Постинг
13.08.2009 09:42 -
ЖИВОТ ВЪВ ВЕКТОРА “ОТ” … “ДО”
Да живееш е рядкост. Мнозинството от хората съществуват. Нищо повече! Автор на безпощадната диагноза е Оскар Уайлд. Макар и поставена в края на ХІХ в, сякаш е валидна за средностатистическия българин през тоталитарния ХХ в.
Защото как живееше българина когато се “наливаха основите”, строеше се “развито социалистическо общество”, “демократичен социализъм”, имаше манифестации на Девети септември, Седми ноември, ленински съботници, ученически бригади, начално военно обучение, самооблагане, ергенски данък, фестивал “Ален мак”, конгреси на Партията, ДКМС, пионерчета, чавдарчета, ударници, герои на социалистическия труд, заслужили артисти, народни артисти и пр. и пр. Средностатистическия българин живееше “ОТ” … “ДО”.
“ОТ” аванс “ДО” заплата. Ние ги лъжем, че работим, те ни лъжат, че ни плащат, бе популярна сентенция, илюстрираща философията на ежедневието. От 8.00 до 17.00 всеки ден - едно и също. Години наред. Местоработата за много хора бе превърната в място за събиране на трудов стаж, където си почиваха след физическия труд през почивните дни или след края на работното време в двора на село или на терените, раздавани за обработване.
“ОТ” първата “ДО” последната серия на “На всеки километър”, “Синята лампа”, “Болница на края на града”, “Жената зад щанда”, “17 мига от пролетта” и десетки други.
“ОТ” началното училище през техникум или ВУЗ “ДО” завод, научен институт по разпределение, а там – години наред престой в една кариерна позиция.
“ОТ” сутрешния вестник “Работническо дело”, “Отечествен фронт”, “Кооперативно село”, “Земеделско знаме”, “ДО” вечерните новини на “По света и у нас”, прочетени от чичко Филипов.
“ОТ” първата вноска за лек автомобил “ДО” покупката му след … 10-15 години чакане марка “Жигули”, “Москвич”, “Запорожец”, или “Трабант”.
“ОТ” първата вноска за апартамент, панелен, “ДО” покупката му, в случай, че такава се осъществи.
“ОТ” отпуск “ДО” отпуск на Черноморието, където предприятието има ведомствена почивна база.
И още десетки “ОТ” … “ДО” в коловоза на безвремието и нищослучването, в което покупката на банани преди Нова година е вълнуващо събитие.
Живот ли бе това или … съществуване в условията на лимитирани права и свободи, които държавата, разбирай Партията, администрира. Имаш право да работиш, нооооо … по разпределение, където ти посочат. Имаш право да живееш в града, в който си се родил. Имаш право да бъдеш информиран, ноооо … с прецизно контролирана информация и т.н. и т.н.
Остана ли нещо от всичко това в информационния, свръх интензивен ХХІ в, когато няма тоталитаризъм, няма чл. Първи в Конституцията, има свобода и старите лимити паднаха.
И да и не.
Част от администрацията продължава да съществува “ОТ” аванс “ДО” заплата, чиито смисъл на работния ден се изчерпва единствено с трупането на трудов стаж.
Появиха се нови форми на “ОТ” … “ДО”.
За немалко хора - пътуванията на работа в чужбина и кратките завръщания в страната: “ОТ” заминаване “ДО” завръщане и така … години наред.
“ОТ” избори “ДО” избори - с цялото многообразие на случващото се – с поредните дози лъжи на политиците, с доверчивостта и желанието на хората да чуят обещания да по-добър живот, с надеждата, че нещо ще се промени в тази част на света.
“ОТ” затихващ сандал с политици, хора от обкръжението на “елитите”, мутри, олигарси и прочие публични фигури , “ДО” избух-ващ такъв, който продава тиражи, рекламно време и прави рейтинги на медиите и който бива потушен до дни от следващия го. И така … ден след ден.
“ОТ” поредната вноска по кредит “ДО” следващата такава.
Живот във вектора “ОТ” … “ДО”!
Нищо ново под слънцето!
Но то това живот ли е или съществуване?!!
А може би Оскар Уайлд все пак е бил прав …
Следващ постинг
Предишен постинг
Определено в бил прав....
цитирайТова е вярно за времето на соц-а. Не живот, а жизнь, нали така. А сега не е нито живот, нито жизнь - просто оцеляване във вълча среда.
цитирайна вътрешно усещане, което е неустойчиво, променливо и разбира се индивидуално за всеки от нас.
цитирайпод слънцето! Само сме една витка на Спиралата по-горе...А да не би да е по-долу?Не съм сигурен!
Б.
цитирайБ.
от...до не е типичност за свободния човек
цитирайнагоре - надолу.
Страшничко е ако сме в лентата на Мьобиус ...
Там нещата са ... направо обречени!
цитирайСтрашничко е ако сме в лентата на Мьобиус ...
Там нещата са ... направо обречени!
Ако не умееш да се радваш на живота, значи само съществуваш.
цитирайв несвободното общество?!!
цитирайСвободата е вътре във всеки човек, или по-точно в нагласата му да бъде свободен.
цитирайняма спор. Ама кога я усещаме по-силно ...
като напуснем ограниченията ...
ако имаме смелост, разбира се!:)
цитирайкато напуснем ограниченията ...
ако имаме смелост, разбира се!:)
11.
анонимен -
че какво толкова страшно има да живееш от ... до!
13.08.2009 10:37
13.08.2009 10:37
Поне е спокойно, а не като сега. Не знаеш какво те чака даже след час време.
цитирай Това за което иде дума при мен не важи. Бях още ученик на 10 ноември (ония) . И света около мен се променя и аз също. Спомена , за плановете във първи клас как ще влеза в "Киров" или "МЕИ" и как ...
Никога не съм бил от хората от 8 до 5 просто така стоят нещата.
цитирайНикога не съм бил от хората от 8 до 5 просто така стоят нещата.
ТОВА,КОЕТО ВЪРШИ Е ОСВОБОДЕНО ОТ ВРЕМЕ И РАЗСТОЯНИЕ,НЯМА ЗАВИСИМОСТИ...
цитирайОвцете са си овце :))) и не са като хората. За овцете е жизненоважно да знаят какво ги чака във всеки един следващ момент (час, ден, месец, и т.н.). Те задължително трябва да си знаят наизуст графика "от - до", защото няма нищо друго, което да ги приспива и успокоява повече от това. Животът - това е един сън, който следва да бъде непрекъснат и необезпокояван от нищо. Унесът е най-прекрасното усещане за всяка нашенска черноглава. Направи й графика, кусай й с лъжица в устата три пъти дневно и два пъти месечно, остави я необезпокоявано да се унесе и не я търси за друго. Да, овцете определено не са като хората.
цитирайпо скоро за друго, че има коловоз, от който ... като влезеш няма измъкване!
А може и да има!
Знам ли?
цитирайА може и да има!
Знам ли?
То и в интересни времена да живееш ... пак не е страшно. Можеш просто ... да ги проспиш!
Те касаят другите, не теб!
цитирайТе касаят другите, не теб!
Има някакви граници, в които всички се движим.
И ... не съм сигурна, че имаме голям избор.
цитирайИ ... не съм сигурна, че имаме голям избор.
само дето правя едни аналогии и ми става ... тъжно!
Ама ще ми мине!
цитирайАма ще ми мине!
Останалите - ОТ раждането... ДО смъртта, каквото се случи.
...Май не ни е дадено да знаем от кои сме :)
цитирай...Май не ни е дадено да знаем от кои сме :)
за годините на соца всичко толкова беше регламентирано, предвидимо и ... предначертано, че наистина май е прав, но днес ...
цитирайСветле, честно : пет минути седях като кататоник пред клавиатурата , след като прочетох поста ти и нищо не мога да напиша. Даже едно "браво" не мога , защото значи се вживявам в ролята на някакъв оценител, не мога и да кажа: "Харесва ми"-писаното е силно , истинско, почувствано, няма фалш и преиграване, нито се търси провокация! Но как да ми харесва картинката , независимо че така беше , още е и ще бъде !
Страшно, силно и въздействащо, но вече почвам да пиша против аудиторията - това тук е самата истина и вие живеете в нея, махайте тия постове със стихчета , клюки, мокри разкази за мокри сънища , описание на гардероби и възхвала на обувки - блог.бг е готова структура, която може да постигне нещо, ако има консолидация, но не виртуална, а реална!
цитирайСтрашно, силно и въздействащо, но вече почвам да пиша против аудиторията - това тук е самата истина и вие живеете в нея, махайте тия постове със стихчета , клюки, мокри разкази за мокри сънища , описание на гардероби и възхвала на обувки - блог.бг е готова структура, която може да постигне нещо, ако има консолидация, но не виртуална, а реална!
Случването е резултат от случайности, но и не съмсем.
А пък от кои сме, сякаш разбираме чрез другите, в които се оглеждаме.
цитирайА пък от кои сме, сякаш разбираме чрез другите, в които се оглеждаме.
Нямаш идея колко си прав, обаче ... това вълнува аудиторията - клюки, семки и бомбонки, лични нападки, интриги.
Не съм го казвала до сега публично, но и аз съм ужасена.
Дори и да има, а то има, сериозно написани неща, те "потъват" и биват "погълнати" от океана на празнодумието.
Тук е като отделен свят със своите герои и антигерои, хора които живеят тук и други, които просто се опитват да кажат нещо.
Я по-добре ми кажи какво предлагаш?!!:)
цитирайНе съм го казвала до сега публично, но и аз съм ужасена.
Дори и да има, а то има, сериозно написани неща, те "потъват" и биват "погълнати" от океана на празнодумието.
Тук е като отделен свят със своите герои и антигерои, хора които живеят тук и други, които просто се опитват да кажат нещо.
Я по-добре ми кажи какво предлагаш?!!:)
Отделяне на политико -социалните теми и подръжниците им в обособено пространство, за да има плътност и дискусия върху проблемите, а не разводняване и разтваряне в морето на кича , но нямам алгоритъм как да стане! Не съм против забавлението и веселието - да е ясно!
цитирайбезкрая,космос,вселена,любов,мисъл, ние сме прашинки,а и всеки от нас е малка вселена!!!Невероятни случки при изключително критични ситуации,само намекват за неподозираните възможности които незнайно как прашинките придобиват и ползват и по скоро сме част от някакъв необятен мозък който непрекъснато се развива в стремежа си за съвършенство,хармония и безсмъртие!
цитирайи тук си намерих няколко сродни души в различни области. Животът е такъв, какъвто си го направиш. Дори в несвободата можеш да се чувстваш свободен, както казва Сартр. Свободата е вътре в теб и не се влияе много от външни обстоятелства. Анабазис - развитието е наистина спираловидно и всеки стига до там, до където стигат мечтите му. Не упреквам никого за пристрастията му - стремя се нагоре, поне в духовен план! Благодаря, че ме размисли ;-)))
цитирайПоздрави!!!
цитирайВ google има тази възможност много хора да са автори на един сайт с определена тематика с право да публикуват всеки поотделно на един сайт.
цитирайтова с провокациите знам как става!
Шегувам се!:)
Радвам се, когато нещо написано от мен, е повод за размисъл и съм щастлива, че се е случвало не веднъж в това пространство.
цитирайШегувам се!:)
Радвам се, когато нещо написано от мен, е повод за размисъл и съм щастлива, че се е случвало не веднъж в това пространство.
Понякога обаче е ... опасно!
Поздрави от мен!:)
цитирайПоздрави от мен!:)
Или се размисли за ... соца?!!
цитирайако може, или дай линк да видим, къде да се съберем, макар, че аз не съм много за сепариране.
Това при всяко положение ощетява откъм гледни точки.
цитирайТова при всяко положение ощетява откъм гледни точки.
http://kafe777.blogspot.com/ e един работещ .
Много автори (до 100) всеки регистриран в гоогле и със блог които може да е празен и невидим за света но му ползвап интерфейса за да публикуваш и на другия блог по избор. На горния адрес вече може да видиш и имена от блог. бг
цитирайМного автори (до 100) всеки регистриран в гоогле и със блог които може да е празен и невидим за света но му ползвап интерфейса за да публикуваш и на другия блог по избор. На горния адрес вече може да видиш и имена от блог. бг
технически е изпълнимо тук в това пространство и на тази конзола.
Погледни какво предлага bowman. И аз ще погледна.
цитирайПогледни какво предлага bowman. И аз ще погледна.
Живот и здраве като стартираме Списанието,ще може да се проявява в пълна свобода,а @ bowman ще бъде приятно изненадан!!!А съм ти и отговорил и в моя пост!
цитирай
36.
анонимен -
За пореден път нещо толкова силно написано!
13.08.2009 16:23
13.08.2009 16:23
И аз като lado стоях, мислих и толкова изцяло бях погълната от картината на соца, че останах без думи! Колкото и да отричаме, този живот ОТ...ДО е оставил коловози в умовете ни. Дори и да си мислим, че живеем в ново време и имаме неограничени възможности, всъщност сме оградени от крепостите в умовете си. А малките, които тогава още не са били родени, нямат избор, защото имат нас като пример за подражание. Трудно е да разшириш хоризонта си, да премахнеш бариерите, да се справиш с инерцията на съзнанието си, да се пребориш със съпротивата на другите, свикнали на ежедневието ОТ...ДО! Но такива постинги като твоя разбиват коловозите!
цитирайживуркаме
оцеляваме
преживяване -някакси
:))))))))
Поздрави!
цитирайоцеляваме
преживяване -някакси
:))))))))
Поздрави!
съществуваме! :(
цитирайТам е лесно и предвидимо и ... отчайващо!
Докато нещо не ни накара да ги напуснем ...
цитирайДокато нещо не ни накара да ги напуснем ...
:)
цитирайМного интересен постинг, както винаги! Поздлавления ! Прочетох го внимателно заедно с коментарите...
Мисля си, че животът по принцип е един резултантен (сумарен) вектор. Неговата посока зависи от много и различни противоречиви фактори, които си взаимодействат в изключително сложната обществествена система. Като всеки вектор и вектора на живота е заключен в определени рамки или граници "ОТ" - "ДО". Проблемът е, че тези начални и крайни точки, както и посоката на вектора, зависят главно от живия фактор - овце, магарета или човеци...Мисълта ми е, че кой и как живее не зависи от отделния индивид, а от цялата общност (стадо или общество). Не бих казал, че при соц-а "съществувахме", защото съществуват само неидушевени материални обекти и природни явления. Но си съвършено права относно коловозите - да, наистина живеехме, направлявани и управлявани от вектора на живота в коловозите на "спокойното" циклично повтарящо се безвремие, дълбоките и кални коловози на партията и нейната държава. При соц-а и прилично време след него, живеехме действително като стадо овце - "пасехме трева"и я метаболирахме, за да има какво да стрижат от нас. В този смисъл съвсем не съм съгласен, че сме се движели все пак по някаква въображаема спирала. Напротив, коловозите се зацикляха в лентата на Мьобиус (сравнението много ми харесва!), от която едва напоследък има някаква вадежда да се измъкнем...Накъде ще сочи вектора на живота зависи изключително от нас хората. Дано съумеем сега да излезем на възходяща спирала, защото ако допуснем други коловози, със сигурност ще паднем в черната дупка на нищото, а от нея излизане няма...
Извинявам се за дългия коментар. но този постинг мисля заслужава подобни коментари! Поздравления още веднъж!
цитирайМисля си, че животът по принцип е един резултантен (сумарен) вектор. Неговата посока зависи от много и различни противоречиви фактори, които си взаимодействат в изключително сложната обществествена система. Като всеки вектор и вектора на живота е заключен в определени рамки или граници "ОТ" - "ДО". Проблемът е, че тези начални и крайни точки, както и посоката на вектора, зависят главно от живия фактор - овце, магарета или човеци...Мисълта ми е, че кой и как живее не зависи от отделния индивид, а от цялата общност (стадо или общество). Не бих казал, че при соц-а "съществувахме", защото съществуват само неидушевени материални обекти и природни явления. Но си съвършено права относно коловозите - да, наистина живеехме, направлявани и управлявани от вектора на живота в коловозите на "спокойното" циклично повтарящо се безвремие, дълбоките и кални коловози на партията и нейната държава. При соц-а и прилично време след него, живеехме действително като стадо овце - "пасехме трева"и я метаболирахме, за да има какво да стрижат от нас. В този смисъл съвсем не съм съгласен, че сме се движели все пак по някаква въображаема спирала. Напротив, коловозите се зацикляха в лентата на Мьобиус (сравнението много ми харесва!), от която едва напоследък има някаква вадежда да се измъкнем...Накъде ще сочи вектора на живота зависи изключително от нас хората. Дано съумеем сега да излезем на възходяща спирала, защото ако допуснем други коловози, със сигурност ще паднем в черната дупка на нищото, а от нея излизане няма...
Извинявам се за дългия коментар. но този постинг мисля заслужава подобни коментари! Поздравления още веднъж!
май няма измъкване!
цитирайРеже се и магията се разтуря !
цитирайЛадо, тя консолидацията си е в ход бре - Чара първа сбра краставите магарета в блога! :)))
И ги сбра не с евтини и жълти статии, а с онова странно и тръпчиво чувство, което ти остава, след като я прочетеш и което не ти се иска да изчезне.
цитирайИ ги сбра не с евтини и жълти статии, а с онова странно и тръпчиво чувство, което ти остава, след като я прочетеш и което не ти се иска да изчезне.
http://www.youtube.com/watch?v=XSGeCm54rNY...feature=related - вместо коментар
цитирай???
цитирайвисше образование. Аз не знам защо в нашата държава, като трябва да се съкращават разходи все с образованието и здравеопазването се започва, а не с представителните разходи, луксозните автомобили, броя на администрацията. Всъщност знам, ама ... все си мисля, че ще дойде някой, който умее да гледа по-далече от мандата си!!!
Обаче, не би!
Що се отнася до следващите избори ... да оставим управляващите да разберат с какво са се захванали, пък после ...
цитирайОбаче, не би!
Що се отнася до следващите избори ... да оставим управляващите да разберат с какво са се захванали, пък после ...
Ще си почета с удоволствие!
цитирайЗдравей, Светле, при такива крастави магарета като Радо, Евразол, Дарктейлс, Торос и сие, е добре за мене, и ако ме имат за краставо магаре, ще се радвам!
цитирайгероя на Тодор Колев, който ме провокира преди време.
Написаното от мен е моето усещане за живота в коловоза.
Не мога да отрека, че е очарователен, обаче!
Нали?!!
цитирайНаписаното от мен е моето усещане за живота в коловоза.
Не мога да отрека, че е очарователен, обаче!
Нали?!!
Супер очарователен, разбира се, чак ми домиля, ама сериозно!
цитирайкачества, които в днешния свят се срещат все по-рядко!
Понеже ние трудно си позволяваме искреност!
цитирайПонеже ние трудно си позволяваме искреност!
Радослав да си каже какво има предвид.
Иначе момчетата, които изброяваш са сериозни хора.
цитирайИначе момчетата, които изброяваш са сериозни хора.
Преди време ми даде едни зелени активисти, за да ги алармирам за нередности ,щото никой оторизиран не ми обърна внимание - и те не стават за нищо - само обещания, но пак благодаря!
цитирайа не само да вдигат лозунги и да правят PR-акции, са толкова малко, че е направо отчайващо.
Още ли го има проблема, честно казано не си спомням конкретиката!
цитирайОще ли го има проблема, честно казано не си спомням конкретиката!
За мене краставо магаре звучи малко хулигански, тези, които разлайват кучетата , виж ,аз и Венински харесвам много, но не мога да го причисля към предните - толкова възпитан, внимателен, (не че не са възпитани изброените от мен)
цитирайзнам ли Радослав какво точно иска да каже.
Както и да е!
:)
цитирайКакто и да е!
:)
Засипват коритото на Искъра от Панчарево до аерогарата и реката, и поляните, и дърветата загиват,а пръстта и строителните отпадъци са с неустановен произход - това не е депо за строителни отпадъци - кой знае токсични ли са, и всичко това в коритото на реката с височина някъде и до 5,6 метра!
цитирайЕ, в добрия смисъл - Радо ако ме наругае, (или другите) ще го сметна за проява на грижа към собствената ми персона!
цитирайпресата и до МОСВ
цитирайСложил съм във Вибокс клип иот него съм вадил снимки за разни институции, но отгвор не съм получил(медии и институции) - това датира отпреди 2,3 години и даже влязох в конфликт с една он фирмите ,чиито камиони влачеха и замърсяваха - помолих полицията за съдействие и веднага го получих, но само за един ден ги спряха, а на другия вече си бяха платили и даже имаше някакъв представител на фирмата за постови. Впоследствие просто смениха мястото нагоре срещу течението!
цитирайТук има едно момиче, член е на една от няколкото Зелени партии. Препратила съм съобщението ти. Имам и някакъв личен кантакт, но да видим.
Пак казвам, хората, които могат и искат да свършат нещо са твърде малко.
цитирайПак казвам, хората, които могат и искат да свършат нещо са твърде малко.
Ето адреса на клипа - http://vbox7.com/play:2596a2b0
цитирайСветле, виж какво съсипаха - малко софиянци знаят ,че под носа им имаше райско кътче - можеха да идват на пикник, но сега вече..
цитирайминава газопровод. Той на Топлофикация София ли е .
Ще препратя клипчето на няколко места с текст.
цитирайЩе препратя клипчето на няколко места с текст.
Аз живея на 200 метра от него - когато бяха наводненията ,се обадих на гражданска защита и те не знаеха за него!Нагоре по тръбата пък има едни пропадания на земна маса - при езерото при Казичене и едно свличане може да го скъса
цитирайДа, за теца е, бивш "трайчо костов"
цитирайили поне коя фирма захранва с газ.
Ако е топлофикация, мога да направя каквото трябва.
цитирайАко е топлофикация, мога да направя каквото трябва.
или аз да го направя?!!
цитирайСветле, не го познавам, но мога да стана гид, ако се наложи и ще разведа хората - то е лесно ,де , за газопровода, ако ти го алармираш, сигурно ще обърне внимание!
цитирайАз днес пускам мейл на Петко и ще се пробвам да му се обадя и по мобилния, да видим как ще реагира, а клипа с текст ще пратя тук-там до медиите.
Но ако се наложи, наистина ще трябва да покажеш мястото.
цитирайНо ако се наложи, наистина ще трябва да покажеш мястото.
насреща съм, виж на лични съм изпратил телефони за връзка, благодаря!
цитирайchara написа:
знам ли Радослав какво точно иска да каже.
Както и да е!
:)
Както и да е!
:)
Успя да сбереш хората, които не се задоволяват с първият отговор на въпросите си, с удобният за даващите го.
А научи ли се човек да пита правилно, ще се научи и по какъв път се стига до истината.
Радвам се, чи има хора като теб, които ме провокират с въпросите си да науча за нови неща, за които не съм си и давал сметка, че съществуват :)
по този начин!
:)
цитирай:)
това подстекателство ли е или как да
го разбирам:
цитирайго разбирам:
pachangel написа:
излезте от коловоза вземете нещо отпускващо,всеки дилър може да ви го достави и живейте така както дядо ви даже не е мечтал.
Но има кеф!
цитирайвсички сме в канавката, но някои от нас гледат звездите...;)))
цитирайгледайки звездите martiniki!
:)
цитирай:)
79.
анонимен -
Ама що да не хвърлят строителни о...
16.08.2009 12:54
16.08.2009 12:54
Ама що да не хвърлят строителни отпадъци бе ладо? Сега не живеем в соца,при диктатура.Нека си хвърлят отпадъци,нали сега е демокрация?Всеки е свободен да хвърля където си иска! Такова умиление изпитвам като зяпам бизнесмените,тия делови хора.Постоянно вършат нещо и трупат милион след милион.Когато видя да хвърлят строителни отпадъци ми иде да ги разцелувам,значи пак строят,пак нещо вършат.Предприемчиви са и трудолюбиви.Сълзите ми текат от умиление кога ги видя.Дай ми кърпичка да си обърша сополите.
цитирай
80.
анонимен -
В един друг блог правите коментар и ...
16.08.2009 16:15
16.08.2009 16:15
В един друг блог правите коментар и засягате въпроса с когенерацията. Може ли да обясните съвсем накратко този термин и същото ли е като "комбиниран цикъл"?
цитирайкато за начало, може да прочетете ето това:
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F
цитирайhttp://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%B3%D0%B5%D0%BD%D0%B5%D1%80%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F
Йети
---------------------
Всичко започна от глупава шега.
Събрали се бяхме, в нашата компания.
Пийнахме биричка, решихме така.
Да си направим блог- занимания.
Конкурса набързо, ние стъкмихме.
С пет условия за участие.
С песен крилата, веднага го обявихме.
Търсихме всеобщо съпричастие.
Всеки състезател- мъж или жена,
Имаше пет прости условия.
Семеен. Да знае, куплетче едно.
От българско стихотворение.
Да не се оплаква също, по наш табиет.
Сметките да е платил.
Да си пее"Всичко ми е наред."
И секс наскоро, веднъж да е правил.
Просто и ясно, като две и две.
Млад си, да бачкаш и да имаш дете.
С постоянство и грижи, още едно.
Сметките плащаш, и ти си готов!
Ъв корс, не се оплакваш, всичко върви.
Жената ти ражда, ти си игрив.
Сървайвър си вече, за чудо и приказ.
За първото място, в борба се оплиташ.
"Да , ама не.".Би казал бай Петко.
На теория ОК, но всъщност нелеко.
Едното условие, тъкмо изпълниш.
Другото кара, да се катурнеш.
Като Сизиф, камъка буташ.
Ставаш и падаш.
Задъхваш сърцето.
Пуст да остане, на Пегас конкурса!
Сълзи вече лея. Секна ме кръста!
Прощавайте братя,
Сестри мои любими!
Уважаема редакция,
Моля, прости ми.
По ми е гот, в клуб Интернети,
Отколкото да ставам, БЪЛГАРСКИ ЙЕТИ!
цитирай---------------------
Всичко започна от глупава шега.
Събрали се бяхме, в нашата компания.
Пийнахме биричка, решихме така.
Да си направим блог- занимания.
Конкурса набързо, ние стъкмихме.
С пет условия за участие.
С песен крилата, веднага го обявихме.
Търсихме всеобщо съпричастие.
Всеки състезател- мъж или жена,
Имаше пет прости условия.
Семеен. Да знае, куплетче едно.
От българско стихотворение.
Да не се оплаква също, по наш табиет.
Сметките да е платил.
Да си пее"Всичко ми е наред."
И секс наскоро, веднъж да е правил.
Просто и ясно, като две и две.
Млад си, да бачкаш и да имаш дете.
С постоянство и грижи, още едно.
Сметките плащаш, и ти си готов!
Ъв корс, не се оплакваш, всичко върви.
Жената ти ражда, ти си игрив.
Сървайвър си вече, за чудо и приказ.
За първото място, в борба се оплиташ.
"Да , ама не.".Би казал бай Петко.
На теория ОК, но всъщност нелеко.
Едното условие, тъкмо изпълниш.
Другото кара, да се катурнеш.
Като Сизиф, камъка буташ.
Ставаш и падаш.
Задъхваш сърцето.
Пуст да остане, на Пегас конкурса!
Сълзи вече лея. Секна ме кръста!
Прощавайте братя,
Сестри мои любими!
Уважаема редакция,
Моля, прости ми.
По ми е гот, в клуб Интернети,
Отколкото да ставам, БЪЛГАРСКИ ЙЕТИ!
83.
анонимен -
от анонимен 48
18.08.2009 23:36
18.08.2009 23:36
Благодаря. не можах да ползвам линка, но потърсих в нашето wiki за "когенерация". За комбиниран цикъл нямаше, а ми казаха, че само в БГ било едно и също, а в останлия свят не било!/говорим за официална терминология и законодателство/. Затова не е чудно, че не намерих.
цитирайпо-просто да го обясня и стигнах до следното, дано е задоволително:
когенерацията е комбиниран цикъл, но не всеки комбиниран цикъл е когенерация.
От там идват и условията, поставяни в нормативните документи при ценообразуването.
цитирайкогенерацията е комбиниран цикъл, но не всеки комбиниран цикъл е когенерация.
От там идват и условията, поставяни в нормативните документи при ценообразуването.
Сървайвър 2009
-----как се оцелява!
Същото парче е и за един скъп за мен човек, далеч по света и близките до него.На този човек, принадлежи свещенната формула:"Трудолюбие, добър пример, морал!" Благодаря ти сестро! Целувам те! Приятна почивка!
Сървайвър 2009
----------------------------------
Не,не чакай монокини.
Нито готини бамбини.
Яки, мускулести Аполони.
Сред жените са циклони.
Това не е сериал измислен.
Екзотична телеклоунада.
Лични драми понапудрени.
На "първенеца", дадена награда.
Това е разказ за историята.
Реалността, която хапе.
За живот, премерен с много лета.
Спъван, мачкан, непреборен.
Нека първо, да разбием митовете,
Koито някой, "грижливо" приготвя.
Да се изгуби човек в джунглата.
Когато тръгне натам неподготвен.
Първи мит- оптимистичен.
"Много, колко много сме умни!"
Печелим олимпиади, математични.
Децата са американски "алумни".
Митбастър тук и сега.
Ще разбие тази шега:
"Ако бяхме толкова победни,
В Европа, нямаше да сме последни!"
Втори мит- песимистичен.
За Щастие, съвсем лаконичен.
Не крия и малко пиперлив:
"Нашенецът е сваляч, лъжлив и крадлив!"
Гледам накриво, митологично.
Потя се напълно логично.
Наказват ни по тези показатели.
Но заради първия, пак сме си приятели.
Митбастър, усмихнат доволно.
Хонорара, прибра си законно.
Гудбай, каза и си замина.
С добро, братко, ще те споминам.
Останах на пътя в средата.
С митовете свърши играта.
Българският наш сървайвър,
Да го опиша, какво ми остава?
Дали у нас или по света.
Скромен или пък творящ чудеса.
Българинът, честен, така оцелял:
"С трудолюбие, добър пример, морал!"
Как така в непозната земя,
Не познаваш никого, една чужденка.
Сърцето не трепна...Знам, устоя:
На безработица, трудности, самота.
Толкоз години, далеч от дома.
Сред хората чужди, чужда среда.
Езика научи, животът те подхвана.
В сърцето си българка остана.
Разказът свършва, просто така.
Животът тече си, вечна река.
Разбрах, българинът, как оцелял:
" С ТРУДОЛЮБИЕ, ДОБЪР ПРИМЕР, МОРАЛ!"
----------------
цитирай-----как се оцелява!
Същото парче е и за един скъп за мен човек, далеч по света и близките до него.На този човек, принадлежи свещенната формула:"Трудолюбие, добър пример, морал!" Благодаря ти сестро! Целувам те! Приятна почивка!
Сървайвър 2009
----------------------------------
Не,не чакай монокини.
Нито готини бамбини.
Яки, мускулести Аполони.
Сред жените са циклони.
Това не е сериал измислен.
Екзотична телеклоунада.
Лични драми понапудрени.
На "първенеца", дадена награда.
Това е разказ за историята.
Реалността, която хапе.
За живот, премерен с много лета.
Спъван, мачкан, непреборен.
Нека първо, да разбием митовете,
Koито някой, "грижливо" приготвя.
Да се изгуби човек в джунглата.
Когато тръгне натам неподготвен.
Първи мит- оптимистичен.
"Много, колко много сме умни!"
Печелим олимпиади, математични.
Децата са американски "алумни".
Митбастър тук и сега.
Ще разбие тази шега:
"Ако бяхме толкова победни,
В Европа, нямаше да сме последни!"
Втори мит- песимистичен.
За Щастие, съвсем лаконичен.
Не крия и малко пиперлив:
"Нашенецът е сваляч, лъжлив и крадлив!"
Гледам накриво, митологично.
Потя се напълно логично.
Наказват ни по тези показатели.
Но заради първия, пак сме си приятели.
Митбастър, усмихнат доволно.
Хонорара, прибра си законно.
Гудбай, каза и си замина.
С добро, братко, ще те споминам.
Останах на пътя в средата.
С митовете свърши играта.
Българският наш сървайвър,
Да го опиша, какво ми остава?
Дали у нас или по света.
Скромен или пък творящ чудеса.
Българинът, честен, така оцелял:
"С трудолюбие, добър пример, морал!"
Как така в непозната земя,
Не познаваш никого, една чужденка.
Сърцето не трепна...Знам, устоя:
На безработица, трудности, самота.
Толкоз години, далеч от дома.
Сред хората чужди, чужда среда.
Езика научи, животът те подхвана.
В сърцето си българка остана.
Разказът свършва, просто така.
Животът тече си, вечна река.
Разбрах, българинът, как оцелял:
" С ТРУДОЛЮБИЕ, ДОБЪР ПРИМЕР, МОРАЛ!"
----------------
е на върха на копието!" - Сервантес.
Свободата не се дава, тя се взема и това го знае всеки с борбен дух. Соц-а предлагаше планирана свобода, сега живеем в режисирана свобода.
цитирайСвободата не се дава, тя се взема и това го знае всеки с борбен дух. Соц-а предлагаше планирана свобода, сега живеем в режисирана свобода.
а само равно разпределена нищета!
Сега ... е друга тема. Режисирана, виртуална и т.н. свобода, но и не съвсем.
цитирайСега ... е друга тема. Режисирана, виртуална и т.н. свобода, но и не съвсем.
всички умират, но живеят само някои...
Хареса ми написаното - като стил, информатвиност, замисъл и т.н.
Поздравления!
цитирайХареса ми написаното - като стил, информатвиност, замисъл и т.н.
Поздравления!
сигурното нещо на този свят.
И това е валиднао както за живеещите така и за съществуващите /по О.Уайлд/.
цитирайИ това е валиднао както за живеещите така и за съществуващите /по О.Уайлд/.
90.
анонимен -
Актуална политическа статия!
16.12.2009 19:29
16.12.2009 19:29
Многото коментари показват това.
Няма да прочета тези коментари, защото нямам толкова време, затова-може и някой от мислите ми да се покрият с останалите.
Всяка тема, трябва да се разглежда с нейната история , развитие, причини за възникването на казуса , реакцията на обществото и други.
Когато някоя личност на творчеството изрази мисъл, или напише книга-особено когато автора е от такава величина като Оскар Уайлд-винаги трябва да "прегърнем" това мнение, предпочитайки го пред мнението на който и да е политик! Винаги метафоричността на чистото творчество пред лицемерието на политиците!(изключения разбира
се винаги има - кои са те според мен-Адолф Хитлер - от него може да научим, как се печели любовта на народа-едно желязно (войнишко легло) никакви зависимости от популярните отрови-пиене, цигари, и др.Никакви имоти за себе си-никакви протекции на роднините!!!Хитлер спечели,като загуби войната, а Сталин загуби-като я спечели!!-толкова за изключенията засега)
Положението на България е следствие, че ние загубихме войната(бяхме съюзници на Германия-да не забравяме този факт!)
Сталин ни обяви война-от тук нататък следват събитията, които ни засягат.
Ние ЗАГУБИХМЕ!Но не сме като немците, които си откупиха другата Германия!
Нямаше и как да бъдем.
От заплата-до заплата живееха всички бивши соц-страни!
Сега "живеем" от "без заплата" до "без заплата"
от "няма надежда" до "следващата безнадежност"
Пак опрях до мисълта на Уайлд-"да живееш е рядкост"
Но има и нещо което все-пак може да правим-това е, че може да говорим(относително свободно)
Веднага искам да кажа, че този факт не е толкова от промяната, а от това, че съществува интернет!
Нашите блогове и постове успешно конкурират натруфените медии, жадни за екстремни новини-и често рисуват действителността изкривена и пикантна, за да могат да си доставят повече средства.А и да ни манипулират...(толкова лесно беше в миналото!)
Телевизиите най - сетне ще се отучат от глезотиите си и трагикомичното си високомерие към народа, и ще трябва да се доказват пред новата сила-интернет!(а и да се научат да консумират критика-дори понякога тя да е необективна-нима ние в интернет срещаме само градивна критика?Нека и медиите да усетят какво е това "естествен подбор"!!
Поздрави!
цитирайНяма да прочета тези коментари, защото нямам толкова време, затова-може и някой от мислите ми да се покрият с останалите.
Всяка тема, трябва да се разглежда с нейната история , развитие, причини за възникването на казуса , реакцията на обществото и други.
Когато някоя личност на творчеството изрази мисъл, или напише книга-особено когато автора е от такава величина като Оскар Уайлд-винаги трябва да "прегърнем" това мнение, предпочитайки го пред мнението на който и да е политик! Винаги метафоричността на чистото творчество пред лицемерието на политиците!(изключения разбира
се винаги има - кои са те според мен-Адолф Хитлер - от него може да научим, как се печели любовта на народа-едно желязно (войнишко легло) никакви зависимости от популярните отрови-пиене, цигари, и др.Никакви имоти за себе си-никакви протекции на роднините!!!Хитлер спечели,като загуби войната, а Сталин загуби-като я спечели!!-толкова за изключенията засега)
Положението на България е следствие, че ние загубихме войната(бяхме съюзници на Германия-да не забравяме този факт!)
Сталин ни обяви война-от тук нататък следват събитията, които ни засягат.
Ние ЗАГУБИХМЕ!Но не сме като немците, които си откупиха другата Германия!
Нямаше и как да бъдем.
От заплата-до заплата живееха всички бивши соц-страни!
Сега "живеем" от "без заплата" до "без заплата"
от "няма надежда" до "следващата безнадежност"
Пак опрях до мисълта на Уайлд-"да живееш е рядкост"
Но има и нещо което все-пак може да правим-това е, че може да говорим(относително свободно)
Веднага искам да кажа, че този факт не е толкова от промяната, а от това, че съществува интернет!
Нашите блогове и постове успешно конкурират натруфените медии, жадни за екстремни новини-и често рисуват действителността изкривена и пикантна, за да могат да си доставят повече средства.А и да ни манипулират...(толкова лесно беше в миналото!)
Телевизиите най - сетне ще се отучат от глезотиите си и трагикомичното си високомерие към народа, и ще трябва да се доказват пред новата сила-интернет!(а и да се научат да консумират критика-дори понякога тя да е необективна-нима ние в интернет срещаме само градивна критика?Нека и медиите да усетят какво е това "естествен подбор"!!
Поздрави!
:)
цитирайТърсене