Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
14.02.2013 09:18 - Токът и парното - модерното крепостничество
Автор: chara Категория: Политика   
Прочетен: 31827 Коментари: 70 Гласове:
111


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Енергийните монополи държат потребителите си на къса верижка
image

     Човек се ражда свободен, но където и да погледне около себе си, няма как да не види окови. Обществено мнение, правила, регламенти, закони, канони. Без значение как са наричани от живелите преди нас и как ги назоваваме ние сега. Модерното "крепостничество" на социализма се наричаше жителство и работа по разпределение, но то беше в първия случай - преодолимо, а във втория - лимитирано. Демокрацията прати в историята тези форми на зависимост и създаде свои. Нови. По-устойчиви. Срещу които сякаш няма ефективна рецепта. Поне до момента. Енергийните монополи - доставчици на електрическа и топлинна енергия, държат потребителите си на къса верижка, превръщайки ги в модерни крепостни. Масовите протести, заляли страната срещу завишените в пъти декемврийски сметки за парно (над 46% от абонатите на  "Топлофикация" - София, получиха между 21 и 200% по-високи сметки за декември 2012 г. в сравнение със същия месец на 2011 г.) и ток (само за първите десет дни на февруари жалбите от потребители на ЧЕЗ достигат 1660) са сигнал, че

границата на общественото търпение е премината

и крехкото равновесие, удържано до момента, вече е история... На изгорените фактури на монополистите, залповете от снежни топки, яйца и домати, отказите за плащане, призивите за гражданско неподчинение и исканията за прозрачност и контрол, изкрещяни многократно от протестиращите на площадите, представителите на управляващите реагираха, както обикновено - назначиха проверки в дружествата, които приключиха със смехотворни резултати. Сгрешените сметки в "Топлофикация" -София, се оказаха едва 113, а виновните служители - двама, и то по немарливост и към тях за "цвят" един топлинен счетоводител. За огромните суми във фактурите и на трите енергоразпределителни дружества виновни бяха Е-инкасаторите, които някак едновременно ползвали отпуски по Нова година. Също - многото почивни дни и не на последно място ниските зимни температури. Които иначе не са ниски. Фамозното обяснение с ниското напрежение, което увеличавало разхода за ток и вдигало сметките, дадено от министъра на енергетиката Д.Добрев, позоваващ се на експерти от икономическото министерство (МИЕТ) и преповторено от и.д. председателя на ДКЕВР Андон Роков, освен че е

обида към интелигентността на потребителите

и заявка за връщане в гимназиалните часове по физика, където все още се учи законът на Ом, е поредното доказателство за чутовната "експертиза" на висшия управленски ешелон на ГЕРБ. Нито дума не чуха гражданите за занижения или отсъстващ контрол от страна на ДКЕВР, нито дума за несправяне с вменени контролни функции на инспектората на МИЕТ, нито дума за сгрешена политика, довела до произвол и непрозрачни, феодални практики, нито дума за контрол върху регулатора, в лицето на комисията за наблюдение на дейността му, създадена специално към Народното събрание уж за да следи дейността му. И.д. председателят на ДКЕВР се закани да преразгледа общите условия на електроразпределителните дружества, министърът на енергетиката се самопонижи до контрольор, участвайки в ритуална проверка на електромер, сякаш за това е сложен на върха на пирамидата в енергетиката, а министърът на финансите дори обеща 2000 електромера да бъдат подложени на метрологичен тест за сметка на бюджета. Частните електроразпределителни компании "великодушно" обещаха да предоставят възможност за разсрочено плащане на задълженията. Отсъствието на премиера от дебата, който иначе е словоохотлив и експерт почти по всички въпроси в държавата, е изненада единствено за незапознатите с маниера му в критични моменти да изчезва от публичното пространство, хвърляйки подчинените си на тълпата.   Появата му с анонса, че засега няма да отнема лицензите на ЕРП-тата (сякаш той ими ги дава!!!) е симптоматична за начина, по който се управлява държавата. 
      Ако трябва да сравняваме тока и парното по отношение на това кой генерира по-голяма зависимост за потребителя, то безспорният фаворит е централното топлоснабдяване. Докато отказът от електричество няма никакви последствия за абонатите, освен дискомфорт, то "разводът" с парното е практически невъзможен.
Дебатът около вариантите за либерализация на пазара на топлина енергия, който върви през последните месеци, достигна парадоксални висоти. На исканията на абонатите  за предоставяне на възможност за отказ от услугата с едномесечно предизвестие столичното топлофикационно дружество отговори, че не възразява клиентите му във всеки един момент да могат да сменят топлинния счетоводител?! На варианта, при който ако 2/3 от собствениците в сградата се откажат да ползват централно топлоснабдяване, то тя престава да бъде абонат на енергийното дружество, още лятото възразиха част от топлофикациите, настоявайки за промени в закона за енергетиката, в който да бъде записано, че притежателите на имоти в топлофицирани сгради,

не могат да се откажат от парно

Което е par excellence модерна форма на крепостничество. Също като абонаментното обслужване от топлинен счетоводител, чиито дялови разпределители са монтирани на отоплителните тела в апартаментите. Присъствието им в имота "циментира" връзката клиент - фирма за дялово разпределение години наред поради факта, че показанията на уредите са непреносими (както е с номерата на мобилните телефони), понеже софтуерът, който прави изчисленията, бил уникален и фирмите не желаят да го споделят с конкуренти.
      Идеята за ежемесечно отчитане на потребената топлинна енергия се оказа несъстоятелна, понеже някой, така или иначе, трябва да плаща допълнителната услуга. Вариантът с монтаж на уреди с дистанционно отчитане пък опира до възможността на абонатите за нови инвестиции. Напоследък се лансира предложение за сключване на индивидуални договори с топлофикационното дружество. Всички тези екзотики за пореден път доказват, че механичното пренасяне на работещи чужди модели на българска почва не винаги е удачен избор. Например дяловото разпределение работи в много европейски държави, но у нас то се натъкна на непреодолими препятствия, породени от недоверието между съседите и непрозрачния начин за изчисляване на сметките. Съществен момент е, че в старите демокрации абонат на централното топлоснабдяване е цялата сграда, представлявана от асоциация на собствениците, която разплаща комуналните разходи чрез професионален домоуправител. У нас

миксерът на сбъркания ни преход

събра под един покрив пенсионери, оцеляващи с мизерна пенсия, младежи, притежаващи луксозни возила, по-скъпи от апартамента, който обитават, и хора, за които месечните сметки за парно са смешна сума, друг е въпросът, дали са готови да се разделят с нея. Тази пъстрота от интереси и възможности няма как да намери обща пресечна точка. Нито в контекста за споделените разходи (каквато е изначалната идея на централното топлоснабдяване), още по-малко по отношение на енергийната ефективност, провидяна от президента като панацея за намаляване зависимостта от високите сметки за енергия. От друга страна, и до ден днешен в идеалния център на столицата има кооперации (на бул. "Патриарх Евтимий", в отсечката между бул. "Витоша" и Петте кьошета например), които нямат централно парно и част от живеещите в тях се отопляват с дърва и въглища. 
     Според изследване на френската компания "Далкия", която притежава топлофикацията във  Варна, парното в България излиза най-солено в сравнение с цяла Европа и достига 20% от месечния доход на българите (заключението е на база изчисления, правени през пролетта на 2012 г.). Това е и най-високото съотношение в Източна Европа между заплата и сметка за парно. За сравнение в Унгария и Естония отоплението поглъща едва 13% от семейния бюджет, а в съседна Румъния - 12 на сто. Руснаци и чехи пък минават само с 6 на сто. Най-малко пари от заплатата си за сметки дават абонатите на топлофикациите в Германия и Полша. Последната държава е известна и като най-топлофицираната в Европа, като "Далкия" оперира три от топлофикациите, включително тази във Варшава. Там около 70% от домакинствата ползват централно топлоснабдяване, колкото и в Дания, Германия и Латвия. В Чехия пък те са 50-60%. В България топлофицираните домове са около 20%, или 570 000 жилища.
     В края на декември 2012 г. МИЕТ качи на страницата си

Национална програма

за стабилизиране и развитие на топлофикационния сектор на Република България до 2020 г. За разработването на същата министерството обяви обществена поръчка на 14.10.2011 г., която бе спечелена от сдружение "Черноморски изследователски енергиен център" и изпълнена срещу сумата от 54 060 лв. с ДДС. Сред посочените пречки за увеличаване на потреблението на топлинна енергия са изброени липсата на заинтересованост от доброволно сдружаване за доставка на топлинна енергия, срив на доверието в дяловото разпределение, амортизирани и остарели вътрешни отоплителни инсталации и ниска цена на електричеството за домакинствата, действаща насърчаващо в ползването й за отопление.
Сред причините, спиращи развитието на централизираното топлоснабдяване, са посочени и неефективните мощности, несвоевременно и непълно отразяване на повишените цени на природния газ в цените на топлинната енергия и регулациите, които не стимулират привличане на инвестиции, както и липсата на достъп до европейски средства.    
  Активният сценарий за стабилизиране и развитие на топлофикационния сектор е изграден върху три основни мероприятия: намаляване на технологичните загуби при преноса на топлинната енергия; подкрепа на високоефективно комбинирано производство на топлинна и електрическа енергия - когенерация; използване на възобновяеми източници, индустриални, битови и селскостопански отпадъци като ресурс за производство на енергия. Програмата залага нетни инвестиции за 600 MW когенерационни мощности в размер на около 480 млн.евро общо до 2020 г. Техен източник би трябвало да бъдат собствените приходи на топлофикациите от продажба на електрическа енергия. Което от своя страна означава, че цената на тока ще продължава стремглаво нагоре.    
      Замразените доходи на българите, довели до нищета и мизерия в нечувани по нашите земи размери в най-новата ни история, и рекордната загуба на работни места хвърли потребителите на комунални услуги в желязната крепостническа прегръдка на монополите, действащи под безразличния поглед на властващата управленска немощ и липсата на политическа воля за справяне с предизвикателствата. Никое крепостничество обаче не е вечно. Дори и модерното енергийно - също.

 
Светла Василева
 



Тагове:   парно,   ток,   монополи,   цени,


Гласувай:
112


Вълнообразно


1. hristo27 - „И Ви Ен, ауфидерзейн!“, но не само ...
14.02.2013 09:36
„И Ви Ен, ауфидерзейн!“, но не само на тях. Еднопосочен билет за всички, които през изминалите 23 години докараха България до този хал!

И защо ТЕ не обелват дума - има ли връзка скъпия ток с неплащането му от циганското население на България?
Защо, ако българин не си плати тока за 1 месец бива веднага изключван?
Колко вида електорат има в България?
цитирай
2. chara - hristo27 Всъщност ако трябва да сме коректни, не EVN, ЧЕЗ или Ен-про са виновни!
14.02.2013 09:51
Те работят в условията на Регулиран пазар!
А кой регулира пазара, кой задава правилата и кой ги контролира?
Фирмите гонят търговски интерес!
Регулатора трябва да балансира техния интерес заедно с този на потребителите и на държавата!
Само дето ретулатора у нас от край време е бил изтривалка за политиците и незаконно обогатяване на работещите в него. Потребителите са последната му грижа.
Не е зле да върнат 10 години назад и да погледнат комисари и директори на дирекции с какво имущество влязоха и как излязоха от там.
цитирай
3. cornflower - тоя път няма да им се размине. . .
14.02.2013 09:54
тоя път няма да им се размине...
цитирай
4. chara - cornflower на кого няма да се размине - на ЕРП, на ДКЕВР, на правителството?
14.02.2013 10:13
:)
цитирай
5. hristo27 - Позволи ми да не съм съгласен с това, ...
14.02.2013 10:14
Позволи ми да не съм съгласен с това, че тези дружества просто изпълняват служебните си задължения. Ето защо:

" На среща между граждани и представители на ЧЕЗ в кметството на Сандански в петък, Диана Канева показа няколко снимки на табла без електромери. “Знаете ли на кого е това табло само с два предпазителя? На вашия колега Николай Стоев, началник на отдел “Пласмент”, разкри жената пред изпратените в Сандански представители на компанията. Тя цитира и сметките, които плаща въпросният началник, които по думите й са по 5-6-7 лева, а най-високата е за 11,27 лева!... "


цитирай
6. chara - Значи няма нито граждански контрол, нито институционален!
14.02.2013 10:30
И е крайно време това да се промени!
Нали така!

Защо до сега никой не е сигнализирал ДКЕВР, инспектората на МИЕТ и прокуратурата?
цитирай
7. evrazol - Гражданите си плащат докато про...
14.02.2013 10:57
Гражданите си плащат докато протестират и протестират докато си плащат. Когато масово спрат да плащат, въпроса ще се разреши от самосебе си. Някак си не разбирам жеста да изгориш публично фактура, която вече си заплатил. Да упрекваш монополите за действията им, ми прилича на това - да упрекваш вълка, че не е вегетарианец. Те ще правят каквото могат за себе си, докато го могат. Въпроса е какво правим ние?
Протестът не е действие. За да се промени ситуацията са нужни действия.
цитирай
8. chara - Евгени, съгласна съм! Това ми прилича малко на ситуацията, при която се
14.02.2013 11:13
протестираше срещу високите цени на горивата с ... автопоходи!
Никаква логика!

Тотално спиране на плащането е знак! Въпросът е дали сме готови да го направим! Всички!

Иначе цените ще си летят нагоре. Ето тая програма за стабилизиране на топлофикациите и в нея е заложено увеличение на цената на електроенергията, т.к. електричеството, което ще генерират новите 600 МВт мощности ще се изкупува на преференциална цена. Безспорно, това е технология пестяща първичен енерго ресурс и щадяща околната среда, само че ... както и за "зелената" енергия НИКОЙ не ни попита, нито пък имаше дебат КОЛКО всъщност зелени можем да си позволим да бъдем. Колко можем да платим. Щото, както се вижда при тая мизерия - нищо не можем. И бумерангът удря със страшна сила.
цитирай
9. gocho52 - Една конспирация ми се натрапва...
14.02.2013 11:21
Мони Дянков има файда от далаверата ерпова...
Големи сметки - големи данъци!
За черни каси - мълча.
цитирай
10. grigorsimov - Де да беше въпрос, само за ток, вода и парно...
14.02.2013 11:23
Думата "крепостничество" е най-близо до грозната, да не кажа - страшна, истина, че: робството, феодализма, крепостничеството, демокрацията, капитализма и комунизма!, са дело на "гениалното племе", както се самонаричат на едно място в "тайните протоколи". Много вярна е и оценката, че демокрацията е доста по-префинена форма на феодализъм, който си е - вид робство.
Затова се и казва, че най-удобният роб е този, който не чувства че е роб. И точно такава е демокрацията, като цяло, и особено - нашата, защото ние сме най-обезсилени и най-привикнали на тирании, което донякъде е и - наше предимство. Защото, не случайно е казано, че "всяко зло е за добро"! Колкото и да е трудно да се асимилира.
цитирай
11. eres - Харесвам!Като език, компетент...
14.02.2013 11:24
Харесвам!Като език, компетентност, позиция! Слънчево да ти е в този дъждовен ден!Изпращам ти усмивка! :)
цитирай
12. zaw12929 - Права сте! А. . какво предстои да ...
14.02.2013 11:42
Права сте! А.. какво предстои да произтече за да се ... спасим
цитирай
13. evrazol - Въпросът е дали сме готови да го направим!
14.02.2013 11:48
Ако събитията следват естествения си ход и да не сме готови - ще ни подготвят. Нарича се криза. Има разлика, обоче, дали предприемаш едно действие със съзнателна цел, или от немай къде. Никой не ни питал. Ми питаха ни. На референдум.
Аз обаче питам - успяхме ли да отговорим на питането адекватно???
Е за какво да ни питат тогава?
Санким некой ни бръсне за ора:)) Ще подскачаме малко и пак ще платим. Ще си намерим друг оправяч и пак ще платим.А той пак ще ни залива с демагогия. Плащането си остава неотменно като смъртта.
Уморих се да твърдя, че Андрешко никога няма да избяга от блатото.
цитирай
14. mt46 - Протестите
14.02.2013 12:00
не са само срещу енергийния вампиризъм - а и срещу посттоталитарното, антинародно, антисоциално, мафиотско управление...
цитирай
15. dedenze - Политическата класа, формираща т.н. "представителна демокрация" трябва да печели!!!
14.02.2013 12:01
Много, частно, лично и нерегламентирано, да изглежда напълно законно !
Главния проблем с парното и ел. захранването е, че то е изградено по веме на соца на колективен принцип. Разделянето изисква големи инвестиции, които няма кой да направи и в много случаи е безмислено. Извода е повече от ясен - този сектор, трябва да бъде напълно държавен - от производството до електромера и топломера. Държавен монопол с напълно прозрачна система, управление, контрол, обслужване и схема на заплащане. Нека поне една политическа тиква обясни аргументирано, защо трябва да бъде частно ????.
Ако някой има смелостта да обясни, тогава ще станат ясни интересите, парите и целите за сметка на хората !
цитирай
16. chara - gocho52 Големите сметки не означават директно и големи данъци!
14.02.2013 12:05
Така както приходите не означават печалба!
цитирай
17. chara - grigorsimov Хм... само не разбрах кое е доброто в нашата ситуация!
14.02.2013 12:07
Един вид свикнали сме си и не ни прави впечатление, така ли! Психиката и душевното ни равновесие са пощадени!
цитирай
18. chara - eres Усмивките ме радват! Благодаря сърдечно!
14.02.2013 12:08
:)
цитирай
19. stoineff - Е
14.02.2013 12:16
сега да очакваме новата шефка на ДКЕВР - дето до вчера продаваше в Интернет незаконно цигари, да регулира цените и корупцията?! До 3 дни ще има още оставки, а Б.Б. дали ще се усети, че и той трябва да си замине до края на седмицата не е ясно..
цитирай
20. chara - Ей, Евгени ... мислех да ти пиша стига с това черногледство ама на, чета сега за новата
14.02.2013 12:18
шефка на ДКЕВР и едни мисли ме налягат ...
Тая Тиква подиграва се с нас, какво ли, направо ни плюе в лицето!
Шеф на ДКЕВР - лице притежаващо интернет магазин за храни, при това продавало незаконно цигари през нет-а. Юрист. Сега научава, че подобна продажба е забранена от юли 2012 г.
Шеф на АЕЦ Козлодуй - лице, доставяло храни по детските градини в кв. Младост.
Абе свършиха ли специалистите в тая държава, а? Едва ли!
Как пък за едно място не обяви Тиквоний конкурс!!! Не! Всякаква некомпетентна твар се слага по върховете, за да обезсмисли усилията на останалите.
цитирай
21. chara - stoineff Б.Б. ще стои докрай! Да си във властта повече от 10 години, то си е навик,
14.02.2013 12:40
откъдето и да го погледнеш ...

Та ще го видим и него.
Освен това мутра доброволно отстъпила терирория аз поне не съм виждала,, та не съм особен оптимист.
цитирай
22. bezmitove - Мда, на тези протести има провокатори и мноооого балъци!
14.02.2013 12:48
То бива, то може да бъдат лъгани и мамени българите, а те да кълват като малоумни шарани, ама чак пък толкова, вече минава всякакви граници!
Вчера излезли хиляди балъци на протест във Варна?!
И един от водачите им вика:
-ЩЕ СЕ БОРЯ С МАФИЯТА!!!
Няма ли кой да го пита този. Е с какво ще се бориш с Мафията, с гол ГЪЗ ли?!
С коя Мафия ще се бориш във Варна, с ТИМ ли?!
Че нали голямата част от тези протестиращи, като се навикат, и като участват в прословутата "Бутаница" на тези "спонтанни" протести утре ще отидат да работят във многобройните фирми на мутрите от ТИМ???!
Тотална глупост!

И каква е действителността.
Тези протести са по сценарии и под пълен контрол на управляващите.
На тези управляващи, марионетки на конци на които са и Боко Тиквата, и Станишев, и Доган, и Волен Сидеров...
ЕРП-тата направиха големите измами и кражби над българския народ. Ограбиха каквото можаха, платиха си на управляващите рушветите. И не направиха инвестиции по мрежата.
След престоящите парламентарни избори, правителството на ГЕРБ и БСП ще ги изгони "под натиска на народа". Ще им плати заради което, големи неустойки, пак от джоба на обикновените българи. И накрая ще каже. Ама те никакви инвестиции не са правили по електро-преносната мрежа и хайде пак далавери и измами, които ще плаща народа!

Е честно писна ми българите да бъдат така просташки мамени, лъгани, манипулирани, а те да не се усещат изобщо! Писна ми!
цитирай
23. patzolino - Към
14.02.2013 13:08
"Активният сценарий за стабилизиране и развитие на топлофикационния сектор е изграден върху три основни мероприятия:"
бих добавил четвърто - изземане на документацията на Илия Вълков (по-известен като Юл Браун) от Австралия, започване на научни изследвания във връзка с генератора на Браун Газ и прилагането им на практика в топлофикациите. Само така ще станем енергийно независими и ще се отопляваме за под 1% от заплатата на населението!
За повече информация горещо препоръчвам на всички да гледат филма за Брауновия газ, с участието на дъщерята на Илия Вълков, който можете да намерите в Замунда (търсите "Браун газ" и ще ви излезе като единствен резултат).

И тъй като държавата в лицето на енергийната мафия никога няма да направи тази стъпка, надеждата ми е в свободата на Интернет и някой друг по-технически насочен човек, който да реализира такъв вид отопление, което да е приложимо за всеки дом. Така дори няма да имаме нужда от "услугите" на топлофикациите. Всеки ще генерира сам отоплението си и то напълно безплатно!

Поздрави!
цитирай
24. evrazol - Ей, chara
14.02.2013 13:31
Мислех да ти пиша, стига с това ОБГОВАРЯНЕ на отдавна известни и непрекъснато коментирани факти. Сега назначава Бойко!! Ще назначава когото си иска.

Някой да излезе на протест за това???????????????????

Не е ли този факт много по-съществен повод за протест?

Айде стига бе. На някакви пълзящи граждани им бръкнали в джоба и те страдат. За джоба си страдат, а не за принципа. Ами трябва да извървят този болезнено еволюционен път, докато си сменят приоритетите. Докато разберат, че морал в джоб се не носи. Нали от някъде трябва да се вземат парите с които си купуват електорат. Това са скачени съдове - колкото и да протестира и коментира единия, течността ще се прелива в другия до изравняване на нивото.

Я 500 000 да не си платят сметките, да видим как ше спрат тока на половин София и дали това няма да стане европейски въпрос.

"Гражданите" винаги избират най-лежерния път да отстояват правата си. В случая лежерния път е да поскачаме малко.

Платихме ли високите сметки?
Платихме ги
Айде приятно протестиране тогава. Ще платим и следващите високи сметки. Останалото е илюзия.
цитирай
25. sande - Санде: Помощ! Обслужват ни!
14.02.2013 13:43
Имаше такава рубрика в "Стършел".

Ето го дивия капитализъм в най-уродливия му вид. Геноцид.
цитирай
26. chara - evrazol Ще назначава, разбира се! Що да не назначава, като минава номера!
14.02.2013 13:47
Матрияла нали си мълчи!
Че то за 4 г. що назначени и "ометени" после се изредиха ... И като ги омитат си мълчааааат.
Щото си знаят как и за какво са назначени.
Я да се бяха състезавали в публичен конкурс за мястото си, щяха ли да мълчат на някакъв пожарникар?! Щяха, ама друг път!
цитирай
27. evrazol - Пак заобикаляш въпроса и друг ни е крив
14.02.2013 13:55
Но за да емигрират емигрантите сме виновни ние, останалите. И докато не съберем смелост да си го признаем, няма да има промяна.

Ние "гражданите" сами сме си виновни!!
цитирай
28. dedenze - evrazol , в България всичко ще бъде илюзия докато има партии и лични техни интереси !
14.02.2013 14:00
И 500000 да не си платят, ще ги осъдят по невероятно бърза процедура, ще им извземат и препродадат имотите, а те ще блеят патките по улиците и затворите, съобразени с нормите на ЕС. Гражданите си мислят, че избират нещо, избора го правят частните чужди медии, интереси и парите !
Защото всичко е сбъркано още при прехода от соц. тоталитаризъм и пълна държавна собственост към представителна демокрация с пълно отсъствие на държавна собственост(Там където е останала, методично се ликвидира без никаква причина, изтъква се неефективност и дългове, като се пропуска, че Управителите на тези структури и ръководство се назначават и контролират от властта, защо не се справят добре !?) В много проспериращи държави, държавната собственост над печеливши производства и структури е над 50 %, а тук не става !? ДКЕВР е държавна структура, назначава се от правителството, защо не се справя, отговора е прост, защото се краде "законно", партийно и международно ????.
Лесно се стига до извода, че наложеният модел е лош и трябва да се замени с пряка демокрация, за съжаление много хора не знаят, какво представлява тя !
цитирай
29. marley - Самото ценообразуване е неточно и там е далаверата
14.02.2013 14:12
Защото преди време,Станишев и Овчаров посочиха цена на тока 4 стотинки за киловат-час енергия и обвиниха сегашното правителство за високата цена от 8 стотинки кв/ч избрана от ДКЕВР през 2008 година.Семерджиев си призна че новите договори са на тази цена и върху нея дружествата начисляват такси и цени на услуги които правят като разпостранители и т.н. Всъщност какво се получава - сегашната цена която плащаме за киловат-час е 22 стотинки с ДДС,което е много много скъпо на обикновенния българин. Стандарта ни е нисък - заплати малки и хората искат на база заплати да плащат евтин ток. В градовете малко са тези които се отопляват с дърва, повечето се отопляват с климатици, а те до сега доказаха че не са чак толкова икономични. Затова заради тези 22 стотинки и голямата консумация на ток - 1000 -2000 киловат-часа оскъпяват цената,която бедния българин трябва да плати, ако иска енергото да не му спре тока.
цитирай
30. vdp - ДДС!
14.02.2013 14:42
chara - gocho52 Големите сметки не означават директно и големи данъци!
12:05
Така както приходите не означават печалба!
Означават, означават - държавата си прибира ДДС-то от нас балъците и, колкото по-високи сметки, толкова повече ДДС прибира. Държавата е заинтересована от високи кумунални сметки, за да кърпи продънения бъджет на Пърдянкофф.
цитирай
31. kostadin - Да му честитим на Боко новата маш...
14.02.2013 14:45
Да му честитим на Боко новата маша-Юлиана Иванова.Може би я е намерил на някой ъгъл между митницата и фабриката на Мишо бирата
Тя с едни цигари е нагазила закона и твърди ,че не го е познавала .Какви ли ще ги забърка в ДКЕВР
цитирай
32. chara - marley Това, че беднотията е масова, не може да бъде основание за претенция
14.02.2013 15:07
относно ниска цена.
Няма как при отворена икономика, каквато е нашата.
Въпросът е, че няма условия така щото българите да имат работа, прилично платена, с която да си плащат сметките.
А контролът върху начина, по който се формират цените е отделен въпрос.
цитирай
33. chara - vdp А за косвените данъци като ДДС - да!
14.02.2013 15:10
Аз имах предвид преките като корпоративния!
:)
цитирай
34. chara - kostadin "Какви ли ще ги забърка в ДКЕВР" ....
14.02.2013 15:11
направо не ми се мисли!
Ама каквито и патронът й!
цитирай
35. tomich - Здравей Чара!
14.02.2013 15:11
Прав е evrazol - дали ще протестира или не, народът пак ще си плаща сметките!
Преди няколко години писах в моя блог за механизма на измамите на столичното топлофикационно д-во.
(http://tomich.blog.bg/drugi/2008/10/01/strogo-pazenata-taina-za-toplofikaciite.239402)
(http://tomich.blog.bg/drugi/2010/09/14/toplofikaciia-sofiia-ead-prodyljava-da-mami-svoite-abonati.605350)
Искам отново да подчертая дебело, първо,че този механизъм е главното средство за безпрецедентното ограбване на всички негови абонати и то по напълно законен ред! Механизмът - това е "методиката" на топлинните счетоводители. Тя не само че не е прозрачна, тя е УНИКАЛНО СБЪРКАНА И ГРЕШНА от началото до края си, и като капак на всичко е объркана и сложна до неуезнаваемост. Като казвам че е сбъркана, имам предвид фалшивата и технически неграмотната й концепция за изчисляване както на разходите, така и на дяловите разпределения на топлинна енергия за отопление и подгряване на водата за битови нужди.През годините съм писал и описвал в десетки жалби, обосновки и предложения до всички инстанции. Резултати - никакви.
Ами как ще работи дяловото разпределение у нас, когато побългареният европейски модел е грешен? Точно той е причината за "недоверието между съседите". Като прибавим и липсата на елементарни знания по физика и топлотехника, картината наистина е плачевна.Има ли изход от задънената улица, има ли някаква надежда, за радикална промяна?Едва ли, за съжаление. Докато търпим "експерти" , които например и хабер си нямат от електротехника и физика, докато липсва тотален ефикасен натиск върху монополите, ще продъжим да се пържим в дяволския ад на невежеството, глупостта и бедността и ще продължат да ни държат на къса верижка.
цитирай
36. vdp - Точно там, според мен е заровено кучето!
14.02.2013 15:20
chara написа:
Аз имах предвид преките като корпоративния!
:)

Как така се получи, че едновременно ни удариха топлофикациите и ЕРП-тата с надути сметки. Държавата загрижена, ама си прибира 20-те % ДДС и пушек се вдига.
Не съм голям специалист, ама ми изглежда мародерско в сметката за тока да ти нахендрят такса "Зелена енергия" (ивсякакви други таксички) и отгоре на всичкото таксата да я надуят и с 20% ДДС. Същото е и с горивата - акциз и върху акциза ДДС - как ви се струва? Щото ако облагаха нормално - т.е. ДДС върху цената на горивото и след това акциза, без да се облага с ДДС цените щяха да са малко по-други. Точно ДДС реално се явява най-големия (и неизбежен) данък у нас май?
цитирай
37. blackpredator - Подкрепям Евразол
14.02.2013 15:56
Не станем ли съсловие с лице, "революция" няма да се случи...
цитирай
38. apostapostoloff - И отново "енетелегентният" инж. Балкански
14.02.2013 15:58
от дърветата не вижда гората. Нужен е НАЙ- СЕТНЕ ЗАКОН, който да ПРЕМАХНЕ веднъж завинаги това крепостничестяо!
цитирай
39. meibo - Проблемът на България е, че през ...
14.02.2013 16:05
Проблемът на България е ,че през през последните 23 години никой не защитава интересите на 80% от българските граждани и това съвсем естествено ги превърна в роби.Днес хиляди хора са на улицата защото разбират ,че това не може да продължава вечно.За да се промени нещо в България е необходимо контролът да се поеме от тези 80% .Единствената система ,която дава тази възможност е швейцарската и се нарича пряка демокрация.
цитирай
40. bezmitove - meibo и как ще стане тази работа?
14.02.2013 16:25

Ще ви дойдат на крака олигарсите, и ще ви кажат, на бе, взимайте?!
При условие, че сте толкова глупави и заблудени да участвате на такива нагласени прояви на "Бутаницата"?
Това първо. Ами другото, как я мислите вие тая работа, след като толкова години се унищожаваше българската икономика от ДС агенти, ченгета, и слугите им като Иван Костов и подобни, със голямото съдействие на Запада. За да изземат пазари, да източват работоспособни българи, да продават боклуците си. А българите да им работят като обслужваш персонал.
И изведнъж да ви разрешат да станете "бели хора" като швейцарците?
Толкова ли ви е трудно да схванете, че такива "бели хора" могат да бъдат само агенти и заслужили доносници от ДС, "бивши" БКП лидери и техните деца?
цитирай
41. meibo - Колелото се върти а една работа т...
14.02.2013 16:52
Колелото се върти а една работа трябва първо да се развали за да може после да се оправи . Всичко е въпрос на време.
цитирай
42. bezmitove - Като каза време, се сетих за
14.02.2013 17:07

това как масово хората крякаха като папагали "Времето е наше, 45 години стигат".
А така и не разбраха, че 45 г. стигат да ги оправят БКП лидерите(бащи). А след това, ще ги "оправят" техните синове и дъщери!
Ето ти завъртане на колелото.
Ти някакво друго движение да виждаш за напред?
цитирай
43. oligarchbg - масови протести заради надписани сметки за ток
14.02.2013 18:12
Димитър Стефанов – Митко Каратиста, гербаджия. Бившият шофьор на един от основателите на групировката СИК Румен Николов – Пашата е член на Надзорния съвет на ЧЕЗ – България. Димитър Стефанов – Митко Каратиста ръководи компанията, срещу която през последните седмици има масови протести заради надписани сметки за ток.
цитирай
44. oligarchbg - АГЕНТИ на АГЕНТ БУДА: Новоизбрания председател на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) - Юлиана Иванова ще бъде глобена заради НЕЗАКОННА
14.02.2013 18:43
АГЕНТИ на АГЕНТ БУДА: Новоизбрания председател на Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) - Юлиана Иванова ще бъде глобена заради НЕЗАКОННА ТЪРГОВИЯ...А ЕХОТО ОТГОВОРИЛО: КА-ЛИН-КА...КАЛИН-КА...КАЛИН-КА-АААХ...
цитирай
45. kostadin - направо не ми се мисли!Ама как...
14.02.2013 19:01
chara написа:
направо не ми се мисли!
Ама каквито и патронът й!

Н можем да отречем качествата на първопроходеца Бойко-той въведе нови реални срокове на доверие -20 дни.Никакви 1 години!
цитирай
46. chara - kostadin Пионер ни е той, пионееер!
14.02.2013 19:37
Да пази Господ от такава напаст като него!
цитирай
47. анонимен - Спасението е в търсенето на първопричината
14.02.2013 19:57
Така наречените ЕРП-та са само едно от злокачествените туморни синедрионски образувания. То е инсталирано против волята на обществата (където и да погледнете). Така наречените "законотворци" са зависими момчета и момичета на синедрионската мафия. Те са постановили, че услугата на ЕРП-то е ЗАДЪЛЖИТЕЛНА за ползване от гражданите. Тоест - направили са копи-пейст на синедрионското разпореждане за насилствено заробване, което са нарекли с благозвучното "Закон за енергийно и водно регулиране". Спасението е в търсенето на официални документи за всичко - кой кой се явява, чий представител е. Чии са така наречените фирми - изпълнителни, подизпълнителни и прочие? С кого са свързани в бг и навън? Кога и как са инсталирани? Помнете - интернет не е заключен и дава много отговори. Хванете нишката и ще разберете как да се отървете не само от тях но и от самите инсталиращи синедрионски момченца и момиченца, които се подвизават със сменени именца като Натанчо Младенов. Как се появяват такива и най-важното - как е устроена пирамидата наречена "държава", кои са старите нови служби, които бълват такива продукти по заповед отвън? Народната република все още е факт, а това е фундамента на останалите злини. Тези, които я монтираха после сия демонтираха, но вече си бяха изградили репресивните служби навсякъде (и посвета). Съзнанието трябва да се разчупи и да излезе от квадратната рамка. Проследявайте хронологията на лица, събития, "задгранични икономически дружества", организиране на провокаторски събития за тълпата за изпускане на парата и оформяне на "спонтанни граждански движения" с предварително подготвени "обществени лидери" дошли от "неправителствени и независими организации". Сега се готви смяната на банкянския теляк на Тодор Живков с друг теляк. Навремето Нисим Мойсей Яхиел беше сивия кардинал в сянка - втория човек след Тодор Живков, и като дойде "демокрацията" се пенсионира в... Израел с пенсия от 2000 долара. Къде направи такъв "израелски" 40-годишен стаж?!!! Търсете и мислете!
цитирай
48. chara - До: анонимен Е, щом до другаря Нико Яхиел стигнахме ...
14.02.2013 20:08
сериозно разследване ще трябва да направим!

Не ми се вярва да има той отношение към случващото се днес. Опосредствано някакво, може би в някаква степен, но ... твърде конспиративно е всичко това, а иде реч просто за търговски дружества, на които е позволено да печелят на воля. Безлимитно. И без санкции.
цитирай
49. gosho568 - Айдуци и половина...
14.02.2013 20:42
Вън от страната!!!
цитирай
50. kapito - ...
14.02.2013 20:44
http://atlas-bg.eu/novite-vragove-na-svobodata.html
цитирай
51. kapito - сериозно разследване ще трябва да ...
14.02.2013 20:49
chara написа:
сериозно разследване ще трябва да направим!

Не ми се вярва да има той отношение към случващото се днес. Опосредствано някакво, може би в някаква степен, но ... твърде конспиративно е всичко това, а иде реч просто за търговски дружества, на които е позволено да печелят на воля. Безлимитно. И без санкции.

Aми тогава не вън от страната, ами трябва да дойдат още 20 и който предложи по-добра цена - той да разпределя. А не под масата комисионни и после да хвърлим народа на който даде повече. Странно е да искаме национализация, когато всъщност трябва да искаме точно обратното. Може би не е достатъчно ясно и се използва.
цитирай
52. bigbro - 23.01.13
14.02.2013 21:24
"В Сливен са доволни
Звучи невероятно, но в Сливен парното е хит тази зима. Сметките за топло са между 50 и 100 лева, а абонатите нарастват постоянно. Недоволни клиенти пък няма, защото таксата не се променя и не се плаща за общи части. Нови 25 абонатни станции, които досега са били консервирани, вече са включени към местната "Топлофикация". Абонатите достигнаха 11 000 домакинства, в дружеството постъпват молби за присъединяване на нови клиенти, включително и в сгради, в които няма изградени абонатни станции."
.......
А, де! Значи можело!
цитирай
53. chara - kapito Необходима е радикална промяна в регламентите и либерализация на
14.02.2013 21:31
пазара. Нали точно заради това сега ни налагат санкция от ЕС - заради третия енергиен пакет - липса на реален пазар на електроенергия и газ.

При газа какво като има няколко доставчика, нали тръбата - преносния капацитет е един!!! ББ заръча на Булгартрансгаз да изкупи целия капацитет и после, който и да иска да внесе газ отнякъде, дори и на смешна цена, а принципно всеки има това право, законът не го забранява, монополистът отговаря: няма преносен капацитет! Тя тръбата може в момента да е празна, ама иди провери! И така си купуваме газ каквато ни достави държавната компания.
С износа на ток е същото. Искаш да изнасяш - моля, на воля, ама си купи преносен капацитет. Високото напрежение е собственост на НЕК! Заявяваш за определен ден определен обем и като ти отговорят - няма капацитет ... пак същото.
В дъното на всичко е държавичката, която определя за кого може и за кого не.
Нищо, че се прави на ударена все едно няма вина за нищо.
цитирай
54. chara - bigbro Сливен и Русе са може би единствените топлофикации, които през
14.02.2013 21:34
последните сезони обявяват ЗОП за нови абонатни станции, което значи, че увеличават клиентите си.
Подобен опит правиха и в Стамболийски, но не знам какво излезе понеже газовото дружество тръгна да им краде клиентите.
цитирай
55. анонимен - А знаеш ли кого всъщност каниш?
14.02.2013 22:25
kapito написа:
chara написа:
сериозно разследване ще трябва да направим!

Не ми се вярва да има той отношение към случващото се днес. Опосредствано някакво, може би в някаква степен, но ... твърде конспиративно е всичко това, а иде реч просто за търговски дружества, на които е позволено да печелят на воля. Безлимитно. И без санкции.

Aми тогава не вън от страната, ами трябва да дойдат още 20 и който предложи по-добра цена - той да разпределя. А не под масата комисионни и после да хвърлим народа на който даде повече. Странно е да искаме национализация, когато всъщност трябва да искаме точно обратното. Може би не е достатъчно ясно и се използва.


Ще дойдат не 20 а 220 пак момченца и момиченца на същите мегакорпорации. Ще ти представят 220 имена на тукашни сътрудници, защото са цяло котило. Има си готов инкубатор за такива "кадри". В кого са финансовите и материалните активи из Европа и по света? Кой има да извади готови 200 или 300 милиона евро? Или може би си мислиш, че някой от туземните пребоядисани "секретни сътрудници", които си бяха инсталирани си пазят и са ги скътали с честен труд. Това не са техни пари те са само товарни магарета и изнасят тежестта. След като има противоконституционно и противочовешко робско задължение да се използват услугите на някакви ЕРП-та ще е така. Защото на тълпата не и се търси да види произхода на финансовата инвестиция. Това е ... "конспиративно". И си тегли желязното хомотче до безконечност, наблюдавайки децата си да умират. Каква е системата, която изтиква едни послушни и зависими престъпници в държавната администрация, а съдебната власт, а законодателната? Как точно се появяват и откъде и как така всички са свързани с бившата "партия-майка", която беше инсталирана насила от синедрионската червена армия. Докато мозъците са заключени с ръждясали катинари марка "НРБ" и не се търси кой кой е по документи и факти, ще е така. И все ще се появяват "честни мутри от Симеоновските школи" или европейски "инвеститори" ЕРП-та
цитирай
56. анонимен - Затруднява ли ви внимателното четене?
14.02.2013 22:58
Къде съм казал, че Нисим Мойсей Яхиел има пряко отношение към ЕРП-тата? Дадох го само като един фрапиращ пример как отвън се инсталира човек, който принадлежи на световната финансова пирамида, банкерския картел на някогашните "интернационалисти", които днес се представят със синонимчето "глобалисти". Самата фалшива държава беше създадена така. Това е първопричината. Тези типове са стройна организация, която само изпълнява разпорежданията чрез диктатура, която остава невидима и "конспиративна" в съзнанието на тълпата. Има достатъчно доказателства, държава вече не съществува. Това е колонизирана територия с намаляващо и зомбирано население, за което поредната му масова беда и обществено държавна форма на терор се явява "случайно събитие" ей така от само себе си. Не търси кои са актьорите от куклената пиеска за имбецили. Те си сменят имената, но винаги са едни и същи. Така нареченото "правителство" изобщо не е легитимно. Понеже не е избирано, а е назначено отвън посредством одобрението на гаврата и измамата наречена "демократични избори". По сталински - те си броят бюлетините. Тези, които провеждаха "демократичния" социалистически "референдум" 1946г, когато гарнизоните на Ротшилдовата червена армия още бяха в бг, в днешно време са в ... ЦИК, така наречената Централна избирателна комисия и пак брои бюлетините. Но населението пак го приема за нормално въпреки, е му "излъчват" такива "кадри" все бивши секретни сътрудници и получили "демократичните" си капитали в зората на фарса наречен "смяна на тоталитарния режим". Населението не си задава въпроса : Как така изведнъж се предадоха и клекнаха пред невъоръжените страхливи тълпи? А американския държавен секретар дошъл с цяла свита западни журналисти една седмица преди 10 ноември 1989 да отрази "спонтанната" "народна" революция, която се проведе за 10 дни из целия соц. концлагер, заяви : "Единствената реална опозиция на комунистите в България е господин Андрей Луканов". И така се започна "демократичния преход" към отвъдното
цитирай
57. анонимен - . . . Все едно съм те цитирала, и без ...
14.02.2013 23:26
анонимен написа:
...


Все едно съм те цитирала, и без това нищо не каза. Докато не престанем да гледаме (по български) в чинията на "ближния" няма да стане от нас ГРАЖДАНИ, а ще си останем ПРОСТ НАРОД. Не ме интересува изобщо кой откъде са му милионите.Даже напротив - колкото повече има - толкова повече си мисля, че знае какво прави. И няма да ми е никак кофти , ако той ми даде най-ниската цена сред другите 200 кандидати. И ще знам, че цената му е ниска, защото НЕ ПЪЛНИ ГУШИ С КОМИСИОННИ за това той да ми разпределя тока. И няма никога да излизам на протест. Обещавам.
цитирай
58. goncourt - Решението трябва да се търси в района Говедарци - Ковачевци
15.02.2013 01:19
От там произлизат народни верни синове, които умеят да работят с милионите. И то на тихия фронт. Протестиращите от всички страни трябва да се съединяват, че планетата остана без пролетариат. Но се съмнявам че това би променило положението. България вече не е същата. Лютви ви го повтаря всеки ден, но вие не разбирате. Бивол - и той ви го казва ката ден и пак същото. Само Сергей в коалиция с Местан и Кунева са спасението. Венсеремос и но пасаран!
цитирай
59. andrei - Крепосничеството-атрибут
15.02.2013 07:02
на феодалната държава.Поздрав Светле!
цитирай
60. анонимен - Отново държавен монопол,
15.02.2013 18:32
или не ?
Let it be, or not ?
Ако НЕ , задължително се налага И "демонополизиране "на някои държавни органи ?

цитирай
61. kostadin - Днес разбрах, колко са предприе...
17.02.2013 20:45
Днес разбрах ,колко са предприемчиви са нашите капиталистически -комунисти.Даваш на Семерджиев ,примерно вила и мезонет Той спестява плюс това още 240 000лв или евро не разбрах Той ти признава 100 000 000
по фактура и всичко е наред.Предполагам ,че това е по просто от едно бръснене.
Повече да не съм чул или прочел някъде ,че ни била ниска производителността и ,че трябва да работим за светлото топлото и влажното на по 2 до 3 места за да изхраним челядта си.
цитирай
62. kostadin - Днес разбрах, колко са предприе...
17.02.2013 20:46
Днес разбрах ,колко са предприемчиви са нашите капиталистически -комунисти.Даваш на Семерджиев ,примерно вила и мезонет Той спестява плюс това още 240 000лв или евро не разбрах Той ти признава 100 000 000
по фактура и всичко е наред.Предполагам ,че това е по просто от едно бръснене.
Повече да не съм чул или прочел някъде ,че ни била ниска производителността и ,че трябва да работим за светлото топлото и влажното на по 2 до 3 места за да изхраним челядта си.
цитирай
63. kundalini - не съм чела много за случващото се, само доловеното от въздуха:)
17.02.2013 23:07
вслушах се в съвет на човек, който разбира от подобни информационни вълни:)
когато има много шум, пази звукова хигиена/по памет, Нели Огнянова/

чух един разумен глас! - не затова кой е виновен, а в ЕДНО изречение - къде и изходът! но, уви, всяко добро решение е невъзможно за постигане в нас:( не защото няма специалисти, които да го осъществят, а защото за малцината олигарси и техни слуги, няма да бъде угодно!

може би са прави ингилизите да се опасяват, че Албиона ще се залее с вълна от имигранти:)

Бъди здрава, Светла Василева!

цитирай
64. chara - kostadin Имаше едно изследване на Икономист мисля, миналата седмица,
18.02.2013 12:27
според което в България със средна заплата милионер може да се стане за ... 240 години!

Всичко останало (що се отнася до държавни чиновници) е от ... Лукавия!
цитирай
65. oligarchbg - Протестите срещу високите сметки за ток, отопление, вода, монополи и против сегашното управление на страната, бяха организирани от стотици хиляди граждани
18.02.2013 22:14
ПРИЗОВАМ ПРОТЕСТИРАЩИТЕ ГРАЖДАНИ, ДА ПРОГОНЯТ КЛАКЬОРИТЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО ОТ СВОИТЕ РЕДИЦИ, КОИТО СЕ ПРИКРИВАТ ПОД ИМЕНА КАТО УЖ НЕПРАВИТЕЛСТВЕНАТА ОРГАНИЗАЦИЯ "ДНЕС" И ПОДОБНИ НА НЕЯ! ОПАСНОСТТА ДА СЕ ОБЕЗСМИСЛИ ПРОТЕСТА Е РЕАЛНА !!!
цитирай
66. alexdb - да
19.02.2013 20:01
Светле пак доста задълбочен анализ.
За съжаление обаче сравнението на България в Европа е абсурдно.
Топлофикациите няма как да бъдат ефективни, а тази т.н. стратегия е общо-взето празни приказки.
При положение, че по законите на физиката за подгряване на един кубик вода от 11 градуса, колкото излиза от водопровода в София до 60 градуса, колкото твърди топлофикация, че е топлата вода са необходими около 50-60 киловата, а по сметките на топлофикация за подгряване на тази вода отиват по 150-200, а на някаква баба и 800 киловата няма как това нещо да се развива и да се търсят балъци, които да се вържат.
А мераците за развитието на когенерацията са отдавна, защото това е един готин начин за кросубсидиране. Друг е въпроса що за висока технология е това, при положение, че в белите държави се ползва от 50-60 години.
Но в България всичко е далавера. А понеже енергетиката и енергийните ресурси винаги са свързани с някакво ниво на монопол далаверата е най-сладка.
Мисля, че преди години си говорихме по темата, когато любимия Премиер наричаше ЕРП-тата крадци, престъпници, вървяха разни там прокурорски циркове. Всичко това беше, че да се вкарат фирми, близки до същия субект на хранилката. После нещата замлъкнаха, ЕРП-тата станаха уважавани инвеститори (определението на същия човек дадено 2011 г. на среща с чешкото председателство) и далаверата си вървеше докато на хората не им писна.
цитирай
67. chara - alexdb Топлофикациите в този им вид няма наистина как да са ефективни. Особено
19.02.2013 23:18
пък столичната с нейните 900 км топлопроводни магистрали. Това е уникален случай, мисля си, за Европа. В Дания, където са сметнали, че 400 апартамента и 3 административни сгради са достатъчни, за да бъде изграждането на локална топлофикация икономически оправдано, има разпръснати генериращи мощности, които снабдяват малки квартали, а излишната енергия "хвърлят" на съседни потребители. Когенерацията в Холандия работи на полето. Никой не я обслужва нито се вълнува. Данните от работата на машината се следят през нет-а и като се навъртят работните часове по паспорт (горе-долу на 40-50 дни) отива сервизен техник да смени маслото и филтрите - те са обикновен консуматив. Тук няма идея за такива неща. В смисъл - предлагани са, обаче няма политическо решение да бъдат прието. Щото тук всичко е първо политика. И първо се гледа кой предлага идеята, инвестицията, после се пита "той от кои е", след което ... и т.н. До понятия като ефективност и рентабилност въобще не се стига. Те са последното, което вълнува бюрократите в енергетиката.
За мой ужас попаднах на интервю на настоящия шеф на топлофикация, иначе магистър по журналистика, от което разбрах, че дружеството тича преди вятъра и е в ход изпълнението на програма за изграждане на 205 МВт мощности когенерации. Оборудването е заръчано и вече се изработва. Така че софиянци да се стягат! Няма да има развод с парното, щото тая инвестиция трябва да се плаща!
Мдам.
Иначе ти знаеш, че и клона на енергетиката, като всеки клон има начало и край в смисъл, не е разтегателен и може да носи лимитирано количество маймуни. Напливът да се качат върху него е огромен, едни падат, други се докопват, трети ги изритват и на тяхно място спускат с парашут четвърти. Престоят обаче го плащат потребителите. Горко им!

Щото, за онези които не знаят, от 2015 г. няма да има вече регулиран пазар за битовите потребители. А това съвсем не е далеч като перспектива. И никой не може да гарантира, че цената ще лети надолу. По-скоро, обратното ще е вярно. Уви!
цитирай
68. megafon - Моето мнение е, че изхода и решението
24.02.2013 18:15
на проблемите на България минават през пътя на прокуратурата и съда. Ако тези две правораздателната система заработи нещата много бързо ще се канализират и всичко ще си отиде по местата. Мисълта ми е, че промяната трябва да дойде от там, а народа трябва да я инициира къде со благо, къде со кютек.
цитирай
69. chara - megafon Като инициатор на десетки сигнали да прокуратурата по повод всякави
24.02.2013 19:28
безобразия от 2006 г. до сега, искрено ми се ще нещо да мръдне от мъртвата точка. Щото до сега - не е! Ни милиметър! И не че онова, което съм писала е неоснователно, просто ... зависимостите са огромни! Не знам как ще се разсече тоя гордиев възел!
цитирай
70. kostadin - Ние сме бедни, защото сме победени. ...
01.03.2013 22:23
Ние сме бедни ,защото сме победени .Победени сме защото децата ни са отведени в чужбина.Отдават живота си в най- активната възраст за благополучието на други етноси в други държави .Не е радостно ,че ни изпращат част от заработката си там.Производствата са ликвидиране ,освен тези ,които носят баснословни или гарантирани печалби.Не си произвеждаме даже храната .Единственият български зеленчук е китайското зеле отгледано тук и може би от китайци.
Кой е виновника ?Глобализма ли -Не той е едно печално следствие от непрекъснатото съдаване на пари от нищото -срещу разписка за дълг ти се предлага кредит ,чиято лихва със закон банките могат да си я мърдат, както им доиде.Всеки може да си отговори къде се печатат световните пари ,правени направо казано не и от въздуха ,а от нищото ,което още не е създадено .С нашето съгласие да сме длъжници ние се лишаваме с единственото цено завсеко живо същество -живота не само нашият ,но и на поколенията след нас .Вече почти няма нещо ,което не е купено на тази планета ...Тогава не се сърдете на плановете за намаляване на земните жители.За разлика от геноцида прилаган към щастливите кокошки,хората просто трябва да умират от глад и нищета.
Щом искаме да сме роби на 4% от хората ,по добре е да се борим за закона ,за ефтаназията или да се бием за достоен живот.Смяната на системата не е против създаване на държавата .Запазването на сегашната държавност е необходимо да се преострои ,защото живеем в свят на илюзията ,че живеем в демократично общество.В него не трябва да съществуват паразини вериги ,които да ни убиват обезверени ,бавно и мъчително.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: chara
Категория: Политика
Прочетен: 6425970
Постинги: 279
Коментари: 11520
Гласове: 89145
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031