Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
20.02.2016 10:50 - (НЕ)видимите резултати, гарантирани от ГЕРБ
Автор: chara Категория: Политика   
Прочетен: 6571 Коментари: 18 Гласове:
36


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
* Сериалът "Магистралостроене"
* Скъпи ремонти и строежи със срок на годност до първи дъжд
* Кръгове от фирми, които ги изпълняват
* Милиони бюджетни и европейски пари, похарчени безотговорно или... окрадени


    Седем магистрали и седем скоростни отсечки ни обеща (2011 г.) ексминистърът и настоящ президент Плевнелиев. Експертите ще лягат и стават с тях, а той ще се бори със зъби и нокти за построяването им. Сетне позабрави какви ги е наговорил и си построи София Техпарк със 100 млн. лв. европейски пари. Засега.
   Три неща възжела (2011 г.) да довърши премиерът Борисов - магистралите, борбата с корупцията и зала "Арена". Това била мечтата на поколения българи (според него) и щяла да му осигури място в историята. От трите мечти залата е факт, битката с корупцията е бутафорно жалка, а магистралите... Ех, магистралите! Рекламирани като най-важна антикризисна мярка и средство за връщане на емигрантите ни от чужбина в първия мандат на Борисов, днес виждаме резултатите, броим прерязаните ленти, след тях - дупките, пропаданията, и калкулираме разходите за ремонти. А сме едва в средата на магистралостроенето, защото, ако се вярва на обещаното от премиера (2009 г.), всяка година ни чакат по 65 км аутобани, с което сме щели да надминем холандците. Те, милите, градяли само по 55 км годишно.
ГЕРБ толкова си повярваха, че са строители на съвременна България, че заснеха от въздуха съграденото. Сетне го размахаха опиянено по време на кампанията около местния вот, припявайки зомбирано "видими резултати, видими резултати".  Тези "видимите" ние, щем не щем, ги знаем, понеже електронните медии ни натрапват всяка отрязана лента, открит километър, тротоар и плочка. Въпросът сега е за невидимата страна. Онази, която я няма в омайните репортажи и не присъства в лъскавите каталози с успехи "гарантирани от ГЕРБ". Защото точно тя бърка в джоба ни, къса нервите ни, изяжда времето ни. Точно тя е плесницата, която ни приземява, когато се усетим, че се захласваме по правителствения пиар. Точно тя е нещото, което ще ни държи винаги нащрек и ще ни кара да задаваме въпроси и да настояваме за отговори. Защото става въпрос за нас, за нашите пари и за нашия живот.  

27 милиона не правят Лувър от "Квадрат 500"

     Преди седмица кадри от рушащия се таван на галерия "Квадрат 500" обиколиха медиите. Българския Лувър, както го нарекоха управляващите, "погълна" 27 млн. лв. и 8 месеца, след като бе прерязана лентата му, даде дефект. Служители на галерията смятат, че виновник за проблемите са снегът и ниските температури. Към тях обаче прибавят и неработещите климатици в част от сградата. Макар ремонтът да е с 5-годишна гаранция, от фирмата изпълнител "Главболгарстрой" побързаха да обявят, че падналата мазилка от стените и таваните не е тяхна отговорност. Проектът, по който са работили, бил на възложителя, а там били предвидени само частични ремонтно-възстановителни работи. От изявлението им става ясно, че въпреки колосалната сума от 27 милиона, нито дограмите на сградата са подменени, нито е правена топлоизолация. Вентилационната инсталация също не е обновена. Все неща от изключително значение за поддържане на устойчиви параметри на температурата и влажността на въздуха в помещения, в които ще се съхраняват произведения на изкуството.

image


     Какво излиза? Или творбите не са толкова ценни и няма да ги съхраняваме според съвременните изисквания, или блъфираме "Лувър" с някакво повърхностно преустройство, "пестим" едни пари, а после по линия на форсмажорни обстоятелства правим аварийни ремонти до откат. Понеже те заобикалят Закона за обществените поръчки и средствата са на облекчен режим на отчет... 

Едва започнало, санирането за милиард дефектира

    В началото на февруари, само седмица преди "инцидента" с мазилката в софийския Лувър, протече покривът на първия саниран жилищен блок в Димитровград. Той е част от националната програмата за 1 млрд. лв. - онази същата, която ГЕРБ размахва цяло лято миналата година, превръщайки инициативата в предизборен пиар много преди официалния старт на кампанията за местния вот. Блокът е 8-етажен, с два входа и 48 апартамента. Построен е през 1982 г. Оказва се, че при дъжд и сняг водата се стича по фасадата му и влиза в имотите. Живеещите се притесняват, че в апартаментите им ще се появи мухъл. Санирането на блока стартира от октомври и приключва през декември 2015 г. Общата стойност е 460 000 лв. без ДДС.

"Витошка", олющен теракотен мегдан

     Още когато през есента на 2012 г. първият участък на пешеходната зона "Витоша" стана факт, се виждаха проблемите. Липсата на тоалетни, велоалея и на уют се констатират почти веднага. После идват детайлите - евтините отровно жълти плочки, похлопващи тук и там, неравните ревизионни шахти, стърчащите маркучи на поливната система около дърветата. Колите, движещи се по улиците, пресичащи булеварда, само потвърждават абсурда, че нещото, приличащо на теракотен мегдан, има претенция за пешеходна зона. Като своеобразен "венец" на творението е фонтанът, който, докато работеше (има-няма два месеца), създаде около себе си своеобразна "санитарна" зона от локви и си спечели прозвището "ВиК аварията". "Ако Витошка беше грозна и нефункционална, щеше ли да бъде пълна с хора", контрира недоволството бившият главен архитект на столицата Петър Диков. Логиката му е "железна", но пропуска нещо важно. Бул. "Витоша" е пълен, само защото е единствен и няма алтернатива.

image

     Миналото лято консорциум "Трейс-Витоша" ремонтира срещу 1,5 млн.лв. последния участък на булеварда между ул. "Солунска" и "Алабин". Няколко месеца след това, януари т.г., се появиха снимки с пропаднала част от настилката близо до Съдебната палата. По думите на Йорданка Фандъкова виновни са проблеми с канализацията, както и преминаващите неправомерно автомобили. Столичният кмет е добре да се разходи в неработен ден около и следобед из "пешеходната зона". Ще установи, че джипове с размери на градски камиони и всякакви луксозни лимузини паркират върху нея, необезпокоявани от никого. Че в началото при бул. "Патриарх Евтимий" плочките са изпочупени и грозни, някои от тях "танцуват" в свободен стил. Че липсват част от дървените елементи на пейките. Че там, където улиците бяха затворени и превърнати в "глухи" и опират в булеварда, новата настилка е унищожена. 

Около НДК - храсти и цветя за 17 млн.лв., засега

     Миналото лято Столичната община се захвана да ремонтира парка около НДК. Онези, които са наблюдавали отблизо строежа и са таили надежда, че настилките ще се подменят, а пространството над фонтана с металните топки ще стане безопасно, останаха разочаровани. Общината смело хвърли 13,5 млн. лв. европейски пари от Оперативна програма "Регионално развитие" за ремонт на фонтаните в парка, подмяна на осветлението, поставяне на напоителна система, засаждане на дървета, храсти и цветя. Докато премахваха част от съществуващата растителност и докарваха нова, камионите на фирмите изпълнители газеха свободно целия площад, разбиха и изпочупиха част от съществуващите огромни плочи. Едва десетина процента от старата настилка беше подменена. Пукнатите плочи бяха замазани и шлайфвани, а големите фуги между тях бяха "уплътнявани" по някаква странна чутовна технология - с парчета тръбна топлоизолация от експандиран полиетилен (която се използва в топлотехниката), върху която се нанасяше силикон. Макар общината да глоби изпълнителите "СК-13 Пътстрой" и "Полид" ООД с 600 000 лв. за забавянето, проблемите тепърва предстоят. Екипът на Фандъкова още не е представил детайлна справка кое колко струва от ремонтираното пространство на НДК, но вече се готви да даде още 5 млн. лв. общински пари за ремонт на плочника пред централния вход, който не е правен заради проблеми с хидроизолацията.

image


      Подлезът на НДК е другият обект, докарващ стрес на общинарите. Той беше ремонтиран изцяло от австрийската фирма Strabag срещу 2 млн.лв. Подменено беше осветлението, настилките - в "любимата" отровно жълта керамична гама и беше пуснат в експлоатация заедно с втория метродиаметър през лятото на 2012 г. Три години след това - през лятото на 2015 г., таванът капе, част от плочките са отлепени, друга - счупени, а малките "морета" при дъжд все така си съществуват.


Станция на метрото пропада

     Метростанция "Дружба", разположена в  отсечката между "Младост" и летище София, която беше открита през април 2015 г., вече се нуждае от спешен ремонт заради пропадане на площ от 12 метра. Причината са подпочвени води, които отмиват пръстта и така се образува кухина. С течение на времето тя нараства и създава условия за деформации в конструкцията над нея, обяснява Кирил Зайков, зам.-началник на "Инвестиционна дейност" в "Метрополитен". Мотрисите преминават през проблемната отсечка със скорост от 20 км в час, а кухините се запълват с циментов разтвор. Разходите засега са за сметка на строителите, тъй като участъкът от метрото все още е в гаранция, която изтича на 2 април т.г. Тук възникват веднага поне два въпроса. Как градове като Санкт Петербург, в които метрото е строено преди повече от половин век и минава под нивото на плавателната р. Нева и на десетки водни канали, нямат подобен проблем, а тук при модерна технология и плитко строителство не успяваме да се справим? И как при сложни обекти с обществено значение гаранцията е едва една година, при положение, че на обикновен домакински електроуред или дори на мобилен телефон тя е две години поне?

"Черната" дупка на "Черни връх"

     Преовлажнените почви бяха набедени за виновни, след като при строителството на метрото пропадна участък от тротоара на бул. "Черни връх" срещу завод "Витоша".

image


    Случката беше определена като съпътстваща тунелното строителство. Представители на столичния "Метрополитен" побързаха да успокоят, че това става често, не е нещо изключително и добавиха, че преди година и половина на същото място е имало подобно пропадане поради преовлажняване на почвата и спукан канал. Но проблемът тогава не е бил решен надеждно, което само по себе си говори за качеството и на строежите, и на ремонтите.

"Зелените релси" като зелен хайвер

   Една година издържа реконструкцията на трамвайно трасе по бул. "България", направена с европейски пари - близо 7 млн. лв. без ДДС. През 2015 г. неправителствената организация изпрати сигнал до Европейската служба за борба с измамите - ОЛАФ, с който я сезира за некачественото строителство. Приложени са снимки на откъртени плочки, счупени пана на навесите на спирките, лошо наредени павета, опасно изградени шахти и счупени релси. Фирмата изпълнител е "СК-13 Трансстрой".

image


    С печална слава се сдоби опитът на Столичната община да демонстрира модерна ековизия. "Зелените релси", изградени около пл. "Руски паметник", издържаха до първия дъжд - ни повече, ни по-малко цели два дни. Едва положени тревните чимове, през август м.г. почти светкавично смениха цвета си, превръщайки се в кални петна заради проливните дъждове и заради некачественото дрениране на терена.  


Цариградско море - "гордостта" на София

     Няма булевард в столицата, който да е ремонтиран толкова, колкото "Цариградско шосе". През август 2007 г. след поредното обновяване на асфалта настилката се "развълнува" от високите температури. Неравности със средна дължина по 25 м са констатирани на 14 места по трасето между Орлов мост и бул. "Пейо Яворов". Половината от тях са в една лента. След година, през 2008 г., пред Фрогнюз Бойко Борисов, който тогава е кмет на столицата, коментирайки ремонтите, заявява: "Да ви го кажа в цифри - преди мен за тези реконструкции са били отделени 8 милиона лева, а сега бяха отделени - 80 милиона лева. Просто казано - 10 пъти повече! Самите фирми сега няма как да не се справят качествено, защото най-малката гаранция е от 6 години."
Въпреки гаранцията обаче през 2010/2011 г. отново има ремонт на "Цариградско шосе" и още тогава се подготвя следващият. Той се случва през 2014 г. Рехабилитацията в участъка от бул. "Г.М. Димитров" до бул. "Александър Малинов" се извършва от фирми, близки до КТБ, обединени в ДЗЗД "Градска магистрала". Те ремонтират 2.5 км за 10.5 млн.лв., цена, съизмерима със строителството на магистрала. Около моста на 4-ти километър асфалтът се нагъва и се налага да бъде направен ремонт на ремонта.


image
"Цариградско шосе", три дни след ремонт на участъка, при първи дъжд

     През 2015 г. обединение с акционери "Трейс груп холд" и "Инжпроект" печели поръчка за ремонт на 5,8 км от "Цариградско шосе" в участъка между булевардите "Копенхаген" и "Александър Малинов". Цената този път е 20 млн. лв. и пак е като за строителство на магистрала. През юни 2015 г. вече по "традиция" настилката на току-що ремонтираното трасе отново се "развълнува" и пак се стига до ремонт на ремонта. "Морето" е преасфалтирано и това е третото нагъване на шосето, откакто ГЕРБ "ремонтира" булеварда. През август проливен дъжд потопи под вода друга част от прясно ремонтирания участък (след магазин "Метро"). Скандалното е, че точно там ремонтът е правен уж за да се отстранят именно проблеми с наводняването. Столичната община побърза да извини фирмите-изпълнители, като обясни, че причините са не калпавото строителство, а непочистената в дълбочина канализация. И стовари отговорността върху "Софийска вода". 

"Златните" магистрали на България

     Ако не с друго, периодът на управлението на Борисов ще остане в историята с магистралостроенето. Не че магистралите са евтини, не че строителството е качествено. Просто премиерът намери в асфалта и еврофондовете единственото упование за прикриване на личната си безпомощност, липса на визия за държавата и отсъствие на номинален управленски капацитет.
     "Евтината" магистрала "Тракия", гордостта на Борисов, вече блести позлатена. За лот 4 (отсечката между Ямбол и Карнобат) имаше отделна тръжна процедура за избор на строител, който да изпълни допълнителни дейности, свързани с преовлажнените почви в региона. Консорциум "Тракия - 4" предложи за 49-километровата отсечка цена от 174,7 млн лв. или средно 2,2 млн. евро/км без ДДС. Известно време регионалното министерство (тогава министър е Росен Плевнелиев) и Агенция пътна инфраструктура се кълняха, че оскъпяване няма да има, нито анекси към договора. Да, анекси нямаше, но оскъпяване имаше и то какво - с цели 24,7 млн.лв. наши бюджетни пари. Те бяха дадени на "Напоителни системи" (13,104 млн.лв.) за отводнителни мероприятия, а "Пътна инфраструктура" пусна търг за "стабилизиране на преовлажнени почви". Шефът на АПИ Лазар Лазаров успокоява, че парите ще бъдат признати от Брюксел и възстановени, но по-късно на депутатски въпроси към Лиляна Павлова (която вече бе сменила Плевнелиев на поста) остават без отговор. Т.е. 25 млн.лв. са си за сметка на българския данъкоплатец - принос за покриване на щетите от глупостта на управляващите и непрофесионализма на строителите. 
     Друг участък от АМ "Тракия" на лот-2 отсечката Стара Загора - Нова Загора, дълга 31.80 м, беше построен срещу сумата от 114,8 млн.лв. без ДДС от Обединение "Магистрала Трейс", което прави 3,6 млн.лв. без ДДС на километър. Още първите 6 месеца след пускане на трасето платната са набраздени от коловози. Три години след откриването на участъка настилката му се подменя (есента на 2015 г.) и въпреки това резултатът е плачевен. Което вещае ремонти и занапред. Виновни обаче няма. Виновен е климатът, който се променя...
     През април 2015 г. кабинетът отпусна 100 млн. лв. за спешни ремонти на 100 км силно амортизирани участъци на АМ "Тракия" и "Хемус". По милион на километър и то само за ремонт, което значи, че или много се краде или се строи некачествено. Което и да е вярно, все е отчайващо. Същия месец са констатирани пукнатини и по АМ "Струма". Трасето е едва на 2 години. От АПИ се оправдават със снега, от фирмата-строител със свлачищата. Виновни няма. Лот 4 на същата магистрала се цепи, още преди да са поставени мантинелите, седмица след откриването.

image
    АМ "Марица"

     Тези дни, само три месеца след откриването пропадна струващата 160 млн.лв. АМ "Марица" на 36 километър в участъка Оризово-Димитровград. От АПИ се оправдаха със снега и преовлажняването на почвата. Преди години (през 2012 г.) само 9 месеца след откриването на друг участък Харманли-Свиленград, магистралата пропадна в отсечка до Любимец. Росен Плевнелиев, тогава министър на регионалното развитие, заяви, че далеч не е негова работа да обяснява защо става така. 

В страната същите "успехи" като в столицата

    Ремонтите, организирани от гражданите за европейско развитие, покриват цялата страна. Харченето на пари е като за последно, сроковете са минимални, а резултатите впечатляващо едни и същи - катастрофални. В морската столица общината хвърля 11 млн.лв. от парите на варненци за асфалтиране на булевардите "Сливница" и "Владислав Варненчик". Дни след ремонта гръмна магистрален водопровод под "Сливница" и отнесе настилката. В суматохата стана ясно, че подземната инфраструктура не е ремонтирана, а и защо ли да се сменя, след като избирателите не я виждат?
     В Русе, месеци преди да завърши реконструкцията на бул. "Тутракан", част от трасето се цепи. Ремонтът струва 6,26 млн.лв., осигурени от ОП "Трансгранично сътрудничество България - Румъния", държавния бюджет и общината.
     Пловдив се прочу с ремонтите на пеещите си фонтани. Пет месеца след тържественото им откриване градската управа започва ремонт на ремонта. Водното съоръжение, което струва на общината 3 млн.лв., дава дефекти в изолацията веднага след рязането на лентата. Преди нея се компрометира боята, която се лющи. Авторът на проекта арх. Петко Прокопиев твърди, че при строителните работи са допуснати четири дефекта. Вероятно ремонтите ще продължават.

image

Нарисуваните велоалеи в Плевен


     Велоалеите в Плевен станаха нарицателно за предизборно отбиване на номера. Вместо да ги изградят, изпълнителите просто рисуват някакви жълти линии, които загрозяват улиците и оставят място за пешеходците. Градският площад, който беше ударно ремонтиран за местния вот, остана целият под вода при първия проливен дъжд. Това лято, ако сте в града и видите, че работник полива растителността около фонтаните с маркуч, не се чудете. Монтираната поливна система не работи. Бутафорна е, но е надлежно отчетена пред Брюксел!

Светла Василева


duma.bg




Гласувай:
36



1. chavdar01 - ТОВА Е ПОЛОЖЕНИЕТО!
20.02.2016 11:15
ГРОБ НИ ЗАГРОБИ!
А СЕГА ИСКАТ ДА НАПРАВЯТ ОЩЕ 4-5 МИЛИАРДА ДЪЛГ!!!
И ВЕЧЕ В ТОЗИ ИМ МАНДАТ ЩЕ СТАНТ 26 МИЛИАРДА!!!!!!!!!
ЗАСЕГА?!
цитирай
2. mt46 - Мда...
20.02.2016 11:23
Спецове са по некадърност и по ограбване...
цитирай
3. kvg55 - Поздравления!
20.02.2016 13:44
"Виновен е климатът, който се променя ..." - точно това си мислех да напиша в коментара, преди да стигна до същото изречение. Така че, през лятото жега - разширява се, през зимата студ - свива се, желязо да е, няма да издържи.
А и лозунгът "Качество и ефективност, ефективност и качество" е социалистически.
цитирай
4. blackpredator - всуе си се мъчила
20.02.2016 14:48
Баце си купи ново огледало
цитирай
5. chara - Баце няма последната дума Блеки :) Колкото и огледала да смени ...
20.02.2016 17:31
Няма кой да му вярва!
Щото с едната ръчичка спира поръчки, с другата подписва договори.
Със същите фирми. В същия ден.
Мда...
цитирай
6. theeconomist - Сори, но ще се съглася с Блеки...
20.02.2016 18:08
Има доста гласове мечтаещи да отговарят на въпроса: "Огледалце, огледалце , кажи кой е най - успешният премиер..."?
цитирай
7. chara - Няма за какво да се извиняваш! theeconomist :)
20.02.2016 18:26
Щом е успешен, всяко оплакване за натиск, неправомерни бизнес практики,
безработица и най-паче наличие на корупция са безпредметни.
Щастие и благоденствие и ... Баце до края на света! :)

цитирай
8. getmans1 - Хаха, нищо си му няма на бул. Тутр...
20.02.2016 18:41
Хаха, нищо си му няма на бул. Тутракан, даже си е едно чудесно съоръжение с нова система за отичане на дъждовните води и дори при най-поройните дъждове за нула време водата се оттича.

Макар, че имам преки наблюдения през цялото време на реконструкцията и преди да напиша коментар, си направих труда и да проверя какво е писано и показвано по въпроса, ами несериозна работа.

Както винаги строителите се опитаха да хитруват но не им мина номера, платиха си 60-70 хил лв. глоба и си свършиха работата което пък е заслуга на кмета Стоилов и заместника му Димитров. Последният почти всяка вечер, след като си отидат строителите обикаляше цялото трасе и няма тън-пън, то и така трябва да бъде и в случая резултата е видим, за този който иска да види, де.

пп. Ако бяхте писали, че райграса който посяха преди откриването успя да поникне /и то рехаво/ едва след два-три месеца щях да се съглася с вас.
цитирай
9. chara - Да, нищо му няма на булеварда в Русе. Вече. То и на "Цариградско шосе"
20.02.2016 19:06
нищо му няма. И на НДК на градинката нищо й няма. Ама съвсем нищо щото освен храсти и цветя, не личи да е правен ремонт. Подлезът пак е в огромни локви. Днес. Но нищо им няма. Общината гласува нови 5 млн.лв. Ако не стигнат, още някой друг милион ще се намери.
Фугите отгоре дето ги мазаха със силикон (иновативно) вече са зейнали.
Важното е, че правилните другари са взели парите.
цитирай
10. blackpredator - аз като човек, вадещ си хляба с тия работи,
20.02.2016 21:04
мога да кажа, че съм виждал трасето на бул. "Тутракан" по време на строежа и казвам, че още ще се цепи
цитирай
11. born - Лошото е. че
20.02.2016 21:45
"като си пееш, Светле ле, кой ли те слуша". Всички тези изнесени ОчевАдни истини са достояние на всеки виждащ с очите си. Имаме прокуратура, която по презумпция може и да се самосезира, но дали ще го направи ? Доколкото разбирам, публикацията е в пресата?
цитирай
12. chara - В пресата е публикацията, да. Но какво от това?
20.02.2016 22:09
Тя прокуратурата на нарочни сигнали не реагира, когато е срещу определени
компании, та чак пък да се самосезира!!! Амииии...
цитирай
13. getmans1 - Ще си направя чест да се самоцитирам, после ще се уточнявам ... а щом потрябва прокурор да си гледа работата ...
21.02.2016 00:49
„Както винаги строителите се опитаха да хитруват но не им мина номера, платиха си 60-70 хил лв. глоба и си свършиха работата което пък е заслуга на кмета Стоилов и заместника му Димитров. Последният почти всяка вечер, след като си отидат строителите обикаляше цялото трасе и няма тън-пън, то и така трябва да бъде и в случая резултата е видим, за този който иска да види, де.“

Където има контрол, няма нужда от прокурор, сега и на „Кръговото“ го доказаха.
Това е втория кмет на Русе който работи така както трябва.
Първа Елеонора Николова, изхвърли един изпълнител за претупана работа на бул. „Гоце Делчев“. Буквално часове преди асфалтирането друга фирма пренареди шахтите и работата се забави с една седмица но стана така както трябва.

пп Блеки, всичко на този свят се цепи, можеш да видиш и гаровия подлез към „Дружба 1 и 2“ половин мандат го правиха после цял един, пък го ремонтираха и от тогава все си е за ремонт.
цитирай
14. dartanjan - Всички тези абсурди са заради де...
21.02.2016 07:01
Всички тези абсурди са заради дефицит на любов между хората.

Когато простака вземе властта за която е венчан по рождение резултата е трагикомедия. Неговият идол е егото му.
цитирай
15. haralanov - Ще оборя всяка една твоя опорна точка.
21.02.2016 09:52
1.* Сериалът "Магистралостроене".
Всяко едно правителство идвайки на власт си решава кое ще му е приоритет и кое-не.
Така са преценили от ГЕРБ-това и правят.Този сериал им носи точки.
Факт е,че от 2005г. насам Бойко Борисов няма загубени избори!

2.* Скъпи ремонти и строежи със срок на годност до първи дъжд
Разбира се,че са необходими скъпи ремонти. Евтиното никога не е добро.

3.* Кръгове от фирми, които ги изпълняват.
Все някоя фирма или фирми трябва да изпълнят поръчката.
И която и да е фирмата-винаги може да бъде заподозряна, че е близка до премиера.Нима при Орешарски нямаше ,,кръгове от фирми"? Имаше разбира се!

4.* Милиони бюджетни и европейски пари, похарчени безотговорно или... окрадени.
Твърдя, че не е открадната и стотинка от ГЕРБ!
Само съд с произнесена присъда за кражба може да каже,че има осъществено престъпно деяние! Иначе това са приказки на маса. Българина по инерция продължава да си говори, че ,,ония горе си крадат".
Дайте ми влязло в сила съдебно решение и тогава ще си говорим!
цитирай
16. getmans1 - Чара извинявай, това моето някои го ...
21.02.2016 11:11
Чара извинявай, това моето някои го наричат „спам“, но няма как да не подкрепя haralanov, особено по точки 1,2 и 3, всичко друго е от „лукаво го“!

Като аз, уж не съм специалист така и Вие/ти, само се се чудя къв специалист е онзи дето предрича „цепене“. Учените са доказали, че 200-300 без грижи от Айфеловата кула няма да има и следа. 500 годи след нас бетона ще прилича на първообраза си, глина а от арматурата и следа няма да има.

haralanov написа:
1.* Сериалът "Магистралостроене".
Всяко едно правителство идвайки на власт си решава кое ще му е приоритет и кое-не.
Така са преценили от ГЕРБ-това и правят.Този сериал им носи точки.
Факт е,че от 2005г. насам Бойко Борисов няма загубени избори!

2.* Скъпи ремонти и строежи със срок на годност до първи дъжд
Разбира се,че са необходими скъпи ремонти. Евтиното никога не е добро.

3.* Кръгове от фирми, които ги изпълняват.
Все някоя фирма или фирми трябва да изпълнят поръчката.
И която и да е фирмата-винаги може да бъде заподозряна, че е близка до премиера.Нима при Орешарски нямаше ,,кръгове от фирми"? Имаше разбира се!

4.* Милиони бюджетни и европейски пари, похарчени безотговорно или... окрадени.
Твърдя, че не е открадната и стотинка от ГЕРБ!
Само съд с произнесена присъда за кражба може да каже,че има осъществено престъпно деяние! Иначе това са приказки на маса. Българина по инерция продължава да си говори, че ,,ония горе си крадат".
Дайте ми влязло в сила съдебно решение и тогава ще си говорим!

цитирай
17. jelezov - Добра и полезна статия, но нещо с...
21.02.2016 14:49
Добра и полезна статия, но нещо съществено й липсва. Липсва й, според мен, ЗАКЛЮЧЕНИЕТО-ОБОБЩЕНИЕ. Без такова логически обосновано обобщение, посочените очевадни факти ще предизвикат у мнозинството от читателите мисли и изводи диаметрално противоположни на тези, на които е разчитала авторката.
Причина за изнесените беди в икономиката на страната НЕ СА съществуващите държавна власт и управление, олицетворени в сегашните „герои на нашето време”. Обратното твърдение лежи в основата на тази заблуда и лъжа, върху които се крепи буржоазното общество, което бе реставрирано у нас под лозунга „Държавата е лош стопанин.”
В съзнанието на хора, които не притежават в необходимия обем историко-икономическо-философски знания, каквито са мнозинството от съвременните българи, прочитането на статията ще укрепи посочената заблуда.
Задачата на интелектуалеца с леви убеждения е да показва и доказва всякога и навсякъде, със всички възможни средства, че изходът от тази трагична ситуация не е в смяната на управниците, а в смяната на обществения строй.
цитирай
18. dalida - Съгласна съм с коментара на Железов! Имам и свое мнение......
24.02.2016 09:56
"....Добра и полезна статия, но нещо съществено й липсва. Липсва й, според мен, ЗАКЛЮЧЕНИЕТО-ОБОБЩЕНИЕ. Без такова логически обосновано обобщение, посочените очевадни факти ще предизвикат у мнозинството от читателите мисли и изводи диаметрално противоположни на тези, на които е разчитала авторката...."
.... ............ ................. .................

Имам своето виждане по проблема с пропадналите участъци по магистрали, тротоари и прочие. 1. Това са използваните в строителството - НЕКАЧЕСТВЕНИТЕ МАТЕРИАЛИ и виновни за това са ИЗПЪЛНИТЕЛИТЕ, подизпълнителите и ВНОСИТЕЛИТЕ на тези строителни материали. (особено вносителите, които внасят некачествени и второкачествени строителни материали, а ги продават за първо качество на търговците) 2. Политиката и управлението на държавата ТУК няма значение, дали договорите са подписани от някой специалист от ГЕРБ или е от БСП - все тая! Цялата отговорност за тези нелицеприятни проблеми са отговорност на Изпълнителите и под-изпълнителите!

3. Договорите може да бъдат подписани и от последния селяндур, но в тези договори трябва да има клаузи които категорично да дават ГАРАНЦИИ, които изпълнителя и подизпълнителя да спазват, ако не спазват - дават обещетение в пари или безплатна поддръжка за определен период от време включен в договора.

4. Задължително е и договора за изпълнение да е придружен от Застрахователна полица, която да гарантира безопасното и безаварийно ползване на стоителните обекти, подробно описани в полицата и застраховането им като цена на изпълнение. Тези подробности са задължение на тези органи, които са страни по договора!

Чара, благодаря, че ми даваш възможност да се изкажа по проблема.
Приятен ден!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: chara
Категория: Политика
Прочетен: 6425459
Постинги: 279
Коментари: 11520
Гласове: 89145
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031