствата, храм на вярата - това ДА, но храм и политика?? Храмът е символ на духовност, а каква духовност може да има в политиката? Самото съдържание на понятието ПОЛИТИКА е несъвместимо според мен със съдържанието на думата ХРАМ и в този смисъл покаянието е невъзможно да се стори...
Досегашните политици вече са направили "покаяние" под сурдинка не в храм, а пред разгневените си спонсори, за неизпълнените обещания...
Политиката не е мръсна дума. Мръсни стават политиците от вида на Сульо-Пульо!
дори и политици ...
колкото и да е странно!!!
само че, посредствеността, задкулисието и пр. и пр. ги "поглъща" ...
Чудя се дали да давам примери?
цитирайколкото и да е странно!!!
само че, посредствеността, задкулисието и пр. и пр. ги "поглъща" ...
Чудя се дали да давам примери?
Примери в нашата история за далновидна политика в интерес на държавата има съвсем не малко.
цитирайВярвам във влезлите в сила присъди.
цитираймозъка на костите си!:)))
Но ... присъди няма!
А ще има ли?
Съмнявам се!
цитирайНо ... присъди няма!
А ще има ли?
Съмнявам се!
след като си грабнат индулгенцията, започват същото с нова сила!
Съмненията ни са споделени :)))
цитирайСъмненията ни са споделени :)))
Аз нещо не си спомням да съм видяла някой да сложи ръка на сърцето си и публично да каже "извинявайте, за това което ви причиних с действията/бездействията си"!
цитирайно колцина са тези политици, chara? Затова и казах, че мръсни политици стават само сульовци и пульовци, т.е. онези, които нищо не разбират от политика, но много добре знаят как да извлекат келепир от нея. За съжаление, те са мнозинството сред днешните български политици...
цитирайПолитиците не ги съдят - тях или ги правят посланици, или ги трепят, за какво им е да се каят?
цитирайТе винаги печелят, защитават ни и тем подобни глупости. Но и те не идват от нищото. Мисля, че точно те са еманацията на "сульо и пульо", за които пише tomich :), но те не са покаяни. Те са окаяници.
А иначе имах пред вид житейският си опит с "нормални" хора.
цитирайА иначе имах пред вид житейският си опит с "нормални" хора.
За да има покаяние за грешките, нужно е действията довели то "грешки" да са били подплатени с добронамереност и чистосърдечност. Защото само добронамерен и чистосърдечен човек е склонен към покаяние. Тези качества са в остър дефицит в бита ни, няма как да се появят в политиката. От друга страна покаянието идва под вътрешен импулс. Закъснялото покаяние си е чисто двуличие. Почти цял век човечеството взема за еталон победителя, успелият, а не моралния еталон.
- Не победих, не спечелих поради морални задръжки... - такъв аргумент ще отвати четвъртокласник. А след като гражданите са възприели такъв модел в бита си, защо да очакваме покаяние от политиците. Да не забравяме, че онзи който дръзне да се покае веднага ще бъде разпнат. Така че логично възниква въпросът - Кому е нужно въобще покаянието и какво бихме сторили с каещите се???
цитирай- Не победих, не спечелих поради морални задръжки... - такъв аргумент ще отвати четвъртокласник. А след като гражданите са възприели такъв модел в бита си, защо да очакваме покаяние от политиците. Да не забравяме, че онзи който дръзне да се покае веднага ще бъде разпнат. Така че логично възниква въпросът - Кому е нужно въобще покаянието и какво бихме сторили с каещите се???
Цветелин Кънчев, ама ...
Той не се брои.
цитирайТой не се брои.
все са в някаква зависимост
и това определено е проблем
цитирайи това определено е проблем
бъде разпнат"
Ето, това е нещо, н което не съм убедена!
цитирайЕто, това е нещо, н което не съм убедена!
nadagr написа:
защото в храма са само търговците.
Всъщност храм има ли?
Всъщност храм има ли?
докато търговците са вътре, няма храм! - а как се гонят от там? - с камшик!Спасителя ни е показал пътя...
изгонване ...
цитирай Техническа подроност е .че се гласува за партии. Според дядо поп, груповите екскурзии до рая оше не са били организирани . Избираме партии дето се гласят за парламента вместо хора които знаем , че ще вършат работа. ;)
цитирайКойто се е покаял в България,хаир не е видял!
Моралните жестове са недобре приети тук!
За човекът направил подобни жестове,обикновенно се мисли,че е абдал или балък...
цитирайМоралните жестове са недобре приети тук!
За човекът направил подобни жестове,обикновенно се мисли,че е абдал или балък...
- Другарки и другари,
Грешка беше коалицията с Доган. Коалицията със Симеон - също. Ние сме лява партия, но водихме дясна политика. Бяхме заложници и участници в корупционни схеми и за това загубихме изборите.
Да не мислиш че пленумът ще го избере след такова покаяние.
Или Симеон
- Дойдох по молба на БСП за да разбия дясното пространство, тъй като те вече се бяха наакали с Жан, а Костов завършваше успешно непопулярните си реформи. Играх ролята на мюре, а в замяна получих имотите си. Това беше политиката която водих. Разкайвам се. Изберете ме пак и ще ви оправя за 800 дни. - Дали ще му свърши работа.
Библейските принципи са верни за общества изповядващи библейски ценности. Но в такива общества няма място за горепосочените другари. В общества с друга ценностна система не можем да очакваме покаянието да доведе до отношение като към заблудената овца, върнала се в стадото.
В общонародния ни манталитет е валиден друг модел на поведение - Дори да те хванат на "калъп" не си признавай! Ще казваш: - Какво си мислите? Ние си мерим пъповете:)
Потвърждение на горепосоченото можеш да намериш и тук в блога, ако проследиш някои от общите спорове.
И пак да кажа: Покаянието е вътрешен импулс. Желание да се освободиш от тежестта на срама. Но това означава да имаш срам. Само твоите постинги са достатъчно доказателство, че "такова животно нема"
цитирайГрешка беше коалицията с Доган. Коалицията със Симеон - също. Ние сме лява партия, но водихме дясна политика. Бяхме заложници и участници в корупционни схеми и за това загубихме изборите.
Да не мислиш че пленумът ще го избере след такова покаяние.
Или Симеон
- Дойдох по молба на БСП за да разбия дясното пространство, тъй като те вече се бяха наакали с Жан, а Костов завършваше успешно непопулярните си реформи. Играх ролята на мюре, а в замяна получих имотите си. Това беше политиката която водих. Разкайвам се. Изберете ме пак и ще ви оправя за 800 дни. - Дали ще му свърши работа.
Библейските принципи са верни за общества изповядващи библейски ценности. Но в такива общества няма място за горепосочените другари. В общества с друга ценностна система не можем да очакваме покаянието да доведе до отношение като към заблудената овца, върнала се в стадото.
В общонародния ни манталитет е валиден друг модел на поведение - Дори да те хванат на "калъп" не си признавай! Ще казваш: - Какво си мислите? Ние си мерим пъповете:)
Потвърждение на горепосоченото можеш да намериш и тук в блога, ако проследиш някои от общите спорове.
И пак да кажа: Покаянието е вътрешен импулс. Желание да се освободиш от тежестта на срама. Но това означава да имаш срам. Само твоите постинги са достатъчно доказателство, че "такова животно нема"
tomich , но -да, политиката би трябвало да бъде храм, където избраните да служат на народа. И тъй като не е - присъединявам се към slavuncho - вярвам на влезли в сила присъди!
Поздравления за поста!
И още нещо - няма общество без престъпна измет, която се крие по тъмните ъгли. Но у нас тя гордо се пъчи в ложите на властта. Ами като се е осветила сама - да я сложим на мястото й! И затвора е добро място за размисъл и покаяние!!!
цитирайПоздравления за поста!
И още нещо - няма общество без престъпна измет, която се крие по тъмните ъгли. Но у нас тя гордо се пъчи в ложите на властта. Ами като се е осветила сама - да я сложим на мястото й! И затвора е добро място за размисъл и покаяние!!!
miralyub написа:
Съмнявам се това с покаянието да стане...
Прекалено сме добри.
Ние великодушно всеки път прощаваме, забравяйки всички сторени злини.
Прекалено сме добри.
Ние великодушно всеки път прощаваме, забравяйки всички сторени злини.
:Покаянието е нещото, което се иска от Бог и само той знае, какво е признато И ТАКА ТРЯБВА ДА БЪДЕ!
ВСЕКИ ОТ НАС ИМА ЗА КАКВО ДА СЕ ПОКае, никой не е безгрешен. Затова се радвам, че Вие сте го направили когато и пред когото трябва!
34.
zaw12929 -
Еееех! колко сте смели за чуждите неволи, я за Вашите грешки не се сещате или сте безгрешен
19.07.2009 16:48
19.07.2009 16:48
evrazol написа:
щОМ ... СА ЖИВОТНИ... КАКВО ДА СИ МИСЛЯТ ЗА КОМЕНТАТОРА- "Грешка беше коалицията с Доган. " ННЯМА ТАКАВА ГРЕШКА И лЕВСКИ ГО КАЗА ЧЕ ЩЕ ЖИВЕЕМ ЗАЕДНО... НО ЩЕ ВИ Е ТРУДНО ДА ГО РАЗБЕРЕТЕ
Коалицията със Симеон - също. Ние сме лява партия, но водихме дясна политика. Бяхме заложници и участници в корупционни схеми и за това загубихме изборите.
Да не мислиш че пленумът ще го избере след такова покаяние.
Или Симеон
- Дойдох по молба на БСП за да разбия дясното пространство, тъй като те вече се бяха наакали с Жан, а Костов завършваше успешно непопулярните си реформи. Играх ролята на мюре, а в замяна получих имотите си. Това беше политиката която водих. Разкайвам се. Изберете ме пак и ще ви оправя за 800 дни. - Дали ще му свърши работа.
Библейските принципи са верни за общества изповядващи библейски ценности. Но в такива общества няма място за горепосочените другари. В общества с друга ценностна система не можем да очакваме покаянието да доведе до отношение като към заблудената овца, върнала се в стадото.
В общонародния ни манталитет е валиден друг модел на поведение - Дори да те хванат на "калъп" не си признавай! Ще казваш: - Какво си мислите? Ние си мерим пъповете:)
Потвърждение на горепосоченото можеш да намериш и тук в блога, ако проследиш някои от общите спорове.
И пак да кажа: Покаянието е вътрешен импулс. Желание да се освободиш от тежестта на срама. Но това означава да имаш срам. Само твоите постинги са достатъчно доказателство, че "такова животно нема"
Коалицията със Симеон - също. Ние сме лява партия, но водихме дясна политика. Бяхме заложници и участници в корупционни схеми и за това загубихме изборите.
Да не мислиш че пленумът ще го избере след такова покаяние.
Или Симеон
- Дойдох по молба на БСП за да разбия дясното пространство, тъй като те вече се бяха наакали с Жан, а Костов завършваше успешно непопулярните си реформи. Играх ролята на мюре, а в замяна получих имотите си. Това беше политиката която водих. Разкайвам се. Изберете ме пак и ще ви оправя за 800 дни. - Дали ще му свърши работа.
Библейските принципи са верни за общества изповядващи библейски ценности. Но в такива общества няма място за горепосочените другари. В общества с друга ценностна система не можем да очакваме покаянието да доведе до отношение като към заблудената овца, върнала се в стадото.
В общонародния ни манталитет е валиден друг модел на поведение - Дори да те хванат на "калъп" не си признавай! Ще казваш: - Какво си мислите? Ние си мерим пъповете:)
Потвърждение на горепосоченото можеш да намериш и тук в блога, ако проследиш някои от общите спорове.
И пак да кажа: Покаянието е вътрешен импулс. Желание да се освободиш от тежестта на срама. Но това означава да имаш срам. Само твоите постинги са достатъчно доказателство, че "такова животно нема"
ИЗЦЯЛО ГРЕШЕН Е ВАШИЯТ КОМЕНТАР И НАПРАЗНО ПЛАЧЕТЕ ЗА НЯМА НИЩО
СЛЕДВАЩИЯТ УПРАВЛЯВАЩ ЩЕ Е ВОЛЕН СИДЕРОВ- ЗАПОМНЕТЕ ГО!
ТОЗИ АВТОР ВИНАГИ НЕДОМИСЛЯ ПОСТИНГИТЕ СИ- НЕ МОЖЕ ДА ИЗЛЕЗЕ ОТ КОМУНИСТИЧЕСКИЯ КАЛЪП НА МИСДЛЕНЕ- ДА Е ПОСЛЕДНА ИНСТАНЦИЯ ЗА ЧУЖДИТЕ ИДЕИ БЕЗ ДА ИМА СВОЙ.
хВАНАТ "калъп" ЧЕ ПЛЕЩИШ ПРОСТОТИИ ЩЕ СЕ ПОКАЕШ ЛИ- ТВОЙ ПРОБЛЕМ, НО НЕ ДРИЩИ ПО ДРУГИТЕ
Поздравления! ;). Страхотна я забърка. Социализъм, Капитализъм, Доган и Васил Левски в един казан. Разбъркани с черпака на твърдението кои сме ние , че да съдим крадеца.
Само щипка настъргани нокти липсва ;)
цитирайСамо щипка настъргани нокти липсва ;)
А по-следващия Иванко - убиецът на Асеня
Волен има шанс според мен само след още един мандат на БСП. Ако не се случи такова нещо /мандат на БСП/ човека си остава без аргументи. Заявявям като последна инстанция, че той е едновалентен политик. От фабриката му за сапуни ще останат само мехурчетата
цитирайВолен има шанс според мен само след още един мандат на БСП. Ако не се случи такова нещо /мандат на БСП/ човека си остава без аргументи. Заявявям като последна инстанция, че той е едновалентен политик. От фабриката му за сапуни ще останат само мехурчетата
37.
анонимен -
evrazol
23.07.2009 12:57
23.07.2009 12:57
Волен ако дойде ще забърка бъркотия. Той за малко не стана президент, но както бе казал Командира Костов по време на президетските избори- да подкрепим по малкото зло Първанов. Този мандат Първанов го получи благодарение на всички партии без Атака.
И още- Волен Сидеров и хората му ще се сдърпат най вече с хората на Расате.
Знаете ли в района преди Сточна гара и след нея по пътя на тролей 11 на всяка сграда, и на канала има надписи на БНС-Гвардия. И аз се си мисля че някой ден националистите ще вземат надмощие,но кога ли?
Поздрави на авторката за постинга!!! Подкрепям написаното
цитирайИ още- Волен Сидеров и хората му ще се сдърпат най вече с хората на Расате.
Знаете ли в района преди Сточна гара и след нея по пътя на тролей 11 на всяка сграда, и на канала има надписи на БНС-Гвардия. И аз се си мисля че някой ден националистите ще вземат надмощие,но кога ли?
Поздрави на авторката за постинга!!! Подкрепям написаното
Ами ,нали знаете кой е князът на този свят-Сатана,не се учудвам,че живеем в Ада!.....и Светлината в мрака свети ,но светът я не позна...Бог го няма в сърцата на голяма част от хората,тук на земята е разюздана работа!Не знам Бог докога ще ни търпи!Поздрави!
цитирайКратко, но точно и ясно - Похвала !
цитирайЗабравена думичка.
Ето че и тя започна да наднича..:)
цитирайЕто че и тя започна да наднича..:)
не ти ли струва, че ние бастисахме не само храмовете за покаяние, но и пътищата към тях. Спомняш ли чудесния филм със същото заглавие - "Покаяние" и репликата на старата баба в края : "Че какъв е този път, ако не води към Храма?!" - в крайна сметка това бе от основните цели на световния болшевизъм - да унищожи и пътищата към храмовете. За съжаление...
цитирайКакво покаяние - само безпардонност и лицемерие!!
цитирай
43.
анонимен -
Абе, знае ли човек ...
03.08.2009 12:06
03.08.2009 12:06
Може пък да се случи ... някога!!!
цитирайПокаянието е нужно и в политиката и няма оправдание за отсъствието му. Не вярвам да се оправи нещо без покаяние. Не си ли в храма на вярата в длъжността да служиш честно на страната си, ще си останеш едностранчив политик, който работи за влудяването и оглупяването на собствените си избиратели.
Не е необходимо посипване на главите с пепел, но реплики като: "Поемаме вината, но с(без) мезетата" трябва да бъдат не вдъхновяващи, а отблъскващи еталони на цинизма в политиката.
Покаянието и смирението са признание за висшата и вечна порядъчност, която дава шанс на всеки и е грозно и недостойно ние - пътниците през краткия живот да я подритваме и подиграваме само, защото ни е дадена възможност за това...
цитирайНе е необходимо посипване на главите с пепел, но реплики като: "Поемаме вината, но с(без) мезетата" трябва да бъдат не вдъхновяващи, а отблъскващи еталони на цинизма в политиката.
Покаянието и смирението са признание за висшата и вечна порядъчност, която дава шанс на всеки и е грозно и недостойно ние - пътниците през краткия живот да я подритваме и подиграваме само, защото ни е дадена възможност за това...
45.
vmir -
И не бива да се забравя, че ако моралните жестове не срещат добър прием,
03.08.2009 16:00
03.08.2009 16:00
както в коментарите се казва, този лош прием е израз на същата безцеремонна политика, която не признава нищо свято и стойностно, освен собствената си доктрина. Достатъчно е да си спомним определенията "мръсни кости" по адрес на избитите без съд и присъда, изявленията: "С кръв сме я взели, с кръв ще я дадем", вричанията да хващат пак гората и да минават в нелегалност или "и с дявола в съюз, но да сме ние" ...
цитирай
46.
анонимен -
Много добре написано!
04.08.2009 18:18
04.08.2009 18:18
За да има храм, трябва да има усещане за святост. В политиката това може да звучи като "за чиста и свята република"! Но днес хората с идеалите на Левски не влизат в политиката, а пишат в блоговете. Политиците могат да се покаят, ако искрено осъзнаят греховете си и никога да не ги повтарят, но трябва да забравят пътя към властта. На нас ни трябва нов храм с нови политици, а покаянието и смирението да са ежедневие, преди вземането на политическо решение. Трябва да се съветват със съвестта си преди да предприемат действия и да я поддържат чиста. А дали ще го направят - зависи от нас - дали ще търпим търговците в храма или ще обръщаме тезгясите им и ще грабваме камшиците на гражданското общество всеки път, когато обърнат гръб на светостта.
цитирай:)
цитирайвъв ваше лице!
:)))
цитирай:)))
...както казват хората в нашия край думата "политик" е синоним на хрантутник на държавна издръжка, простете за израза по принцип не си позволявам такива груби думи. Предизборните обещания много бързо се стапят в морето на безразличие за съдбата на ближния, собствената изгода излиза на преден план - все пак със заплатата над 1000лв. получавана за да натискаш банката в парламента, без да си отвориш устата месеци наред и служебните лимузини от уютното купе на които света отвън ти изглежда като в холивудски филм няма как да те мотивират да се замислиш за християнските добродетели, а покаянието е един от тях. Много малко са хората, които остават непроменени, когато им се даде власт. Лошото е, че за 20 години хората в България доказаха, че няма политици, които да си свършат работата така както на народа му се иска - на всеки 4 години си намираме поредния "спасител" на нацията, а накрая слеуд поредния изтекъл мандат оставаме болни от вече хронично недоволство и все по-затънали. Не сме виновни, че сме се родили в бедна държава. Манталитета ни е проблема - не сме научени да спазваме правила, приучване към такова поведение става с добри закони, но просто никой в бедната ни държавица няма интерес да изкове добри закони, единствения интерес на политиците е да яхнат за момента вълната, а когато тя се удари в бреговете и се разлее на хиляди парчета, в които се загубят поддържаните илюзии на няколко поколения да вдигнат рамене и да се извинят с думите, че имали добри намерения, но еди кой си им е попречил да ги реализират.....
Впуснах се в разсъждения.... Чудесен пост, Светла! Апропо - В съдебната система няма да има оправия - личен опит!-:(((
Поздрави!~
цитирайВпуснах се в разсъждения.... Чудесен пост, Светла! Апропо - В съдебната система няма да има оправия - личен опит!-:(((
Поздрави!~
и аз си мисля същото, cinderellathespy!
цитирай Морала може да бъде култивиран. Моралът е начина на едно общество да живее заедно без да се прецакват един друг. От техническа гледна точка, ако може да прецака цял народ трябва да му се върне за цял народ. Закона не предвижда това, дори хората с "големите грешки" са по-защитени от тези които дори да искат немогат да ги спретнат
цитирай Имате голям талант. Голяма и добра мисъл. Поздрави!
цитирайкато словосъчетание, по-скоро наистина звучи като оксиморон, но, виж, български политически панаир на суетата има, с изключително разнообразни и богати прояви.
Така се е завъртяла въртележката, че не знам вече има ли кой да я спре? Освен да се надяваме, че сама ще се повреди, от прекомерна експлоатация.
Бъди здрава.:)
цитирайТака се е завъртяла въртележката, че не знам вече има ли кой да я спре? Освен да се надяваме, че сама ще се повреди, от прекомерна експлоатация.
Бъди здрава.:)
от политически икони, ценности, вяра ...
Все такива неща, НЕмодерни в нашите маргинални, "интересни", лумпен времена.
цитирайВсе такива неща, НЕмодерни в нашите маргинални, "интересни", лумпен времена.
казват, че покаянието е акт, кога престъпниците върнат заграбенато на ония от които са го заграбили и при това поискат прошка от тях, че са им сторили зло. Иначе показността им по храмовите служби и празници е добре онагледена - ами че те са си ги купили(присвоили) за свое ползувание. Ама Христос преди две хиляди години не бичува ли такива?!...
"И като направи бич от върви...парите на менячите азсипа, а масите им прекатури...Дома на Отца ми не правете дом за търговия" - Евангелие Йоаново 2:15.
А съдейки по белезите на съвремието настъпва времето Христос ОТНОВО да развърти бича...
цитирай"И като направи бич от върви...парите на менячите азсипа, а масите им прекатури...Дома на Отца ми не правете дом за търговия" - Евангелие Йоаново 2:15.
А съдейки по белезите на съвремието настъпва времето Христос ОТНОВО да развърти бича...
че самото значение на думата (а и дейността, която тя обозначава в съвременния свят) "политика" изключва възможността за каквото и да е покаяние, макар че има изключения... (дори и за филма на Тенгиз Абуладзе се сещам, който обхваща много по-обширно нещата)...
... та, аз не очаквам покаяние от каквито и да са "политици", а ако сме свидетели на някакво конкретно такова - това ще е изключението, което... и т.н.
Поздрави, Светла! :)
цитирай... та, аз не очаквам покаяние от каквито и да са "политици", а ако сме свидетели на някакво конкретно такова - това ще е изключението, което... и т.н.
Поздрави, Светла! :)
Много силна картина!
:)
цитирай:)
това е винаги актуално!
Сякаш нищо, никога не се променя.
цитирайСякаш нищо, никога не се променя.
това е винаги актуално!
Сякаш нищо, никога не се променя.
цитирайСякаш нищо, никога не се променя.
- Кажете този път ще ни заведе ли до храма? Аз Ви питам този път ще ни заведе ли до Храма?
- Това е улица Варлам. Тази улица не води до храма!
- Ара? (Не? -груз.) Защо тогава ни е нужна? За какво ни път, който не води до храма?
http://www.youtube.com/watch?v=sQIYInKQsdo
цитирай- Това е улица Варлам. Тази улица не води до храма!
- Ара? (Не? -груз.) Защо тогава ни е нужна? За какво ни път, който не води до храма?
http://www.youtube.com/watch?v=sQIYInKQsdo
Търсене