Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
23.10.2009 15:25 - САМО ЗА ... ПОЛИТИЦИ
Автор: chara Категория: Политика   
Прочетен: 28811 Коментари: 74 Гласове:
42



     Вие може да измамите винаги част от народа,  за известно време, можете да измамите и целия народ, но да мамите вечно цял народ - не можете. Абрахам Линкълн произнася тези думи преди повече от 150 години, но и днес българските политици дават достатъчно поводи, да им ги припомняме.
     С изненада открих подобно послание в стихотворение на Джани Родари, което помествам по-долу.

                       ТИТЛИ
     (превод на Валери Петров)
Понеже мнозина живеят със мания
да носят отличия, титли и звания
със съответните към тях обръщения,
"Ваши Милости" и "Ваши Почтения",
предлагам: тоз, който със свойте лъжи
е придобил по-голяма известност,
да се уважи
с обръщение "Ваша Безчестност".
Тоз, който се счита над всеки закон
сякаш крал е във своето кралство,
да бъде наричан - то се знае, с поклон -
"Ваше Нахалство".
Следват: "Ваша Пъзливост",
"Ваша Крадливост",
"Ваша Фалшивост"
и "Ваша Бъбривост",
и още толкова, и тъй нататък,
и този мой списък знам, не е кратък,
но ако бъде в парламента прието
да се титулува така всеки в лицето
(дори някой пъзлив
да бъде против,
някой зъл да не ще
своя ранг въобще),
поне ще се знае,
в тази наша държава
кой точно какъв е
и какво заслужава.
     Мисля си, има ли сред днешните български политици някой, чието име да  е освободено от "титлите" на Дж. Родари. 
     Хубаво би било ...   



Гласувай:
42



1. svoboda64 - :)
23.10.2009 15:35
Кратко, ясно и безизлазно.

Но защо ли ми се струва,
че в юнашката си ярост
наш'та родна паплач мила
заслужава си управниците :)
цитирай
2. anonymous1212 - ?
23.10.2009 15:46
Да не визирате политик с инициали Б.Б. .... случайно?
цитирай
3. chara - @ svoboda64 "Кратко, ясно и безизлазно"
23.10.2009 16:16
С една дума: обреченост!
:(
цитирай
4. chara - @ anonymous1212 Нищо случайно няма!
23.10.2009 16:18
Визирам всички и ... никого!
цитирай
5. cefulesteven - Голяма част от измамниците и не само ...
23.10.2009 16:32
Голяма част от измамниците и не само в голямата политика, а и в малките дневни политики, не мислят в дълбочина. Важното за тях е ДНЕС, СЕГА, а по-нататък се губи в мъглата на предположенията. В повечето случаи и понятието чест се възприема от подобните като усещане гъделичкащо суетата им, а единствено честта, освен страха от Бога, задължава към бъдещето. При липсваща чест и хищнически дух, обожествяващ собственият глад и сила, нямат никакъв стимул да се замислят за бъдещето, дълбоко да се замислят. При големите играчи е още по-тежко, защото в краткото време което с измамата са спечелили, могат да натрупат и известни материални облаги и позиции и им е все едно, за доверието на народа, който е бил само едно средство. С уговорката, че съм човек вън от политиката, човек който не е наясно с нея, мисля си, че държавници, по сърце, малко сме имали в България. Поне в годините, в които съм живял.
цитирай
6. svoboda64 - chara :)
23.10.2009 16:32
Безизлазно е само засега. Надеждата е в еволюцията. Проблемът с нея е... че е бавна.

А както е известно от вицовете българинът (тази абстрактна сумарна категория) е бърз само в злото и твърде бавен в доброто - във формулирането, намирането и изработването му:)
цитирай
7. bowman - Странно
23.10.2009 16:35
От толкова недоволни хора, бих очаквал да търсят човека, а не да натъртват на отдавна натъртеното ;)
цитирай
8. galinabg - Поздравления, Chara!
23.10.2009 16:35
Отново!
Радвам се да чета всичко, което ни предлагаш. Ценно!
цитирай
9. chara - @ cefulesteven Така е! Народа е средство,
23.10.2009 16:42
народния суверенитет е "приватизиран" от хора, за които понятия като "чест" и "достойнство" са празни от съдържание и лишени от смисъл.
:(
цитирай
10. chara - @ svoboda64 Няма две мнения, относно
23.10.2009 16:46
абстрактната сумарна категория "българин"! Съгласна съм!
Обаче, Свобода, представяш ли си - 45 години безизлазност!!!
И сега - 2- години отново същото!
:(
цитирай
11. chara - @ bowman Като Диоген ...
23.10.2009 16:47
:)
цитирай
12. chara - @ galinabg За мен е удоволствие!
23.10.2009 16:49
:)
цитирай
13. bowman - ... ; )
23.10.2009 17:00
Диоген е носил фенер на светло ,по практично би било да се осветяват предварително кандидатите. Ако не се срамуват, защо да се крият ?!

Трябва да им спретнем естествен подбор още докато не сме сгрешили отново, а не кога са пресолили супата ;)
цитирай
14. chara - @ bowman Как да стане това при съществуващите
23.10.2009 17:02
медии?
Имам предвид да достигне инфото до всички?
цитирай
15. bowman - Свободна медия ...
23.10.2009 17:07
Бре че трудно. Тук не е ли свободна медията ?!
цитирай
16. chara - @ bowman Да приемем, че е свободна!
23.10.2009 17:12
А какъв процент от населението на държавата има достъп до нея?
цитирай
17. bowman - ..
23.10.2009 17:14
Една статия за преглед
http://vuesdesofia.eu/?p=532%23more-532
цитирай
18. chara - @ bowman Прочетох ...
23.10.2009 17:17
как да си признаеш, че си българин ...
цитирай
19. анонимен - Много ми хареса!
23.10.2009 17:18
Представяш ли си, ако се въведат тези обръщения от втората част на стихотворението, ще ни заболят езиците докато ги изричаме непрекъснато:)
цитирай
20. bowman - @16
23.10.2009 17:21
А какъв процент изобщо има някакъв достъп за контакт с нашите "политици", в мрежата темата не може да се контролира особено когато премълчаването може да се тълкува само по един начин, ако потръгне и журналистите ще последват и ще проверяват информацията за да имат статия ;)
цитирай
21. chara - @ harvi Четох няколко пъти стихотворението и
23.10.2009 17:21
всеки път онемявах колко актуално звучи!
Вместо Приказка за стълбата, май е добре на политиците да им се прочете това нещо от трибуната на НС, макар че ...
знам ли!
Имат ли уши ... за да чуят?!!
цитирай
22. chara - @ bowman Къде са тези журналисти?
23.10.2009 17:24
След "случките" с О.Стефанов, А.Заркова, Г.Коритаров ...
кой ще си сложи главата в торбата ...
питам се ...
цитирай
23. bowman - @12
23.10.2009 17:35
Незнам!
цитирай
24. chara - В това също е част от проблема!
23.10.2009 18:15
Не можем да разчитаме все някой от вън да казва нещата - Миша Глени, Юрген Рот или някой друг!
цитирай
25. miralyub - Това титулуване много ми харесва. ...
23.10.2009 21:01
Това титулуване много ми харесва.
Може и да не променя нещата, но като го изричам, поне ми олеква:).
цитирай
26. haralanov - Разбира се,че ИМА!
23.10.2009 21:16
Не искам да споменавам името му но за мен ИМА такъв български Политик!И ти знаеш,кого имам предвид!Поздрави!
цитирай
27. zaw12929 - Поздравления за смисления пост...
23.10.2009 21:21
Поздравления за смисления постинг!
цитирай
28. анонимен - Не мога да разбера
23.10.2009 21:50
модераторите, администраторите и Investor.bg, а така също и файтона от комплексирани user-чета, които се подвизават в това пространство, защо превъзнасят до набесата плагиятството, както chara така и ka4ak, защо за copy-paste получават вашите адмирации. copy-paste copy-paste copy-paste тролчета нещастни!
цитирай
29. chara - @ miralyub И на мен ми хареса!
23.10.2009 21:53
Освен всичко останало е много точно казано!
Дж. Родари все едно е погледнал напред във времето!
:)
цитирай
30. chara - @haralanov А дали ще рискуваш да напишеш
23.10.2009 21:55
името му?
цитирай
31. chara - @ zaw12929 Радвам се, че ви допада!
23.10.2009 21:58
Знам, че сте взискателна!
:)
цитирай
32. bowman - @28 анонимен
23.10.2009 22:05
анонимен написа:
модераторите, администраторите и Investor.bg, а така също и файтона от комплексирани user-чета, които се подвизават в това пространство, защо превъзнасят до набесата плагиятството, както chara така и ka4ak, защо за copy-paste получават вашите адмирации. copy-paste copy-paste copy-paste тролчета нещастни!


Разтълкувай написаното да съм сигурен , че не бъркам
цитирай
33. cornflower - актуално
23.10.2009 22:09
трябва по-често да се цитира,
както приказката за стълбата.
цитирай
34. chara - @ cornflower Имам една еретична идея ...
23.10.2009 22:47
да го пратя на мейлите на депутатите в НС!
Дали ще има реакция?..
цитирай
35. lado - Здравей, Светле, заставам безм...
24.10.2009 00:42
Здравей, Светле, заставам безмълвно за почест до този паметник на словесното изящество, и адмирирам посланието, което ни изпращаш чрез Джани Родари, разбирайки колко малко хора ще схванат смисъла му!
Чест и почитания!
цитирай
36. slancho - iska mi se da be6e samo hudojestvena ...
24.10.2009 01:59
iska mi se da be6e samo hudojestvena literatura no uvi...
a nai-stra6noto e 4e ne im puka
цитирай
37. vmir - Много е добро,
24.10.2009 09:16
но нека все пак не подвеждаме всички под общ знаменател, а да подкрепяме добрите различия, защото ако не ги откриваме значи, че ни е все едно дали ги има. Нищо по-лесно да премем, че всички са маскари, но това е равносилно на изявлението, че нямаме нищо общо с тях. Независимо дали ни харесват или не, логически това още значи, че сме им дали правото да представляват единствено себе си.
цитирай
38. chara - @ lado Владо, не подценявай
24.10.2009 09:29
аудиторията!
Поне тази тук, в това пространство!
:)
цитирай
39. chara - @ slancho Да, това ме възмущава и мен!
24.10.2009 09:32
Не знам след колко време престой в политиката или по престижни административни постове започва "непукизма", момента, в който се възприемат като всемогъщи и недосегаеми?!!
цитирай
40. chara - @ vmir Всяко обобщение изкривява действителността,
24.10.2009 09:34
заличавайки индивидуалността.
Аз затова питам, има ли поне един, пред чието име, Титлите на Родари да са non-sens!
цитирай
41. bowman - @37,40
24.10.2009 09:49
За да ги оценя трябва да разполагам с достатъчно информация. Съгласен съм с @37 това е гласът на здравия разум.
Тук се връщам към един коментар който направих в този постинг, но бе отрязан
цитирай
42. ka4ak - Добро утро Светлина!
24.10.2009 09:50
Много ми приличаш на един друг герой на Джани Родари-Джелсомино!!!:)))
цитирай
43. chara - @ ka4ak Страната, в която попада Джелсомино,
24.10.2009 09:54
малко ми напомня на криво огледало, малко на Оруел 1984 и малко на Алиса.
А страната, в която живеем ... си е нашата страна!
И е такава, каквато сме позволили да бъде.
В това число и всеки един от нас!
цитирай
44. ka4ak - Страната си е нашата,но и Родари е озаглавил Джелсомино в каква страна е бил!!!
24.10.2009 10:10
А героят му по едно време такъв глас извади,но тук в нашата не се чува!!!
цитирай
45. chara - @ ka4ak Чува се, чува се ...
24.10.2009 10:14
ама за тези, които имат уши да чуят!!!
Другите ... за тях са "ТИТЛИТЕ" на Родари!
:)
цитирай
46. chara - @ bowman Информацията е ... силно оръжие!
24.10.2009 10:15
Мнооого силно!
:)
цитирай
47. tomich - Ако...
24.10.2009 11:41
Ако Република България имаше такъв велик политик и държавник като Абрахам Линкълн, може би сега изобщо нямаше да има титли и титуловани...Може би!
Поздрави!
цитирай
48. queerfish - Много актуално днес!
24.10.2009 12:11
Да, за титломаниаците - според заслугите! Ама като нас обикновените служители, да си ги носят на бадж всичките титлички, та всички да сме наясно кой точно е пъзльото, кой крадливеца, кой празнобъбривеца и така! Че сега каша, аз вече съм объркана кой какъв е! Привет! :)
цитирай
49. pontis - ...
24.10.2009 12:26
добре, че Джани Родари е все пак толкова "деликатен" ...
цитирай
50. cornflower - Мислим еднакво,
24.10.2009 13:34
защото реших, че е хубаво да ти публикувам постинга в местния вестник - с твое разрешение и при подходящ повод.
Трябва да бъдат държани в стрес управниците, така, както нас стресират...
Питай мен за битки местни...луди ги правя, щото вече не е серго горе и му се вижда края...
гащите им треперят....
цитирай
51. universalnite000 - Много ми допадна този цитат от Джани ...
24.10.2009 13:37
Много ми допадна този цитат от Джани Родари - личи, че е писан от духовна личност, която не се свива в черупката си .... повече такива хора са нужни ! И от своя страна ще предложа и аз един цитат, който допълва казаното - откъс от "Трудно е да бъдеш бог" на братя Стругацки:.... Отец Кин стисна ръце и се наведе напред :" Позволете да ви обясня, благородни дон; същността е в основните принципи на новата държава . Принципите са прости и са само три: сляпа вяра в непогрешимостта на законите, безпрекословно подчинение на същите, а също така усърдно наблюдение от всеки над всички" "Хм" каза Румата; "И защо?" ; "Как защо ?" ;" Все пак си глупав!" каза Румата .....
цитирай
52. chara - @ tomich Ако ...
25.10.2009 10:30
:)
цитирай
53. chara - @ queerfish Идеята ми харесва!!!
25.10.2009 10:34
Ама ... няма да има достатъчно смелчаци, да я осъществят!
:)
цитирай
54. chara - @ pontis Да! Стиховете все пак са от сборник
25.10.2009 10:36
за деца "Небето е на всички"!
Много очарователен и елегантен начин да бъдат назовавани нещата от действителността с истинските им имена!
цитирай
55. chara - @cornflower Разбира се, че можеш да препечатиш
25.10.2009 11:01
написаното тук!
Няма проблем!
Благодаря, че искаш съгласието ми!
На кое точно му се вижда края, че не ми стана много ясно?
То ако беше само Серго ... лесна работа, ама не е ... Много са!!!
цитирай
56. chara - @ universalnite000 Братя Стругацки ... безпощадно
25.10.2009 11:03
точни!!!
Но ... " Все пак си глупав!" !
Тъжна история, нали?!!
:)
цитирай
57. cornflower - Краят на лъжата
25.10.2009 11:34
в политиката, мисля си, защото столетницата е свряна в ъгъла.
До сега кой обръщаше внимание на протестите ни?!
Вярвам в ББ!
цитирай
58. chara - @ cornflower Аз съм резервирана! Аргументите ми
25.10.2009 11:39
тук:

http://www.afera.bg/index.php?option=com_content&task=view&id=7428&Itemid=33

Да осребриш приятелството, или Бойко Борисов и олигарсите

Но съм готова да подкрепя всяка смислена кауза и инициатива, дори на ББ.
:)
цитирай
59. bowman - Последното рискуваме да го разберем ..
25.10.2009 12:26
... Съвсем скоро разследванията за корупция и резултата от тях вече е официално в г-н Борисов криели са го от 2008 края и на изборите включително докладът е бил даден на поръчителя му Станишев и ри сдаването на поста нямало и следа от него , но също така и от Първанов който е бил принуден да признае съществуването му. Документът сега трябва да бъде удостоверен за верността на съдържанието и след това ,ако президента и "партиен лидер" не влязат в затвора за прикриване на престъпление против държавата .... Стига да не се окаже само тятър, но и в двата случая трябва да падат глави
цитирай
60. raylight - Естествено, че има,
25.10.2009 12:36
политиците са огледало на народа
цитирай
61. chara - @ bowman “… Няма нищо тайно, което да не стане
25.10.2009 14:07
явно, нито пък скрито,
което да не стане известно и да излезе наяве”
Евангелие от Лука 8:17
:)
цитирай
62. bowman - ;)
25.10.2009 14:24
Продължавай с библията ... и вярата !
цитирай
63. cornflower - Прочетох статията
25.10.2009 16:04
Сигурно няма идеални политици, но е коректно като избиратели да дадем шанс на ББ и да не избързваме с оценките. Искам да бъда оптимист. Затова ми хареса коментар 37 на vmir. Правителството се нуждае от нашата подкрепа, а не отрицание.
цитирай
64. chara - @ cornflower Да! И аз за това казвам, че съм готова
25.10.2009 16:09
да подкрепя всяка смислена кауза или инициатива, която защитава, подкрепя обществения и националния интерес!
:)
цитирай
65. inel379 - Има да си мислиш много!:)
26.10.2009 01:47
Аз също!:)
Май няма да го измислим!:)
Най-добре го е измислил, в случая, Джани Родари!
Дано мисловният ни маратон доведе до нещо по-действено!:)
Стрелките на часовника не спират!
Ведри мисли за нататък!
цитирай
66. chara - @ inel379 Стрелките на часовника ...
26.10.2009 07:09
могат и да паднат ...
Достатъчни са един Фауст и един Мефистофел!
:)
цитирай
67. man4oluxa - айде и аз с едно цитатче
26.10.2009 12:29
............хубави и лоши.лоши неща,които в началото ще ви се струват хубави, и хубави неща ,които в началото ще ви се струват лоши
-звучи ми много общо,нямате ли по конкретна информация
да това което казвам сигурно звучи много общо, но когато говорим за същността на нещата често се налага да говорим общо.конкретните неща определено привличат вниманието, но често пъти те не са нищо повече от дреболии.отклонения.колкото по надалеч се опитваш да видиш толкова по общ е погледа
цитирай
68. chara - @ man4oluxa Как да разбирам това:
26.10.2009 12:51
"нямате ли по конкретна информация"
:)
цитирай
69. man4oluxa - както си пожелаеш това е цитат изваден от контекста и то на художествено произведение нямащо нищо общо с политиката
26.10.2009 20:35
но ако искаш по конкретна информация
каква по конкретна от факта ,че за едно административно назначение нейде из дебрите на съдебната власт се искат и съответно дават подкупи в размер на 200 000 евро.самиото наличие на подобна размяна вече само по себе си е доказателство засъществуването на корупция в огромни размери.иначе защо ще даваш 200 000 евро за да те назначат някъде където в най добрия случай ще получаваш заплата в размер на да речем5000 лева.
цитирай
70. chara - @ man4oluxa За така наречената съдебна система
27.10.2009 07:16
имам особено мнение. Ще го прочетете тук до дни!
:)
цитирай
71. reason - Много добър блог имаш. Поздрави!
31.10.2009 15:23
Много добър блог имаш. Поздрави!
цитирай
72. chara - @ reason Благодаря сърдечно!
31.10.2009 15:33
Слънчев ден!
:)
цитирай
73. pegas08 - Поздрав!
07.11.2009 10:24
Пиянството на един народ #399The most unfailing herald, companion, and follower of the awakening of a great people to work a beneficial change in opinion or instruction, is poetry.
P.B.S.

Преди да бъде тотално"забранен".
От рафтове изгонен, заличен.
Поради несходство в "езиковите парадигми".
Да припомним Вазовите думи силни.


С какво напи се, българският род?
Че сабя взе и пушка кремъклия.
Въстана смело, довчерашният роб.
Събраха чета, направиха"пусия."


Свободен искаше, да диша из полята.
Захвърли феса, с потури, бяла риза.
Не даваше за харемите децата.
За тази свобода- живота си хариза.


След повече от сто години.
Нима не виждаш родната картина?
Два милиона,българи на дрога.
Без алкохол и хапчета не могат.


За жалост, бардът е в гроба.
Хлебарки може да го забранят.
Тогава питам:"Кой ще плаче за народа?
Защо пиянстват, пушат и кълнят?"


Започнал с водка, мохито и мартини.
Въпрос на класа, но може без маслини.
Вдигнал често, домашната ракия.
Почут е лафа:"Пак ще се напия."


За цигари, папироси, не приказвам.
Хапчета, различни в употреба.
Деца невръстни, "екстази" примамва.
Какво се случва? Нова мода?


Пиянство, пак започва, до забрава.
Млади, стари, пият на провала.
Парадокс, обществен, тук възниква:
"Свободен си и някак не привикваш!"

Ти, екстремно,от свободата бягаш.
Нелека се оказа, тази отговорност.
По- лесно е. Към чашката посягаш.
Да удавиш унижения, бедност.
цитирай
74. анонимен - Не се "тръшкайте"!
26.11.2009 21:19
Та нали политиците са нашето "лекарство" "за съвест
...попсуваме ги,удряме му по една ракия и успокоени
си лягаме,с мисълта ,че друг ни е виновен...
...Хр..хр...мляс...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: chara
Категория: Политика
Прочетен: 6423898
Постинги: 279
Коментари: 11520
Гласове: 89145
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031