Прочетен: 36793 Коментари: 85 Гласове:
Последна промяна: 01.04.2012 19:47
Когато си мислим, че ситуацията не може да бъде по-лоша от съществуващата или от представата ни за нея, обикновено нещо не сме отчели и то, Нещото, бърза да се заяви. За да ни обезвери окончателно, да ни демотивира да продължим или просто да потвърди едно от знаковите правила на Мърфи.
Тези три истории, всяка сама за себе си, са достойни за ролята на капката, рушаща крехкото равновесие на ръба на чашата, където оптимизма се “разтваря” в реалността, възторга и ентусиазма се “давят” в прагматизма на примиреното ежедневие, а блясъка на голямата надежда се смалява до тлеещ въглен.
Тези три истории не са художествена измислица. Хората и населените места съществуват и се намират само на 60 километра от столицата на претендиращата вече за европейско лустро България.
Тези три истории, случили се преди деня на изборите - 23 октомври, обясняват до голяма степен последващите събития и на свой ред поставят въпроси, чиито отговори едва ли ще се харесат.
В тези три истории участвах като съавтор на опозиционен вестник и член на Сдружение за насърчаване на гражданската активност.
“МРАЗЯТ Я, АМА ЩЕ ГЛАСУВАТ ЗА НЕЯ”
Началото на август. В едно от селата на Правешка община, в което ще има избори за местен кмет, коментираме евентуалните кандидати. Събеседничката ми е сладкодумна чаровница на средна възраст от онези, дето знаят почти всичко за всеки, че даже и предисторията на историята. Участието й в предходни две кампании като организатор и като кандидат за кмет, категоричното и решение повече с “глупости” като правене на избори да не се занимава, правят мнението й за ситуацията специално и достатъчно дистанцирано, за да го приема за достоверно. Изброявайки чинно имената на местните “кандидати за слава” и събрала биографиите им в две-три изречения, тя все отбягва въпроса ми за фаворита. Кой е оня, за когото ще гласуват 500-те избиратели, живеещи в селото. Оказва се, че секретарят на общината, член на ПП ГЕРБ, има най-големи шансове. Защо, питам аз, с какво тя е по-различна от останалите. “С нищо. Мразят я, ама ще гласуват за нея”. Мразят я, ама ще гласуват за нея, повтарям няколко пъти за себе си в търсене на аргументи за подобно поведение. Така и не намирам. Абсурдите по правило нямат разумно обяснение.
“ВСИЧКО ВЯРНО КАЗВАТЕ, ВСИЧКО ЗНАЕМ,
АМА НИ Е СТРАХ”
Краят на септември е. На площада в едно от селата в Правешка община (с малко над 100 избиратели) ме спират две възрастни дами, удивително спретнато облечени по градски маниер, едната с огърлица, имитираща перли. След обичайните разговори за здравето и времето, стигаме до ситуацията в общината, разкритията, направени на страниците на вестника, който издаваме и до проблемите, чакащи решение от години. Това последното си го говорим почти шепнейки. “Всичко вярно казвате. Всичко знаем. Ама ни е страх”. Дамата с перлите ми доверява, че е член на БСП и дори е била активист на партията. Как така ще ви е страх. Не могат да ви уволнят, нито пенсиите да ви вземат. Какво ще ви направят – питам. “Как какво, ще ни запалят къщите?!! Ти не знаеш колко са лоши и отмъстителни хората тук” – ми отговаря дамата с прелите, а спътничката й утвърдително кима с глава. След седмица споделих разговора си с продавачката от смесения магазин, на чиито витрини “грееха” плакати на ГЕРБ, очаквайки да чуя опровержение на … страха. “Вярно са ти казали. Като нищо ще ни запалят къщите”.
“СТАНИШЕВ ИЗНЕНАДВАЩО ЗАКРИ КАМПАНИЯТА В … ПРАВЕЦ”
На 21 октомври вечерта лидерът на БСП присъства на финала на предизборната кампания на Румен Гунински - кандидат на партията за кмет на Правец, бивш общински съветник, бивш сервитьор в бар Шатрата, агент на ДС, огласен още през 2008 г, настоящ собственик на бензиностанции, работещи на франчайз с Лукойл. На пръв поглед изборът на Станишев да се появи в град с 3 800 жители, пренебрегвайки София, Перник или Видин, където избирателите са в пъти повече, изглежда странен. Но само на пръв поглед. Защото очевидно и той като лидера на ГЕРБ, “танцува” под музиката, поръчвана от станалия известен напоследък със “законопослушанието си” правешки олигарх Валентин Златев. Само тази година в рамките на пет месеца Борисов успя два пъти да стигне до Правец. Не за да се срещне с гражданите, а да пререже лентата на луксозния частен голф комплекс на Златеви и да раздаде наградите на проведения през септември частен голф турнир, придавайки с присъствието си статут на общодържавна значимост на мероприятията. Присъствието на Станишев де факто бе подкрепа за фаворита на Златев младши за кмет на града срещу избора на баща му, чийто избраник е Н.Нитов – кандидат от ПП ГЕРБ. В крайна сметка, за която и “кукла” да гласуват избирателите, кукловодът е един. При това от години.
Ако тези истории ви се сторят в реда на нещата и случването по нашите географски ширини, ето още нещо за финал.
23 октомври. Денят на изборите. Същият малък град и същите малки села. Всичко е предвидимо и всичко е очаквано. И присъствието на кандидатите за кметове и общински съветници пред изборни секции, продължило часове. И “разходките” на въоръжени лица сред избирателите в една от секциите. И видимо контролираното гласуване на ромите. И избора на “разградено” училищно фоайе за избирателна секция, при наличието на десетки свободни класни стаи. И многото граждани, идващи по два-три пъти и отказващи се да чакат при вида на опашките. И другите, недоволните, че са ги лишили от възможност да упражнят правото си на глас, останали пред секциите до 21.00 часа.
Точно в 20.00 часа, когато бе обявен края на гласуването и когато трябваше да започне броенето на бюлетините, в секция 01 в Правец, в която присъствах в качеството си на наблюдател, изпратен от гражданско сдружение с пълномощия от ЦИК, изненадващо изгасна тока. Не за минута-две. Нито за десет. За цели два часа. Вероятно, за да сложи символичен край на спектакъла, наречен “Избори 2011”.
Светла Василева
Статията е преведена и публикувана на страниците на Wirtschaftsblatt, в броя от 02.11.2011
Wahlen 2011: Drei schockierende Geschichten
27.10.2011 11:22
Надявам се това, което пишеш, внимателно да го прочетат и феновете на ГЕРБ, и на БСП!
подкупване с кюфтета, дискотеки и екскурзии в "мекия" вариант и заплахи със спиране на социални помощи в "твърдия".
Държа да подчертая, че двете техники се практикуват и от БСП и от ГЕРБ.
Едно не ми е ясно - каква ще е тая власт, дошла използвайки подобни прийоми.
Персонифицирането й ми е интересно и начинът, по който тия хора вече в качеството си на кметове например, ще се изправят пред гражданите и ще ги погледнат в очите. Особено онези, които не са се поддали нито на моркова нито на тоягата.
27.10.2011 11:36
27.10.2011 12:04
подкупване с кюфтета, дискотеки и екскурзии в "мекия" вариант и заплахи със спиране на социални помощи в "твърдия".
Държа да подчертая, че двете техники се практикуват и от БСП и от ГЕРБ.
Едно не ми е ясно - каква ще е тая власт, дошла използвайки подобни прийоми.
Персонифицирането й ми е интересно и начинът, по който тия хора вече в качеството си на кметове например, ще се изправят пред гражданите и ще ги погледнат в очите. Особено онези, които не са се поддали нито на моркова нито на тоягата.
Точно така!
А също и от количеството на "кандидатите за слава".
Такова чудо до сега сякаш не се е случвало тук. Е, поне през последните десетина години.
Това е положението, уви:(
27.10.2011 12:13
27.10.2011 12:16
Да това с тока беше ... черешката на тортата!
Признавам, никога не бе ми хрумнало нещо подобно!
"Циклопът счита за уродство второто око".
Има и друго - на местни избори се гласува за личност, а не за партия... В моя район хората заложиха на промяна - сменихме старата кметица-лисица още на първия тур... :)
27.10.2011 13:14
Някак немалка част от сънародниците ни се плъзгат по повърхността на нещата, вслушвайки се в онези, който обещават "светло" бъдеще или в другите, който плашат с "тъмното" минало.
Рационалният подход сякаш твърде малко присъства.
27.10.2011 13:15
Или както обикновено ... ще ни ги случат.
Иначе бях впечатлена от блиц дебатите между кандидатите за кметове на Перник (БСП и ГЕРБ), Плевен (ГЕРБ и Зеленогорски) - невероятна агресия и от двете страни. Смаяна съм!
27.10.2011 14:19
И ако към механизма за подменяне волята на избирателите, прибавим и другите противозаконни механизми за фалшифициране на избори като купуване на гласове, подправяне на протоколи, гласуване под строй и пр., то можете ли, уважаеми дами и господа от Европейската комисия, да обясните кога и как българският народ, когото всички зависими от руски пари български медии ругаят, че е прост, загубен, некадърен и пр., та "си избира все такива калпави управници", ще успее наистина сам да си избере управниците, че и да им търси отговорност, когато не съблюдават народните интереси
27.10.2011 14:30
Валя
Да, София не е България оказва се.
27.10.2011 14:43
Ужас!
27.10.2011 16:38
В комбинация с "бяла бюлетина" ще елиминира много от недъзите на системата, струва ми се.
27.10.2011 16:39
Чак пък "възхвала" ...
Е, всеки гледа от неговата "въздушна кула".
Всеки, който дръзне да отстоява собствено мнение и е по-различен от сивата посредственост, мигом бива ... "потопен", по стар обичай от тези земи.
И не би ли трябвало думата шокиращи да е в кавички?
Иначе историите са интересни..:)))
27.10.2011 17:25
27.10.2011 18:53
Напълно подкрепям това мнение!
27.10.2011 19:36
do v4era si kazvah 4e niama da glasuvam, no dnes pro4etoh edna novina koiato mi kaza- idi glasuvai i glasuvai za Kalfin.
ne me interesuva dali BG-turcite sa glasuvali w Turcia za Kalfin, porazvrtiah toz onzi tel i email i razbrah 4e za Kalfin sa glasuvali mnogo hora ot statite, Kanada i Avstralia- a tam BG-turci niama osven nekoi dopingiran stangist ukrit nekade iz pustite mesta.
tezi hora kazvat 4e glasuvat za Kalfata zastoto po tozi na4in edinstvenno mojem da se protivopostavim na totalitarnia model za upravlenia koito ni se nasazda ot Borisov i Gerb.
Колко от неграмотното ромско население ще си продава гласа?
Колко от така наречаните български турци ,ще гласуват за ДПС?
Задължителното гласуване ,също може да доведе до промяна,ако
в него не участват гореизброените неграмотници!!!
Бюлетините бяха почти прозрачни - поне горната им част, където фигурираха първите четирима претенденти за президент.
Докато в София хората почти не се познават, дори да живеят в съседен вход, то в провинцията не е така. И когато заплашват тях и семействата им, кой би дръзнал да се противопостави на силните на деня?
Проблемът е другаде.
Докато си пишем анонимно тук или във фейса, а при набелязана акция и записали се хиляди, се отзовават само 50 човека - ще е така.
Подобен сценарий се разиграва и в Своге. Там обаче играчите този път са врачански и други ромове под контрола на застъпници. За втория тур подаването на гласеца ще е много по-скъпо. Но едно е ясно:
Правец и Своге няма да се дадат! Едните си имат олигарх, другите - феодал и така ще си остане.
Коста
на Георгиев-Кочкова,само дето не ревна по телевизията.Какво да ти кажа,ти си нясно с общините Ботевград и Правец.
27.10.2011 21:29
Недопустимо е.
При задължително гласуване се обезсмисля купуването на вота на ромите.
"Ще ни запалят къщите!"
Даже не съм се сетила, че има подобна алтернатива като форма на натиск. Много варварско ми се струва. Извън всичките ми представи за модерност, толерантност и уважаване мнението и личността на всеки човек.
27.10.2011 21:34
Малкия Емил е "б" отбора, нали така?!!
:)
27.10.2011 21:36
1. неуспяла кандидат-кметица нямало повече да се занимава с "глупости", че ще й слушам оценката за настоящата кандидатка, сякаш е политически анализатор от Оксфорд;
2. БСП членки ли, активистки ли, се били страхували - че кой да се страхува, ако не БСП, нужно ли е да дискутираме защо, самата ти не си ли писала неведнъж за далаверите на БСП на това място?
3. Станишко удостоил с присъствието си еди-кого си, защото... Сякаш не си го знаем.
Въпрост е: Какво следва от тези констатации?
Впрочем, в съседна Гърция, където гласуването е задължително, отдавна вече не гласуват всички.
Избирателната активност от десетина години е спаднала драстично, но никой досега не е бил санкциониран.
Там където дамата, член на БСП се притесняваше, най-много гласове спечели ГЕРБ. Само че тя, както и всички останали в региона се страхуват не от някакви имагинерни абревиатури БСП, ГЕРБ, Атака или друго, а от олигарха Златев. За този страх тя говореше.
Който и да спечели в случая няма никакво значение, защото кандидатите и на БСП и на ГЕРБ, а и лидерите и на двете партии са "кукли на конци" от театъра на един и същ кукловод.
Независимо харесва ли ни това или не.
Набързо го прочетох, но утре ще коментирам на свежа глава :))
Поздрав!
Там където дамата, член на БСП се притесняваше, най-много гласове спечели ГЕРБ. Само че тя, както и всички останали в региона се страхуват не от някакви имагинерни абревиатури БСП, ГЕРБ, Атака или друго, а от олигарха Златев. За този страх тя говореше.
Който и да спечели в случая няма никакво значение, защото кандидатите и на БСП и на ГЕРБ, а и лидерите и на двете партии са "кукли на конци" от театъра на един и същ кукловод.
Независимо харесва ли ни това или не.
Винаги ми е било чудно, когато са ми говорили за страх от гласуване. Каква жалка душичка, какъв нищожен разум и в каква амбалажна хартия трябва да е увито сърцето на индивид, на когото му е НЕдостатъчна тъмната стаичка, да да си гласува с кеф поне срещу душманина си, щом този душманин го е хванал за гърлото да не кажва открито предпочитанията си. И, вместо да кажеш на българите, че страшен е самият страх, ти си тръгнала да се шокираш от хора, които явно са свикнали да лъжат толкова много, че вече не са в състояние да направят каквато и да било разлика, и ми намекваш, че затова трябвало да им се съчувства???
Да не съм им бил в далаверите, че да знам кой какво с помощта на кого и срещу какво е получавал, че сега да треперят да не си го вземе обратно? Ми да не са слушали лъжите на лидерите си, да са слушали себе си, да не са се блазнили продажно по благинки, за да им е леко на душите после.
Между впрочем, на следизборната пресконференция Доган призна, че той е авторът на идеята за мутризацията на политиката отпреди ГЕРБ да дойде на власт. Непрекъснато виждам екземпляри, преповтарящи като папагали тази страховита версия, но досега не съм видял и едно читаво доказателство за нея. Защо не се заемете с колеги-журналисти да докажете и изобличите на практика тази прословута мутризация с по-читави факти, вместо да я разпространявате и “доказвате” със страховете разни селски були, поели присърце функциите на квартални осведомителни агенции? Ми направете нещо за освобождаване от страха, щом вярвате, че е основателен, защо трябва да да ни убеждавате, че съществува, след като имате и средствата, пълномощията и инструментариума да го хванете преди той да е хванал малодушните “храбреци” свеждащи мисленето до псувни и принципа “всички са маскари”, преди този измислен страх да е гипсирал мозъците и да е завъртял всички ни в нов 20 годишен нихилизъм, за да се циганизира окончателно държавата ни и след това някой да открие, че не е имало причини за него...
28.10.2011 07:58
В Севлиево прекарах първите 48г от живота си, а в City of Menifee първите 14 месеца от моето пребиваване в САЩ. Menifee се намира на час път от Orange County и San Diego, и на 90 мин с кола от центъра на Los Angeles. Изграждането на Menifee започва през 1960г. Днес градът заема площ от 120.7км2, a в 2010г има население 77,519 души(71.5% от които бели), 30,269 къщи. В града няма полицейско управление, но има 4 пожарни, и 4 служби за бърза помощ. Няма кметство, но има колеж, който дава препитание на 490 преподаватели и служители. Menifee е прекрасно място за живеене. В него никога не спира тока, Водата се доставя от север по канали с дължина повече от 1000км. Улиците са широки и чисти, а тревата винаги окосена и мека като килим. В града има 12 изкуствени езера, множество паркове, спортни площадки и басейни, игрища за голф, места за отдих за възрастни хора, огромни шопинг центрове, свръхмодерно оборудвани училища и болници.
Данък добавена стойност (ДДС) тук е 7.75%, като храните са освободени от него. Данъкът върху приходите е 9.3%. Средният годишен доход на глава от населението, включително деца и старци е $26,139, а на семейство $70,322
На 3 Юни местните избиратели дадоха вота си Menifee да бъде обявен за град. Това официално става на 1 Октомври 2008. City of Menifee е 26-тия град в Riverside County. ЦЯЛАТА ГРАДСКА АДМИНИСТРАЦИЯ СЕ СЪСТОИ ОТ 5 (ПЕТ!) СЛУЖИТЕЛИ избрани мажоритарно. Wallace Edgerton е първият кмет; Darcy Kuenzi е негов заместник; а Fred Twyman, John Vaughn Denver, and Scott Mann са градски съветници..
Хората от Menifee, дори без да имат кмет и общинска администрация в продължение на 50г успяха сами да изградят всичко в един град и сами да го поддържат. Американците работят много, получават добри пари, винаги са любезни и усмихнати, много обичат страната си и вярват, че тя е благословена от Бог. Те не познават българската злоба и завист, както и балканските простотии. ИЗВОДИТЕ ОСТАВАМ ЗА ВАС.
То си е направо нищо в сравнение със случката, която описваш!
Само дето не мога да кажа кой го направи. Разгневила съм достатъчно и БСП и ГЕРБ. И другарите Златеви - също.
За шепа възрастни хора (по около 100 човека) останали по селата си е оправдан.
Аз на шега им подхвърлям: толкова ли сте важни, че някои непрекъснато да ви следи и да се занимава с вас. "Е, не сме ама ... тука всичко се знае".
Това е положението. И сблъсъка на рационалното с ирационалното.
28.10.2011 09:34
Някой ден ще разкажа какво се случва с хората, дръзнали да се кандидатират за кметове без подкрепата на мастодонти от типа на ГЕРБ и БСП, за натиска, за заплахите и всичко онова, което ги кара завинаги да забравят за участие в каквото и да било.
Ти разсъждаваш и гледаш на ситуацията от позицията на човек, който живее в достатъчно анонимна среда, имаш достъп до алтернативно инфо, вероятно си еманципиран икономически.
И аз тръгнах от тази позиция. През юли. Обаче ... Около Правец има 10 села, от тях големи 4 - с право да избират местен кмет, останалите ... в едното избирателите са 51 (под избиратели, разбирай и брой на жителите, щото млади хора под 18 г няма), в другото 117, в третото 120. В тези села след 22 години демокрация и след управлението на Костов, Симеон, Светата Троица, Борисов все още хората лятно време нямат вода, тока не отговаря на БДС стандарта и често спира. Няма интернет. Отделно има махали с по 5 до 10 къщи. Някъде живеят хора и в 10-те къщи, но по-често само в 2-3 . Тези махали са разпръснати из Балкана. Управляващите, които и да са те, се сещат за тях само по време на избори. В конкретния случай минава един кандидат за кмет и им казва "Идват избори. Внимавайте как ще гласувате. Щото помощи за отопление няма да има", след него идва следващия и казва почти същото, само дето "аргументите" му са други.
Е, защо да ги обвинявам, че ги е страх. Ами страх ги е, да. През ден разбиват къщи около тях, крадат животни. Няма наказани. Хората се чувстват самотни и беззащитни.
Има нещо като Бърза помощ, филиал на болница Св. Анна, София и нещо като пожарна. Но за сметка на това има вип голф игрище, на което може да се играе дори нощем. Безработица 17.2% с 6 пункта над средната за страната! Прекъсванията на тока стигат до 10-15 на ден понякога. Има подписка на граждани от половин година срещу ЧЕЗ, която обикаля институциите - ДКЕВР, Омбудсман, МС и т.н.
Общинската собственост, останала в наследство от тоталитаризма, никак не малка между другото, вече де факто и де юре е в ръцете на кипърска офшорка чрез фирмата на Васил Златев, който притежава 69% от смесената компания с общината, създадена специално за целта. Излишно е да споменавам, че решенията във въпросното АД се вземат с обикновено мнозинство т.е. 50% +1% гласа.
:)
28.10.2011 11:25
Чел съм Ви и друг път, не че бяхте по- щастлива, просто по-малко злобна.
Каква злоба намираш бе тиквеник, в разказа за един Факт, нещо, случило се в действителност в 21 век в нещастна България.
Защо е спрян тока за цели 2 часа. За да се преброят бюлетините..."правилно в тъмното".
Знаеш ли бе тиквеник. Ако не знаеш и си грамотен, прочети фейлетоните на Алеко Константинов.
Как този номер, с гасенето на осветлението се прилагал още по негово време, в края на 19 век. При избори провеждани пак от народняци.
ТОВА ЗНАЧИ, ЧЕ ЗА 100 ГОД не сме направили крачка напред.
ЧЕ ГЕРБЕРИТЕ НИ ВРЪЩАТА СЪС 100ГОД НАЗАД, ЗА ДА СПЕЧЕЛЯТ ИЗБОРИТЕ.
Като ни прилагат срамни техники от преди век, отделно от модерните техники на 21век.
ЧЕ НАХАЛСТВОТО И ДЕБЕЛООЧИЕТО ИМ СА БЕЗГРАНИЧНИ.
Че са една отречена от модерната епоха мутренска групировка.
28.10.2011 12:45
:)))
Злобата и парите нямат партиен цвят!...
Бях оптимист, че нещата ще потръгнат, проявявайки търпение и разбиране. След като изпих половината чаша надежди, станах полуоптимист. Сега чашата е празна и без да искам се превърнах в песимист. Предполагам, че с повечето българи е така, което е жалко, много жалко и тъжно...
И твоят постинг, Чара, е тъжен, но е правдив. Както се казва, "пред фактите и боговете мълчат".
Правешката община си има такива гении. А какво да кажат другите общини!?
Иначе факт, че сме в деветнайсти век.
:)
А в първата история ми липсва отговор на въпроса "Защо я мразят?" И самият въпрос ми липсва.
За първата история - и на мен ми липсва отговор. За мен е смайващо да изпитваш омраза към някого и в същото време да му се доверяваш да те управлява с всички условности на израза "управлява".
Бях на една сбирка в любима за жителите на това село местност и ги питах за кого ще гласуват. Пак ще кажа, че става въпрос за местен кмет на селото, а не на общината. Няколкото човека, които ми отговориха, еднозначно посочиха дамата, за която е разказа. Понеже вече бях подготвена, ги попитах - е, нали уж не я обичате много, много, защо ще си я избирате за кмет. "Абе така е, ама тя е в общината десетина години. Знае какво да прави. И освен това знаеш ли какви празненства ни организира тази година?".
Сега като гледам протоколите, загубила е с около 60 гласа.
Някой ден ще разкажа какво се случва с хората, дръзнали да се кандидатират за кметове без подкрепата на мастодонти от типа на ГЕРБ и БСП, за натиска, за заплахите и всичко онова, което ги кара завинаги да забравят за участие в каквото и да било.
Ти разсъждаваш и гледаш на ситуацията от позицията на човек, който живее в достатъчно анонимна среда, имаш достъп до алтернативно инфо, вероятно си еманципиран икономически.
И аз тръгнах от тази позиция. През юли. Обаче ... Около Правец има 10 села, от тях големи 4 - с право да избират местен кмет, останалите ... в едното избирателите са 51 (под избиратели, разбирай и брой на жителите, щото млади хора под 18 г няма), в другото 117, в третото 120. В тези села след 22 години демокрация и след управлението на Костов, Симеон, Светата Троица, Борисов все още хората лятно време нямат вода, тока не отговаря на БДС стандарта и често спира. Няма интернет. Отделно има махали с по 5 до 10 къщи. Някъде живеят хора и в 10-те къщи, но по-често само в 2-3 . Тези махали са разпръснати из Балкана. Управляващите, които и да са те, се сещат за тях само по време на избори. В конкретния случай минава един кандидат за кмет и им казва "Идват избори. Внимавайте как ще гласувате. Щото помощи за отопление няма да има", след него идва следващия и казва почти същото, само дето "аргументите" му са други.
Е, защо да ги обвинявам, че ги е страх. Ами страх ги е, да. През ден разбиват къщи около тях, крадат животни. Няма наказани. Хората се чувстват самотни и беззащитни.
Ще ми е много интересно да прочета какво е това, което се случва на кандидат-политиците извън ГЕРБ и БСП, за да стават на приказки като селски були и махленски осведомителни агенции. Защото, моето обяснение е, че трябва да не си в час, за да си повярваш, че без подкрепата на някаква обществена структура, без достъпа до нейните организационни, кадрови и прочие ресурси, можеш да упражняваш реално власт. Освен, ако не смяташ да назначиш всичките си роднини и лични приятели на съоветните постове, разбира се, и не е задължително партиите да са мафии, а гласоподавателите - мафиоти, за да се досетят как ще изпълняваш обещанията си.
Колкото до страха, има различни видове страх, някои основателни, други - не. Има и такива лични страхове, от които човек никога не може да се отърве. Много малко от всичките неизброими страхове, могат да бъдат доказани като пряка заслуга на политици и партии, а подвеждането на всички страхове под общ знаменател е не само опит за приписването им на някого, но и отказ да му се търси сметка или да се докаже конкретната роля на някого за част от страховете. Нима сме цъфнали и завързали, за да се пилеем по подобен начин?
Днес някои искат да се въведе образователен ценз .Утре ще искат и имуществен такъв .Ега ти демокрацията!
Че ,ако аз искам да съм необразован ,това в никакъв случай не означава ,че съм човек без собствено мнение.Все пак тук въпроса е по друг,ние сме обезправили бедните и нямаме право да им се сърдим ,че продават гласовете си .
Ами агитацията за изборите какво е ,ако не търг в който се прави бартер :
- виж ме колко съм добър и гласувай ,брате мой за мене ...
Пък после ,нали знаеш ,че на сватба може само да се обяви подаръка ,а кога ще се даде си е съвсем друг въпрос .А и нали избори пак ще има ....Тогава остава надежда ,че на следващите избори ще се появи някой нов мил лъжец.
Правилата на т. н. "представителна демокрация" нямат нищо общо с истинската, а и нали е по добре да си богат отколкото беден...Мечти всенародни !Няма що!
29.10.2011 18:43
29.10.2011 18:54
Обаче реалността е друга.
Пак ще ти кажа да си представиш населено място с около 500 човека. Политическите мастодонти почти не се вълнуваха от тези села преди 4 години. Други са силите, които се намесват и упражняват натиск и те нямат политически "образ" , а икономически .
И да, страховете са различни. Понеже помагах за кампанията на кандидат за кмет, председател на гражданско сдружение, БСП и ГЕРБ изляха тонове кал върху него и екипа! Всичко това до момента, до който разбраха, че не стига до балотаж!
Тези дни дори почти се извиниха и търсят всячески контакт, понеже сдружението спечели две места за общински съветници и може да се окаже в ролята на балансьор.
Та, страхът е многолик.
Не мисля, че някой може да бъде манипулиран, ако сам не пожелае.
Наистина съгласна съм с един от по-горите коментари, че хората вече започнаха да се осъзнават и с избора си сами да си градят бъдещето за следващите години!
23.02.2012 20:56