Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
19.11.2010 09:16 - БЪЛГАРИЯ – КОНТРАСТИ, ПАРАДОКСИ И КОМПРОМИСИ
Автор: chara Категория: Политика   
Прочетен: 47290 Коментари: 114 Гласове:
147


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     За 20 години България се превърна в страна на спиращи дъха и парализиращи мисълта  контрасти. Член  на престижния клуб на богатите – ЕС,  в някои отношения ние изпреварихме както “новоприсъединените” държави, така и онези от Стара Европа.  Имаме най-много молове на глава от населението, сравнено с останалите членове на клуба – с обща търговска площ 580 000 кв. м. В страната са регистрирани 68 нови автомобила Бентли и над 40 нови Майбах (средната цена на базовите модели се колебае около 400 000 USD). Ако по данни на статистиката се окаже, че у нас има повече Мерцедеси на глава от населението, отколкото в Германия, това едва ли ще ни учуди. Във всеки случай изненадата ще е в пъти по-малка от онази, при вида на частните яхти, пристанища, хеликоптерни площадки, къщи с размери на кокетни гимназии,    домашни зоопаркове, басейни и прочие глезотии на цивилизацията, скрити зад непристъпни дувари в места, получили публичност като “квартали на богатите”.         Дори и в период на криза, финансовите милионери в държавата не намаляват. Тъкмо обратното. За последната година по данни на БНБ броят им се е увеличил с 96 и те вече са над 400. Тук често, също като в приказките, богатството изниква от нищото, легитимирайки се чрез   държавни служители от всички власти, чийто трудов стаж и заплащане крещящо се разминават с притежаваното имущество. Съзерцавайки всичко това, външният наблюдател би казал – да, вие сте богата страна!      Така ли е това обаче?!!      По данни на Евростат 92% от българите считат, че бедността в страната е широко разпространена. Според доклад (2010 г)  на Европарламента, 51% от населението изпитва материални затруднения. Границата на бедност (211 лева) е почти 3 пъти по-ниска в сравнение с останалите новоприсъединени страни и 13 пъти под тази на старите страни членки на ЕС, което я прави особено жестока поради факта, че цените на основни стоки и услуги са почти изравнени със средноевропейските. У нас между 500 000 и 800 000 души живеят под тази граница със 136 лв на месец, което ги доближава до нивата на абсолютната бедност на … Черния континент – (2 $ на ден)!      Ние сме  единствената страна в света, в която броят на работещите се колебае около броя на пенсионерите. На фона на колосалния демографски дисбаланс ежедневно между 4-6 деца се оставят за отглеждане в институции, а 70% от родителите им не се интересуват от тях. Броят на тези деца от 0 до 3 г е между 2 000 и 3 000, цифра, която ни отрежда първо място в Европа.      Ние сме една от малкото ядрените държави в света. Управляваме високотехнологично съоръжение, каквото е АЕЦ. В същото време все още обработваме земята примитивно с рало и това съвсем не е изненадваща гледка.      Ние сме и една от космическите държави на планетата. Изпратихме двама  космонавти в околоземна орбита, изстреляхме свой спътник “Интеркосмос България – 1300”. Български уреди и храни (третата държава в света, регистрирана в ООН след САЩ и Русия, изпратила храни в космоса е нашата) летяха с космически кораби. Но днес учениците ни (15-годишните) са на последно място в ЕС по математика, предпоследно по четене и делят с румънските последните места по природни науки (2009 г). Неграмотността и малограмотността се завърнаха по земите ни, процентът деца напускащи училище нараства стресиращо. Бюджетът ни за образование е африкански - под 3.5% от БВП (виж ТУК), при средно 6% за ЕС и 12% за Турция, поддържаме едва 3 патента в чужбина, Институтът за космически изследвания е апокалиптична руина (няма средства дори за портиер),  а управляващите смело тръбят, че ще стимулират икономика на знанието, чийто продукти имат висока добавена стойност!!!      За 20 години преход ние преживяхме безброй “реформи”, смяна на “модели”, правени на принципа “проба-грешка”, промени в законите, често копи-пействани от други страни и неприложими за нашите условия. В същото това време, докато оцелявахме, състезавайки се с динамиката на времето, променливостта на обстоятелствата, капризите на администрацията, новата “пазарна” среда, поредната политическа конюнктура, рушихме стари митове и преследвахме нови илюзии,  страната се деиндустриализира, загуби пазари и позиции, остана без научен потенциал, с ужасяваща инфраструктура. Ние се сблъскахме с непознати преди феномени като “работещи бедни”, “деца без ваканции”, “наследствена бедност”, нови “професии” на “социално слаб” и “безработен”, а също и с корупция, издигната в ранг на държавна политика и с престъпност, надминаваща  най-смелите ни представи за мащабност, арогантност, бруталност и безнаказаност.         Парадоксалното за други, ние сякаш приехме за нормално.      Нормално е да има хора, хранещи се от кофите, нормално е деца да просят по кръстовищата, да мият стъклата на колите, вместо да учат в  училище. Нормално е в сладкарница да се пуши, а единственото място без цигарен дим, достъпно за деца, да е чужда верига ресторанти. Нормално е да се хвърля фас на улицата в преследване на градския транспорт, да се “мята” боклука от балкона, както и да се изсипват строителни отпадъци в реките или на първото изпречило се закътано място. Нормално е да се плащат здравни осигуровки и едновременно с това да се доплаща “на ръка” и “за избор на екип” в болниците, също и с месеци да се чака доставка на живото поддържащи лекарства .       Съвсем нормално е наличието на обръчи от фирми около управляващите, които и да са те, както и феодализирането на малки и големи населени места. Нормална е и предрешеността на търговете по ЗОП, както и шофирането с купено свидетелство за правоуправление. Нормално е отсъствието на визия за развитието на страната, прехвърляща един управленски мандат. Също толкова нормална е невалидността на нормата, че пред закона всички са равни, както и отказа от правосъдие.      Нормално е от предимствата на прехода да се възползват хора с противоправно поведение, а големият губещ да се окаже почтения, честен, правомерен гражданин, за когото няма надеждна защита от произвола на държавните органи, институции и длъжностни лица. Нормално е олигархията, подкрепяна от държавата да просперира, окупирайки все повече сфери на обществения живот, а останалите - да се оправят както могат, понеже животът е състезание, в което побеждават силните, другите – просто умират. Също толкова нормално е да няма виновни за това.  В границите на нормалното е неправителствени организации на граждани, опитващи  да защитят накърнени от органи на местно самоуправление обществени интереси, да нямат шанс да го направят, поради липса на законова уредба, даваща им подобно  право!!!      Вероятно някой ще каже, че всичко това са рутинни проблеми, съпътстващи прехода от тоталитарен социализъм към пазарна демокрация. Може и да е прав. Особено, ако гледа на ситуацията отстрани и не става въпрос за неговия живот. Ние обаче нямаме такава привилегия нито право на подобна оценка, защото това е нашият живот и нашата страна. Ние нямаме право и на повече компромиси – със себе си и с хората, на които делегираме правото да управляват и да ни представляват. Допуснем ли го – рискуваме да останем в блатото на безвремието и нищослучването, общество, в което справедливостта отсъства и нищо не я гарантира, пътници извървели 20-годишен трънлив път от една илюзия към друга.      Нужна ли е някому такава България – на драстични контрасти, учудващи парадокси и лесни компромиси …      На гражданите?!!      Едва ли …  


Галерия от снимки към текста:
http://pozicii.net/2010/11/balgariya-kontrasti-paradoksi-i-kompromisi/


Тагове:   България,   преход,


Гласувай:
152



1. mariani - А
19.11.2010 09:40
не сме ли вече... "в блатото на безвремието и нищослучването, общество, в което справедливостта отсъства и нищо не я гарантира" ? :(
цитирай
2. rebellion - Напълно вярно - компромисите ни...
19.11.2010 09:43
Напълно вярно - компромисите никога не са били решение на проблемите , а тяхно задълбочаване . Поздрави за позицията !
цитирай
3. chara - mariani - Въпрос на гледна точка.
19.11.2010 09:49
Ако гледаш новините - екшънът не спира. Един след друг си вървят шумни арести, полицейски операции, скандали с имоти, тихо освобождаване на задържаните, тук-там някое инфо за поредно предупреждение от ЕС, култови реплики на управляващите и по някой гаф за развличане на електората.
В действителност обаче основните системи на обществото - образование, здравеопазване, социално подпомагане - не са мръднали и няма да мръднат, ако се съди по бюджети 2010 и 2011 .
Ако пък гледаме изявленията на управляващите ... какво да кажа ... в главите им е пълен хаос. Ясно е, че не са наясно нито със себе си, нито с държавното управление.
цитирай
4. tota - Светла, поздрави за гражданската позиция
19.11.2010 09:50
и вярното представяне на нашата действителност. Питам се само до кога нашите политици ще продължават да работят против народа и държавата ни. Ще се намерят ли хора да се събудят от дрямката не зная? Хубав ден!!
цитирай
5. chara - rebellion Да, отлагането на решаването на проблемите само ги задълбочава!
19.11.2010 09:50
Уви!
цитирай
6. chara - tota "Нашите" политици работят за себе си!
19.11.2010 09:52
Що се отнася до народа - не знам!
Може пък така да му е добре?
цитирай
7. анонимен - Здрасти, Чара
19.11.2010 09:52
Ето, с това не съм съгласен "За 20 години преход ние преживяхме безброй “реформи”, смяна на “модели”, правени на принципа “проба-грешка”, промени в законите, често копи-пействани от други страни и неприложими за нашите условия."
Никакви реформи не са правени. Това, което наричаш реформи беше прах в нашите и чуждите очи. Прах, който прикриваше грабежа и беззаконието у нас. Иначе, съм 150% съгласен с написаното от тебе и го подкрепям. Бих посочил един пример. За 67 години България е имала една Конституция. На "другарите" им бяха нужни три Конституции за 44 години. До една недоправени.
цитирай
8. boristodorov56 - Ако в тази статия се замени Русия с България - почти ще разберем истинската ситуация и причините, а оттам и ще се търси правилния изход
19.11.2010 09:56

Как да разбираме съвременна Русия
автор: Стивън Холмс.


Идеологическата полярност между авторитаризъм и демокрация, която ни е наследство от студената война и е здраво вкоренена в нашия начин на мислене, всъщност повече замъглява, отколкото разкрива руската реалност след 1991 г. Ако се отдалечим от тази полярност, по-добре ще разберем, че нито поддръжниците, нито противниците на Путин биха искали да видим приемствеността между Русия на Елцин и Русия на Путин. Тази приемственост през двете десетилетия след 1991 г. ни дава разковничето
за една от най-големите мистерии на руската политика –

защо им е нужно да фалшифицират избори и защо иначе не могат да управляват?

Най-добрите експерти по руска политика имат разногласия по отношение на стабилността на сегашната система, които потвърждават, че Русия е енигма. Дори не са солидарни кои са булдозите, биещи се под килима, ако използваме израза на Чърчил. От една страна това са технократите модернизатори срещу икономически неграмотните служби за сигурност. Или застъпниците на реформите срещу тези на статуквото. Или силовиците срещу гражданите, Медведев срещу Игор Сечин. Или, ако използваме цветистия израз – партията на парите срещу партията на кръвта.

Някои казват, че Русия е в тупик, стагнация и упадък, нещо като ерата на Брежнев, други твърдят, че се вижда нов хоризонт на реформи, нова перестройка. За чужденците, особено американците, като влязат в този труден за разбиране социален контекст, в който има още по-мътни дворцови интриги, първоначалната неяснота на събитията се усложнява допълнително от гледната точка, изработена по време на студената война. Обичайно всички конфликти се интерпретират като противостоене между свободата и тиранията, между демокрацията и диктатурата, между откритостта и непрозрачността.

Тази опростенческа дихотомия захранва американската носталгия по идеята за борбата между добродетелните и злите, която е доста привлекателна, но не ни помага особено. Проблемът е, че тази
дихотомия съдържа едно двойно твърдение, според което, когато се срути една авторитарна система, пониква по подразбиране демокрацията.

Според тази привлекателна, но опростенческа идея, ако демокрацията не се разгърне, то е защото някакви авторитарни сили й пречат. Тази идея има вредна роля за разбирането на политическите събития в Русия. Един по-плодотворен подход започва с наблюдението, че демокрацията е едно мъничко петънце в човешката история. Това е политическа уредба, толкова рядка исторически, че са необходими специални предпоставки, за да може тя да оцелее и да се развие.

Демокрацията може да се дефинира като система за поддържането на законодателна и изпълнителна власт от партия, която се радва на широка обществена подкрепа, при наличието на опозиционна партия, която също има широка подкрепа. И когато се преброят гласовете на избори, е сигурно, че тези, които трябва да си отидат, си отиват доброволно бидейки сигурни, че техните интереси и животът им няма
да бъдат накърнени и ще могат пак да се явят на следващите избори. Тоест

демокрацията означава избори, но тя е и плод на сложни условия.

В Русия обаче може и да има гражданско общество, но не и политическо общество. Нямаме основания да приемем, че с премахването на авторитаризма политическото общество ще изскочи като филия от тостер.

Липсата на авторитаризъм не означава появата на демокрация

липсата на пречки не означава наличието на условия.

Дори когато хипотезата, че по-малко държава ще означава повече свобода, се оказа невярна за Русия, през 90-те години, някои западни наблюдатели си останаха в рамките на тази "хидравлична" концепция на скачените съдове между свободата и диктатура.

Вярно е, че режимът на Путин махна независимите партии от Думата, но можем ли да кажем, че едно живо политическо общество би процъфтяло в Русия, че щеше да има организирана многопартийна система, в която опозиционните партии щяха не само да печелят подкрепа, но и да управляват държавата, ако не бяха задушени?

Може да има и други причини освен репресията. Например високото ниво на недоверие в обществото, липсата на мобилизируеми политически идентичности, поляризирано неполитическо общество. Да си спомним големия парадокс на посткомунистическия експеримент в Русия: че демократите никога не са били достатъчно популярни, за да спечелят изборите. Путин не разгроми руската демокрация, защото тя така и не съществуваше. Не бива да забравяме, че икономическите технократи, които организираха
приватизацията, също имаха антидемократични импулси, защото се опитваха да правят нещо непопулярно.

Онези многопартийни избори, които се

проведоха по времето на Елцин,

не направиха почти нищо, за да накарат богатите и силните да се заинтересуват за благосъстоянието на своите съграждани.

Самоцелната им опозиционност по времето на Елцин се трансформира в сервилност по времето на Путин. Имаше нещо като свободна преса по времето на Елцин, много бойка и комуникативна – това може би е проблем и тук, но често се възприемаше като оръжие от арсенала на враждуващи финансови групировки.

Демокрацията е система, в която партиите губят избори.Онези, които са на власт, трябва да са готови да загубят. Но да бъдеш победен на избори да не означава да отидеш на заточение. С други думи - губенето на избори е предпоставка за демокрация. Елцин искаше да напусне властта, без семейството му да пострада. Но не можеше да го направи чрез избори. И идването на Путин не е знак за силата на Путин, а за липсата на капацитет у тези, които си отиват.

Застъпниците на Путин описват 90-те години като хаос, държавна слабост, международно унижение. Теоретично не може да има самоуправление ако няма управление. Тоест какъв смисъл има да влияем върху нормативната система и законодателството, ако никой не изпълнява закона. Защо едно държавно
движение да излага своите проблеми пред държавния апарат, ако държавата е неплатежоспособна и неорганизирана, за да оправи положението. Иначе казано, без ефективна държава не може да има демокрация. Това се изтъква

от поддръжниците на Путин, които го хвалят, че е вдигнал Русия

от положението й на колене, развил е държавния капацитет, което е предпоставка за демокрация.

Тези авторитарни модернизатори не можеха да рискуват да бъдат разгромени на избори, защото трябваше да свършат някаква работа, което означава отгоре да се модернизира държавата, и тогава да се появят демокрацията и свободата. Едните критикуват Путин като диктатор, а другите казват, че въвел порядък в хаоса. Но и апологетите, и критиците споделят общо възприятие за положението през 90-те години – глобализация, пазари, свобода, а от 2000 г. нататък – държавна сигурност, използване на заплахата от тероризма за потискане на опозицията. Някаква глобална картина, с възраждане на
антидемократични явления, която не се отнася само за Русия.

Казват че промяната след Елцин е съществена, а това е неправилно.

Корените на путинизма са в елцинизма

Самият Путин е дете на Елцин, не само на КГБ. Властта му е дадена от Елцин, от вътрешните хора в Кремъл. Той управлява с полиция и с бизнесмрежи, но също така и със свръхпрезидентската конституция на Елцин. Трябва да изоставим този мит за липсата на приемственост, както и полярностите "демокрацията срещу диктатурата" и "хаосът срещу реда".

Това не е аналитична, а полемична концепция, която търси виновници. Трябва да се откажем от нея и да осъзнаем, че авторитаризмът е труден за създаване почти толкова колкото и демокрацията. Той не е естествено състояние на нещата. Управлението с желязна ръка не е лесно, нито пък е рентабилно. Без вдъхновяваща идеология, зад която да се наредят поддръжниците, авторитарните опции на Путин са скромни. Възстановяването на съветската власт е невъзможно, не могат да се заключат и границите, а
годишно пътуват десет милиона руснаци.

Путин контролира своя елит, като му дава за подарък свободния контакт със света. И това, което се мисли за автократична реставрация, не се прави за сметка на демократичните сили, които никога не са били силни.

Какво задушава този авторитаризъм? Основната пречка е неадекватността на средствата и ресурсите, които има Кремъл. И неспособността да се решат плашещите проблеми на Русия като териториален разпад, 20 милиона мюсюлмани в границите на страната, отрицателния прираст на населението,
"южния фланг", здравната система, образованието, екологичните кризи.

Една от уникалните характеристики в посткомунистическите общества и особено в Русия, е следната: Руската бюрокрация днес може да бъде описана като сиракът на починалата комунистическа партия. Изчезнал е механизмът за контролиране на високоразвитите бюрокрации като "Газпром" и други огромни корпорации. Имаме отделни фрагменти-сираци, напреднали корпорации, които изведнъж са се отскубнали от контрола на държавата.

Партията "Единна Русия" няма да наложи същата дисциплина, каквато налагаше комунистическата партия. Ето я уникалността на посткомунистическа Русия – тези

високоразвити фрагменти-корпорации в една недоразвита държава

Наблюдаваме липса на координация в системата, в която бюрокрацията се е разраснала силно по времето на Путин, раздувана от петролните пари и разяждана от вътрешни борби за ресурси. Това е пречка пред авторитарното управление, а не пред демокрацията. Тоест не демокрацията е пречка за
авторитаризма, а авторитаризмът се бори с тази разпокъсана демокрация под формата на различни агенции, корпорации, фирми, които се мъчат да си отнемат ресурси. Тези отделни бюрокрации крият информация, стига се до блокиране на апарата, "Газпром" и "Роснефт" са само два примера за
конфликт в системата на властта. Вертикалът на властта е по-скоро лозунг отколкото реалност.

Ситуацията в тези фрагментирани бюрокрации от времето на Елцин не се е променила много по времето на Путин. Тази разпокъсана, бюрократична, самозахранваща се машина е резистентна спрямо реформата и дисциплината, тя не изгражда държава, а се разменят дебели пликове под масата, които
дават възможност на контролните органи да си купуват големи къщи.

Крадците предпочитат да крадат къщите на бюрократите, защото те не се оплакват на полицията, когато им откраднат 100 хиляди долара от сейфа в дома им. Всичко това илюстрира липсата на мотивация у бюрокрацията да служи на обществения интерес.

Не го казвам като морална критика. Защото това, което правят, се определя от капацитета им.

Путин е хомо постсовиетикус и се вмества в тази система. Той не управлява със страх, а с отстъпки - хората имат най-различни свободи в Русия, могат да пътуват, да критикуват държавата, макар е не отявлено. Откъде тогава идва тази репутация? Идва от това, че се имитира авторитаризъм. Както демокрацията се подправя в Русия, така се подправя и авторитаризмът. Това става по няколко начина.

Най-очевидният – когато държавата се изложи като некомпетентна, се забранява публичното отразяване на фактите. Например Беслан – скрива се липсата на капацитет. Не тирания, а непрозрачност. Второ – в Кремъл се преструват, че елиминират независимите центрове на властта. Донякъде го правят, обаче крият договорките си с други подобни центрове като Кадиров (бел. ред. - президентът на Чечня) например. Трето – еврейските олигарси се мачкат, обаче не и силните. Например Гусински и други като него лесно могат да бъдат изтръгнати и това те прави да изглеждаш силен. Но ако искаш да измериш силата на властта, трябва да знаеш силата на нейната опозиция. Случаят Ходорковски се вписва тук, защото неговият образ като затворник на съвестта срещу беззаконието показва колко сме възприемчиви към идеята, че произволът на държавата включва преди всичко нарушаването на индивидуалните човешки права. И не разбираме, че

основният проблем всъщност е свързан с природните богатства

По време на революцията собствеността е отнемана от отделните хора. А през 90-те години отделните хора нямат собственост и онова, което се прави насилствено и недемократично, е ограбването на обществените блага.

Въпросът за индивидуалните човешки права не е точната категория за разбирането на този процес. Ако разбираме случая сХодорковски като битка между властта и свободата, пропускаме основната структура на процеса.

Основното е конфликтът между двама бизнесмени – Ходорковски и Путин, за някакъв актив. Причината да не се интересуват руснаците толкова от тази битка е, че те я мислят като игра на "вътрешните хора".
Това е добър пример за "приватизация". Защото категорията "враг на държавата" се използва за идентифицирането на бизнессъперник. Човек започва да се чуди в каква степен Путин е държавник, щом отнема на собствеността на своите бизнессъперници по "законов начин". Но самите олигарси го правят помежду си.

Четвърто – общественото безразличие. Ние сме подведени от нападенията над журналисти, от убийството на журналистката Ана Политковская. Много бизнесмени също са убити, това е постоянно явление през двете десетилетия. Но проблемът не е в това, че държавата потиска дисидентите, а че се шири цинично безразличие и отказ да се преследват съдебно престъпленията.

Хората просто не се интересуват и така се създава

атмосфера на безнаказаност

Авторитаризмът на Путин е толкова показен, колкото и демокрацията му е показна. Кампанията срещу корупцията е битка на бюрократите помежду им.

Казано иначе – не прилагайте закона, защото ще попадне в ръцете на фракциите и клановете. Властта на Путин е свързана с неформални мрежи от лоялни хора, а не със самата институция. Това се отнася и за най-важната институция на съвременното общество – собствеността. Тя в Русия е нещо, което можеш да имаш, ако можеш да го отстояваш. А можеш да го отстояваш чрез своята неформална мрежа от
административен ресурс, приятели и т.н., тоест това не е институция в смисъла на нещо, което съществува извън неформалната мрежа.

Разликата между Елцин и Путин е в това, че държавата е малко по-малко слаба. При Путин тя е по-платежоспособна благодарение на петролните ресурси, но дали е по-кохерентна и интегрирана, е съмнително. При демокрацията обществото влияе на държавата, при авторитаризма държавата
дисциплинира обществото. А в Русия имаме взаимно загърбване между държавата и обществото, тоест
взаимен цинизъм и безразличие. И повече цинизъм, отколкото страх.

И елитът е малко по-различен – повече хора от държавна сигурност и по-малко олигарси като пропорция. Но това е

разместване на клептокрацията, а не градеж на авторитарна държава

А защо да фалшифицираме авторитаризма? По същата причина, по която се фалшифицира демокрацията. Изглежда те не могат да си представят да управляват и без да се явяват на избори. Медведев получи властта си от Путин, Путин я получи от Елцин.

Можехте да вземете Медведев от опашка на кандидати за полицаи и това да му е първата работа като президент. Защо трябва да имат някаква ратификация в избори, които не могат да загубят? Какъв е смисълът на избори без избор? Смятам, че това е свързано с усещането за слабост вътре във властта. При това усещане е интересна тяхната способност да субсидират газа, за да поддържат растежа на брутния вътрешен продукт, за да се плащат пенсиите и да растат заплатите. Но това не може да продължи дълго, тъй като зависи от неща, които те не контролират. Цената на петрола, шоковете в световната икономика са извън техния контрол. Тоест зачатъкът на социален контракт, който е важен за социалния мир, превръщането на природните богатства във фактор за благосъстоянието на хората не се случва. Всичко това е източник на несигурност, което обяснява тази мимикрия и на авторитаризъм, и на демокрация.

Путин задуши демократичната опозиция с одобрението на обществото в Русия. Много неща, от които Западът се възмущава, го правят популярен в Русия. Но неговата популярност съществува паралелно с един всепроникващ цинизъм на обществото по отношение на елита.

Обществото е напълно цинично, а той е популярен!

Тази популярност обаче е неустойчива. Лужков беше много популярен, докато не беше уволнен като кмет на Москва с президентски указ. Изглежда че Русия може да бъде общество, в което популярността е
ефект от това че имаш власт, а не е причина да получиш власт.

Може ли Путин да слезе от властта като Елцин, без лично да се изложи на риск от някакво възмездие? Може, но едва ли ще го направи в честни избори, където неговите лоялни хора могат да загубят много. Тоест той няма толкова власт, че да слезе мирно от власт. Именно това лимитира и руската демокрация, и властта на нейните управници.

*Лекция в Червената къща в памет на Юлия Гурковска (с незначителни съкращения). Стивън Холмс е професор по право Нюйоркския университет. Заедно с директора на Ценнтъра за либерални стратеги в София Иван Кръстев работят върху книга за политическите процеси в Русия, която ще излезе през следващата година.



цитирай
9. hristo27 - Ами, да! Според мен всичко това е ...
19.11.2010 10:04
Ами, да! Според мен всичко това е "нормално" защото си имаме ненормална правозащитна система, в частност българския съд. И "мутризация", която едва ли има аналог в Европа.
Не смея и да си представя за миг дори, ако за 1 година действаше у нас немското /или което и да е от "белите" държави/ правораздаване, колко затвори трябваше още да се построят.
Прав беше Петко Бочаров - Да, ама не!
цитирай
10. slavimirgenchev1953 - Ние сме бананова република,
19.11.2010 10:06
но робовладелците не са външни, а вътрешни - от бившия червен лумпениат, който се мисли за елит. Потомци на безгащници. )))
цитирай
11. chara - katana Ти пък ... ако следвам логиката ти, реституционните закони и приватизационните
19.11.2010 10:16
и те не са реформа.
Но всъщност - са.
Стратегиите за насърчаване на едни или други инвестиции - също са. Само че виж какво насърчавахме - строителство на голф игрища.
Докато ние изливахме тонове бетон по Черноморието, превръщайки го в "спален комплекс" от типа на тези в "Люлин", "Дружба", "Младост" в София, румънците изляха същото количество бетон, за да направят най-голямото контейнерно пристанище на Черно море, което сега обслужва цяла Европа.
:(
цитирай
12. osi4kata - еххх, Чара...
19.11.2010 10:22
Всички "модели", "реформи", "арести" и гръмки"обещания" са ги сложили под общ знаменател - МИЖИ ДА ТЕ ЛАЖЕМ.

А за лъскавите коли и МОЛ-овете - дай Боже, всекиму ;)

Аплодисменти за написаното...
цитирай
13. chara - hristo27 За прилагането на закона съм съгласна. Защото закони има, само дето не
19.11.2010 10:24
сме равни пред тях.
НО ...
Има и друго. Ти представяш ли си неправителствени организации на граждани да не могат да защитят накърнени от органи на местно самоуправление обществени интереси понеже липсав на законова уредба, даваща им подобно право ...
Ето това е пълен абсурд!
Но съществува в определение на АССО от тази година, дори от този месец, с което се отхвърля иск на Сдружение в защита на обществен интерес!!!
цитирай
14. chara - slavimirgenchev1953 Слави, ами да кажем "Стига вече! До тук!"
19.11.2010 10:25
Ние сме в Европа, а не в Африка.
Логичното, естественото, нормалното поведение на европееца е да каже "Стига"!
Аз не съм съгласен!
цитирай
15. chara - osi4kata Дай Боже - да и аз това казвам, но след като притежателят на въпросните лъскавини
19.11.2010 10:27
си е платил данъците, а не ги е придобил за сметка на гражданите.
цитирай
16. osi4kata - си е платил данъците, а не ги е при...
19.11.2010 10:30
chara написа:
си е платил данъците, а не ги е придобил за сметка на гражданите.


още не мога да се начудя - как минават метър с данъците? Тук няма мърдане... плащаш и пееш :)))
цитирай
17. chara - osi4kata Минават, къде с контрабанда, къде с благословия на министъра на финансите
19.11.2010 10:39
...
цитирай
18. andrei - Здравей Чара!
19.11.2010 10:43
Добре си поставила въпросът;"нужна ли е такава България на гражданите"?Отговорът наистина трябва да бъде даден ясно и категорично от самите тях.Вместо отговор на поставените от теб въпроси,в настоящият момент се очертават контурите на все по-голямото маргинализиране на тези "граждани",омесени в нищо-правенето на правителствата и манипулациите на медии и всякакви люде,окопали се на синекурни служби и партийни хранилки.Истината за състоянието на нещата в България се корени в няколко посоки,които и ти ги знаеш много добре.На първо място е предоставената възможност на бившата БКП и силовите и структори да правят прехода от социализъм към капитализъм,за което западно-европейските страни имат голяма и решаваща заслуга!На второ място поставям това ,че със всички възможни средства се попречи на гражданите на България да излъчат свои водачи,чийто генезис да не е от горепосочената партия и репресивни служби.На трето и не на последно място поставям егоцентризмът на българина и неговият вроден СТРАХ от радикални промени и робско самосъзнание!Като сумираме тези няколко причини,ясно се очертават посоките и защо едно или друго не се случва в страната.Тези неща,които изброявам,и които са част от нашата народо-психология-добре позната и доразвита в комунистическите лаборатории,отвориха пропаста от която няма излизане.Изходът,както казват някои е терминал 1 и 2 и последният да дръпне шалтера.Съжалявам,че думите ми са изпълнени с песимизъм,но ако ти идва нещо друго на ум-можеш да го споделиш!Бъди здрава!
цитирай
19. nicodima - Нещо много характерно за прехода -
19.11.2010 10:44
унищожаването на профилактичните програми за социално-значимите заболявания. Като резултат се завърна туберкулозата, а за напълно изкоренимо заболяване като рак на маточната шийка сме на предпоследно място в Европа... За сърдечно-съдовите заболявания отдавна е известно. В същото време имаме недофинансирани болници-мастодонти с лошо управление. Или пък страхотна инвазивна кардиохирургия за последните стадии на исхемичната болест на сърцето - пряко наследство от предотвратимата и лечима хипертонична болест. Много лесно даваме МНОГО пари за необратимите и нелечими стадии на заболяванията, вместо да даваме МАЛКО за профилактика и лечение на ранните им стадии...
цитирай
20. mikino - Да кажем стига, ок аз съм за!
19.11.2010 10:46
Има обаче един друг проблем. Не сме сплотен народ. Самоизяждаме се, злобата цари на всякъде, а тези които все още имат капка мозък и доброта в себе си вече са много малко. Не съм на ясно как ще стане - всички да се обединят около думата "стига"....
А относно поста и написаното в него - проздравявам те!
За съжаление, продължава таязи разруха и деградация навсякъде и във всичко. Като започнем от управляващите и стигнем до обикновения човек!
цитирай
21. bowman - ...
19.11.2010 11:32
; ) "България има закони", съгласен ! Чел съм такива .
Кога и българина ще има закони ?!
цитирай
22. gothic - Май трябва да се вземе сопата (об...
19.11.2010 11:55
Май трябва да се вземе сопата (образно казано). Иначе децата ни ще мият чинии в чужбина.
цитирай
23. monaliza121 - Оцеляването - начин на живот
19.11.2010 12:08
Единственият начин на живот за българинът е "оцеляването". Оцелявала е вярата му по време на робствата, оцелявал е духовно по време на тоталитаризма, оцелява физически по пътя към демокрацията, И той се гордее с това, със силата си да оцелява. Дали някога си мисли, че не може вечно да оцелява, че в някакъв период от време трябва да спре и започне да се развива и създава. Непрекъснатото състояние на екстремност изтощава силите на човека. Колкото и добре да се справя, неминуемо настъпва умора, безразличие, отчаяние. Започва де се задоволява с все по-малкото оцеляване, което го води до оскотяване.
Оцелява ли българинът? Не, не оцелява. Загива, като става иностранец, като не се възпроизвежда, като унищожава мъдростта си, като унищожава природата си. и за жалост, този процес не е бавен, а непрекъснато се катализира във времето.
Най-лошото е, че в това оцеляване, българинът бавно и не много полека загубва способността си да различава доброто и лошото. Всичко "лошо" в процеса на оцеляването, което ти помага да се справяш става добро, а "доброто" се превръща в лошо, щом ти пречи.
Приемам, Светла твоите цифри и проценти за верни, но знаеш ли, колко процента духовност остана в българския народ?
цитирай
24. chara - boristodorov56 И ... какво следва от това?!!
19.11.2010 12:23
"Липсата на авторитаризъм не означава появата на демокрация. Липсата на пречки не означава наличието на условия... Проблемът не е в това, че държавата потиска дисидентите, а че се шири цинично безразличие и отказ да се преследват съдебно престъпленията..."
цитирай
25. chara - andrei Аз не приемам Терминал 1 и 2 за изход или за решаване на проблемите!
19.11.2010 12:29
Иначе с Първо. Второ. и Трето. съм съгласна.
За мен най-интересно е Третото и въпреки, че знам генезиса му, нямам за себе си задоволителен отговор на въпроса "Защо"?
Защо, дори и днес ХХІ в продължаваме да сме такива?
цитирай
26. zaw12929 - Въпросът
19.11.2010 12:29
"Нужна ли е някому такава България – на драстични контрасти, учудващи парадокси и лесни компромиси …" ИМА ОТГОВОР ДА НУЖНА Е НА ГОРЕИЗБРОЕНИТЕ ПРИТЕЖАТЕЛИ....
КОГАТО ПРОЧЕТА, ЧЕ НЯКОГО ИЗЛЪГАЛИ ПО ТЕЛЕФОНА И ДАЛ ХИЛЯДИ, ЗА ДА СПАСИ БЛИЗЪК ОТ СЪДЕБЕН ПРОЦЕС ОСВЕН НА ИЗМАМНИЦИТЕ СЕ ГНЕВЯ И НА ФАКТА, ЧЕ КОРУПЦИЯТА ДНЕС В БЪЛГАРИЯ Е ДЕЛО НА ВСЕКИ- НЕКА ЗАКОНА ВАЖИ ЗА ДРУГИТЕ
А, ВИЕ КАКВА КОЛА ИМАТЕ, В КАКЪВ ЗАМЪК ЖИВЕЕТЕ, ТЕ НИКНАТ КАТО ГЪБИ В БЕДНА БЪЛГАРИЯ.
ЧЕТОХ, ЧЕ ВСЕКИ ДЕН СЕ "РАЖДАЛ" МИЛИОНЕР
Това е то капитализма- нашия - без правила....а в другите страни по различно ли е?! Не е : Защо днес в САЩ имало 40 милиона бедни и полу- безработни и толкова неграмотни. Те ограбиха ли държавата ни, като привличат най интеличентната част на човечеството. Като дават милиарди помощи под формата на ваксини, които да намаляват населението на земята...
Хубаво изреждате фактите. Възмущаваме се всички. А какво правим, за да решим някакъв от тези проблеми.
Има и хора, които са си спечелили бентлито... парите, но ние всички гледаме накриво
Добре, аз вече съм за методите на "АТАКА"- да национализираме всичко и да ... продължим по ново му....Виждам, че следващият Премиер ще е Волен, а ние все така ще си описваме унизителното положение... защото в голяяма степен живота на всеки е в негови ръце и отговорността на всички ни е съдбата на България...
цитирай
27. cinichedonist - простия народ по-лесно се управлява
19.11.2010 12:31
мисля че това с бюджетите за култура и образование си е държавна политика в този ред на мисли.
цитирай
28. haralanov - Здpавей!
19.11.2010 12:34
Четох този текст още вчера.Подобни парадокси и контрасти са типични за страните от Южна Америка.Там поне има някаква атмосфера утвърждаваща живота.А иначе контрастите имат чудното свойство да се задълбочават.Тоест бедните да обедняват повече,а богатите да стават все по-богати.Също парадоксално според мен.Другото общо е,че и там(Южна Америка) и тук,на политическата сцена перманентно се появява фигурата на някой генерал.За 21 години преход доста генерали минаха през българската политика.Семерджиев,Марин,Бонев,Михов,Ваньо Танов,Бриго Аспарухов,ББ...Това говори единствено и само за обществен упадък.Едно болно общество винаги е свързвало образа на генерала с ,,твърдата ръка,,.Твърда ръка,която уж ще раздаде ред и справедливост.Вместо това обаче винаги се стига до катастрофа(Хуан Перон в Аржентина е типичен пример за това).Сегашния генерал в българската политика е пълна бутафория.Дано поне не се натресем на катастрофа!Не е невъзможно...
цитирай
29. chara - nicodima За рака има шокиращи данни на Глаксо Смит Клайн!
19.11.2010 12:37
:(
цитирай
30. nicodima - Чара, аз имам достъп до регистъра...
19.11.2010 12:51
Той ми стига : (...
цитирай
31. bachym - Да такава
19.11.2010 13:11
е моята България

:)
цитирай
32. анонимен - бореца-а защо ли сме такива
19.11.2010 13:16
Защо при нас нищо не се получава така както трябва да бъде като е капитализъм да е като капитализма,като е социализъм да е като социализма!Според мен има една единствена причина и това е нашата народо-психология!Ние винаги че си мразим водачите и лидерите защото това е заложено от най-древни времена да принасяме в жертва най-доброто което се е родило в племето в името на Бог който едва ли съществува за да му принасяме в жертва човеци,като единствената причина за тази жертва е да се запази властта на хана от еве%E
цитирай
33. анонимен - бореца-а защо ли сме такива
19.11.2010 13:16
Защо при нас нищо не се получава така както трябва да бъде като е капитализъм да е като капитализма,като е социализъм да е като социализма!Според мен има една единствена причина и това е нашата народо-психология!Ние винаги че си мразим водачите и лидерите защото това е заложено от най-древни времена да принасяме в жертва най-доброто което се е родило в племето в името на Бог който едва ли съществува за да му принасяме в жертва човеци,като единствената причина за тази жертва е да се запази властта на хана от евентуалният възможен кандидат,после приемаме християнството от гърците заедно с тяхната лукавост и покварност!Като за капак на всичко това и едно 500-годишно робство което си е чист геноцит и изтребление на нашата нация и единственият начин за да оцелееш е да се принизиш и да си мълчиш,защото иначе може да ти се случат неприятни неща и да се приспособяваш към една система която по-сегашните измерения би била не 180 а на 1080 място по корупция.В резултат на това е изградена една философия на мислене която ще ни спъва за още 500 години напред ако съществуваме дотогава и ние никога няма да можем да стигнем до онзи модел на мислене и поведение който да но доближи до онзи свят към който уж се стремим!Може би социализма беше един опит да се опитаме да прескочим някои моменти от човешката история и да наваксаме закъснението си който обаче приключи по-начин който така и не разбрахме защо стана всичко така!И както навремето нашите чорбаджии са строили своите къщи с високи дувари за да не ги виждат данъчните и бедните сега нашите водачи си строят същият модел къщи което говори че нищо не се е променило т.е. генезиса на управление на нашето общество е един и същи както преди 200 години и сега!И другото което никак не е маловажно никога нашите лидери и водачи не са стояли до своя народ и винаги за били готови да го продадат заради личните си интереси!Нашата история е пълна с такива примери колкото щеш!Затова ние не вярваме на нашите водачи и това е най-големият ни проблем!
цитирай
34. anonymous1212 - М--м-м-ДА!
19.11.2010 13:24
Най-бедната република в съюза, с най.богатите олигарси!
Говоря за България и ЕС, а не за България и СИВ!
цитирай
35. pegas08 - Поздрав за Кара!
19.11.2010 13:31
На МВФ- с любов!
------------------------

Обичах те, най-искренно, горещо.
С клетви, да съм Вечно твой.
Уви е време, да ти кажа нещо:
"За жалост се намеси Той!"


За теб съм още- искрен и горещ.
Кълна се, да бъда рицар твой!
Но времето- угасващата свещ:
За жалост го превзема Той.


Обичта ни- в ново измерение.
До никъде...и още десет.
Тогава, той ще те отнеме.
За жалост- времето изтече.


Един ден, грохнал, побелял, ще те погледна.
С поглед, влюбено- унил.
Когато рухне, пенсионната система.
Фондът- любовта ни съкратил.
цитирай
36. pegas08 - Към ано.33. Мили братко,
19.11.2010 13:41
Геноцит е грешно, геноцид е правилно.
Иначе си супер!
цитирай
37. kontrasti - – те в България и на останалото земно кълбо са предизвикани от манталитета на едни и същи качества!
19.11.2010 13:57
Защо трябва ние да сме изключение?
цитирай
38. vencivaleri1951 - Здравейте, Чара!
19.11.2010 14:09
Добре сте го описали, но защо се получава всичко това.Откъде е този контраст. Според мен общо взето от разликата между Брутния продукт и националния доход . В последния аз вкарвам, макар и неправилно продукта на сивата икономика. тоест влизането на емигрантски капитал от чужбина плюс всички разновидности на престъпните доходи. От там са и яхтите, и бентлитата и другите глезотии. Преди два дни обядвах с приятел и клиент. Той би могъл да си позволи лодка, но казва, че не би имал време за нея. Интересното в случая е, че той в института където работеше преди 10ти свормира яхтклуб и имаше една доискусурена от него полска лодчица. Института купи и други неща... Разбирате ли той няма време, а тези на които текелажа им напомня най вече на гарота сега са яхтмени:( Приемете го като метафора последното, но държавата ни се доближава наистана до нея/метафората/
Точно рестутиционните и приватизационните закони ни докараха до ралото отново. Не мислете , че съм пострадал от тях. Напротив...., а и в къща живея/нямам изникнал паркинг пред прозореца/ , и не лошо продадох боновете на фамилията. Не става въпрос за това. С тези недомислени закони се захрани престъпността - пряко и косвено. Пряко от огромните комисионни които се получаваха при боравенето с тази материя довела освен това и до абсолютна разсипия. Косвено също...Не малка част от нас виждайки какво правят разни "адвокати", "финансисти"/кавичките не са случайно/, политици си казаха:
-Щом те така и аз така- Кой както може. Един направи заменка, друг не плати данъци, тези от спортната школа с бухалката...
Ние бяхме същите хора и преди 10 ти. И бяхме направили именно ние тази космическа и ядрена държава за която говорите. Стопанството ни беше механизирано и под вода. Земята сега в голямата си част е "камък" Какво не внасяме? Преди имахме държава/не казвам каква/, сега нямаме държава, но имаме демокрация/не казвам каква/ Бъдете здрава
цитирай
39. neprosvet - Браво Чара за изразената смела п...
19.11.2010 14:09
Браво Чара за изразената смела позиция!
Браво и на тези, които коментирахте така искрено, задълбочено и правдиво статията!
Благодаря ти Чара за статията и за това, че ми предостави възможност , мислено да се докосна до всички вас!
Сърдечни поздрави!

цитирай
40. fireball - На 33.
19.11.2010 14:12
Пространните писания за българската народопсихология вече омръзнаха. Айде стига! Българина не е мързелив - доказателство за това са хилядите дюкянчета и сергийки, да не говорим колко работлив е в чужбина... Не е завистлив - щото не съм чул някой да говори против някого, който си е изкарал парите почтенно, с бачкане и с акъл... Но в никакъв случай няма да се остави да го преметнат. Щото българина е оправен и тарикат! И когато други тарикати (политици, бизнесмени и пр.) се опитват да му кроят шапка, той съвсем основателно си ги праща на майната им.... А като сложим и лъжливите овчарчета - медиите, които се опитват да го правят на идиот - нещата си идват по местата.
Недолюбването на политиците от българите си е съвсем закономерно, щото няма друга страна по света в която политиците й тъй очевадно, последователно, нагло и неуморно да лъжат, мамят и крадат народа си. И така открито да го мразят - всъщност мразейки това от което самите те са произлезли - на дело потвърждавайки писаното от класика - Пази Боже сляпо да прогледа!!!!
А едно време са строили високи дувари за да се пазят от турците, а не от данъчните. Сега пак строят високи дувари за да се пазят от айдуците. Тук си безспорно прав. Нищо не се е променило. Ние още сме си под робство. Въпроса е - под чие?!?!?!?
цитирай
41. pegas08 - Нещо като допълнение!
19.11.2010 14:13
Контрареволюция!!!
-----------------------------


Олимпиадата, пред нас е нищо.
Световното е бебешка игра.
В Байгания, абсурдите са всичко.
Годо да чака- там във вечността!


А какво, ще питаш, той си чака.
Отговорът идва начаса.
Веднъж поне,дъската" да не трака.
Това ще бъде "ден за чудеса".


За жалост, днешният не бе различен.
Поредна лудост ни обхвана.
Над "нежната ни революция"- заоблачи се.
Премиерът, от носталгия се схвана!


"Едно на сто"- на Тошо той заложи.
Макар прочут, консервативен демократ.
ДЕСЕБЕто, подскочи кат ужилен.
СЕДЕСЕ ще клепа, коалиционния събрат.


Европа пак, ще ахне в изненада.
От флуктуациите в Абсурдистан.
Ще изпрати посланник, за извънземни.
Да види, има ли нормални там.
цитирай
42. pegas08 - Музикален поздрав за всички дискутиращи!
19.11.2010 14:19
http://www.youtube.com/watch?v=PIknLlAgz3k
цитирай
43. анонимен - ИМА НЕЩО ЗАБЕЛЕЖИТЕЛНО , В СТАТИЯТА НА №8!
19.11.2010 14:43
Това е, изключителтото прозрение за "бюрократичните формации", функциониращи
като своего рода "асоциации", в рамките на Държавната структура на "пост-комунистическата държава",под формата на агенции,корпорации и фирми, с полудържавно или държавно участие и финансиране!
Тези "бюрократични асоциации", са малките оцелели оазиси от бившата комунистическа империя, които съществуват свободно без Централното управление на Пост-комунистическата Държава,захранващи се сами и смучещи непрекъснато средства от ДЪРЖАВНИЯ БЮДЖЕТ!
ТЕЗИ "БЮРОКРАТИЧНИ АСОЦИАЦИИ", СА В ОСНОВАТА НА ВСИЧКИ КОРПОРАТИВНИ И КОРУПЦИОННИ СХЕМИ , РАЗИГРАВАНИ В ПОСТ-КОМУНИСТИЧЕСКАТА ДЪРЖАВА!
Това са субектите, на раздаваните мръсни пари за държавните чиновници, тайните контрабандни вносители,виновниците за корумпирането на съдебната система и активните участници в политическите борби и медийните изяви в българската действителност.
Тези "бюрократични асоциации", ревниво защитават своето съществуване и са в основата на съпротивата ,срещу всеки неудобен политик ,който се опита да наруши техния икономически и политически комфорт!
В БЪЛГАРИЯ ,ТЕ СА ОСНОВНИТЕ ОРГАНИЗАТОРИ СРЕЩУ ПРАВИТЕЛСТВОТО НА ГЕРБ,
КОЕТО МАЛКО ИЛИ МНОГО, ЗАСЯГА ТЕХНИЯ ИНТЕРЕС, ПОРАДИ КРИЗИСНАТА СИТУАЦИЯ В СТРАНАТА И В МЕЖДУНАРОДЕН МАЩАБ!
цитирай
44. анонимен - ПРОДЪЛЖЕНИЕ.....НА 43!
19.11.2010 14:55
ЕДИНСТВЕНИЯТ НАЧИН ЗА ЛИКВИДАЦИЯТА НА ТЕЗИ "ОАЗИСИ НА КОМУНИЗМА" ИЛИ
Т.Н.,..."БЮРОКРАТИЧНИ АСОЦИАЦИИ", Е ПЪЛНОТО ИМ ЛИШАВАНЕ ОТ ДЪРЖАВНА ИЗДРЪЖКА И ПОДКРЕПА ,КАТО БЕШЕ ПОДХОДЕНО КЪМ СТРУКТУРАТА НА "БАН".
ТОВА ,ТРЯБВА ДА БЪДЕ ТВЪРДИЯ ПОДХОД НА ПРАВИТЕЛСТВОТО И ВСЕКИ ПОЛИТИК ,МИЛЕЕЩ ЗА ЕФЕКТИВНОТО РАЗХОДВАНЕ НА ДЪРЖАВНИТЕ СРЕДСТВА И
БЛАГАТА ,СЪЗДАВАНИ ОТ БЪЛГАРСКИЯ НАРОД С ТОЛКОВА УСИЛИЯ И ТРУД.
цитирай
45. pulsar - Чара,
19.11.2010 15:16
прекрасна статия... Само да вметна нещо... мерцедесите на глава на населението са ПОВЕЧЕ от тези в Германия. Статистиката е от първа ръка.
цитирай
46. анонимен - "chara - katana Ти пък. . . ако ...
19.11.2010 15:32
"chara - katana Ти пък ... ако следвам логиката ти, реституционните закони и приватизационните и те не са реформа. Но всъщност - са."
Не говорете за реституционните закони като за реформа без да познавате материята, тъй-като същите нито имат нещо общо с нормалните правни норми, нито уреждат справедливо някакви обществени взаимоотношения. Тези недоносчета бяха създадени от т.н. някогашно адвокатско лоби в СДС, за да бъде обслужена една малка групичка хора и нищо повече. Знаете ли, че съдилищата бяха пълни с дела по тях, а и сега не липсват, особено с такива по ЗВСВНОИ по ЗТСУ, ЗПИНМ и др. Това е закон от една страница!? Има хиляди хора, на които ЕДИНСТВЕНИТЕ им имоти са били отчуждени през 90-те години, а къщите съборени за мероприятия, които на по-късен етап са били отменени. Какво им е върнал този закон? В най-добрия случай едно празно дворно место, без каквото и да било обезщетение за съборената жилищна сграда, но поне в реални граници. Защото има все още продължаващи от 1995-2000 г. дела по отмяна на планове, по изясняване на статути и по делби на имоти, върнати в идеални граници, в съсобственост с др. физически и юридически лица. Някои от тези хора живеят по квартири, други все пак са успяли да построят наново жилищата си, но на каква цена? Има разбира се и една друга категория български граждани, които обаче не реституираха единствените си имоти, нито пък върнаха дадените им като обезщетение жилища, съгласно изискванията на въпросния реституционен закон. Те не само че не загубиха, но и спечелиха от реституцията, но едва ли точно тези хора могат да минат за реформатори.
цитирай
47. анонимен - АБЕ ,46....
19.11.2010 15:55
КАКВО МЕ ГРЕЯТ ТВОИТЕ "РЕФОРМИ"....КОГАТО ТИ СИ МИ ВЗЕЛ БАЛТОНА И СИ ГО НОСИШ ....А, АЗ МРЪЗНА НА СТУДА???!
ДОРИ И С РОЗИ ДА СИ НАКИЧИШ ЗАДНИКА ----НЯМА ДА МИНЕШ ЗА "КИТАЙСКА ВАЗА"!
ВИНАГИ ,ЩЕ СМЪРДИ!!!!
цитирай
48. kikowsky - Нужна е на много хора.
19.11.2010 16:12
Прочети за плана Ран-Ът.
цитирай
49. анонимен - димо
19.11.2010 16:18
Всичко е написано точно . Адмирации към статията. Към 43 . Бюрократичните асоциации, са на управляващата върхушка,където се назначават "наши" хора да папкат и те,защото са послушни.
цитирай
50. phoenix2000 - Прочетох Светла
19.11.2010 16:30
Добре си го казала, но какво може да се направи? Да това е въпроса, ако тези отгоре са решили така да бъде, тогава какво може да се направи? Имаш ли някаква идея, добра, лоша въобще някой има ли някаква идея? Някой знае ли въоще защо е така? Кажете защо е така? После кажате как да не е вече така. И аз иска бг да стане нормална държава. И не сравнявайте с Русия, защото те имат газ природни богатства и акъл, който си го пазят, между бг и Русия няма нищо общо вече, освен туристи.
цитирай
51. анонимен - Нормално е да се плащат здравни о...
19.11.2010 16:45
Нормално е да се плащат здравни осигуровки - по скоро - нормално е да не плащаш ЗО, но да искаш здравно обслужване...
цитирай
52. анонимен - по добре да дойдат танковете
19.11.2010 16:59
Нашия "преход" и "демокрация" са мъртвородени деца за съжаление. България се контролира от олигархия, с корени в политбюро. През страната ни минават големи канали за дрога, оръжие, хора и всяко едно правителство е под контрола на хората, които държат каналите. Този огромен финансов ресурс, който се генерира от тези канали се изпира през офшорки и после се появява като къщи, коли, молове и т.н. Схемата е стара и проста. А ние нищо не можем да направим, защото сме покорни, овчедушни и лесни за манипулиране.
цитирай
53. анонимен - ИМА ЕДИН СИГУРЕН НАЧИН....ЗА ЕФИКАСНА БОРБА С "КОМУНИЗМА"!
19.11.2010 17:04
ИМА ЕДНА ГЛИНЕНА ПЛОЧКА ПРОДАВАНА НА ПАЗАРА, КОЯТО ГЛАСИ:
"....КОЙ КАКВОТО ЩЕ ДА ТИ ГОВОРИ......ЗНАЙ ,ЧЕ СТАВА ДУМА ЗА ПАРИ!"

ЕДИНСТВЕНИЯТ ЕФИКАСЕН МЕТОД, ЗА БОРБА С КОМУНИЗМА Е ДА СЕ ОТРЕЖЕ
ДОСТЪПА НА ЧИНОВНИЧЕСКАТА И БЮРОКРАТИЧНА ВЪРХУШКА, ДО ДЪРЖАВНИТЕ СРЕДСТВА И ФИНАНСИРАНЕТО ОТ БЮДЖЕТА!
ПЪЛЕН КОНТРОЛ, ВЪРХУ ОТПУСНАТИТЕ СРЕДСТВА ОТ ДЪРЖАВАТА, ЗА СОЦИАЛНА И ИНФРАСТРУКТУРНА ДЕЙНОСТ.
ОБЩИНАРИ И ПОЛИТИЦИ -ИЗЦЯЛО НА САМОИЗДРЪЖКА!
ВЛОЖЕНИТЕ ДЪРЖАВНИ СРЕДСТВА ,ДА ИМАТ МИНИМУМ 100%, ВЪЗВРЪЩАЕМОСТ!
цитирай
54. filipgeorgiev - много директен и точен постинг. БРАВО
19.11.2010 17:09
И въпреки това има обективни причини да сме в това положение. тези причини сме ние самите.
цитирай
55. godlieb - ENOUGH!
19.11.2010 17:12
БОЖЕ ГОСПОДИ - ТОВА ГО ВИЖДАТ ВСИЧКИ - НО КЪДЕ Е ИЗХОДЪТ?
цитирай
56. pukamuli - Сещам се за идея!
19.11.2010 17:24
Тя е на Славчо Трънски!Десетина години след девети септември, негови съратници му се оплакали от новата власт,а той им отговорил:Преди,като не харесах власта,грабнах пушката и хванах балкана!Вие си имате пушки,ей ви балкана!
/за незнаещите-Сл.Трънски е легендарен партизански командир/
цитирай
57. анонимен - Браво 56-....!
19.11.2010 17:27
Коя мандра ,ще те храни обаче....щото всичките са на бивши партизани и ченгета!!!
цитирай
58. cornflower - Благодаря ти, Чара!
19.11.2010 17:53
Абсурдните контрасти са свидетелство за отсъствие на законодателство в България, което обслужва олигархията.
Българинът успява навън, но тук е задушаван от безправие...
цитирай
59. kentoff - Е, и?
19.11.2010 18:47
Е, и?
цитирай
60. bovari - Според мен
19.11.2010 20:08
не е страшно, че клубът на необяснимо забогателите нараства дори в години на криза, нито че се увеличават собствениците на луксозни возила - въпрос на преход и парвенющина-това ще се изживее по-бързо отколкото раждането на средната класа.
По лични наблюдения наследници на хора, създали някакъв собствен малък бизнес, не остават тук, не правят планове за развитие у нас, а гледат/и отиват!/ в чужбина/без мисъл за обратно връщане/ - наблюдения.
Доживяхме да ни управляват средна класа хора/спорно как забогатели за година-две:)/, но да кажаем, че са такива. Проблемното е, че те също не хаят, а някои дори не знаят,и не искат да знаят, за проблемите на социално изключените българи, до там, че дори не удостояват с присъствието си срещи на хора, живеещи в бедност/лично наблюдение/. Да не говорим за това, че тяхно задължение е да чертаят пътища за излизане от спиралата на бедността на тези българи.
Границата на бедност - 211 лева - минимална заплата, след облагане на данъци, по-ниска!

Поздрави Chara!
цитирай
61. pegas08 - Прав е бай Кентоф!
19.11.2010 20:24
Е, и?

ЗАТОВА, СКЪПИ БЛОГЪРИ, ПРЕДЛАГАМ ОТ
ДНЕС
19.11.2010 Г.
ДА ОСНОВЕМ ГРАЖДАНСКО СДРУЖЕНИЕ
ГДЕ,
КОЕТО ЩЕ РЕЧЕ,
ГОЛЯМО ДВИЖЕНИЕ "ЕГАТИ".

ЦЕЛТА НА ТОВА ДВИЖЕНИЕ Е :
ДА ДОСТИГНЕМ 'ЕГАТИ' НА ВСЯКА ЦЕНА,
ДОРИ И ДА ГО ЗАДМИНЕМ, ЕГАТИ.

ЧЛЕНОВЕ МОГАТ ДА БЪДАТ САМО БЛОГЪРИ, ЕГАТИ!

ВСИЧКИ ЩЕ ГЛАСУВАМЕ ЗА 'ЕГАТИ', НО ТАЙНО, ЕГАТИ.

ОСНОВОПОЛОЖНИК НА ГДЕ;
ЕГАТИ ПЕГАСОВ
цитирай
62. inel379 - Точни обобщения за едно двадесетилетие, в което добрите печелещи са твърде малко.
19.11.2010 20:55
Историята на света показва, че при промени от този род има тъмни години, които не могат да се избегнат. Грозното ставащо в тях - също. Аз все си мисля, че възхода на човечеството ще ни позволи да избегнем грешките на миналото. Нали този опит трябва да има смисъл за нас. Иначе се обезсмисля дори надеждата. Не можем да допуснем това. Срам ще е голям пред децата ни и няма как да избягаме или да се скрием от него.
Поздрав!
цитирай
63. ka4ak - За това драпам за събуждане и създаване наченки на гражданско общество!
19.11.2010 21:11
Безвремието в душите е смъртоносно за нацията ни!!!:(
Поздрави Светле!:)))
цитирай
64. lambo - В основата на тези абсурди лежи ДС
19.11.2010 21:28
На времето в Римската република била дадена голяма власт на т.н. "Преторианска гвардия", за да охранява власта на властниците
С времето преторианците завзели толкова власт, че самите те сваляли и издигали императорите.

Новите преторианци - ченгетата от ДС, бяха създадени от роботническо-селската комунистическа партия, да пазят власта на пролетариата от контрареволюционерите. С времето ДС стана толкова силна, че самата тя извърши контрареволюцията през 1989 г., а бившите мильовци, станаха новите капиталисти-милионери в зелено

Милиционер - милионер, милионер - милиционер

Nil novi sub sole = Нищо ново под слънцето
цитирай
65. raders - Звучи апокалиптично. Лошото е, че ...
19.11.2010 21:40
Звучи апокалиптично. Лошото е, че след всички тези "нормални" явления, не се вижда нищо по-"ненормално". Изглежда, че богоизбраните са ни отписали като нация изобщо
цитирай
66. анонимен - dfss
19.11.2010 21:42
da da
цитирай
67. harvi - Поздрави, Чара, за силния постинг!
19.11.2010 21:55
Въпросът е, че трябва да се съсредоточим върху изхода от тази ситуация. Иначе това, което описваш, ще бъде наше ежедневие още поне 20 години. Най-страшна е галопиращата неграмотност. Неграмотните по-лесно се манипулират. Даже вчера спореха, че не трябвало да се поставя изискване в изборния закон да се отбелязва предпочитаната партия с "Х" защото хората били толкова неграмотни, че не можело да се изиска това от тях. Бях поразена от наглостта и в същото време от болезненото осъзнаване, че информацията е вярна. На такъв фон яхтите, бентлитата и хеликоптерите са напълно обясними.
цитирай
68. tera - chara,
19.11.2010 21:55
чакай сега малко :)
Не разбрах обаче ти кого обвиняваша за това?
Спред мен е типичната българска шуро-баджанащина - тя ще ни загроби!
Хората не си търсят правата, защото търсят "връзки".
Всички заедно са тарикати с едно намерение - да прецакат държавата. Защото тя е "чужда', тя не е наша. Преди беше на комунистите, сага е на капиталистите! И всеки си вика - Да й ... майката на тази държава!
Откъде се пръкнаха измислените олигарси като Банов? Кой позволи чрез оная смешка АКБ Форест да се налапа до гуша?
А да не е само той? Всички смешници новоизлюпени бизнесмени от ВИП-а са били спонсорирани от "някъде" си. Повечето висят с разни нарушения по икономически дела и злоупотреби, но всичко е покрито.
Иначе фактологията е вярна в повечето случаи, но това всички го знаем.
Кой е виновен е въпросът - иначе са си само дрънканици, сори.
Ако ще обвиняваме пет-вековното турско робство и преклонената главица, дето сабя не я сече - това е вече твърде изтъркана плоча.
Нищо лично, не се засягай.
цитирай
69. bven - Според мен Държава и Българин са две различни понятия -
19.11.2010 22:19
навсякъде в друга страна Българите са на върха. Само в Тази страна те са в основата на пирамидата във всичко. Просто нещата трябва да си дойдат на мястото, но за това се иска съзнание и осъзнаване на собственото достойнство! То отдавна липсва и много векове и правителства са работили по въпроса. От тук следва какво ще правим ние - ТУК И СЕГА!
цитирай
70. kometapg - За съжаление живеем в парадоксална ...
20.11.2010 01:29
За съжаление живеем в парадоксална държава и нещата тук са толкова обърнати! Парите тук се заделят за всичко друго, само не и за това, за което наистина най-много трябват! И по-точно се заделят от някой за някои....
цитирай
71. borsi - Поздравления за статията. Както ...
20.11.2010 02:10
Поздравления за статията. Както винаги си на висота!
цитирай
72. ka4ak - 69. tera - chara, Щот си те обичам,да те светна!
20.11.2010 02:10
tera написа:
чакай сега малко :)
Не разбрах обаче ти кого обвиняваша за това?
Спред мен е типичната българска шуро-баджанащина - тя ще ни загроби!
Хората не си търсят правата, защото търсят "връзки".
Всички заедно са тарикати с едно намерение - да прецакат държавата. Защото тя е "чужда', тя не е наша. Преди беше на комунистите, сага е на капиталистите! И всеки си вика - Да й ... майката на тази държава!
Откъде се пръкнаха измислените олигарси като Банов? Кой позволи чрез оная смешка АКБ Форест да се налапа до гуша?
А да не е само той? Всички смешници новоизлюпени бизнесмени от ВИП-а са били спонсорирани от "някъде" си. Повечето висят с разни нарушения по икономически дела и злоупотреби, но всичко е покрито.
Иначе фактологията е вярна в повечето случаи, но това всички го знаем.
Кой е виновен е въпросът - иначе са си само дрънканици, сори.
Ако ще обвиняваме пет-вековното турско робство и преклонената главица, дето сабя не я сече - това е вече твърде изтъркана плоча.
Нищо лично, не се засягай.

Прочиташ това:http://flagumdei.blog.bg/drugi/2010/11/19/komuniagi.637283
след това се праскаш по чутурата и се надявам да ти просветне!!!:)))
После можеш да дойдеш при мен,за събуждане!:)))
цитирай
73. анонимен - Гоооооляма глупост!
20.11.2010 05:20
Евростат това, Евростат онова. Вица за СТЪКМИСТИКАТА го знаем.

Ето я истината:

94 % от българите притежават имоти и недвижима собственост за стотици хиляди евро. Българите имат и пари- много пари! Те държат на влогове над 25 МИЛИАРДА лева! Предполага се, че в "буркан- банк" има поне още толкова.

92 % от западноевропейците и американците не притежават НИЩО! Нито пари, нито имоти.

Написала сте една ОГРОМНА ГЛУПОСТ, с която един мислещ човек не може да си изтрие и дори и гъза!
цитирай
74. sande - Държавата е в "седма глуха"
20.11.2010 06:56
Преходът се провали. Театър на абсурда, режисиран от задкулисни играчи.
В коя страна се боявиха борчета, бивши спортисти, ДС и милиционери партийни номенклатурчици? В коя друга страна има толкова много убити, такава бясна борба за власт и пари? Как за една нощ се става милионер? Днес има Мултигруп, утре сутринта няма.
Земята в Кюстендилско пустее. Буквално подивява, става целина. Къде по света земята не значи нищо?
В Словения например не се върнаха назад, просто продължиха напред и с нова сила.
Не знам този сбъркан модел в България дали въобще може да поправи.
Или трябва да свикваме.

Поздрави за Чара.
цитирай
75. pegas08 - На 76. Браво, умнико!
20.11.2010 07:13
Да не броиш Черепа, Цецка и Ковача като 94 % процента българи.
И си имаш собствена статистика!

И обиждаш дамата, което ме принуждава да ти обява дуел,когато и където кажеш!
С поздрав, Пегас08!
цитирай
76. pegas08 - Апокалипсис Булгарикус, видение Пегасово!
20.11.2010 07:15
За кой работиш, народе?
На кой си ризата даваш?
Всичко отива за продан.
А ти, колана пристягаш.


Учениците учат безплатно.
После висше, държавно.
Завършват, в Родината тясно.
Отлита волната птичка.


Спортистът нагъва пържоли.
Щанги, олимпийски кюфтета.
На министър жално се моли,
Да сменя трикольор за "Поршета".


Нацията бавно топи се.
Бейби Бум, някой послъгва.
Интелигентност, трудно гради се.
Мозъкът от България си тръгва.


Музиканти,спортисти, артисти.
От българска майка родени.
Хранени от земята ни чиста.
В чужди домове приютени!


Беднякът от залъка къса.
Пенсионер, без кофичка мляко.
Лекарят, пак го закъса.
Работникът, заплатата чака.
цитирай
77. pegas08 - .................
20.11.2010 07:17
Тарикатите всичко продават.
Шушумигите тъжно ги гледат.
Мозък ни малко остана.
Ръкоплескатори отново ще бъбрят!


Футболът, минала слава.
Потънал, завинаги в блато.
Огледало на нашата държава.
Болно ми става и ядно.


Въртим се в Синайска пустиня.
Толкоз години в кръг.
Позаграбиха каквото има.
Блажени са вярващите на път!


Да. Ще има магистрали, курорти.
Бентлита, яхти, метро.
По тях " извънземни" ще бродят.
А къде замина " онзи' народ?!?
цитирай
78. fireball - На 76-ия умник
20.11.2010 08:36
Е, като имат жилища българите, какво - да ги дадат на бизнесменчета като теб, за да станат като америкаците ли?
Ами бездарието и посредствеността на правителството, че не може да създаде условия за развъртане и влагане на тези 25-милиарда спестявания?
Ама нали, щото сте свикнали да я карате все по комунистически! Искате да ги чопнете някак си тия милиарди и имоти - чрез банки, лихви и кредити, чрез задължения към парно, ток, вода, данъци, надути цени, ниски заплати - щото не можете да измислите нищо друго освен да открадете някак си нещо наготово!
цитирай
79. ka4ak - 75. stefbelchev - КАЧАК,НЕ МИ СЕ ИЗЯСНИ НИЩО ОСВЕН,ЧЕ ИМА СИНИ ОЧИЛА ... Добро утро!Дълбоко се заблуждаваш!!!
20.11.2010 11:15
stefbelchev написа:
ka4ak написа:


Прочиташ това:http://flagumdei.blog.bg/drugi/2010/11/19/komuniagi.637283
след това се праскаш по чутурата и се надявам да ти просветне!!!:)))
После можеш да дойдеш при мен,за събуждане!:)))

...ТВОРЕНИЕТО НА СВЕТА Е МНОГОПОЛЮСНО-ЧОВЕЦИТЕ НЕ САМО СА ЖЪЛТИ,ЧЕРНИ,БЕЛИ И Т.Н....АКО СИ ЧЕЛ ГОГОЛ-ТАМ СЪЩО Е ИЗВЕДЕНА ПОДОБНА ТЕЗА....НО ХОРАТА НЕЗАВИСИМО ОТ РАЗЛИКИТЕ СИ ИМАТ И ПРИЛИКИ...НЯМАШ ПРАВО КАТО НОРМАЛЕН ЧОВЕК ДА ФАВОРИЗИРАШ ЕДИН ПРЕДСТАВИТЕЛ НА ДАДЕНА ГРУПА ИЛИ ГРУПИЧКА И ДА ПРИНИЗЯВАШ ПОДОБЕН НЕМУ ОТ ДРУГА ГРУПИЧКА...В ТОЗИ СМИСЪЛ НАРОДИТЕ ИМАТ ЕДНАКВИ УМОТВОРЕНИЯ,ПОДОБНИ НА СХВАЩАНЕТО...ВСЯКО СТАДО СИ ИМА МЪРША...ПРЕДИ 1 ВЕК ТАКИВА СЧИТАХА ЦВЕТНОКОЖИТЕ-ИНДИАНЦИ,АФРИКАНЦИ,АЗИАТЦИ...НО ХУМАНИЗМЪТ И ВТОРАТА СВЕТОВНА ВОЙНА ПРОМЕНИХА МИСЛЕНЕТО...НЕКА БЪДЕМ ВНИМАТЕЛНИ В АПЛОДИСМЕНТИТЕ СИ И ЗАКЛЕЙМЯВАНИЯТА СИ НА РАЗЛИЧНИТЕ ПО ИДЕИ -КОЛКОТО ПО-ВЕЧЕ СИ ЧЕЛ,ТОЛКОВА ПО-ЗАДЪЛЖАВАЩО Е ЗА ЛИЧНОСТТА ДА СЕ КОНТРОЛИРА.ЗА ПРОСТАЦИТЕ НИКОЙ НЕ ОТГОВАРЯ,ДОКАТО НЕ ВЪЗНИКНЕ СЪДЕБЕН КАЗУС...[/quote]
Този строй нанесе непоправими щети на духовната чистота на нацията и докато има и едно живо чавдарче или пионерче,ще продължи да ни дърпа назад и надолу,защото вирусът е смъртоносен!Първите седем години прекарани в нездрава и изкуственна среда,са пагубни и няма значение какъв цвят си ,защото вече не си ти!Това е проблема на всички които сме облъчени и за това трябва да се постараем,да не го предаваме на поколенията след нас!:)))
цитирай
80. анонимен - ПОЧВАШ ,ДА ВДЯВАШ...82
20.11.2010 11:37
"...ПЪРВИТЕ 7-г, ПРЕКАРАНИ В НЕЗДРАВА И ИЗКУСТВЕНА СРЕДА...."

ЕСТЕСТВЕНО ,ПИЧ....!
ПЪРВИТЕ 7-г., ПРЕКАРАНИ В "БЕДНОСТ И ПРОЛЕТАРСКА ПОСРЕДСТВЕНОСТ", ДАВАТ НЕИЗЛЕЧИМО ОТРАЖЕНИЕ ВЪРХУ, НАЦИОНАЛНАТА ПСИХИКА!
РАВЕНСТВОТО В БЕДНОСТТА, НАРЕЧЕНО-"КОМУНИЗЪМ".....НЕ МОЖЕ ДА НЕ Е
ДАЛО ОТРАЖЕНИЕ, ВЪРХУ ФОРМИРАНЕТО НА ОТДЕЛНАТА ЛИЧНОСТ!
ПРИМИТИВИЗМА И ПОСРЕДСТВЕННОСТТА, СТРУИ ОТВСЯКЪДЕ И ДНЕС:
...ВЕСНИЦИ ,СПИСАНИЯ,КИНО,ЕЛЕКТР.МЕДИИ, ПОЛИТИКА,ИКОНОМИЧЕСКИ И НАУЧЕН ЖИВОТ,МЕЖДУЛИЧНОСТНИ ОТНОШЕНИЯ...ВСИЧКО И ЧАЛГА И МЕНТЕ---С ПРЕТЕНЦИИ ,ЗА ВЕЛИЧИЕ!!!!
ЕДИН ,ЦЯЛ .....БЪЛГАРСКИ "КЕНЕФ" !

ТОЙ ,ТРЯБВА ДА СЕ СРУТИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ТОЗИ КЕНЕФ----ПРОСТО НЕ НИ Е НУЖЕН ,ВЕЧЕ!
ИЗХОДА Е:
...СПРЕТЕ ДА МУ ПЛАЩАТЕ, ЗА ЛАЙНАТА КОИТО ПРОИЗВЕЖДА!
цитирай
81. petarpeev - Само подмятам
20.11.2010 21:03
"а големият губещ да се окаже почтения, честен, правомерен гражданин, за когото няма надеждна защита от произвола на държавните органи, институции и длъжностни лица"-`честния гражданин който хвърля фаса пред автобуса,който ще извади десетачка когато катаджията го спре ,ще е съгласен да се осигурява на 120лв,а после ще псува работодателя,ще замълчи че използва служебните пари за лични нужди до заплата,ще си тръгне в петък в 12ч. на обяд от работа за да се измъкне от лудницата на време,ще гласува за някой който да "оправи положението",а след 5месеца ще го псува и тн. Това само го подмятам:) иначе ми харесва!
цитирай
82. анонимен - и какво сега, опитваш се
20.11.2010 23:59
да ми внушиш че България е черна дупка. Айде де. Ами защо не спомена, че от 1999 до 2008 имахне един безпрецедентен разтеж. Помисли как живееха огромната част от българите тогава и сега. Трябва да сте съвсем откачили във вечното ви хленчене, за да не видите разликите. Да имаме мутри, имаме ужасно правораздаване, заплашени сме от циганизация. И какво? Да се отказваме ли от постигнатото. Нашата слабост е в нашата сила. И обратното. Можем и сме длъжни. Всеки сам на себе си е съдник. Да дава максимума, да търси съмишленици, да се учи от грешките си. И успехите и доброто ще дойдат. Търпение и увереност.
цитирай
83. анонимен - НЕ МИ ПИШИ,ТЪПИ СТИХОВЕ....86!
21.11.2010 12:06
БЕДНИЯТ Е "БЕДЕН".....ЗАЩОТО Е ТЪП ,ПРОСТ, НЕУК И НЯМА ЖЕЛАНИЕ ДА ВЪРВИ НАПРЕД И ДА СЕ БОРИ С ЖИВОТА!
"БЕДНОСТТА" Е ПОРОК-----ОГРОМЕН ПОРОК, КОЙТО Е РАЗВЪДНИК НА ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ ПОРОЦИ...!
НЯМАМ ,НИКАКВО ЖЕЛАНИЕ ,ДА НОСЯ БЕДНЯЦИ ,НЕГОДНИЦИ ,ЛУМПЕНИ И МЪРЗЕЛИВЦИ НА ГЪРБА СИ И ДА ГИ ИЗДЪРЖАМ!!
СТИГА, С ТИЯ "ПРОЛЕТАРСКИ"....ПРОСТОТИЙ.....!
КОЙТО НЕ ИСКА ДА СЕ БОРИ ЗА ЖИВОТА СИ, КАТО ВСИЧКИ ОСТАНАЛИ -----ДА МРЕ!
МАЙНАТА ,МУ....!
....И НА МЕН ,НЕ МИ ПРАВЯТ "ПОДАРЪЦИ"----ИЗКАРВАМ СИ ПАРИТЕ С ТРУД!!!!
цитирай
84. анонимен - 87-ми
21.11.2010 16:58
Оп-па - още един борец! Много борци се навъдиха в държавата и тъдява, че просто не можем да се разминем вече....
цитирай
85. анонимен - до анонимен 87. "БЕДНИЯТ Е "БЕДЕН".....ЗАЩОТО Е ТЪП ,ПРОСТ, НЕУК И
21.11.2010 17:17
НЯМА ЖЕЛАНИЕ ДА ВЪРВИ НАПРЕД И ДА СЕ БОРИ С ЖИВОТА!"
Мдааааа!
И как така сложи над 50% от населението на една страна под общия знаменател на тъпотата и простотията, умнико?
цитирай
86. анонимен - АМИ , ЕСТЕСТВЕНО ..89!
21.11.2010 21:54
СЛЕД, КАТО ЧАКА НА ДЪРЖАВАТА ДА ГО ХРАНИ И ОБЛИЧА, А НЕ Е В СЪСТОЯНИЕ ДА СЕ ИЗХРАНВА САМ ОТ ИМОТА СИ И СОБСТВЕНИТЕ СИ ВЪЗМОЖНОСТИ...ЗНАЧИ Е ИЗКЛЮЧИТЕЛНО ТЪП И ПРОСТ!
ПРОЦЕНТА , Е БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ!
ВЕЧЕ , 75-год., СТРАНАТА Е В КРИЗА И "ПРЕХОДИ" .....ЗА НИКЪДЕ!
ОЩЕ, НЯКАКВИ , ИДЕИ.....???!
МОЛЯ,СПОДЕЛЕТЕ.....УМНИКО, ....АКО СА ВИ ПОДРЪКА!!!!!
цитирай
87. ok3223 - Нумеро 90
22.11.2010 08:23
Брей как го раздаваш "КНИЖЕН ТИГЪР". ЗНАЧИ ОНЕЗИ, КОИТО НЕ КРАДЪТ, НЕ ЛЪЖАТ, НЕ МАМЯТ И НЕ УБИВАТ, И НЕ СА ПРОДАЖНИЦИ ЗА ПАНИЦА ЛЕЩА СА ТЪПИ И ПРОСТИ. А НИЙ, НАДАРЕНИТЕ С ПОСОЧЕНИТЕ ПО-ГОРЕ "КАЧЕСТВА" СМЕ СОЛТА НА ЗЕМЯТА, ПЪПА НА ВСЕЛЕНАТА, УМНИТЕ И БЕЗСКРУПОЛНИТЕ, ПРОДАЛИ И ПРОДАВАЩИ И МАЙКА СИ БАЩА СИ, ЗА ДА ПОНАТРУПАТ БОГАТСТВА И ПАРИЦИ.
ЗНАЧИ ЛЕКАРИТЕ И СЕСТРИТЕ, УЧИТЕЛИТЕ, ИНТЕЛИГЕНЦИЯТА БЪЛГАРСКА СЕ СЪСТОИ ОТ ТЪПИ ПРОСТАЦИ, А ХОРА ОТ ВАШИЯТ АРХЕТИП МАФИОТИ СТЕ СТРОИТЕЛИТЕ НА СЪВРЕМЕННА БЪЛГАРИЯ, НОСИТЕЛИТЕ НА ПРОГРЕСИВНОТО И ДОБРОТО В НЕЯ.
Полека и с вас ще се справими и ще ви оправим. ВИДОВ ДЕН НЕ Е ДАЛЕЧЕ.
цитирай
88. ok3223 - Hi,hi! Chara
22.11.2010 09:33
Направила си блестящ разрез-анализ на ситуацията у нас. Видях и прочетох за неща, които подозирах, не знаех.
Едно голямо мерси от мен за положените усилия и труд да ни покажеш как стоят нещата в Бг, и кой е губещия и печелиш от контролирания от някои хаос, който царува у нас 20год. вече.
Милионерите се увеличили 97 и станали над 400 у нас , а милиардерите в света, прочетох неотдвна, са се увеличили също с няколко стотици .
Тоава е капитализма и такава и неговата природа и същност, посочена още от Маркс. С колкото на единия полюс мизерия и бедност нарастват и се натрупват в огромни количиства, с толкова на другият полюс, размерите на богатствата, на капиталите и печалбите на капиталистическата класа нарастват. В природата и икономиката празно няма, и е игра с нулев резултат. Взетото, недодаденото, откраднатото и присвоеното не не се губи, не изчезва, а отива в касите и джобовете на работодателите-грабители, в касите и банковите сметки на бизнес-мафиотите глоблисти от Уол-стрийт и сродните им учреждения в целият свят.
За нас лека е един. Алтернативи на днешните властници мафиоти-БЕЗБРОЙ. От БСП и АБВ, през възникващи нови субекти и коалиции, които тепърва ще се появят, те вече се появяват, за да се тури някакъв ред и спре полицейщаната, и тури икономиката на реални релси и поведе в правилна посока от знаещи и компетентни хора. А такива в БГ има и винаги е имало.
Но от нагаждачи безскруполни досега не им е идвало ред и възможност да покажат какво могат.
Ще закриват БАН.Бългърия е минала през 3 национални катастрофи, мизериии, войни,бомбардировки. София беше разрушена, глад, купонна система, 9-ти септември, революции, нацонализации и какво ли не. На БАН никой не посегна и не помисли дори. А сега банда от недоучени и полуграмотни "управници с докторски титли" искат да ликвидират люлката на българщината, на бългрската цивилизация, колкото е остонало от нея.
Капитализъма е в нок-даун и на изкуствено дишане, едва мърда. Време е да се замени с нещо по-добро...
цитирай
89. djgator - !!!
22.11.2010 11:35
Страхотен постинг, моите поздравления!
Проблемът е, че в близките 10 години нищо хубаво няма да се случи по тези земи и все по-силно ме влече към надписа EXIT....
цитирай
90. анонимен - ok3223 Обществата на алтруизма претърпяха крах. Обществото на егоизма - също.
22.11.2010 12:14
Значи трябва да се търси някаква компилация от двете.
цитирай
91. анонимен - ОК3223....КАКВО СЕ ЖАЛИШ ,КАТО МЛАДА НЕВЕСТА, БЕ...
22.11.2010 12:36
НАЛИ ГЛАСУВАШ???!
НАЛИ,САМ СИ ИЗБИРАШ ПОЛИТИЦИТЕ----НЯМАШ ПРАВО ДА РОПТАЕШ, СРУЩУ ТЯХ!
НАЛИ СИ ИЗБИРАЛ, СЪДИЙТЕ...??
КАКТО ТИ СЪДЯТ ---ТАКА ЩЕ ЖИВЕЕШ!!!
НАЛИ СИ ПЛАЩАЛ НА ЛЕКАРИ И ИНТЕЛИГЕНТИТЕ ДА СЕ УЧАТ И ДА ТЕ ОБСЛУЖВАТ?
ЩЕ ТЪРПИШ------КОГАТО ТЕ ПРАВЯТ НА МАЙМУНА!

НАРОДА Е КАЗЪЛ:
"КЬОРАВ КАРТИ НЕ ИГРАЕ"---ЗАЩОТО НЕ ВИЖДА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ТИ ,КАТО СИ ТЪП И ПРОСТ И НЕ ЗНАЕШ ...КАКВО ПРАВИШ.......НИМА, НЯКОЙ ТИ Е ВИНОВЕН??!!!!
НЕ МИ ПУКА ЗА ТЕБ,ГЛУПАКО ......!
ПРОСТО ТРЯБВА ДА РАЗБЕРЕШ ,ЧЕ НЯМА ДА ТЕ НОСЯ НА ГЪРБА СИ -----САМО ЗАЩОТО ,НЯМАШ НАВИКА ДА МИСЛИШ И ДА СЕ БОРИШ В ЖИВОТА!
ИЗОБЩО ,НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВАШ!!
МРИ , АКО ИСКАШ---ИЗБОРА Е ТВОЙ!
цитирай
92. анонимен - ЗА ОК3223...
22.11.2010 12:50
...КАКВА КОМПИЛАЦИЯ ,БЕ ЛЕВАКО...??!
ДА НЕ СИ ФАНТАЗИРАШ ,ЧЕ ТИ ЩЕ СИ ПИЕШ РАКИЯТА И ЩЕ МЕ РЪКОВОДИШ С МЪДРИ СЛОВА, А АЗ ЩЕ ТИ БАЧКАМ ,ЗА ДА ТИ ИЗКАРВАМ ЗАПЛАТАТА.....??!
ИГРИЧКАТА:
.."ДАЙТЕ ДРУГАРИ ,ДА ДАДЕМЕ....."--ПРОСТО СВЪРШИ
......ЗАЩОТО, ЕДИН ОТ ХАСКОВО ---УМРЕЛ ОТ...." ДАВАНЕ"!
ЗА ВСЯКО ДАВАНЕ ---ЩЕ СИ ПЛАЩАШ!
БЕЗПЛАТНО Е САМО СИРЕНЦЕТО В КАПАНА ЗА МИШКИ!
ЧАТ ,ЛИ СИ....??!
цитирай
93. анонимен - Хей умника 96. и 97. Не се заяждай ами отивай да работиш, че
22.11.2010 13:26
работния ден свърши!
Не се помайвай с писане по блогове. Не е за теб тая работа, видно е!
Ще те засече началника и ... нали знаеш какво следва, или не знаеш?
цитирай
94. анонимен - Ха,ха,ха,....тъпа ,анонимка си ти....98!
22.11.2010 19:54
САМ СЪМ СИ НАЧАЛНИК....И ХЛЯБА СИ ВАДЯ САМ!
Щом алтернативата са ти комунягите от БКП/БСП и "Азбукито" на Доносника-Гоце, направо си ми ясен, какъв примитивен "пролетарски мозък" си ,драги.....!
Явно си недоволен от живота, защото "НЕМА КОЙ ДА ТИ ЗАБЪРКА В КОПАНКЯТА",
малко партийна, хранителна помия ...за да се нахраниш, "РОБЕ" НА ТРУДА!
СТРАХ ТЕ Е ОТ ШЕФА ТИ ....НАЛИ????!
ПРАВ СИ, ДРАГИ-----НЕ МОЖЕШ ДА СИ КАТО МЕН, НЕЗАВИСИМ И СУВЕРЕН.
ЩЕ СЕРЕШ ,МНОГО ДЪЛГО ГЛАДЕН........ЗАЩОТО СИ ТЪП ,ПРОСТ И НЕКАДЪРЕН ЗА САМОСТОЯТЕЛНА РАБОТА И БИЗНЕС!
ПАЗИ СИ КОПАНКЯТА ....ДА НЕ ТИ Я ОТКРАДНАТ....!!!!
МНОГО Е ВАЖНА!!!!!
цитирай
95. breeze - Не се подкрепят малките семейни стопанства...
23.11.2010 15:02
...щеше да има поне по-малко гладни и болни.
Правителствата изпълняват предимно не написаните си цели.
цитирай
96. анонимен - НЯМА И ДА ГИ ПОДКРЕПЯТ ,"БРЕЕЗЕ"....100!
23.11.2010 16:32
ЦЕЛТА Е:
......ДА СИ БЕЗИМОТЕН, ЛИШЕН ОТ ПЕРСПЕКТИВА, ТЪП И ПРОСТ, "ПРОЛЕТАРИЙ"!
ДА СЕ МОЛИШ ЗА РАБОТА ,ВСЕКИ ДЕН И ДА ПОДЛАГАШ РЪКА ,ЗА ЖЪЛТИ СТОТИНКИ
НА "ДНЕШНИТЕ КАПИТАЛИСТИ"----ВЧЕРАШНИТЕ ,ВЪРЛИ КОМУНИСТИ!

ТРЯБВА ИМ ,НА "БИВШИТЕ ДРУГАРИ"...ЕВТИНА И БЕЗПЛАТНА РАБОТНА РЪКА, ЗА ДА СИ ПОНИЖАТ РАЗХОДИТЕ, ПО СЕБЕСТОЙНОСТТА НА ПРОДУКЦИЯТА, ЗАЩОТО ТЕ СА НЕКАДЪРНИ И ПРОСТИ И НЕ РАЗБИРАТ ОТ СЪВРЕМЕННИ ОРГАНИЗАЦИИ НА ТРУДА И ТЕХНОЛОГИЙ!

ТЕ СА КОМУНИСТИЧЕСКИ ЛАЙНА --УЧИЛИ ,НО НЕДОУЧИЛИ.....ПСЕВДОСПЕЦИАЛИСТИ СЪС ЗАКУПЕНИ ДИПЛОМИ ИЛИ ВЗЕТИ ТАКИВА ,ПО....... ПАРТИЙНА ЛИНИЯ!
АБСОЛЮТНИ ---"ПОЛУИНТЕЛИГЕНТИ"!
САМО ИМ Е ГОЛЯМО ЛУСТРОТО...ОТВЪТРЕ СА ГНИЛИ И МЕРИШАТ....!
цитирай
97. kostadin - Разбира се, че на ново-богаташите ...
24.11.2010 07:18
Разбира се ,че на ново-богаташите им е необходима, точно такава България.
Богат се става ,само като крадеш от живота на бедните!
цитирай
98. bogolubie - ТЕЗИ, КОИТО НЕ ЗНАЯТ ОТ КЪДЕ ИЗЛИЗА ХЛЯБА СЪСИПАХА БЪЛГАРИЯ И НАРОДА НИ.
25.11.2010 13:51
КОЙТО НЕ СЕ Е НАУЧИЛ НА ТРУД ОТ МАЛЪК, ТОЙ ТЪРСИ ЛЕСНАТА ПЛЯЧКА, НЕЗАВИСИМО НА КАКВА ЦЕНА. БЕЗСКРУПУЛНИ, БЕЗОГЛЕДНИ, БЕЗБОЖНИ, НЕЗДРАВОМИСЛЕЩИ, ЕГОИСТИ И В ЧЕРВАТА СИ. НИКАКВО ЧУЖДО ВЛИЯНИЕ НЕ БИ МОГЛО ДА НИ СЪСИПЕ, АКО ИМАШЕ ЗДРАВ МОРАЛ, КОЙТО СЕ ФОРМИРА ОТ ВЯРАТА В БОГА И ОТ ТРУДА.
цитирай
99. ok3223 - Как ги даваш 99 +101
25.11.2010 16:15
Намъкнал се в ясла и всичко е ок. Не си само ти. По езика личи, че се дребна рибка. Тези, които не са успяли, за еднодневки като теб са некадърници и простаци. За сведение има хора, които макар и преуспели, пак се вълнуват от проблеми. Като, защо толкова много хора ровят по кофите, а други и те са болшинство, едва свързват 2-та края. Защо нещата у нас не вървят, а от 20 години става още по-зле. УЖ ДЕМОКРАЦИЯ, капитализъм, пазарна икономика, станахме член на ЕС, а народа и всички като цяло обедняваме все повече. Назначиха полицаи за м-р претседател и заместника му да управляват държавата, за да могат ,новобогаташите /червени, сини, жълти, пембени и какви ли не/ да спят спокойно и се радват на награбеното.
Какви са всеки знае. Много са бивши членове на БКП, още повече бивши членове на минали правителства. На разни групировки или подставени лица на чужди държави и компании, които си играят игрите и доят народ и държава. Ако върви с това темпо, след 30-50 год. ще изчезнем като държава от картат на ЕС.
Това не може да не вълнува истинските българи, българските патриоти.ВСЕ ОЩЕ ИМА ТАКИВА В БГ И ТЕ ТЪРСЯТ НАЧИН ДА СЕ СПРЕ ТОЗИ ПРОЦЕС НА ЗАПАДАНЕ, НА УМИРАНЕ, БАВНА СМЪРТ НА БЪЛГАРСКАТА НАЦИЯ.
Бил си добре. И аз не съм зле, а много е възможно материално да съм и по- добре от теб. Мен това не ме задоволява. Когато гледам какво става и накъде върви БГ от години.
КАК ЗА ГОДИНА-ДВЕ ДА СЕ ИЗЛЕЗНА ОТ ТОВА ПОЛОЖЕРИЕ И СТРАНАТА ДА ТРЪГНЕ, И ДРЪПНЕ НАПРЕД.
И стане европейска държава, в която всеки кадърен, роботлив и честен, добре образован талантлив българин, да намери работа, препитание и възможност да издържа семейство , да се реализира като продуктивно личност.
Беза да е подлога на властващи, да става мафиот и живее на ръба на закона, за да си усигури приличен жизнен стандарт.
ДА ЖИВЕЕ КАТО НОРМАЛЕН ЧОВЕК В НОРМАЛНА ДЪРЖАВА.
В ТОВА Е ДНЕС ПРОБЛЕМА НА ОБИКНОВЕНИЯ БЪЛГАРИН.
цитирай
100. анонимен - ПОСТ-КОМУНИЗъМА В БЪЛГАРИЯ ...
25.11.2010 22:42
..Е БАВНА СМЪРТ!
КОЙТО НЕ ИСКА ДА ЗАГИНЕ ОТ ГЛАД И БОЛЕСТИ В БЪЛГАРИЯ ДА НАПУСКА !
ТУК ЦАРИ ЦИГАНСКИ ТЪП КОМУНИЗЪМ, И МЕДИЕН МРАК.
ИЗЧЕЗВАЙТЕ ОТ БЪЛГАРИЯ ---ЗА ДА ОЦЕЛЕЕТЕ!
ТЕЗИ, ВИ ЛЪЖАТ МАМЯТ ЗА .....ЕВТИНА РАБОТНА РЪКА И ДА ИМ СЛУГУВАТЕ БЕЗ ПАРИ!
НОРМАЛНАТА ДЪРЖАВА---НЕ СЕ НАРИЧА БЪЛГАРИЯ!
БЪЛГАРИЯ---ЗНАЧИ "КЕНЕФ"!
АБСОЛЮТЕН ,КОМУНИСТИЧЕСКИ КЕНЕФ!
цитирай
101. pegas08 - Поздрав за българската Жана д, Арк!
26.11.2010 09:46
За мършата и лешояда
----------------------------------


Слушал съм и някои да говорят.
Колко прав Славейков бил!
В стихотворението за мършата.
Някъде, тогава я открил.


Защо пък, може да се вярва.
На този български мъдрец.
Разбрал, за хорска правда и неправда.
Недъзи сочил в славния куплет.


Така , обаче, навик се прихваща.
Да се хулим жлъчно, за щяло и нещяло.
За " дребности"- стрели да пращаме,
Към народа, какво ли не видял!


То, народецът ни, дядо е невинен.
Дори да бърка, сам ще се поправи.
Мършата, отвън, в снагата му се впива.
И там нанася, смъртоносните си рани!


Крадлива сган, кръвчицата му смуче.
Бандити зли, остригват го до голо.
А той покорен, в кръчмата обича.
Пиян да дави, мъките отново...
цитирай
102. kostadin - НАЛИ ГЛАСУВАШ???! НАЛИ, САМ СИ ...
26.11.2010 19:12
анонимен написа:
НАЛИ ГЛАСУВАШ???!
НАЛИ,САМ СИ ИЗБИРАШ ПОЛИТИЦИТЕ----НЯМАШ ПРАВО ДА РОПТАЕШ, СРУЩУ ТЯХ!
НАЛИ СИ ИЗБИРАЛ, СЪДИЙТЕ...??
КАКТО ТИ СЪДЯТ ---ТАКА ЩЕ ЖИВЕЕШ!!!
НАЛИ СИ ПЛАЩАЛ НА ЛЕКАРИ И ИНТЕЛИГЕНТИТЕ ДА СЕ УЧАТ И ДА ТЕ ОБСЛУЖВАТ?
ЩЕ ТЪРПИШ------КОГАТО ТЕ ПРАВЯТ НА МАЙМУНА!

НАРОДА Е КАЗЪЛ:
"КЬОРАВ КАРТИ НЕ ИГРАЕ"---ЗАЩОТО НЕ ВИЖДА!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ТИ ,КАТО СИ ТЪП И ПРОСТ И НЕ ЗНАЕШ ...КАКВО ПРАВИШ.......НИМА, НЯКОЙ ТИ Е ВИНОВЕН??!!!!
НЕ МИ ПУКА ЗА ТЕБ,ГЛУПАКО ......!
ПРОСТО ТРЯБВА ДА РАЗБЕРЕШ ,ЧЕ НЯМА ДА ТЕ НОСЯ НА ГЪРБА СИ -----САМО ЗАЩОТО ,НЯМАШ НАВИКА ДА МИСЛИШ И ДА СЕ БОРИШ В ЖИВОТА!
ИЗОБЩО ,НЕ МЕ ИНТЕРЕСУВАШ!!
МРИ , АКО ИСКАШ---ИЗБОРА Е ТВОЙ!

много е плоско мисленето ти !Даже не ми се коментират изречените глупави лъжи
Явно си пиян ,защото със сигурност тебе те носят
цитирай
103. tomich - Поздравления за постинга!
26.11.2010 22:21
Чара, виждаш ли как твоят постинг разбуни "добрите" и "злите" духове народни :))). Затова харесвам какво пишеш и как го пишеш...
Права си, едва ли такава България е нужна някому, което не означава, че БЪЛГАРИЯ не ни е нужна, че трябва да се гаврим с нея и да я омърсяваме оше повече с гнусни епитети, които видях в някои крайни коментари. Разбирам справедливия гняв и възмущенията на коментиращи, защото и аз го споделям и се възмущавам. И аз изпитвам на гърба си катастрофалните последици от некадърното управление на държавата през последните 20 години. Всъщност ние сега живеем в епохата на дивия капитализъм. Нея са я приживяли всички съвременни напреднали страни в Европа и света - едни по-бързо, други по-бавно, но всички са изпитали болките и мъките на началния капитализъм. Не че те вече са изчезнали, но са несравнимо по-търпими в сравнение с нашите. Не че тези страни и народи са нямали некадърни, корумпирани, и продажни правителства, но в тях НЕТЪРПИМОСТТА към нередностите, към лошото управление е била като своеобразен неписан закон в обществото...Вярно, тази нетърпимост е имала висока цена - коствала е живота на хиляди обезправени, обезличени, подтиснати и потънали в мизерия и нищета люде. Но затова пък техните внуци и правнуци сега живеят относително спокоен и сносен живот. Мисля си, каква би била съдбата на България сега, ако естественото развитие на "варварския" български капитализъм от началото на 20-ия век не беше насилствено стопирано, а той низвергнат и унищожен по стечение на историческите обстоятелства от една утопична, обречена исторически обществена формация, именуваща се Социализъм? Дали в България щеще да има тогава толкова ужасяващи и потресаващи контрасти? Едва ли... Защото всяко насилствено преобръщане на колелото на историята винаги е водило до непредвидими жестоки обществени материални и духовни катаклизми. Защото развитието, просперирането на едно общество, народ и нация изисква демократична свобода на мисълта на духа, изисква както политичска, така и икономическа равнопоставеност, а това беше невъзможно в условията на политическа и икономическа диктатура.
В този ред на мисли струва ми се, че да се лепят недостойни, гнусни епитети на собствената родна страна е най.малко необуздан нихилизъм. Вярно е, че държавата почти напълно е скапана по вина на управляващи партии, нямащи кадърни професионално подготвени кадри, но какво е виновна за това страната България? Но какво в какво са виновни нацията, народа ? Единствената вина на нашия народ може би е тази негова робска търпимост, превърнала се вече в клише, когато виним някого или някои за нещо с нещо. Кого и кои партии и личности( има ли такива?) да избира, въобще има ли някакъв избор, алтернатива този народ? Мисля, че НЯМА, засега. Тогава какво? Да стоим неутрално безучастни и да чакаме да дойде Месията? Наистина е смешно и наивно да се мисли и говори, камо ли да се действа така. Има ли изход? Трябва да има, няма безизходно положение. Аз лично обаче не го виждам и не ми идва нищо на ум :)
цитирай
104. vmir - Всичко е вярно,
27.11.2010 04:56
но ще се въздържа от коментар, защото и ругатните са добре дошли за онези, които не се измориха да фалшифицират и минало, и настояще, за да откраднат бъдещето единствено за себе си. Нямам вина, че мизерията е обхванала и голяма част от тях, да са си правили сметка като са лъгали с надеждата да прецакат останалите. "Хитрата сврака - с двата крака" - не съм длъжен да слушам вайкания и да уйдисвам на загазили тарикати.
цитирай
105. ok3223 - Ако сте запознати с техните рево...
27.11.2010 06:10
stefbelchev написа:
Ако сте запознати с техните революционни принципи през турското владеене на територията ни,кого бихте подкрепили в днешните условия...
Допускам,че отговорът ще се покрие с вота на избирателите,посочили да ни води партията на Генерала...
Колкото принципите на Ботев и Левски спечелиха в поробена България,толкова и партията на Генерала ще успее...Като неговата партия се напъваха всички останали,които влязоха пряко или косвено във властта...
В днешните условия е абсурд да спчелят и принципите на Каравелов,защото настоящата власт на ГЕРБ,продукт на ботевите принципи,гилотинира всичко ценно,всичко мърдащо,всичко оцеляващо...свива образованието-няма да има умни следовници,свива здравеопазването-няма да има възпроизвеждане,свива икономиката-увеличават се безработните и гладните...
КОЙ БИЛ ВИНОВЕН-ГЕНЕРАЛНО ВИНОВЕН НЕ Е БУШ ИЛИ СТАЛИН...А ТЕХНИТЕ НЕУКИ,ХИТРИ,ЖЕСТОКИ ИНТЕРПРЕТАТОРИ-ВЪЛЦИ В ПАСТИРСКИ ОДЕЖДИ...НАРОДЪТ В ТЪЛПА Е КАТО СТАДО-НАКЪДЕТО ГО ПОВЕДЕ ГЕГАТА НАТАМ СЕ НАСОЧВА...НАРОДЪТ ДАВА ВЛАСТ НА ТОЗИ,КОЙТО МУ ОБЕЩАЕ ПО-СОЧНИ И ПО-ЛЕСНИ БЛАГИНКИ С ПОМОЩТА НА ПРОДАЖНИ МЕДИИ...
НЕЩАТА СА ТАКА НАВЪРЗАНИ,ЧЕ ...САМО НАСИЛСТВЕО УБИТИ И УЖ САМОУБИЛИ СЕ, МОЖЕХА ДА ГИ ОБЯСНЯТ АКО БЯХА ОСТАВЕНИ ЖИВИ.ПОРЪЧИТЕЛИТЕ НА ТЕХНИТЕ УБИЙСТВА И САМОУБИЙСТВА НЕ ЖИВЕЯТ С ПРОБЛЕМИТЕ НА БЪЛГАРСКИЯ НАРОД,А СА ЧАСТ ОТ ПАРЦЕЛИРАНЕТО И ГЛОБАЛИЗАЦИЯТА НА КОНТРОЛИРАНИТЕ НОВИПРИВЛЕЧЕНИ ТЕРИТОРИИ.СХЕМАТА Е ПОЗНАТА НА НАУКИТЕ ИСТОРИЯ И СТАТИСТИКА СЪС СВОИТЕ ПОВТАРЯЩИ СЕ РЕШЕНИЯ И ПРИЛОЖЕНИЯ ПО СВЕТА...

Не те разбирам. Пишеш смислени работи, а сравнявашп полуграмотен д-р пожарникар, мафиот и 100 пъти милионер, полицай-генерал и м-р председател, с иконата на бълг.народ Хр.Ботев. Какво ботевско има в ББ и бандата от мошеници и търгаши струпани около него. В Цецка ли, в ЦвъЦвъ, в Дянковчето и пр. сган, събрана от отпадъците на всички провалили се в прехода партии.
Къде е Ботев, къд са Левски и Караджата тук?
С много думи казваш и неверни неща, за жалост...
цитирай
106. pegas08 - ВЕСЕЛИ ЩРИХИ КЪМ ДЕБАТА
28.11.2010 18:24
Заглъхващо ехо от последните парламентарно- еротични престрелки!
Боже, пази България!


"Не политохулствай!", ще ревнат в хор.
Драскачи и "ози" от партийни чертози.
Въс всички цветове на дъгата- отбор:
"Сексът- табу за социолози!"


Но да припомним ли как , еротична искра.
Запали дълга Троянска война.
Любовната треска на Ромео и Жулиети.
Хвърли в битка Капулети- Монтеки.


В Парламента , български - подобно.
Ерос се намести удобно.
Нерядко, разлика в резбата.
Поразмества му делата.


Неглижирайки жълтите закачки.
За Яне и Сергей, дали е гей.
Объркахме идеологемни суроватки.
Наляво, надясно- народ веселей!
цитирай
107. pegas08 - ВТОРА ЧАСТ
28.11.2010 18:25
Понякога за някой член се хванат.
Започнат яростно да дърпат.
Когато каже, Гоце да престанат.
Членът вече е опърпан.


Залюби Гербер буйна роза.
Реши с нея да флиртува.
"Как да кажа, без да се изложа?"
На трибуна захитрува.


"Защо си тъжна и смутена?
Без радост, твоят цвят увяхна.
Повтаряш все едно и също.
Член ли няма, да се хващаш?"


Розата игриво припна.
Листенца, щедро поразтвори.
Герберче при нея литна.
С любовен шепот тя говори:


" Ти си герберче прекрасно.
Нагоре - бяло, надолу си червено.
Как искам теб да те обърна .
В опозиция пременено..."



Така разменяха трели любовни.
Пред вечно смаяна тълпа.
От своите избранници народни,
В тая нова секс - игра!

цитирай
108. liliyanaandreeva - ИМАМ ЧУВСТВОТО ,ЧЕ НА НАС НИ ХАРЕСВА ДА СМЕ НЕЩАСТНИ...
29.11.2010 21:57
...МАЗОХИСТИЧНО,НО ВЯРНО!
цитирай
109. freyja - ... защото не се харесва,
01.12.2010 23:10
затова голяма част от българското население предпочита да обитава други страни... Е/И- миграция!!!

Поздрави!

цитирай
110. raylight - Не от последните 20 години, от по...
02.12.2010 10:28
Не от последните 20 години, от последните 65 е бедността
цитирай
111. hatanasov - Милионерите
02.12.2010 22:23
Липсва инфо, че 100% милионерите са от КГБ, ДС или от ПБ на БКП. А също и как изведнъж с тия заплати, изведнъж имат милиони. И след като са толкова добри бизнесмени, как така държавата фалира няколко пъти все под тяхното управление.
цитирай
112. анонимен - Когато в една вържава
04.12.2010 16:02
контрастите, парадоксите и компромисите надхвърлят "санитарния минимум", тя се превръща в "територия" , където "невъзможните възможности надхвърлят многократно възможните невъзможности" ...
цитирай
113. анонимен - УВАЖАЕМИ СПЕЦИАЛИСТИ ПО РЕФОРМИТЕ!
05.12.2010 18:50
МОЖЕТЕ ЛИ ДА МИ ДАДЕТЕ ОПРЕДЕЛЕНИЕ ЗА "УСПЕШНА РЕФОРМ"?ДА РЕЧЕМ,ЧЕ ЕДНА РЕФОРМА ЗАСЯГА В "НЕГАТИВНИЯ ЗА ТЯХ" СМИСЪЛ ЕДНА ПО-ГОЛАМА ГРУПА
ХОРА СПРЯМО ДРУГИ,И,ОБРАТНО,КОЯ,СПОРЕД ВАС Е УСПЕШНА РЕФОРМА И КОЯ,
НЕУСПЕШНА?ИЛИ,УСПЕШНА Е РЕФОРМАТА,КОЯТО "НИ ДАВА" И НЕУСПЕШНА,ТАЗИ,КОЯТО "НЕ НИ ДАВА"?

ИЛИ,НАЙ ЛЕСНОТО НЕЩО ЗА КУЧЕТАТА Е ДА ЛАЯТ,ПОНЯКОГА,ДОРИ ОЖЕСТОЧЕНО,НО НАКРАЯ СИ ПОДВИВАТ ОПАШКАТА И ОТИВАТ ДА ГЛОЗГАТ
КОКАЛА,КОЙТО ИМ Е ПОДХВЪРЛЕН.И ТОЛКОВА...И ПАК...
А ВЪЛЦИТЕ СИ ТРЪШКА ОВЦЕТЕ И ВЪОБЩЕ НЕ ИМ ПУКА ОТ ДРЪГЛИВИТЕ КУЧЕТА.
Е,КЪДЕ СТЕ-МЕЖДУ КУЧЕТАТА,ИЛИ,МЕЖДУ ВЪЛЦИТЕ?
ИЗБОРЪТ Е ВАШ!
цитирай
114. afrodita1 - Прекрасната ни страна
22.12.2010 14:42
Страната ни от доста време се е превърнала с страна на мутри и държавата е мафията!!!Нима така ни е хубаво, нима ще оставим сегашното така и така плачевно състояние да се влоши още повече...??!!!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: chara
Категория: Политика
Прочетен: 6424992
Постинги: 279
Коментари: 11520
Гласове: 89145
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031