Интервю на Светла Василева
- Проф. Георгиев, преди месец в интервю пред сайта "Афера" казахте, че дните на Лютви Местан в ДПС са преброени. Познахте. Кое ви накара да сте толкова категоричен?
- Още щом Местан прочете от трибуната на Народното събрание декларацията за сваления руски самолет, казах, че той е пътник, понеже знам начина на мислене на Ахмед Доган.
- Да, но Ахмед Доган отдавна не присъства в публичното пространство.
- Това ме беше заблудило и мен преди три години, защото си мислех, че той управлява процесите, но очевидно не е било така. Тази декларация е била последната капка, която е преляла чашата на търпението му, и той е решил да се намеси. Местан поведе ДПС в много погрешна посока.
- Публичното внушение беше, че Местан не е самостоятелен играч, а по-скоро кукла на конци?
- Очевидно не е било така.
- Какво не му стигаше на Местан - власт, или нещо му обещаха, че той тръгна в посока Турция?
- Залитането до крайност към сегашния управляващ елит в Турция, резултат на което беше и въпросната декларация, коства неговото политическо битие. Има и нещо друго. Аз едва сега си обяснявам предателството, което Местан осъществи спрямо БСП. Имам предвид свалянето на правителството на Орешарски. Очевидно това е било подготвена игра, тъй като кабинетът "Орешарски" стабилизира ситуацията в България. Помните какви писъци бяха, че правителството тогава било взело 1 млрд. заем при положение, че днес този заем е вече 21 млрд. лв., взети от кабинета "Бойко Борисов 2". Аз се ужасявам от тези неща. Ако човек се опита да мисли в тази посока, какво ще се окаже? Свалянето на кабинета "Орешарски" пак ли е съгласувано с Турция? А повторното идване на Бойко Борисов на власт?
- Нищо чудно да се окажете прав.
- Много опасни въпроси са това и службите трябва да намерят отговорите им.
- Тези теми не се артикулират в публичното пространство.
- Да, защото ние се плъзгаме все по повърхността. Търсим само скандала, не търсим общото. Доган даде много знаци. Това, което каза за ДПС и за партиите в България, е една част. Фундаменталните теми са свързани с ЕС, САЩ и, разбира се, с регионалната роля на Турция, а също и с конфликта Русия-Турция. Това са сериозни въпроси и аз не виждам истински дебат по тях в България.
- Тук дебатът е между това кой господар да си изберем - Русия или САЩ.
- Така е, а това, което предлага Доган, е позициониране на страната в тази сложна ситуация с оглед на собствения ни национален интерес години напред.
- Българският национален интерес обаче не е дефиниран.
- Навремето националният интерес беше членството ни в ЕС и НАТО. То е глупост, разбира се, защото това не може да е национален интерес.
- Ако слушаме президента, нашият национален интерес е да сме примерни членове на ЕС?
- Дайте да говорим за сериозни неща, да не говорим за президента. Той е комична фигура.
- Прави ли ви впечатление, че иначе словоохотливият Борисов отсъства от цялата медийна шумотевица, която се създаде около случващото се в ДПС навръх Рождество?
- Не само той отсъства, а и други партийни лидери. И те мълчат. Борисов е страхлив човек и няма как да очакваме нещо от него. Той не е визионер, не може да предложи визия за държавата и за националните интереси.
- Говорят само представители на патриотични формации.
- Да, и Радан Кънев, който изговори доста глупости, но аз имам въпрос към него. Ако наистина хората около Местан и самият той отиват към Народната партия "Свобода и достойнство" на Корман Исмаилов и Касим Дал, Реформаторският блок какво прави?
Иначе това, което каза Доган, ние сме си го говорили много пъти с вас за невъзможността Европа да се превърне в единен държавен субект. Всъщност това пречи на Европа да бъде нормален актьор, голям играч в световен план. Това, когато го каже Доган, е едно, когато го каже университетски професор, е друго и не се чува обикновено. Освен това не бива да забравяме, че светът вече не е еднополюсен, че Русия и Китай заявиха своите безпощадни позиции за края на еднополюсния свят. В самите Съединени щати, ако се следи предизборната кампания, ще се види, че стават странни неща. САЩ са раздвоени вътрешно както никога досега. Догодина те имат избори, които ще се окажат исторически за съдбата и на Щатите, и на света. Големият политик, голямата държава, ако мислим себе си за такава, трябва да събере целия си интелектуален потенциал, за да прогнозира какво би могло да стане и да даде варианти за поведение на нацията в бъдеще. Това тук не се случва. В България се действа на парче.
- Догодина има избори и у нас, а ако на някой му хрумне, току-виж станали две в едно, но защо ги правим, нали уж, за да изберем по-доброто и хората да живеем по-добре, а то от година на година става по-зле?
- Основният проблем на България, за който винаги говоря, е бедността. В интерес на истината Доган не каза нищо по тази тема в речта си, но тя не присъства и в темите, които коментират и другите ни политици. Направи ми впечатление едно изказване на български турчин от Могиляне, показано по телевизията. Той каза: "Вижте, те са богати, те са с парите, кой ще бъде, няма значение, а ние сме фукари (бедняци)". Ето това е. За това се чудят обикновените хора - и турците, и циганите, и българите, как да свържат двата края, и е очевидно, че бедността е взела невероятни размери. Проблемът с оцеляването е жесток. България не е привлекателно място за живеене. Тук няма перспектива, няма обещание за бъдеще и затова всички напускат. И българи, и цигани, и турци. Всички бягат от тази държава. За какво си говорим ние въобще?
- Това е реалност, факт, от една страна. От друга обаче, ако си със завряна в телевизора глава, ще ти обяснят, че 94% от еврофондовете са усвоени, че има построени километри магистрали, спортни зали, площадки, други благини, тук всичко е прекрасно. И има стабилност.
- Аз не знам каква е тази стабилност, на отчаянието най-вероятно. Стабилността на ужасяващата бедност. Стабилността на глупавия политически елит. Уникална драма преживяваме в момента.
- Няма нищо сериозно, което да се изправи срещу статуквото в момента. Доган хвърли камък в блатото, с което сякаш застраши позициите на много хора, не мислите ли?
- Споделям тази теза.
- Интересна ми е реакцията на Борисов, който беше казал, че е "поръчан" от Доган?
- Аз затова и казах, че това Доган няма никога да му го прости. Очаквам следващия след Местан да бъде Борисов. Аз мисля, че Русия и САЩ, ЕС няма значение тук, вече се споразумяха по отношение на бъдещето на света. Такова усещане имам. Мисля, че нещата в Сирия ще се решат следващата година, проблемите с Украйна ще бъдат забравени. Оттам нататък оставям на хората и на политиците да си правят изводи за България. Казал съм го в интервю с вас преди година и пак ще го повторя. Българските политици трябва да тичат в Москва и да се извиняват, и да възстановяват "Южен поток", да възстановяват "Бургас-Александруполис", да възстановяват АЕЦ "Белене".
- Аз се съмнявам, че те са способни да вземат този завой?
- О, не, българските политици са факири в това и тук става въпрос не само за сегашния елит, а за всички елити в историята на България. Освен това те би следвало да разполагат с много повече информация от нас, което пък им дава предимство да реагират своевременно.
- Какво очаквате да се случи през 2016 г.?
- Пак ще го кажа: очаквам политиците да отидат в Москва, за да се случат проектите, които сега са спрени. Вижте, 5 и 6 блок на АЕЦ "Козлодуй" приключват след по-малко от 10 години. Абсурдно е да се плаща на американските централи, които пият кръвта на бедния народ, а да не се реализират проекти, които ще помогнат и на хората, и на икономиката. Това просто е безумие, макар че от друга страна си е чисто предателство.
- Министрите на енергетиката и на туризма вече бяха в Русия...
- Те бяха, но министър Ангелкова направи там пореден гаф. Обяви, че цената на визите за руснаците ще падне от 35 на 10 евро, това не се случи и вчера руските туроператори огласиха, че обещанието не е спазено.
- Какво ще се случи с ДПС?
- Обективно ситуацията изисква Доган да се върне като действащ лидер на партията. Няма кой друг да свърши неговата работа. Не само за ДПС, но и за България говоря.
- Сега ще скочат патриотите и ще заговорят за етническата партия.
- Чакайте. По какво се различава анализът на Ахмед Доган от анализите на другите патриотични лидери. Те говорят едно и също в момента и за Европа, и за Щатите, и за Русия.
- Само правителството не е ясно какво говори, понеже се опитва да минава между капките.
- Борисов няма да може да балансира още дълго. Да управляваш държава не е като да мажеш филия с мас. Ако той реши да бяга от управлението на държавата, което явно не е по силите му, той ще се кандидатира за президент. Както говори софийската мълва, "проектът ГЕРБ" вече приключва.
duma.bg
Д-р Найденов: Побоищата над лекарите се ...
О, неразумни ага, поради що се срамиш да...
© Матео Салвини : Европейският съюз е бъ...
Ето как изглеждат проповедите на отец Па...
30.12.2015 09:55
За жалост с тях винаги има "групис", възторъжени, безмозъчни поддръжници като по- горния коментатор !
За 25 години няма програма, път и ясни национални интереси, формулирани и приети от НС !? Питат се "стратегическите" партньори и се изпълняват заповеди, типичен пример за маринетно поведение и управление са Борисов и Плевнелиев, които будят тъжен смях и удивление, като крайно посредствени и некадърни актьори на международната сцена ! Зловещото в случая е, че казионните и мафиотски медии, управляващата клика ни увешават с примери, лентички, матинета ... че сме добре, че имаме възход, че е извършен икономически подвиг при който е усигурена по една филия хляб на месец повече за бедствуващите българи !? Същевременно една малка, известна групичка си кара ските, празнува в Гърция, Турция .... и прави задръствания по новите магистралки .....????
Изказването му за събитията около Местан и в Кърджали
внушава, че той предварително е знаел за интересите на
Турция към България и ролята на Местан, което не е вярно.
Само Местан и Борисов не са достатъчни. Много мутри от икономиката
и политиката ни трябва да бъдат обезглавени в буквалния смисъл на думата.
Изказването му за събитията около Местан и в Кърджали
внушава, че той предварително е знаел за интересите на
Турция към България и ролята на Местан, което не е вярно.
Само Местан и Борисов не са достатъчни. Много мутри от икономиката
и политиката ни трябва да бъдат обезглавени в буквалния смисъл на думата.
Но виж за т.н. "външен министър" не съм сигурен дали не е знаел. Митов е нещо като куриер за специални съобщения между Премиера и "Козяк".
Ето напр. това:
" Да управляваш държава не е като да мажеш филия с мас. "
Някой да не е съгласен!
Така например може да се каже, че да управляваш държава не е като помпането на гума на колело с ръчна помпа. Или пък като простирането на три-четвърти чорапи на сгъваема сушилня. Или пък като решаването на квадратни уравнения с неподострен молив HB. Или като симултанен превод в ефир от корейски.
Като цяло, само по себе си подобно изявление не съдържа кой знае колко вложен смисъл ;)
Между другото, кое прави един "уважаван професор" уважаван? Титлата "професор", или някакви постижения, с които си е заслужил уважение? Ако е второто - то бихте ли ми посочили няколко такива постижения, с които въпросният професор си е заслужил уважение? Ако ли пък е първото - в такъв случай струва ми се, че няма какво повече да коментирам.
Борисов "сам си направи партията"? От момента на поставянето му като Главен секретар на МВР Борисов реализира Проект, който е финансиран, при това, доста сериозно. Борисов нямаше финасовия ресурс, който да обезпечи първо движението, после партията ГЕРБ от първия й ден!
Нашият премиер няма думата при назначаването на ключови министерски постове в правителството. На него хората за тези позиции се "спускат". този, който ги спуска, той ще му даде и командата "Свободно".
30.12.2015 17:57
За жалост с тях винаги има "групис", възторъжени, безмозъчни поддръжници като по- горния коментатор !
За 25 години няма програма, път и ясни национални интереси, формулирани и приети от НС !? Питат се "стратегическите" партньори и се изпълняват заповеди, типичен пример за маринетно поведение и управление са Борисов и Плевнелиев, които будят тъжен смях и удивление, като крайно посредствени и некадърни актьори на международната сцена ! Зловещото в случая е, че казионните и мафиотски медии, управляващата клика ни увешават с примери, лентички, матинета ... че сме добре, че имаме възход, че е извършен икономически подвиг при който е усигурена по една филия хляб на месец повече за бедствуващите българи !? Същевременно една малка, известна групичка си кара ските, празнува в Гърция, Турция .... и прави задръствания по новите магистралки .....????
Това така, за всеки случай - за да не го забравите. Че нещо деменцията ви гони, червените чукундури. И още нещо - колкото и да се напъват някои, не ще успеят да завъртят назад Колелото на Историята. Най-много от мнооооогото напъване да не свършат точно тази работа, която са искали.
Радвам се, че си съгласен че да:
" Да управляваш държава не е като да мажеш филия с мас. "
Защо е уважаван?
Защото има смелостта да каже, че че две плюс две прави четири, а не да повтаря като зомбиран опорни точки спуснати откозяк!
Когато това е позволено, всичко останало, което е казал предстои.
30.12.2015 18:22
Аз ще преведа на музикаален език това поръчково интервю с поздрав към нея по случай Новата Година:
https://www.youtube/watch?v=NcmCOjFMJzQ
"Всем платным троллам - пламенный воленсидеровский привет!"
От една страна, слагането на произволни руско звучащи окончания на български думи и произнасянето им с мек акцент не прави изречението руско. От друга страна, Гугъл невинаги върши адекватна работа ;)
Радвам се, че си съгласен че да:
" Да управляваш държава не е като да мажеш филия с мас. "
Защо е уважаван?
Защото има смелостта да каже, че че две плюс две прави четири, а не да повтаря като зомбиран опорни точки спуснати откозяк!
Когато това е позволено, всичко останало, което е казал предстои.
Това, дето казва, че бай Доган щял да ни освобождава от НАТО, САЩ и ЕС, в полза на Путя ли!?
30.12.2015 18:31
След това - целите:
България е държава на всички български граждани.
В България няма безработица, бедност, инфлация и икономиката работи на пълни обороти.
В България и най-нискоквалифицираният труд позволява достоен живот и всички български граждани са горди членове на това общество.
Постигането на горните цели може да се осъществи с нова икономическа политика и външна такава, която е подчинена на първата (Девиз на външната ни политика: "България няма вечни врагове и приятели, България има вечни интереси"). За икономическата политика е нужна принципно нова макроикономическа парадигма, която, за радост, вече съществува.
Какво значи доскоро?
Година, две, пет, десет....?
Времето е относително!
30.12.2015 20:57
Какво значи доскоро?
Година, две, пет, десет....?
Времето е относително!
Проф. Людмил Георгиев доскоро е членувал в ДПС.
Тя и съпругата на Мавъра беше партиен групов отговорник в един научен институт, а затова защо мълчиш!
Защо групов отговорник(?), а не секретар - щото нямаше необходимия капацитет!
30.12.2015 21:18
Проф. Людмил Георгиев доскоро е членувал в ДПС.
Тя и съпругата на Мавъра беше партиен групов отговорник в един научен институт, а затова защо мълчиш!
Защо групов отговорник(?), а не секретар - щото нямаше необходимия капацитет!
Аз не искам днес да гледам разни ДС муцуни от тАлавизора и чаровни Светлета да ми навират в носа подобни аналлизатори като горния професор по ибрикчийство. Гледай и си чети ти такива гадории, чугун тъп.
Проф. Людмил Георгиев доскоро е членувал в ДПС.
Тя и съпругата на Мавъра беше партиен групов отговорник в един научен институт, а затова защо мълчиш!
Защо групов отговорник(?), а не секретар - щото нямаше необходимия капацитет!
Аз не искам днес да гледам разни ДС муцуни от тАлавизора и чаровни Светлета да ми навират в носа подобни аналлизатори като горния професор по ибрикчийство. Гледай и си чети ти такива гадории, чугун тъп.
"ЧУГУН ТЪП" - това ли са ти аргументите?
Слабоватичко :)
"ЧУГУН ТЪП" - това ли са ти аргументите?
Слабоватичко :)
Само виж любимият му метод да ги представя, като взема произволна статия от Нета,
заменя, примерно, Русия със САЩ, както е в последния му постинг, или пък
Доган с Местан, или пък рускоговорящ пенсионер, тероризиран от бандити, с украинскоговорящ такъв...
И ето ти Истина!
....
Извод:
Не си губи времето да обясняваш на такава гнида.
Веднъж в ДС - завинаги в ДС. Основен принцип на ДС.
30.12.2015 22:26
Радвам се, че си съгласен че да:
" Да управляваш държава не е като да мажеш филия с мас. "
Защо е уважаван?
Защото има смелостта да каже, че че две плюс две прави четири, а не да повтаря като зомбиран опорни точки спуснати откозяк!
Когато това е позволено, всичко останало, което е казал предстои.
... и що трябва да си криете лицата като се вижда и цял свят знае цветът на задниците ви!?!
Преди няколко години плъзна модата да се кара кола с маска, вашата беше много модерна сред циганетата, ха-ха и хе-хе!
30.12.2015 22:26
Само виж любимият му метод да ги представя, като взема произволна статия от Нета,
заменя, примерно, Русия със САЩ, както е в последния му постинг, или пък
Доган с Местан, или пък рускоговорящ пенсионер, тероризиран от бандити, с украинскоговорящ такъв...
И ето ти Истина!
....
Извод:
Не си губи времето да обясняваш на такава гнида.
Специално ще се постарая да ви е постоянно вътре, докато не истерясате напълно. След това - на заслужена почивка в психушката на "навсекикилометър":)
Не само зависим както говори клюката, партийно и финансово а и недопустимо за анализатор е, че е лично пристрастен. Ката дневно с аферата кроят схеми и предположения и ако нещо се случи в живота опищяват света как са го били предсказали. Ега си и претенциите!
Та за предаването, този си каза каквото си бе намислил и след него Илиян Василев с дипломатична елегантност го навря там където му е мястото ... в миша дупка, в случая и аз се правя на дипломат.:)))
НЕ СЕ ПОДАВАЙТЕ САМО НА ПАРИЧНИ ИНТЕРЕСИ!!!
МИСЛЕТЕ ЗА БЪЛГАРИЯ!!!
КАКВА ИСКАТЕ ДА БЪДЕ ВАШАТА И НАШАТА СТРАНА?????????
КАКВО ЩЕ ОСТАВИТЕ НА ВАШИТЕ И НАШИТЕ ДЕЦА И ВНУЦИ??????
А???????
МИСЛЕТЕ!!!
АКО ИМАТЕ С КАКВО?!
се ловят на мръсотиите ти.
На мен ми стигат заглавията ти.
Останалите 5-6 човека в блога, дето те четат, са тъжни неуспели да се вредят
в ограбването и унищожението на България прошляци, въпреки че са готови да продадат и майка си.
Ама никой не ви приема офертите.
Господарите ви си имат достатъчно отрепки.
Преварили са ви.
Отново.
Та разбирам вашият зов към облаците поне за капка дъжд.
Едно едничко грантче даже...
Мисля, че една или две ревизорки ще си отидат до-месец дава!
И ....Баце ще ги последва!
дипломате, вместо да четешеш Инджев и:
Илиян Василев в Нова тв:
"Изолацията от Русия за нас е задължителна."
чети :
Збигнев Бжежински:
"Днес интересите на САЩ и Русия до голяма степен съвпадат."
Послепис: журналистите от "Дума" ще взимат заплати от 10 000 лева.
31.12.2015 11:02
Послепис: журналистите от "Дума" ще взимат заплати от 10 000 лева.
31.12.2015 11:04
Следващият път като те вкарат отново, повикай Путкин и най-българина от всички българи Меди Доган, да те освободят:)
31.12.2015 11:07
Не само зависим както говори клюката, партийно и финансово а и недопустимо за анализатор е, че е лично пристрастен. Ката дневно с аферата кроят схеми и предположения и ако нещо се случи в живота опищяват света как са го били предсказали. Ега си и претенциите!
Та за предаването, този си каза каквото си бе намислил и след него Илиян Василев с дипломатична елегантност го навря там където му е мястото ... в миша дупка, в случая и аз се правя на дипломат.:)))
Всеки, който формира група ибрикчии, сам пада в капана- ибрикът е символ на по висока култура- този съд стои в клозета на турците и те го ползват, а тоалетните им са от тухли, измазани, варосани, а нашенските- векове са били ... място оградено със слънчогледови стебла за облекчаване, след което си ходиш с коришка на дупето. Нямате толерантност, уважение- сигурно ви сърбят задните части.... Не коментирате текста, а...нападате професора... Русия...Турция... има ли нещо добро за вас, което да ни обедини за добруването на децата ни или сте с парализирани мозъци?!
Няма да посоча имена- с блогове отврат, тече отрова от омраза. И друг път го писах- Доган доказа че е истински българин, защитава родината си и живее по завета на Левски, заедно... Пишете коментари, споделяйте идеи... ум, мъдрост,
толкова писания- и само упреци. Умният винаги ще излезе от положение, което мъдрият няма да допусне... Когато един мъдрец говори- затова е професор... да разберем какво казва, ЗаЩОТО проф. д. пс. н, Людмил Дочев Георгиев Катедра ... 2001: Е Професор по социална, етническа и политическа психология в СУ ''Св. Кл. Охридски''. ТОЙ СИ ГОВОРИ, КАТО ЕКСПРЕРТ- А НИЕ?! не ... стига..........
Ако не се обединим около и за България... не ни чака добруване...
Нова година идва с надежди!
ЕвангИлието от Илиян
Съдейки по зададените въпроси и отговорите на Л.Георгиев, останах с впечатление, че задаваш въпроси и изказваш мнения, които като че ли внушават желаната от теб насока на отговорите и откриват "зелена улица" на интервюирания да говори за онова, което някои искат да чуят или да прочетат (Личи от акцента в заглавиета на постинга). Това не гарантира обаче, че то е истина или цялата истина... Съжалявам, Чара, но интервюто с този пишман професор е лишено от сериозен обективен анализ на случилото се - пълно е с предположения, измислици-недомислици. Нищо чудно че има толкова негативни оценки...
02.01.2016 18:19
ЕвангИлието от Илиян