Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
15.01.2008 08:35 - Посещението на Путин: защо НЕ СЪМ "ПРОТИВ"
Автор: chara Категория: Политика   
Прочетен: 6782 Коментари: 35 Гласове:
5



     Не съм “против” идването на Путин в България!

     Признавам! 
     С риск да  “взривя”  аудиторията и съблогерите!

     Няма да протестирам срещу посещението!

     Защо?!.

     Моля, на който не му допада позицията ми, да  НЕ продължава да чете! Така ще запази нивото на адреналина в кръвта си в “нормални” граници.

     И така, защо?!.

     Защото, признаваме или не, Путин идва в България като държавен глава на велика сила /погледнато политически/, на нация, дала човешки жертви за освобождението ни преди 130 години, нация с принос в европейската и световна културна традиция /погледнато исторически/,  на държава  със стратегическо значение за сигурността на доставките на първични енергоресурси в Европа  /погледнато икономически/.

     Защото, посещения на държавни глави от ранга на Путин, Буш, Саркози, легитимират държавата ни като значима на световната политическа карта, вкарват я в първите места на световните топ новини.

     Защото фокуса на световните политически и икономически елити в близките години ще се измества на Изток, към трите изгряващи сили: Китай /с икономическия си ръст/,  Индия /с напредъка си в технологиите/  и  Русия.

     Защото, няма как да пренебрегнем факта, че по силата на своята историческа определеност, България е славянска и източно-православна страна, каквато е и Русия.

     И няма защо да се лъжем!

     Владимир Путин идва у нас като руски държавник и ще отстоява интересите на Русия! Политическите и икономическите, преди всичко!  Русия обаче не е същата, каквато беше през ХХ век. И България не е същата. Член е на НАТО и ЕС!

     В ХХІ век междудържавните отношения са въпрос на преговори, аргументи,  договори. Прагматизъм.

 

     Ако трябва да съм “против”, то е срещу тези, които НЯМАТ  силата, волята, аргументите, вярата, да защитят интересите на България пред Русия!

     Които срещу свои “малки” лични победи, ще проиграят приоритета на Държавата!

     Които ще лишат България, държава с хилядолетна история, от достойно място в Европа и в съвременния свят!

     Които ще ни лишат и от МЕЧТАТА и от ЖЕЛАНИЕТО да се гордеем, че сме българи!

    

    




Гласувай:
5



1. анонимен - Абсолютно вярно !
15.01.2008 10:03
Абсолютно вярно !
цитирай
2. zoorry - No comment
15.01.2008 12:22
f..ing piece ot sh!t....
цитирай
3. kolega - Но пък който иска все пак да проте...
15.01.2008 12:55
Но пък който иска все пак да протестира:
http://kolega.blog.bg/viewpost.php?id=152902
цитирай
4. chara - демокрация сме, все пак!
15.01.2008 13:01
всеки решава сам за себе си!
цитирай
5. анонимен - ПРАГМАТИЗЪМ !
15.01.2008 14:02
Ето Шрьодер работи за Северен Поток, ти знаеш ! Бизнесът си е бизнес !

Р.О.
цитирай
6. nadagr - Приемам позицията ти
15.01.2008 15:07
за държава с хилядолетна история бих добавила - не можем да забравим тази история,както на мнозина креатури им се иска.Все едно Франция да забрави Бонапарт или...аналогии много.
цитирай
7. mph - Славянски?
15.01.2008 15:36
И каква разликата между сегашна Русия и тази от миналия век?
А за това кой как си отстоява интересите сте права?
цитирай
8. viovioi - Да имаш право:)
15.01.2008 16:48
Едно почти неутрално мнение. Както казват руснаците "Курица не птица и Болгарии не за граница" в превод" Кокошката не е птица, и България не е зад граница". Така e било...но в близкото минало .
цитирай
9. buket - Разлика няма и това говори...
15.01.2008 17:06
Че поне не ликвидираха традициите си.
А България се лиши от най-добрите туристи по черноморието.
цитирай
10. анонимен - да, разлика НЯМА
15.01.2008 17:11
и преди и сега "Задунайская губерния" ...
цитирай
11. chara - @mph
15.01.2008 18:11
разликата между Русия през този и миналия век?!.
Дълъг разговор, много дълъг!
И само един пример: Елцин и Путин - има ли разлика?
цитирай
12. chara - @ viovioi
15.01.2008 18:40
съгласна съм, така беше действително!
В ХХ век имаше СИВ, Варшавски договор и прочие.
Но вече е различно! Сега сме членове на НАТО и ЕС.
Това е друг свят. Други граници. Други правила.Други ограничения. Други права. И т.н.

цитирай
13. bashiiankova - Я гледай ти
15.01.2008 18:46
ама Путин ли ще идва? Сигурно Бойко пак ще затвори софия - приличат си с Путин и двамата са каратисти.
цитирай
14. chara - @bashiiankova
15.01.2008 18:52
каратисти - да!
И с това май приликите свършват!
цитирай
15. bashiiankova - Чакай да помисля малко
15.01.2008 19:03
обожавани от от избирателите на избори винаги печелят.
Поемат цялата отговорност като не позволяват на никой друг да вземе думата.
Представят силната ръка.
Сами се справят с всеки възникнал проблем.
Притежават изключителни лични качества.
Радват се на небивал медиен конфорт.
Рядко по центарните медии ще се чуят лоши думи за тях и всъщност оставаш с впечатление, че са нечовеци.
Всъщност медиини образи.
Може да помислим още малко и съм сигурна че аналогиите няма да спрат до тук.

Има естествено разлики единия управлява Русия, а другия България, т.е. сравнени на международно поле са смешни, но от гледна точта на дрения човек е все едно дали ще го мачка путин или бойко
цитирай
16. buket - Добре bashiiankova
15.01.2008 22:23
На мен 'груповите ' решения на депутатите доста ми приличат на едноличните, нещо като маскировка, всички но един.И няма да изберат мъдрата мисъл, а тая на някой едноличник, милионер например...
Така от немай къде законите ги измъдриха, а приложенията им отлагат все за следващата петилетка. А важни са резултатите нали?
Такава борба за 'благия кокал' никога не е имало. Чак циганите пощуряха, като усетиха миризмата му.
Кой истърва този аромат от бутилката?
Това са проблемите ни на нас, но нямаме единомислие точно за това, защо ли?
А господин Путин ни идва на гости и не само на нас. Нека не издребняваме, а да чуем нещо интересно.
Поздрав!
цитирай
17. liliahristova - Путин идва лично да подпише договорите,
15.01.2008 23:33
защото те са важни за неговата империя. И точно защото него го отразяват всички световни агенции, с визитата си в страна - членка на Европейския съюз, той чудесно демонстрира пред държавите - учредителки на съюза, че своите интереси Русия ще брани и нищо не може да я спре - дори приемането на нейни бивши сателити в лоното на еврообщността.
цитирай
18. kvartala - Това е безмисленна тема
16.01.2008 05:33
Защото си напълно права и не се нуждае от коментар.
цитирай
19. chara - @liliahristova
16.01.2008 06:23
нека погледнем ситуацията от друг ъгъл, все едно не сме част от нея:
съгласни ли сте, че това е един от начините за защитаване на Държавен интерес. В този план няма ограничения, лимити, граници - ЕС, НАТО и прочие... Ако погледнем към другия "голям" - Буш, няма ли да открием същото ... Примери много ...
Въпроса е има ли кой да защити българските държавни интереси. Това е нещото, което ме притеснява.
цитирай
20. liliahristova - chara, изобщо не оспорвам мнението ни,
16.01.2008 11:33
просто аз не искам да гледам ситуацията от твоя ъгъл, защото съм пристрастна. Ти си права и за руските, и за нашите държавни интереси. Но е очевидно, че българските няма да бъдат защитени утре и вдругиден. И сега ми хрумва една мисъл: Да не би да очакваш, че Евросъюзът или НАТО ще се намесят, за да ни защитят? Абсурд! Това са все пак отношения само между България и Русия.
цитирай
21. chara - @liliahristova
16.01.2008 11:57
Разбира се, че няма да се намесят!
И ние не бива да разчитаме на това!
А само на себе си!
Вижте състава на делегацията на Путин само - всичките "големи" в енергетиката!!!
Е, ние кой ще им сложим отсреща ....
цитирай
22. gantree - @ chara
18.01.2008 19:22
Русия не е "велика сила". В крайна сметка що за велика сила е онази страна, която вече толкова много години постоянно лъже, преразглежда и отказва да ни върне дълговете, натрупани до 1991-ва?
цитирай
23. chara - @gantree
18.01.2008 22:49
има неща, които признаваме или не, са политическа, икономическа, военна и т.н. реалност /вж. едно елементарно, имам предвид непълно определение на "велики сили" в нет-енциклопедиите/
а това с дълга съм сигурна, че се досещаш защо е ...
цитирай
24. tagarski - СПОДЕЛЯМ И ПОДКРЕПЯМ...
19.01.2008 12:30
Споделям и подкрепям позицията на авторката. Но...
Но бих добавил, че в конкретният случай българските национални интереси също са отчетени. Може да не са защитени по най-добрият възможен начин, но не сме ощетени, в никакъв случай не сме ощетени... Между впрочем, този факт също се дължи повече на Путин, отколкото на Станишев, но и това може да се преценява като удовлетворителен резултат... Поздрави на авторката и най-добри пожелания!
цитирай
25. buket - Вапрос конечна интересньй!
19.01.2008 15:01
А дали има кой да защити българските интереси,
сигурно има, но се оказва че интересите ни са много, разнообразни и противоположни.
цитирай
26. chara - @sophware
19.01.2008 15:28
виж за плакатите
все пак България е демократична държава
всеки има право да защитава позициите си
и аз уважавам това право, стига насреща ми да се говори с аргументи и разумни доводи!
за Нефтохим, може би, ще кажа по-нататък какво мисля, както и за Плама
цитирай
27. chara - @buket
19.01.2008 15:42
аз мисля, че е крайно време да бъдат определени националните интереси
преди бяха НАТО и ЕС
и общо взето нямаше значение Костов, Симеон или Станишев са отпред - така или иначе този приоритет се реализира
но сега какво - енергетика, екология, туризъм , образование или молове, голф игрища и т.н. вакуум ... не може дълго да продължава това
цитирай
28. kvartala - Лошо няма.
19.01.2008 22:20
Лошо няма. Но защо не е на светло? Защо не попитаха гражданите на РБ?
цитирай
29. boris66 - boris66-chara
20.01.2008 16:07
Русия е една от най -стратегическите държави в света ,да бягаме от нея ,значи да бягаме от себе си!
Историята го е показала!
цитирай
30. chara - @ boris66
20.01.2008 16:12
и аз това казвам, че е стратегическа държава, независимо от това харесва ли ни на нас или не!
Както и аргументирано, достойно и прагматично да се държим с такъв партньор! и да не робуваме на стари представи за него! защото реалностите са други, съвсем различни от тези, които бяха в ХХ век!
цитирай
31. buket - Сега приоритета е:
20.01.2008 20:01
Да погледнем сериозно в собствената си държава и в нейните вътрешни приоритети:
- Законите и спазването им и след тях всичко останало.
- Липсата на напредък и подмяна на неефективни правителства и др...
Ето че се появява и необходимост от сплотено общество...и повече хора като вас...
Просто появява се работа! :))
цитирай
32. buket - Тогава ако има глупаци...
26.01.2008 11:40
Те обикновено вървят по трима. Накрая всичко е до късмет. Майка ми е споменаваше, как гледачка е казвала, че един ден морето ще гори.
Съдба...
цитирай
33. chara - @dalida
26.01.2008 18:49
съгласна съм, че нас гражданите/избирателите никой не ни пита! но договорите са подписани! да гледаме напред! и след като има еко-организации, редно е да се предприемат стъпки за акцентиране вниманието върху еко-опасностите от проектите и ангажиране на превантивни мерки!
нали така!
европейските "зелени" неправителствени са много активни и сигурно ще има какво да научим, а и да поискаме съдействие!
аз поне така гледам на нещата!
цитирай
34. chara - @buket
26.01.2008 18:51
много фаталистично ми звучи!
все пак технологиите се развиват!
ще видим!
цитирай
35. supplyebusiness - supplyebusiness
17.02.2008 15:26
Здравейте,
Напално съгалсен съм за позитивното отношение на облика на страната ни което оказват посещения от този калибър. Аз, като човек който се занимава с бизнес консултации ми се иска да погледнем от тази плоскост нещата. Южен поток е един проект като всички проекти в средите на бизнеса. Разбира се с характерните си черти за които няма да влизам в подробности тук. На това на което искам да обарна вниамние е какви икономически и политически дивиденти акумулира нашата страна при реализацията и по време на експлоатацията на този проект. Анализирани ли са всички вазможни рискове (тук имам предвид най вече рисковете за околната среда) и взети ли са мерки за намаляванет им, подготвени ли са планове на действие ако някои от тяж се реализират....В този дух на разсаждения опцията да не се пренася газта по тръбопровод увеличава риска от замарсяване на околната среда. Евентуалната реализация на ттакъв риск носи отрицателни и далготраини поцледици за туризма например (много сме маргинални:)...Та това полити4еско решение ли е само или нашите управници са и добри бизнеси остава да се разбере.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: chara
Категория: Политика
Прочетен: 6425566
Постинги: 279
Коментари: 11520
Гласове: 89145
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031