Постинг
07.07.2008 09:33 -
ТАБУТА В БЪЛГАРСКАТА ПОЛИТИКА
Автор: chara
Категория: Политика
Прочетен: 15079 Коментари: 73 Гласове:
Последна промяна: 12.11.2009 13:47
Прочетен: 15079 Коментари: 73 Гласове:
4
Последна промяна: 12.11.2009 13:47
“Забранените” теми в българската политика – неприятните, скандалните, игнорираните, премълчаваните, … некоментираните. Най-вече от политиците! Но те съществуват, независимо от желанието им да се скрият или избягат от тях, забравяйки максимата, че всичко, от което се страхуваме и бягаме, всичко за което си затваряме очите и “заравяме глави” в пясъка, всичко, което небрежно подминаваме или омаловажаваме, рано или късно води до гибел.
“Политическа отговорност” е първото табу, което избрах. Защото отговорността, струва ми се, е основата или поне би трябвало да бъде, на всяко политическо решение или действие. Политическата отговорност в същността си е нищо повече от морален акт за направен избор, взето решение или извършени действия и получения резултат от всичко това. Опитвам се да си спомня случаи, при които своевременно, без външен натиск от медии, общество, факти и обстоятелства наш съвременен политик или политическа партия са поели политическа отговорност за … нещо… Политическа отговорност за водена политика в областта на здравеопазването или образованието, а защо не в енергетиката! Политическа отговорност за разпродажбата на националната собственост и сключените приватизационни сделки. Политическа отговорност за сервилната външна политика и унизено национално достойнство. Политическа отговорност за бедността. Странно, но не откривам! Съвсем! Дори не персонално, а групово поета отговорност, заявена ясно, категорично и недвусмислено… Заявена открито, достойно и с чест … Няма!
Защо ли? Може би защото тезата за отговорността няма как да се отдели от тезата за свободата. А в политиката свободата е … последното възможно нещо. Особено у нас. Особено в рамки, модели и съотношения -
1:2:3, 4:4:2 или 8:5:3 – все едно как.
“Политическа оставка”. Много по-неприятна тема от тази за отговорността, доколкото се заявява, персонифицира предимно на индивидуално, личностно ниво. Оставката е второто табу в българската политика. Стигнем ли до оставка няма как да не стигнем и до сакрални фрази от типа “ако ми я поискат … ще я дам”, “ама защо точно в този момент”, “а защо точно аз” и т.н. Другото е мълчание, тишина, докато отмине скандала, проверката, интереса на медиите. Всяко чудо за три дни или пък на всеки три дни чудо … все едно.
“Политически назначения”. Никой не коментира избора, опита на хора, попаднали в политиката, доколкото политиката в България се превърна в средство за личен просперитет. Само и единствено. Масово.
Колеги, партийни другари, роднини, приятели, приятели на приятелите и прочие … След всеки избор следват малки революции в институциите. Смяна на екипите и … започване отначало. На всеки четири години, а понякога и на по-кратък интервал. В действителност, проблемът е в това, че назначените обикновено са некомпетентни или нямат капацитет за позицията. Същите обаче имат едно неоспоримо предимство, пред който и да е експерт – вярност, преданост, лоялност към политическите интереси или бизнес апетити, катапултирали ги в заветните кресла.
“Политическа доктрина/визия” за развитие на страната за 15-20 години напред - национална претенция в съвременния глобализиращ се свят. Нещо като заявка за място на страната ни на политическата, културната, икономическата, геостратегическата карта, ако не на света /нека сме реалисти все пак/, то поне на Европа. Отъсъствието на подобна доктрина води до хаотичност и прави политическото поведение анонимно и противоречиво.
Как ще се отстоява национален интерес при подобна липса, след като никой не дефинира този интерес! Никой не дебатира този интерес! Никой не прави опит да погледне в деня след утре, след края на годината, след края на мандата!
Политика, ограничена в рамките на ежедневното случване и под натиск на обстоятелства и събития без перспективна визия проиграва времето, изчерпва енергията и в крайна сметка … печели единствено битки, губейки войната за бъдещето. Подобна политика на “чукнатите токове” и предано “козируващата ръка” днес на един “стратегически” партньор, утре на нов “голям брат”, а след утре … не може да гарантира достойна позиция, достойна претенция, нито да осигури уважението на отсрещната страна.
“Политическа култура”. Политическата култура е нещо, което остава в страни от вниманието, фрагмент, маловажен факт, незначителен детайл. Дефицитът й със сигурност частично обяснява предходния феномен. За 19 години, мисля си, трябваше да има изградена такава, макар и в минимален обем. Липсата на демократични традиции в общуването, на навици в изслушването на политическия противник, умения за водене на дебат с аргументи, а не с лични нападки, умения за общуване с избирателите – това са част от проблемите. Отчуждението между политиците и избирателите е колосално. Ние сякаш обитаваме две различни реалности, два паралелни свята. Удивителна е способността на партиите за възпроизвеждане на “лумпен” политици. Сякаш съществува заговор на партийните апаратчици за лансиране на посредствени, но пък послушни хора в политиката на всички нива. В действителност трагично малко са качествените политици у нас, тези с харизма, магнетичност, чар.
“Политическа корупция”. Официално за корупцията или добро в смисъл, борим я /екшън планове, стратегии и прочие/ или … нищо. Политическата корупция обаче, не е обикновен рушвет за свършена услуга, нито е плащане под масата, нито еднократна комисионна. Политическата корупция оперира на други нива при това много по-значими като краен ефект, по-знакови като влияния и практики. Конкретните форми могат да се открият както в обръчите от фирми, концесиите, управлението на собствеността на държавата, така и в приватизационните процедури, условията на приватизационните договори и т.н.
Политическата корупция търгува преди всичко с влияние. Политическата корупция е злоупотреба с власт, произтичаща от съзнанието за ненаказуемост и недосегаемост.
“Финансиране на политическите партии” – нещо много повече от тема табу. Мълчание. Тишина и догадки. Тайни. Посветените знаят закона на омертата. Митници, енергетика, големи инфраструктурни проекти.
Шшшшшт!!!
Да не нарушаваме мълчанието! За нерагламентираните контакти на политиците. За оперативно интересните лица. За политическото покровителство. За политическите чадъри. За …
“Разпределяне на излишък в държавния бюджет”
“Олигархия”
“Национално отговорна политика”
“Национален интерес”
“Цензура”
“Мутризация на политиката”
“Витринна политика/политика на нищоправенето”
“Частните градове”
И още и още… Списъкът може да бъде продължаван.
Въпросът е, кога ще паднат табутата …
----------------
Постинга е публикуван в epochtimes-bg.com (Епохални времена):
http://www.epochtimes-bg.com/2008-02/2008-07-09_14.html
----------------
Постинга е публикуван в epochtimes-bg.com (Епохални времена):
http://www.epochtimes-bg.com/2008-02/2008-07-09_14.html
Георги Кадиев "бори" корупцият...
ВИЖТЕ КАК ПОЛИТИЧЕСКАТА МАФИЯ МАЧКА ЧЕСТ...
Съдия Красимир Влахов все още не е преда...
ВИЖТЕ КАК ПОЛИТИЧЕСКАТА МАФИЯ МАЧКА ЧЕСТ...
Съдия Красимир Влахов все още не е преда...
1.
анонимен -
@
07.07.2008 09:51
07.07.2008 09:51
Много от изброените табута са свързани. Това донякъде отговаря на поставените въпроси. Например: политическо назначение и политическа оставка. Ще се подаде оставката, само ако я поискат.
цитирайдопълван ...
цитирайТабутата съществуват заради хората които ги спазват. Предполагам начина е култивирането на политици. Ако българите не им заявим твърдо , ясно и еднозначно ,"това не е пътят! " надеждата да се разчупи статуквото е никаква. Темите по които се пази мълчание стават все по- болезнени. Ако някой е открил друга възможност нека да каже. Цирка който се разиграва в последно време дава възможност и на слепия да види пронизващия блясък на неспособността на системата да работи дори на елементарно, технологично ниво. Поверили сме живота си на същество без очи, без слух и говор, седящо със скръстени ръце и поглъщащо в бездънния си търбух всичко до което се допре.
цитирайинституциите, държавата и пр., според мнението на скандален за някои интитуции и медии консултант, са 6-8 човека, гравитиращи около високите политически нива, част от т.нар. "ПАРАЛЕЛНА ВЛАСТ" - също тема табу!
цитирайНе виждам ясно открояващи се сигнали у политическите партии, че биха разгледали сериозно, извън маркетинговите си медийни изяви, който и да било от горните проблеми. Т.е., на този етап поведение тип Иван Грозни - "Я тебя родил, я тебя убью" - не може да се отчете като действително възникващо. Скъпи са им точно тези отрочета.
От друга страна, обществото не притежава механизми - естествени или нарочно създадени - да контролира ставащото в сферата на политичесия живот.
цитирайОт друга страна, обществото не притежава механизми - естествени или нарочно създадени - да контролира ставащото в сферата на политичесия живот.
Ако съществото са 6-8 човека то не би могло да се крие от очите на няколко милиона българи :)
цитирайцифрата е 70-80!
цитирайи "развенчаване" на митологизирани медиини образи в това число и на политици, е може би вариант за ограничаване на порочни практики и игнориране на влияние
цитирайпо-скоро ми липсва следващата стъпка - преминаване към конкретно действие.
ние всички живеем днес и тук, виждаме и усещаме процесите директно, върху собствения си гръб. определено ми е ясно, а едва ли само на мене, че въртящите се в публичното пространство "образи" са създадени точно с тази цел като образи и едва ли стоят зад изказванията си като личности - с убежденията си и делата си.
това, което ме притеснява е че моето "знам" не ме препраща към "мога" - т.е. аз не притежавам механизъм да променя действителността на основата на знанието си. А съм възпитана да приемам, че "Знанието е сила" и продължих за себе си тази мисъл - "Ако не ми дава сила, то това не е знание".
цитирайние всички живеем днес и тук, виждаме и усещаме процесите директно, върху собствения си гръб. определено ми е ясно, а едва ли само на мене, че въртящите се в публичното пространство "образи" са създадени точно с тази цел като образи и едва ли стоят зад изказванията си като личности - с убежденията си и делата си.
това, което ме притеснява е че моето "знам" не ме препраща към "мога" - т.е. аз не притежавам механизъм да променя действителността на основата на знанието си. А съм възпитана да приемам, че "Знанието е сила" и продължих за себе си тази мисъл - "Ако не ми дава сила, то това не е знание".
единственото законово средство в законовата рамка, в която сме поставени, за промяна на политическото статукво е нашия вот по време на избори, за друго ... не се досещам!
цитирайнай-голяма е партията на негласуващите?
не стои ли зад всяко едно от горните някаква конкретика, по която могат да се предприемат действия? особено в частта "корупция" и "финансиране на политически партии"?
няма ли една позиция" дайте да обсъдим отново всички тези теми и да разберем колко неадекватен е нашият политически слой от обществото" да доведе до увеличаване на числеността на въздържащите се от вот?
цитирайне стои ли зад всяко едно от горните някаква конкретика, по която могат да се предприемат действия? особено в частта "корупция" и "финансиране на политически партии"?
няма ли една позиция" дайте да обсъдим отново всички тези теми и да разберем колко неадекватен е нашият политически слой от обществото" да доведе до увеличаване на числеността на въздържащите се от вот?
на избирателите: ако на 60% от тях се внуши, че от гласа им нищо не зависи и те доброволно се откажат от своето конституционно право на избор останалите 40% гласуващи се разпределят както следва:
20% твърд електорат - прогнозируем в избора си
20% избиратели "проституиращи" /извинявам се за грубия език/ с вота си.
При този модел живота на мнозинството се определя от имагинерно, непостоянно, странно мотивирано малцинство. Този модел, струва ми се,
допада на политическата върхушка в момента.
На теб как ти се стува ...
цитирай20% твърд електорат - прогнозируем в избора си
20% избиратели "проституиращи" /извинявам се за грубия език/ с вота си.
При този модел живота на мнозинството се определя от имагинерно, непостоянно, странно мотивирано малцинство. Този модел, струва ми се,
допада на политическата върхушка в момента.
На теб как ти се стува ...
но къде е моделът за контраманипулиране? който да се упражнява от мислещите, но и действащи представители на обществото? не са/сме ли в момента и те/ние в услуга на манипулиращите? както с действията си, така и с бездействията си?
цитирайструва ми се!
цитирайДотук се стига до нуждата от нов закон позволяващ обратната връзка между избирател и депутат по -времето и след избори. Референдумът е едно възможно начало за последваща по-широка промяна в настоящето законодателство. Две от нещата които е необходимо да се пипнат са законът за достъп до обществена информация и закон позволяващ отнемане на правата на депутат, министър, президент директно от избирателя.
цитирайот възможността да се провеждат референдуми. дано да се приеме закона.
колкото и да се прокарва идеята, че закони има, но не се спазват, аз също съм на мнение че има вопиюща нужда от промяна на закона за достъп до обществена информация и закон, позволяващ отнемане на правата на депутат, министър, президент директно от избирателя.
горните наистина биха мотивирали гражданите да участват активно в политическия живот, и то точно онези, които в момента с право не виждат смисъл дори от упражняване правото си на глас.
цитирайколкото и да се прокарва идеята, че закони има, но не се спазват, аз също съм на мнение че има вопиюща нужда от промяна на закона за достъп до обществена информация и закон, позволяващ отнемане на правата на депутат, министър, президент директно от избирателя.
горните наистина биха мотивирали гражданите да участват активно в политическия живот, и то точно онези, които в момента с право не виждат смисъл дори от упражняване правото си на глас.
Когато те манипулират, какъв модел за контраманипулиране ти трябва?
Просто не се поддаваш на манипулациите.
"Липсата на демократични традиции в общуването, на навици в изслушването на политическия противник, умения за водене на дебат с аргументи, а не с лични нападки, умения за общуване с избирателите" - според мен има решаващо значение за политическата атмосфера...Но за преобръщането на тази ситуация са необходими хора с абсолютно друго мислене, за които постовете са топ-мениджърски позиции в предприятието "Държава", а не единствено средство за повишаване на социалния статус и материалното благосъстояние - чрез разграбване на същото това предприятие. Откъде ще се вземат тези хора? Ако имаме възможност да "отзовем" доказани некадърници, кой ще заеме тяхното място? Следващите?
цитирайПросто не се поддаваш на манипулациите.
"Липсата на демократични традиции в общуването, на навици в изслушването на политическия противник, умения за водене на дебат с аргументи, а не с лични нападки, умения за общуване с избирателите" - според мен има решаващо значение за политическата атмосфера...Но за преобръщането на тази ситуация са необходими хора с абсолютно друго мислене, за които постовете са топ-мениджърски позиции в предприятието "Държава", а не единствено средство за повишаване на социалния статус и материалното благосъстояние - чрез разграбване на същото това предприятие. Откъде ще се вземат тези хора? Ако имаме възможност да "отзовем" доказани некадърници, кой ще заеме тяхното място? Следващите?
е знак за съгласие, и просто с неподдаване и мълчание/бездействие, мисля, че помагам доста на манипулиращите.
цитирайСегашните депутати в нова среда ще се променят. Забравя се и аксиомата " От един глупак е по- лош само глупак с инициатива. Не съм убеден , че в момента няма хора в парламента които биха удобрили такова равитие на нещата . Запазването на статуквото би довело до един единствен възможен изход и всички вече го усещаме повече или по-малко.
цитирайСпоред модела за манипулиране, за който говори chara "АКО на 60% от тях се внуши, че от гласа им нищо не зависи и те доброволно се откажат от своето конституционно право на избор..."
А АКО не се поддаваш на манипулациите и не ти се внуши, че от гласа ти нищо не зависи?
цитирайА АКО не се поддаваш на манипулациите и не ти се внуши, че от гласа ти нищо не зависи?
че към настоящия момент от гласа им нищо не зависи, защото просто един акт на гласуване не означава участие в управлението на държавата.
Това, което осмисля гласуването, е да дадеш гласа си за политическа партия или личност, които НАИСТИНА представляват ТВОЯТА ВИЗИЯ за управлението.
И ако такава партия или личност не фигурират в списъка, то тогава И гласувайки, и НЕ гласувайки, запазваш статуквото. Защо тогава да гласуваш?
цитирайТова, което осмисля гласуването, е да дадеш гласа си за политическа партия или личност, които НАИСТИНА представляват ТВОЯТА ВИЗИЯ за управлението.
И ако такава партия или личност не фигурират в списъка, то тогава И гласувайки, и НЕ гласувайки, запазваш статуквото. Защо тогава да гласуваш?
Познзавате човек чието избиране би могло да свърши работа за която някои хора смятат че е достоийна за революция моля уведомете ни.
цитирайедин човек едва ли ще е достатъчен за промяна на ситуацията!
цитирайАз нали затова задавам въпроса "Откъде ще се вземат тези хора?" - с новото мислене, с новата визия, за които на мен ще ми се прииска да гласувам?
цитирайей сега ще викна по спешност мъжа ми в къщи да го заченем.
сериозно казано: революцията е "обръщане", и по моему ние сега се нуждаем повече от еволюция.
цитирайсериозно казано: революцията е "обръщане", и по моему ние сега се нуждаем повече от еволюция.
Не се отказвам да твърдя , "една еволюлия в законите би стимулирала силно една еволюция и в мисленето". Ако чакаме политиците да "еволюират" то ще бъде прекрасно да ги стимулираме в правилна посока ;)
цитирайаз бих задала (вероятно първо на себе си, но не само) въпроса: каква е "трудовата характеристика" на работещия като политик; какви ча качествата, които искам да притежава личността/партията, които аз считам за достойни да ме управляват; какви са конкретно точките на "обществената поръчка", която ние възлагаме на управляващите и после искаме те да изпълнят.
т.е. ние като възложител какви КОНКРЕТНИ условия поставяме на изпълнителя.
защото "нещо ново" звучи много общо и е твърде лесно да го получим...
цитирайт.е. ние като възложител какви КОНКРЕТНИ условия поставяме на изпълнителя.
защото "нещо ново" звучи много общо и е твърде лесно да го получим...
Закон затрудняващ заобикалянето и утвърждаващ демокрацията. Закон и правила за занемареното отношение към децата и млдежите. Закон и създаването на условия от всякакъв вид за малките и семейни фирми ,сами по себе си даващи плацдарм за генериране на иновации в икономиката. Закони водещи до възвръщане на правосъдната система в състояние на реално функциониране и възвръщане доверието на народа в нея.
цитирайпосредством отклоняване от темата, но: по въпроса за децата и младежите - имаме нарочна Агенция, ако стане и работеща, то доста от грижите ще отпаднат.
цитирайПознаването на ситуацията не решава проблема. Промяната изисква енергия която явно я няма.
цитирайземно кълбо. би трябвало да ни стигне тази, дето си имаме :-)
цитирайполитическите партии всъщност избират кого да сложат в листите, самовъзпроизвеждайки се, доколкото ситуацията за тях е "прекрасна" "равновесна" и т.н.,
т.е. ние само легитимираме чужд избор ...
не знам защо никой не говори за т.нар.
"ПРОФЕСИЯ ДЕПУТАТ"
цитирайт.е. ние само легитимираме чужд избор ...
не знам защо никой не говори за т.нар.
"ПРОФЕСИЯ ДЕПУТАТ"
:) думата професия може би им звучи недостатъчно аристократично и изискано?
цитирайМи разбира се, че политическите партии, техните членове и ръководства избират кого да сложат в листите. И така трябва да бъде.
Кой друг, според теб, трябва да избира състава на партийните листи за изборите? Не виждаш ли закона? Кой друг, освен политическите партии има право да участва в изборите? Кого да посочат, освен своите имена, на своите политици, членове, специалисти, икономисти, прависти, експерти и съмишленици?
Какво ти става? Какво е това антипартийно говорене? Откога е проблем за теб най-нормалното нещо в парламентарната демокрация?
цитирайКой друг, според теб, трябва да избира състава на партийните листи за изборите? Не виждаш ли закона? Кой друг, освен политическите партии има право да участва в изборите? Кого да посочат, освен своите имена, на своите политици, членове, специалисти, икономисти, прависти, експерти и съмишленици?
Какво ти става? Какво е това антипартийно говорене? Откога е проблем за теб най-нормалното нещо в парламентарната демокрация?
Да не би да казваш, че си доволен от политическия пейзаж, който виждаш!
/Разбира се, че има изключения и добре, че е така!/
Нормално нещо ли е попадането в листите да се купува с 200 000 - инфо от преди три години!
Или за това ... шшшшт!
Утре "встъпителната вноска" все едно ще е друга!
цитирай/Разбира се, че има изключения и добре, че е така!/
Нормално нещо ли е попадането в листите да се купува с 200 000 - инфо от преди три години!
Или за това ... шшшшт!
Утре "встъпителната вноска" все едно ще е друга!
тогава какво ще е?
цитирайО не, не си ме разгневила с нищо. Просто се изненадвам от написаното. Аз от много неща не съм доволен, ако става дума за това, но не бих си позволил нито за момент обобщено антипартийно говорене, за нищо на света.
Политическият пейзаж в момента е плод на злоупотреба, на измама и на лъжа, и ти това прекрасно би трябвало да го знаеш. Това обаче изобщо не бива да те настройва антипартийно, тъй като проблемът не е в партиите въобще, а е на съвсем конкретни места. Посочи ги тях, изроптай срещу измамата и лъжата, но недей с водата да изхвърляш и бебето.
Поздрави.
цитирайПолитическият пейзаж в момента е плод на злоупотреба, на измама и на лъжа, и ти това прекрасно би трябвало да го знаеш. Това обаче изобщо не бива да те настройва антипартийно, тъй като проблемът не е в партиите въобще, а е на съвсем конкретни места. Посочи ги тях, изроптай срещу измамата и лъжата, но недей с водата да изхвърляш и бебето.
Поздрави.
Съгласен съм с твърдението за бебетата в парламента. Нека ги пратим на ясли. Нека само голата вода да излеем.
цитирайда се концентрираме върху исканията си какво да бъде лицето и каква - същността на политиките на партиите, отколкото да изказваме най-общо - и следователно, безрезултатно - недоволството си
цитирайАз мойто си го казах по-горе. Лошото е , не вярвам повече на обещание дадено от политик.
цитирайопределящи правилата на играта!
Не само в партиите, а в държавата въобще!
Става въпрос за неписаните правила на паралелната власт!
цитирайНе само в партиите, а в държавата въобще!
Става въпрос за неписаните правила на паралелната власт!
42.
анонимен -
до 15 kalbotobg
07.07.2008 19:19
07.07.2008 19:19
Има и една друга процедура за "отрицателна" "обратната връзка между избирател и депутат ... след избори" става въпрос за процедурата по импийчмънт (от англ. - обвинение, дискредитиране).
Остро актуален е въпроса за такава процедура в малките частни градове. / виж напр. http://chara.blog.bg/viewpost.php?id=178414
Ако някой има познания, практика, опит моля да разкаже !!
цитирайОстро актуален е въпроса за такава процедура в малките частни градове. / виж напр. http://chara.blog.bg/viewpost.php?id=178414
Ако някой има познания, практика, опит моля да разкаже !!
са биографиите на политическият и икономически "елит".Само когато някой се издъни и стане злободневна тема изплуват интересни факти-кой без образование,кой на работа при Черепа,друг "демократ"- син на АБКФ родители,или обикновен доносник.
цитирайбиографии на висшето ръководство на министерството на Етем, получени чрез съда за нуждите на съдебен процес
онемях ...
цитирайонемях ...
Понякога имам чувството, че всичко изброено от chara изобщо не са теми табу. Самите политици запитани за всеки един от изброените проблеми (има журналисти, които питат) се УСМИХВАТ и подробно и многословно говорят, говорят и говорят без нищо да казват и то не защото се страхуват, а по този начин цинично демонстрират на плебса, че са недосегаеми. Те не се страхуват. Не им пука дори, когато се говори за собствените им грешки. Сутринта гредах Коритаров с бившите военни министри Ноев и Свинаров. Когато запита Свинаров дали се чувства виновен за фирма МОДА той нагло и дебелооко заяви, че естествено, че не се чувства виновен, просто е нормално, грешки се допускали. Питам се ако мъжа ми с мижавата си фирма забрави да си внесе ДДС-то дали ако каже "ами сбърках, човешко е" НАП ще каже просто "ами добре".
цитирайв началото имах импулс да попитам защо темите са наречени точно "табу", но после се отказах.
цитирайкогато са ларж и решат да коментират темите, коментират повърхността, видимостта, а не същността ...
аз нищо смислено не съм чула да коментират например за финансирането на партиите, за политическата корупция, за частните градове и т.н. да не изреждам
цитирайаз нищо смислено не съм чула да коментират например за финансирането на партиите, за политическата корупция, за частните градове и т.н. да не изреждам
Chara, според мен това трябва повече да се коментира от прокуратура и съд. Не можем да очекваме от престъпника (освен ако не е душевно болен) да разказва за собственото си престъпление. Мисля, че можеш спокойно да добавиш към горните теми, темата за това как се прилагат законите от съдебната власт, как се определя гаранция, как се пуска условно, как се определя присъда, как е възможно един изнасилвач от Плевен не на 1,2,3 жертви, а доколкото разбрах над 10, да си шета и да си изнасилва. Когато говорим за реформа на политическата система все ми се иска постоянно до нея да се слага и съдебната. Там гласността и прозрачностто е значително по-малко. Поздрави за темата, това е нашата, днешна тема.
цитирайВ страна, където закона се прилага по принципа “Според . . . (човека), зависи . . . (и наказанието)!” не мисля, че съществува независима, действаща правова система!
Какъв съд, каква прокуратура, какви 5 лева???
В такава среда естествено, че всеки политик е недосегаем!
цитирайКакъв съд, каква прокуратура, какви 5 лева???
В такава среда естествено, че всеки политик е недосегаем!
особено дейността им - това е едно от специалните табута ...
Иначе ще трябва да говорим за това защо няма осъдени, за "политически чадъри", за паралелна власт и т.н. и т.н.
цитирайИначе ще трябва да говорим за това защо няма осъдени, за "политически чадъри", за паралелна власт и т.н. и т.н.
а бих искала ...
цитирай
52.
анонимен -
интересно и смешно...
09.07.2008 06:46
09.07.2008 06:46
Интересно е, когато някой политик гостува
на журналист в предаване на живо /напр. при Коритаров/. При въпрос на журналиста свързан с някои от темите табу, политика не знае, какво да отговори. Смешно е, когато след това го попитат, това Ваше лично мнение ли е или е мнение на партията в който членувате. Той И тогава не знае, какво да отговори. Горкия нима може да има свое собствено мнение !!
цитирайна журналист в предаване на живо /напр. при Коритаров/. При въпрос на журналиста свързан с някои от темите табу, политика не знае, какво да отговори. Смешно е, когато след това го попитат, това Ваше лично мнение ли е или е мнение на партията в който членувате. Той И тогава не знае, какво да отговори. Горкия нима може да има свое собствено мнение !!
Едно друго табу - това е истинското образование и квалификацията на политиците!
След като са публични личности е нормално да се знае кой къде е учил (ако въобще е учил), как го е завършил (дайте да ви видим оценките, господа всезнайковци)!
цитирайСлед като са публични личности е нормално да се знае кой къде е учил (ако въобще е учил), как го е завършил (дайте да ви видим оценките, господа всезнайковци)!
останалото е ... без думи
цитирайПак се сетих за постинга... Мисля си, докато водата е мътна и политиците ще продължават да ловят на въдицата лапнишарани. Може би това е начина да си върнем България. Да стане пак на българите, щото като се избистри водата ....
цитирай"водата е мътна" и къде е пресечната точка с
"връщането"
тя, водата кога се е избистряла ...
цитирай"връщането"
тя, водата кога се е избистряла ...
Всичките мизерии дето ги вършат политици и длъжностни лица се получават защото остават покрити. Каквото и да става докато не се промени това, всяка крачка направена по посока на реална "демокрация" ще бъде последвано от връщане обратно на стартова позиция. Това е принципът . Ако обществото приеме, че всичко което е мъгляво и неясно в държавния живот представлява действие против неговите права и действа винаги на база това съждение политиците ще бъдат принудени да го приемат за да останат политици. Отам би последвало намаляване на реалната възможност да злоупотребяват. От това следва ,че борбата срещу личности е обречена, простия извод е " трябва промяна в алгоритъма". Само ,че това не решава проблеми които парят в момента.
цитирай
58.
анонимен -
kalbotobg БРАВО !
13.07.2008 11:07
13.07.2008 11:07
Абсолютно прав си ! Безнаказаността е благоприятна почва за нови престъпления !
цитирайповече инфо за действията на политици и длъжностни лица,
НО
на конвенционалните медии, струва ми се, не може много да се разчита, остава - мрежата, това първо.
Второ, добре, да кажем обществото е информирано /то и сега е информирано за достатъчен брой безобразия/ и ... прокуратурата какво прави: "прекратява", "отказва да образува", "няма данни за извършено престъпление", "доразследва" ... и така до следващия мандат.
Трето, обществената енергия за 19 години, мисля си, се поизчерпа, не знам, на мен поне така ми се струва ... а зависимостите на политиците станаха устойчиви, обвързващи на различни нива и ... трудни за "детониране",
което не означава, че трябва да стоим и да ги наблюдаваме безучастно! В никакъв случай!
Те на това разчитат - на умората ...
цитирайНО
на конвенционалните медии, струва ми се, не може много да се разчита, остава - мрежата, това първо.
Второ, добре, да кажем обществото е информирано /то и сега е информирано за достатъчен брой безобразия/ и ... прокуратурата какво прави: "прекратява", "отказва да образува", "няма данни за извършено престъпление", "доразследва" ... и така до следващия мандат.
Трето, обществената енергия за 19 години, мисля си, се поизчерпа, не знам, на мен поне така ми се струва ... а зависимостите на политиците станаха устойчиви, обвързващи на различни нива и ... трудни за "детониране",
което не означава, че трябва да стоим и да ги наблюдаваме безучастно! В никакъв случай!
Те на това разчитат - на умората ...
Подкрепяме тези които създават условия бистрата вода да стане постоянна среда.Другите мятат куки. Защо да блъскаме глава в стена която сами създаваме. Ако узаконяването на откритата държавна система е цел на партия това би било добра политика.
цитирай
61.
анонимен -
kalbotobg освен партийте ...
13.07.2008 12:12
13.07.2008 12:12
Освен партийте има и други форми, като например граждански сдружения в по-малките градовете, еко сдружения и др. Оказва се, че има случаи, когато различни въпроси към кмета, общинари, прокуратура и др. е по-добре да се задават именно от такива сдружения !
цитирайОще една по- тежка глава блъскаща стената би била напълно уместна като средство ,но целта да се разкара стената в крайна сметка пак ще опре до приети закони и подкрепата на избирателите за идеята. Ако всичко зависи от това как една гражданска организация си върши работата целта не ще бъде посигната, самата организация би послужила на политиците за да хвърлят прах в очите, че нужното е направено. Липсата на приети действащи закони ще сведе деиствията на организацията до възмущение и мърморене. Организацията е нужна защото е много по- трудно да и запушат устата отколкото на сами хора.
цитирай
63.
анонимен -
12:12 до kalbotobg
13.07.2008 15:02
13.07.2008 15:02
Приемам нещата написани от Вас в 12:32, само бих допълнил, че средствата могат да бъдат различни, взаимодопълващи се, прилагани според ситуацията и средата. Смятам, че трябва да се използват и различни държавни органи /полиция, прокуратура, финансова инспекция../ политически партии... Целта е политическата и икономическата обстановка в Родината ни да вървът към по-добро.
цитирайпартия, с коментираните от теб цели:)
цитирайКато няма ще ги прецакваме на избори докато се намери :)
цитирайне е продуктивна стратегия, струва ми се:)
цитирайДа си регистрираме блогърска организация и да им го "вметнем" тогава на политиците та да се сетят :). Само като гледам с двама души не става.
цитирайе интересно!!!
Блог пространствата у нас не са само конзолата на блог.бг.
Моите впечатления са, че в блоговете има немалко изключително отговорни хора, специалисти в своите си области.
Защо не напишеш нещо като пост с идеята и да видим как ще се възприеме в това пространство -
ако има интерес и желаещи да участват - останалото е въпрос на добра организация:)))
цитирайБлог пространствата у нас не са само конзолата на блог.бг.
Моите впечатления са, че в блоговете има немалко изключително отговорни хора, специалисти в своите си области.
Защо не напишеш нещо като пост с идеята и да видим как ще се възприеме в това пространство -
ако има интерес и желаещи да участват - останалото е въпрос на добра организация:)))
... ... .... Бре тая моя уста! (хмммм)
(Обаче ще пробвам :( )
цитирай(Обаче ще пробвам :( )
не боли!
ако се нуждаеш от помощ - няма проблем:)
цитирайако се нуждаеш от помощ - няма проблем:)
Постингът бе публикуван успешно!
цитирайВсеки си приказва каквото си иска!
1. Всички политици, когато са налапали кокала, независимо от кои са - с пренебрежение, досада и с чувство на недосегаемост. - Основно мислене "Аз не искам на другите да е зле. Искам на мен да ми е най-добре!"
2. Журналисти - каквото им падне, само и само да има новина, която в повечето случаи граничи с догадки и клевета. Иззеха длъжността на следователи и прокурори. - Основно мислене "Абе, не знам дали на другите им е добре, ама каква бомба хвърлих, може и в телевизията да ме вземат - в рубриката "Прозведи клюкина", да ми платят добре и на безплатен коктейл да ме поканят.
3. Интелегенция - не всички имат смелостта да кажат каквото мислят, независимо, че между тях има стойностни хора и личности, нищо, че за тях не се говори по медиите. Те обичат работата си и вършат всичко в живота си с любов и отдаденост, без да очакват славата. - Те знаят, че в държавата винаги е имало полицейщина и винаги ще я има, независимо, кои са на власт.
4. Нагаждачите и некадърните - по анонимността ще ги познаете.
цитирай1. Всички политици, когато са налапали кокала, независимо от кои са - с пренебрежение, досада и с чувство на недосегаемост. - Основно мислене "Аз не искам на другите да е зле. Искам на мен да ми е най-добре!"
2. Журналисти - каквото им падне, само и само да има новина, която в повечето случаи граничи с догадки и клевета. Иззеха длъжността на следователи и прокурори. - Основно мислене "Абе, не знам дали на другите им е добре, ама каква бомба хвърлих, може и в телевизията да ме вземат - в рубриката "Прозведи клюкина", да ми платят добре и на безплатен коктейл да ме поканят.
3. Интелегенция - не всички имат смелостта да кажат каквото мислят, независимо, че между тях има стойностни хора и личности, нищо, че за тях не се говори по медиите. Те обичат работата си и вършат всичко в живота си с любов и отдаденост, без да очакват славата. - Те знаят, че в държавата винаги е имало полицейщина и винаги ще я има, независимо, кои са на власт.
4. Нагаждачите и некадърните - по анонимността ще ги познаете.
БЛАГОДАРЯ на CHARA и на KALBOTOBG !
ПРЕКРАСНА ИНИЦИАТИВА !
БЛАГОДАРЕНИЕ НА ТЯХ СИ СЪЗДАДОХ БЛОГ.
цитирайПРЕКРАСНА ИНИЦИАТИВА !
БЛАГОДАРЕНИЕ НА ТЯХ СИ СЪЗДАДОХ БЛОГ.
Търсене