Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
24.08.2011 15:59 - Специална селекция: Тодор Живков. С днешна дата
Автор: chara Категория: Политика   
Прочетен: 72149 Коментари: 160 Гласове:
132

Последна промяна: 24.08.2011 17:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
     Няколко снимки с днешна дата и една специална покана, публикувана на страница 12 на общинския вестник "Правешки глас", брой  29 от 19. август 2011 г.  Като тема за размисъл за света, който споделяме.    
image

     Така изглеждаше паметника на Т. Живков в центъра на Правец миналата година през септември.
image

     Паметна плоча, намираща се в музея с къщата на Т. Живков, чието послание  ...  оставям всеки да преценява сам за себе си. 
image
     
    
Следват фотографии на почетните граждани на Правец. Закачени са в коридора на втория етаж на общината (намираща се на пл. "Тодор Живков" № 6) в непосредствена близост до кабинета на кмета. Първата е на Тодор Живков, веднага до него тази на Васил Златев, кмет на града по времето на социализма, а днес във времената на демокрацията - пети по богатство за 2010 г.

image


     В края на редичката  фотографии на  "почетни граждани"  е тази на Валентин Златев ...
image

   Този транспарант дълго време посрещаше гостите и жителите на града, натрапчиво внушавайки, че Правец е нищо по-малко от европейски град.
     Вече го няма ...

image
    
     Вместо финал.
  И сега, ако на 7 септември на честването на 100-годишнината от рождението на Тодор Живков, Бойко Борисов вземе, че дойде в Правец и дръпне една реч на площада, мисля всичко най-после ще си дойде на мястото.
    



Гласувай:
134



1. haralanov - Хм...
24.08.2011 16:04
Нито Правец е европейски град,нито дядо владика от снимката е Божи служител,нито фамилията Златеви са социалисти,още по-малко пък бизнесмени!
цитирай
2. chara - Хахаха! Минчо, така си мислиш ти!
24.08.2011 16:10
Я се опитай да им го кажеш!
:(
цитирай
3. stoineff - а Бойко Борисов
24.08.2011 16:11
пък не е плешив..
цитирай
4. idealist - Задължително
24.08.2011 16:16
трябва да дойде Б. Борисов - нали е ял хляб от Тодор Живков. И се е учил от него да ни управлява мъдро :)
цитирай
5. rustam - Реч
24.08.2011 16:16
може и да не дръпне, но телеграма или поздравителен адрес на 90% ще прати.
Пък вечерта могат с Вальо да седнат и да обсъдят "положението"
цитирай
6. yotovava - Пролетта паметникът все още беше там,
24.08.2011 16:18
скоро не съм ходила и не знам.
Но дълго ще влачим соца като каторжник гюлето си.

Поздрави
Валя
цитирай
7. chara - idealist И аз това казвам!
24.08.2011 16:20
Да дойде!
Не че не беше в града на 14 май за откриването на голф комплекса на Златев!
Ама нека дойде пак!
Сега почва голф турнир, обявен, че е под негова егида!
Така де ...
цитирай
8. chara - stoineff Не е ...
24.08.2011 16:21
Ама никога не е и късно ...
цитирай
9. chara - rustam Ще видим!
24.08.2011 16:23
То ще се чуе!
Хахаха!
Диди Дамянова ще информира обществеността и от името на Златев и от името на Борисов ... по съвместителство!
цитирай
10. chara - yotovava Валя, там си е! И вчера си беше там!
24.08.2011 16:24
Няма да го сполети участта на ПСА!
цитирай
11. tutankhamon661 - chara
24.08.2011 16:25
Живков има запазено място в историята. Пък ако ще да е само с вицовете и неповторимия си речник.
цитирай
12. zahariada - Привет!
24.08.2011 16:26
Миля, че всичко си е на мястото, защото не е мърдало. Освен мъртвите, но и те са там на картинки.
цитирай
13. idealist - В сп."Биограф"
24.08.2011 16:29
има доста обширна публикация за Живков, историята и приближените му. Интересно ми беше да си припомня доста неща. И доста нови научих.
цитирай
14. chara - tutankhamon661 Това хич не го оспорвам!
24.08.2011 16:29
Просто исках съблогерите да видят Поканата за честванията, понеже смятам, че е интересна и понеже така или иначе, каквото и да си пишем тук, реалният свят следва своите си приоритети.
Независимо дали ни харесват на нас!

Пък и колко от четящите тук ще попаднат в община Правец, където портрета на Живков си е закачен по стените.

Чудя се дали има нещо такова за Чаушеску в Румъния, например?
цитирай
15. chara - zahariada Така е! Нямаш идея колко си прав!
24.08.2011 16:30
:)

Нищо не е мръднало!
22 години движения, борби и на края пак ... Правец
цитирай
16. chara - idealist :)
24.08.2011 16:32
Те част от приближените му, техните деца всъщност, сега са едни от задаващите дневния ред в обществото.
цитирай
17. tutankhamon661 - 14. chara - tutankhamon661 Това хич не го оспорвам!
24.08.2011 16:34
chara написа:
Просто исках съблогерите да видят Поканата за честванията, понеже смятам, че е интересна и понеже така или иначе, каквото и да си пишем тук, реалният свят следва своите си приоритети.
Независимо дали ни харесват на нас!

Чудя се дали има нещо такова за Чаушеску в Румъния, например?


Не знам дали има, но ако е вярно онова, което съм слушал и прочел за Чаушеску и жена му, Живков е направо душица.
цитирай
18. chara - stefbelchev Така е!
24.08.2011 16:38
Ама и медиите доста се стараят ...
цитирай
19. lado - Както и да е, но най-голямата кошница с цветя за "празника" ще бъде от Боко!
24.08.2011 16:39
ЗАКОН ЗА ОБЯВЯВАНЕ НА КОМУНИСТИЧЕСКИЯ РЕЖИМ В БЪЛГАРИЯ ЗА ПРЕСТЪПЕН

Обн. ДВ. бр.37 от 5 Май 2000г.



Чл. 1. (1) Българската комунистическа партия (тогава именуваща се Българска работническа партия /комунисти/) идва на власт на 9 септември 1944 г. с помощта на чужда сила, обявила война на България, и в нарушение на действащата Търновска конституция.

(2) Българската комунистическа партия е отговорна за управлението на държавата във времето от 9 септември 1944 г. до 10 ноември 1989 г., довело страната до национална катастрофа.



Чл. 2. (1) Ръководствата и ръководните дейци на Българската комунистическа партия са отговорни за:

1. целенасоченото и преднамереното унищожаване на традиционните ценности на европейската цивилизация;

2. съзнателното нарушаване на основните човешки права и свободи;

3. безпрецедентната разправа с народните представители от ХХV Народно събрание и всички невинно осъдени от така наречения "Народен съд";

4. моралния и икономическия упадък на държавата;

5. установяването на централизирано директивно управление на икономиката, довело я до разруха;

6. погазването и отмяната на традиционни принципи на правото на собственост;

7. рушенето на моралните ценности на народа и посегателството срещу религиозните му свободи;

8. провеждането на непрекъснат терор срещу несъгласните със системата на управление и срещу цели групи от населението;

9. злоупотребата с възпитанието, образованието, науката и културата за политически и идеологически цели, включително мотивиране и оправдаване на изброените по-горе действия;

10. безогледното унищожаване на природата.

(2) Комунистическият режим е отговорен за това, че:

1. отнемаше на гражданите всяка възможност за свободна изява на политическата воля, като ги принуждаваше да крият своята преценка за положението в страната и ги принуждаваше да изразяват публично съгласие за факти и обстоятелства с пълното съзнание за тяхната невярност и дори това, че те представляват престъпления; това то постигаше чрез преследване и заплахи от преследване към отделната личност, нейното семейство и близки;

2. системно нарушаваше основните човешки права, като потискаше и цели групи от населението, обособени по политически, социален, религиозен или етнически признак, въпреки че Народна република България още през 1970 г. се присъедини към международни актове по правата на човека;

3. нарушаваше основните принципи на демократичната и правова държава, международните договори и действащите закони, като с това поставяше интересите на комунистическата партия и нейните представители над закона;

4. при преследванията срещу гражданите използваше всички възможности на властта, като:

а) екзекуции, нечовешки затворнически режим, лагери за принудителен труд, мъчения, подлагане на жестоки насилия;

б) освидетелстване или настаняване в психиатрични заведения, като средство за политически репресии;

в) лишаване от право на собственост;

г) възпрепятстване и забрана за получаване на образование и упражняване на професия;

д) възпрепятстване на свободното движение във и извън страната;

е) лишаване от гражданство;

5. безнаказано се извършваха престъпления и се предоставяха незаконни предимства на лица, които вземаха участие в престъпления и преследвания на други лица;

6. подчиняваше интересите на страната на чужда държава до степен на обезличаване на националното достойнство и практическа загуба на държавен суверенитет.



Чл. 3. (1) Посочените в чл. 1 и 2 обстоятелства дават основание да се обяви комунистическият режим в България от 9 септември 1944 г. до 10 ноември 1989 г. за престъпен.

(2) Българската комунистическа партия е била престъпна организация, подобно на други организации, основаващи се на нейната идеология, които в дейността си са били насочени към потъпкване на човешките права и демократичната система.



Чл. 4. Всички действия на лица, които през посочения период са били насочени към съпротива и отхвърляне на комунистическия режим и неговата идеология, са справедливи, морално оправдани и достойни за почит.

-------------------------

Законът е приет от ХХХVIII Народно събрание на 26 април 2000 г. и е подпечатан с официалния печат на Народното събрание.
цитирай
20. chara - tutankhamon661 Щях да ти предложа да го сравним и с Борисов, ама хайде - не!
24.08.2011 16:40
Че после пак ще кажат, че манипулирам аудиторията!

но все пак ...
цитирай
21. lado - Горният ми коментар е специално за Тутан...и немуподобните
24.08.2011 16:41
А за притежателите на интелект - поздрави!
цитирай
22. chara - Владо, ама как не! Разбира се!
24.08.2011 16:43
Нали на 14 май сутринта след като се срещна с репресираните от режима на Живков и реди заклинания че няма да им се дава на комунистите, същия ден привечер хукна в Правец на ВИП партито на Златеви - баш комунистите от времето на Живков, да реже лентата на частния им голф клуб!

Какво е това?
цитирай
23. neprosvet - Нали Правец е частен град, на фамилията Златеви.
24.08.2011 16:46
Като таива те празнуват каквото искат и както искат...пък сигурно се чувстват задължени да отдадат заслужена почит на бивши и настоящи благодетели.
Ще видим, кой ще бъде поканен и присъства на тържествата им! Ако се замислим, обаче, които и да са гостите, противоречие няма да открием.
Поздрави, Чара за актуалната информация, която ни поднасяш!:)))
цитирай
24. tutankhamon661 - 21. chara - tutankhamon661 Щях да ти предложа да го сравним и с Борисов, ама хайде - не!
24.08.2011 16:50
chara написа:
Че после пак ще кажат, че манипулирам аудиторията!

но все пак ...


Аз не бих казал, че манипулираш аудиторията.
Не мога да сравнявам хора, които нямат съвсем нищо общо, освен че единият е бил охрана на другия. Това е моето мнение.
Общо взето, не съм съгласен с почти никое от обвиненията към Борисов, но това го казвам в моя блог, защото редица хора се сърдят, когато по други места го споменавам. Ти си сред малкото антигербери /ако мога така да те нарека/, при които няма цензура, но си малцинство. На мен в прав текст са ми казвали "Тук добро за ГЕРБ не се говори". Та, затова ми е смешно, когато слушам, че Борисов е забранил това -онова.
цитирай
25. chara - neprosvet Доколкото знам няма да се шуми много!
24.08.2011 16:50
Ама ... България не е голяма страна. А пък в частните градове всичко си се знае. Так де! И камери отвсякъде снимат!

:)
цитирай
26. lado - Нали на 14 май сутринта след като се ...
24.08.2011 16:50
chara написа:
Нали на 14 май сутринта след като се срещна с репресираните от режима на Живков и реди заклинания че няма да им се дава на комунистите, същия ден привечер хукна в Правец на ВИП партито на Златеви - баш комунистите от времето на Живков, да реже лентата на частния им голф клуб!

Какво е това?

Приспособленчество! Боко е прероденият Тодар. Такива удобни креатури...Казват, че ако стане ядрена катастрофа с фатален край за човечеството, то единствено хлебарките и плъховете биха оцелели. Поради приспособленчеството им. Аз бих добавил тошовците, боковците и цялата оная сган, която гледа на тях като "слънцето и въздуха за всяко живо същество"
цитирай
27. tutankhamon661 - 22. lado - Горният ми коментар е специално за Тутан...и немуподобните
24.08.2011 16:53
lado написа:
А за притежателите на интелект - поздрави!


Онзи коментар, че ще се извиниш, ако грешиш, не го копирах, но този вече е в папка.
Аз никога не съм те обидил по никакъв повод. Ти обаче го направи. Съжалявам, това не мога да го вържа с културата.
цитирай
28. chara - tutankhamon661 А не! На мен Борисов още нищо не ми е забранил!
24.08.2011 16:55
Виж Златев косвено ми е забранил!
Ама аз четох Лао Дзъ "Изкуството на войната" и реших да последвам един от съветите му.

А бившия кмет на Правец и настоящ областен на София област - Красимир Живков, назначен от Борисов, директно и в пряк текст ми забрани ... всичко, каквото може да се сети човек! Даже не се посвени да го каже в интервю за медия.
Но пък него реших да не го слушам въобще.
цитирай
29. lado - А за притежателите на интелект - ...
24.08.2011 16:58
tutankhamon661 написа:
lado написа:
А за притежателите на интелект - поздрави!


Онзи коментар, че ще се извиниш, ако грешиш, не го копирах, но този вече е в папка.
Аз никога не съм те обидил по никакъв повод. Ти обаче го направи. Съжалявам, това не мога да го вържа с културата.

Е, и?
цитирай
30. strannica - ...
24.08.2011 16:59
chara написа:
Нали на 14 май сутринта след като се срещна с репресираните от режима на Живков и реди заклинания че няма да им се дава на комунистите, същия ден привечер хукна в Правец на ВИП партито на Златеви - баш комунистите от времето на Живков, да реже лентата на частния им голф клуб!

Какво е това?


Това е правилната линия - той нали е премиер на ВСИЧКИ българи - и на репресираните от режима на Живков, и на баш комунистите от времето на Живков...направо го съжалявам понякога как трябва да се разкъсва между явни противоположности)))

Тази паметна плоча на Живков не бях я виждала. Мерси! Горкият или изобщо не е имал власт, или е имал доста извратено понятие за "народ" - Политбюрото, ЦК-то, окръжните и градските комитети, ДС-то, ръководството на ДКМС-то и...май свърши народа.
цитирай
31. tutankhamon661 - 31. lado - А за притежателите на интелект - ...
24.08.2011 17:00
lado написа:
tutankhamon661 написа:
lado написа:
А за притежателите на интелект - поздрави!


Онзи коментар, че ще се извиниш, ако грешиш, не го копирах, но този вече е в папка.
Аз никога не съм те обидил по никакъв повод. Ти обаче го направи. Съжалявам, това не мога да го вържа с културата.

Е, и?


Вече ще ми е смешно, когато говориш за простотията на чалгаджиите.
Както се казва "Присмял се хърбел на щърбел".
цитирай
32. lado - А за притежателите на интелект - ...
24.08.2011 17:05
tutankhamon661 написа:
lado написа:
tutankhamon661 написа:
lado написа:
А за притежателите на интелект - поздрави!


Онзи коментар, че ще се извиниш, ако грешиш, не го копирах, но този вече е в папка.
Аз никога не съм те обидил по никакъв повод. Ти обаче го направи. Съжалявам, това не мога да го вържа с културата.

Е, и?


Вече ще ми е смешно, когато говориш за простотията на чалгаджиите.
Както се казва "Присмял се хърбел на щърбел".

Аха...Успокоих се!
цитирай
33. chara - strannica Точно за това публикувах тук снимките, защото подозирах, че много от тях
24.08.2011 17:07
са непознати.
Плочата и мен ме изненада, признавам!
цитирай
34. chara - Момчета, lado, tutankhamon661 , от едни снимки тръгнахме ...
24.08.2011 17:09
да не стигнем до трета световна!

Не си заслужава, мисля си !
Пък и в тая жега ...
цитирай
35. tutankhamon661 - 29. chara - tutankhamon661 А не! На мен Борисов още нищо не ми е забранил!
24.08.2011 17:12
chara написа:
Виж Златев косвено ми е забранил!
Ама аз четох Лао Дзъ "Изкуството на войната" и реших да последвам един от съветите му.

А бившия кмет на Правец и настоящ областен на София област - Красимир Живков, назначен от Борисов, директно и в пряк текст ми забрани ... всичко, каквото може да се сети човек! Даже не се посвени да го каже в интервю за медия.
Но пък него реших да не го слушам въобще.


Аз не отричам, че стават много неща зад гърба на Борисов. Дори да научи за тях, просто няма как да огрее навсякъде. Никога не се е представял за Супермен. Но е известно, че в България всеки човек, който действа с размах в която и да е област, обикновено е посрещнат с присмех - най-вече от мързеливите. Даже се сещам за един блог, пълен с карикатури по темата, но съм убеден, че и ти се сещаш:)))
цитирай
36. tutankhamon661 - 36. chara - Момчета, lado, tutankhamon661 , от едни снимки тръгнахме ...
24.08.2011 17:14
chara написа:
да не стигнем до трета световна!

Не си заслужава, мисля си !
Пък и в тая жега ...


Както кажеш.
Горния коментар го пуснах преди да прочета твоя справедлив призив.
На Lado исках само да му обясня, че Борисов, Цветанов и аз се радваме, когато хората са се успокоили. Ех, в каква група се писах!
цитирай
37. andrei - На милиционер-комунистите и на Бърдоквата,им омръзна да се прикриват и правят на
24.08.2011 17:20
умрели лисици през последните 20г,та сега и особено на изборите,със самочувствието на победители ще им лъснат червените задници и нахални мутри,за почуда на "нищо не знаещата"Европа.Не само ком.символи си останаха по местата,но и лексиката си е същата-баш както си му е редът!?
цитирай
38. chara - tutankhamon661 Ех ама и тииии !
24.08.2011 17:21
В каква група се писа само!
цитирай
39. chara - andrei Ще кажа нещо в подкрепа на написаното от теб, което малко се знае.
24.08.2011 17:28
В Правец общинските съветници са от ГЕРБ и БСП. Всички решения си ги гласуват единодушно.
Настоящият кмет и председател на ГЕРБ, а също и кандидат кмет - Нитов е бивш секретар на Васил Златев от времената, когато последния е кметствал при Тодор Живков.
Другият кандидат кмет - Гунински, издигнат от БСП пък беше прокурист на фирмите на Златев старши, а собствените му компании (на Гунински) имат франчайз на ЛУКойл от Златев младши.

Такива работи ... във феодалния град
цитирай
40. boristodorov56 - До второто пришествие на Сталин!
24.08.2011 18:17
Един е влашкият циганин Тодор Живков и Рапоня е неговият пророк!

Това празнуване на "отминалото настояще" ще се превърне в световна новина.
Тя ще е повод за хората по света да си обяснят що България има:
- 2 500 000 души без здравно осигуряване(т.е. не работят);
- 2 500 000 души пенсионери;
- 2 000 000 души емигранти
- 1 000 000 работещи
и един гъделичкащ ги мухльо!

Нема по-ограничени, прости и тъпи хора от нас българите!
Кога бачках в Германия едни млади момчета ме питаха:
- Абе, кви хора сте българите - ние идваме към вас - вие кръшкате встрани?
Дори въпросът ми как им се струват гедерейците не можеше да ги убеди в нашата невинност.
Не можах да ги убедя, че хамериканците са виновни.
Нито русите.
Нито евреите.
Нито дори турците.
Даже и циганите.

Мангала Живков умре - да влиза Царъ Киро!

Ибах, мауму!
цитирай
41. mt46 - Здравей, Светла!
24.08.2011 18:27
Предполагам, че ББ ще почете... дядо си... :))
цитирай
42. hristo27 - Може ли един въпрос /около/ тема...
24.08.2011 18:27
Може ли един въпрос /около/ темата?
Може ли някой да посочи през тези 22 години имало ли е министър-председател или лидер на партия, който да не е бил във връзка с Златевоподобни? Честно казано, не се сещам.
Нека този въпрос не прозвучи като червено, синьо, зелено... пембяна насоченост .
цитирай
43. bizcocho - Ami da slojat edna plo4a i s polup...
24.08.2011 18:51
Ami da slojat edna plo4a i s poluprovodnicite, 4e to nadali 6te e slu4i da se 4ue pak podobna hitova replika.
Za tezi, koito sa po-malki i ne sa 4uli tozi biser:
"Taz godina zavod za poluprovodnici, dogodina za celi provodnici" - tova vvyv vryzka s puskaneto na zavoda za poluprovodnici. Togava Pravec moje da stane turisti4eska destinaciq na qponcite. Nadali nqkyde drugade po sveta 6te sre6tnat takava negramot6tina!
Izob6to sred partiicite negramot6tinata si be normalno qvlenie! I drugi primeri moga da dam ot oblasta na elektronikata, no ne sa svyrzani s toz cyrvvulko i zatova se ograni4ih samo s negovoto bry6tolevene. No toj ne be vinoven, toi si be cyrvulko, a to4no takyv im trqbva6e na neoficialno porobata ni ruska politika. Ofizialno kazvahme "nie iskame". E, nqkoi ne kazvaha, no znaeha kyde e Belene.
цитирай
44. bizcocho - Izvinqvai za maimunicata, no za ...
24.08.2011 18:53
Izvinqvai za maimunicata, no za sega moga samo s neq.
цитирай
45. chara - boristodorov56 Ех, Борисе ... бива ли така безпощадно?!!
24.08.2011 18:54
:)
цитирай
46. chara - mt46 По кое време на деня? Щото той сутрин почита едно, а вечер друго ...
24.08.2011 18:56
mt46 написа:
Предполагам, че ББ ще почете... дядо си... :))

цитирай
47. chara - hristo27 Може и повече въпроси!
24.08.2011 18:59
:)
Ренета и тя ли беше на някой олигарх?
цитирай
48. chara - bizcocho Да, репликата е култова!
24.08.2011 19:03
Ама и днес има подобна. Сътвори я Красимир Живков, бивш кмет на Правец, който създаде стратегия като областен на Софийска област от ГЕРБ, в която написа че "КОРУПЦИЯТА НЕ Е ПРОБЛЕМ, А РЕШЕНИЕ"!!!

Не се притеснявай за латиницата.
цитирай
49. hristo27 - :) Ренета и тя ли беше на някой о...
24.08.2011 19:11
chara написа:
:)
Ренета и тя ли беше на някой олигарх?


Тези, временните /служебните/ просто нямаха време да влязат в играта. И по тази причина /според мен/ Златевоподобните нямаха интерес да се обвързват с тях. Защото за да дадеш, после трябва да поискаш, нали?
Имах предвид другите, сменящите се като караул на "Дондуков" 1.
цитирай
50. chara - hristo27 А да, логично е, разбира се!
24.08.2011 19:13
И Ф.Д. и той ли беше нечий?

Вече почвам да ги забравям ...
цитирай
51. hristo27 - И Ф. Д. и той ли беше нечий? Вече ...
24.08.2011 19:24
chara написа:
И Ф.Д. и той ли беше нечий?

Вече почвам да ги забравям ...



Колко време Фил щеше да оцелее, ако не удобряваше емблематичните за онова време Ликвидационни съвети. Като един от вариантите за оцеляване имах предвид?

Нека бъда правилно разбран, не защитавам, както и да нападам никоя партия. Просто свързвам Балканския манталитет с приказката за меда.
цитирай
52. kundalini - Организаторите ясно са го казали:
24.08.2011 20:07
"Тодор Живков и светът - отминало настояще"

Питам се кой, и по-точно как, ще мотивира Представителния ансамбъл на въоръжените сили да участват!

Бог да пази България.
цитирай
53. chara - kundalini Не знам. Може просто да им наредят. Те нали са под пагон!
24.08.2011 20:49
:)
цитирай
54. анонимен - towa trosi tikvi-finale, kato kriminale
24.08.2011 21:18
И сега, ако на 7 септември на честването на 100-годишнината от рождението на Тодор Живков, Бойко Борисов вземе, че дойде в Правец и дръпне една реч на площада, мисля всичко най-после ще си дойде на мястото.
цитирай
55. chara - :)
24.08.2011 21:23
towa trosi tikvi-finale, kato kriminale

анонимен написа:
И сега, ако на 7 септември на честването на 100-годишнината от рождението на Тодор Живков, Бойко Борисов вземе, че дойде в Правец и дръпне една реч на площада, мисля всичко най-после ще си дойде на мястото.

цитирай
56. mitkaloto - В Бачково също се готвят. /виж Вт...
24.08.2011 21:58
В Бачково също се готвят./виж Вторият манастир в Бачково/
цитирай
57. bigbro - Поздрави!
24.08.2011 22:01
Не съм ходил в Правец. Но там е явно интересно. Наредени на стената - министър-председателя, кмета, попа, даскала...
Не съм ходил и в Банкя. Дали и там ще ги наредят... секретаря, кмета, министър-председателя, бъдещия президент ... само попа липсва, но знае ли човек...
цитирай
58. анонимен - Estranged
24.08.2011 22:05
Когато отидеш в някой бивш комунистически град, много ясно виждаш, че тези хора нямат избор, освен да носят в себе си носталгия по миналото. Всичко в града - ВСИЧКО - сгради, стенописи, паметници - е посветено на миналото. Ако го унищожат, не им остава нищо.
цитирай
59. dmv - Що да не, а Чара? Не си права, Бойко си ...
24.08.2011 22:16
Що да не, а Чара? Не си права, Бойко си е баш за там, то бодигард и признателност на едно място, в памет на "Тато", ами разбираемо, не си права да го съдиш... Всъщност, ако трябва да съм сериозен, мога само да кажа - трагедия и си много права, той си е от "тях", никак не бих се учудил да го видя там!!!!
цитирай
60. chara - bigbro За Банкя - не знам!
24.08.2011 22:27
:)
цитирай
61. chara - Интересен поглед към града.
24.08.2011 22:28
А те дали си дават сметка, че не им остава нищо?

анонимен написа:
Когато отидеш в някой бивш комунистически град, много ясно виждаш, че тези хора нямат избор, освен да носят в себе си носталгия по миналото. Всичко в града - ВСИЧКО - сгради, стенописи, паметници - е посветено на миналото. Ако го унищожат, не им остава нищо.

цитирай
62. chara - dmv Ами, ами, как ще го съдя?
24.08.2011 22:30
Смея ли?!!

Господ не се съди, в него или се вярва или не!
Шегувам се!

цитирай
63. анонимен - ". . . не им остава нищо. &qu...
24.08.2011 22:45
"...не им остава нищо."
Все едно вие живеете в настоящ комунистически град...
От къде пишете, драги? От сащ?
Виждате ли как се имате за нещо повече от някои??? С колко се имате в повече? От кого?
Ние...
Вие...
Те...
Пошло и срамно!
Всички постове тук са такива - слюнки и помия!

цитирай
64. marinero - Не им остава нищо, освен да си потърсят ново бъдеще.
24.08.2011 22:58
анонимен написа:
Когато отидеш в някой бивш комунистически град, много ясно виждаш, че тези хора нямат избор, освен да носят в себе си носталгия по миналото. Всичко в града - ВСИЧКО - сгради, стенописи, паметници - е посветено на миналото. Ако го унищожат, не им остава нищо.


цитирай
65. rainman - ...
24.08.2011 23:00
Хубав пост. Трябва да помним миналото :)
цитирай
66. hatanasov - Има само един проблем...
24.08.2011 23:41
трябва да намерим Кадафито и да го докараме в Правец. А Путин, Гоце и Максим - без тях просто няма да има празник.
цитирай
67. xloranphyl - "Чл. 2. (1) Ръководствата и ...
25.08.2011 00:49
"Чл. 2. (1) Ръководствата и ръководните дейци на Българската комунистическа партия са отговорни за:
.
.
4. моралния и икономическия упадък на държавата;"

"Бивш син лидер стана човек на ДПС"
"Убийството на 12-годишния – заради скършена марихуана"
цитирай
68. kelchev - Чара, ясно е че едно куче, което лае ...
25.08.2011 00:50
Чара,ясно е че едно куче, което лае постоянно в една и съща посока,някой го съка,или стимулира по-някакъв начин.Друг е въпросът,"Като лае,хапе ли?". И дали изобщо,някой от адресантите към когото е насочено лаенето,го чува? А пък ,ако го чува,дали изобщо му пука?
цитирай
69. анонимен - dinia7
25.08.2011 02:05
kelchev,
Само вързаното куче лае .А за чуването ..почва да оглася не само в Правешкият балкан
цитирай
70. chara - hatanasov Е, то сега ще се втурнат и други да го търсят. Има време.
25.08.2011 09:04
До 7-ми септември ...
цитирай
71. chara - xloranphyl Отговорността в България повече е виртуална, отколкото реална.
25.08.2011 09:05
Щото осъден за политика няма.
цитирай
72. chara - kelchev Ами да си мълчим тогава.
25.08.2011 09:12
"Господари на мълчанието" беше теза на един експремиер.

Да си наведем главите и да шептим "това не ме интересува", "няма аз да оправя кривия свят" и т.н.
Следващата стъпка е да почнем да пригласяме зомбирано на онова, което ни внушават медиите. Щото те са най-прави, най-гръмогласни и са си вменили монопол над истината.

цитирай
73. vencivaleri1951 - От бележника на жена ми-20 12 87г
25.08.2011 10:34
-данък за апартамента-21 лв/за сведение сега 389, 41/
-Датщайн-52 лв/обувки за ски минимум сега 400, лв/
-карти 106 лева /10 дни на Чепеларе 2+2 дет/ сега мин 2000лв
-парно-18 лв сега около 320лв
-заем на мария20лв-тук възможностите са неограничени:)))
-карта 5лв/ сега не знам колко е/
Следват покупки за храна -35 лв и стигащи примерно за седмица-сега необходими за същото около 200лева.
Заплатата на жена ми с допълнителните е примерно към 300 лева моята около 450

Тоест жена ми е платила 214 лева /без заема и картата за транспорт/ или около 30% от месечния ни доход. Сега би платила 3309 лв или около 230% от две средни според статистиката бюджетни заплати/по 700лева/ Това за размисъл за "националната катастрофа" през тези 45 години.

Все пак си мисля,че всеки човек, група от хора и проче имат право да правят панахиди, да отбелязват годишнини...Никой не задължава нито автора, нито коментаторите да отидат. Лично аз си мисля, че в този ден "Правец" ще бъде даста посетен и многолюден и това ще бъдеотговорът на хората към иронията която лъха от постинга и злобата вкоментарите.
цитирай
74. bashtata - Колко струва?
25.08.2011 10:41
Аз съм изкушен в музикално отношение. В поканата има обявен концерт на Представителния ансамбъл на Въоръжените сили на Република България. Някой знае ли колко струва да си поръчаш да ти свирят за годишнина, сватба или нещо такова? И доколко е достъпно. Щото на външния министър май не му стигнаха парите да си ги викне на сватбата. Трябва ли разрешение от министъра на отбраната? Въпросите са ми сериозни и моля без шеги и закачки.
цитирай
75. анонимен - Периодът Тодор Живков е период на упадъка на Българската икономика - Т-в
25.08.2011 10:42
Нито Тодор Живков, нито сегашните спазват някакви икономически закони. Зная, че много от вас няма да са съгласни, но голяма част от първите комунистическите ръководители разбираха повече икономиката, отколкото Тодор Живковите парвенюта, отколкото снешните вече над 20 години управляващи. Първоначалните комунисти създаоха база за икономиката и когато лидерът им - Вълко Червенков заяви, че на България и са нужни модерно земеделие и модерна лека промишленост, "братушките" моментално го замениха с Тодор Живков, който безотказно прие техните условия, та изгради натруфена тежка промишленост, която обезлюди селата ускорително. Като капак на всичко бе създаването на АПК. От този момент нататък селското стопанство взе да запада. Докато при ТКЗС имаше запазена някаква форма на частна собственост, то "национализацията" при АПК загуби окончателно връзката Земеделец - Земя. Внасяхме жито от САЩ. Всяка пролет, всички големи кораби на Параходството бяха впрягани да пренасят зърно от Щатите за България. Къде бе основната грешка. Това че от Планирано производство не се премина към Планиран пазар. Втората грешка бе, че от лъжливото Съревнование не се премина към Конкуренция между различните държавни структури с един и същи вид производство. Някой ще каже при социализма не е възможно. Напротив, след като част от производството ти ще бъде за износ. Периодът на Тодор Живковото управление може да се отчете, като грешка, особенно че начело в управлението на различни рангове, започнаха да застават неподготвени, но "свои" хора. Умните и другомислещите бяха подгонени, защото се започна скрито преминаване към някакъв род "грабителска икономика". Ноември 1989 год. бе само юридическото и фактическата оформяне на власта на грабителите. За съжаление те не бяха подготвяни и подготвени да управляват добре по-нататък развитието на държавата. Рано или късно периодът Тодор Живков ще бъде реално отчетен, като период на потъпкване на икономическите закони.
цитирай
76. chara - vencivaleri1951 Не ми вменявайте нещо, което не съм казала, нито си помислям да казвам.
25.08.2011 10:52
Толерантността изисква елементарно зачитане на мнението и пристрастията на другите, с които споделяме един и същи свят.

Тук исках да покажа нещо, до което, сигурна съм, малко хора имат достъп. Това първо. И второ. Колкото и противоречиви да са оценките за годините на тоталитаризма и за Тодор Живков, има едно място в България, където хората си го почитат. Независимо харесва ли ни на нас или не.

За мен ще е по-интересно кой от официалната власт ще уважи събитието.
А че ще е многолюдно, това го знам, защото го гледам от няколко години отблизо.
цитирай
77. chara - bashtata Въпросите са интересни и логични, но аз нямам отговор.
25.08.2011 10:58
bashtata написа:
Аз съм изкушен в музикално отношение. В поканата има обявен концерт на Представителния ансамбъл на Въоръжените сили на Република България. Някой знае ли колко струва да си поръчаш да ти свирят за годишнина, сватба или нещо такова? И доколко е достъпно. Щото на външния министър май не му стигнаха парите да си ги викне на сватбата. Трябва ли разрешение от министъра на отбраната? Въпросите са ми сериозни и моля без шеги и закачки.

цитирай
78. vencivaleri1951 - Точно "интересът" Ви кой от силните на деня ще отиде според мен е излишен
25.08.2011 11:29
chara написа:
Толерантността изисква елементарно зачитане на мнението и пристрастията на другите, с които споделяме един и същи свят.

Тук исках да покажа нещо, до което, сигурна съм, малко хора имат достъп. Това първо. И второ. Колкото и противоречиви да са оценките за годините на тоталитаризма и за Тодор Живков, има едно място в България, където хората си го почитат. Независимо харесва ли ни на нас или не.

За мен ще е по-интересно кой от официалната власт ще уважи събитието.
А че ще е многолюдно, това го знам, защото го гледам от няколко години отблизо.


Живков е в историята на страната ни и трудно , дори невъзможно е да бъде заобиколен. Нищо по логично на годишнината от рождението му да бъдат там президент, премиер и други високопоставени лица. Не само в Правец го почитат. Нали си спомняте на всенародното допитване за личност в историята ни къде беше класиран. В коментарите виждам, че се подиграват, че Правец не бил европейски град и проче...Правец беше колибарско селце , а стана симпатично градче и добро място за живеена. Какво лошо има да се погрижиш за родното си място? Като обратен пример ще дам "Драгалевци"- Костов имайки цялата власт в страната както си какаше в двора преди да бъде премиер пак прави същото и в момента.


цитирай
79. vencivaleri1951 - Разликата драги е огромна
25.08.2011 11:37
bashtata написа:
Аз съм изкушен в музикално отношение. В поканата има обявен концерт на Представителния ансамбъл на Въоръжените сили на Република България. Някой знае ли колко струва да си поръчаш да ти свирят за годишнина, сватба или нещо такова? И доколко е достъпно. Щото на външния министър май не му стигнаха парите да си ги викне на сватбата. Трябва ли разрешение от министъра на отбраната? Въпросите са ми сериозни и моля без шеги и закачки.


Тодор Живков беше държавен глава и главнокомандващ на страната ни десетилетия
, а г-ин Николай Младенов е министър от две години...Е повече години е бил племеник на външния министър на Тодор Живков :))) Така , че нищо по логично воения оркестър да бъде ангажиран за тържествата.
цитирай
80. sparotok - промяна
25.08.2011 11:37
Става ясно за сетен път, че събитията от 1989 не бяха промяна, а премяна позволяваща всичко да си продължи по старому, но в нови дрешки...

Поздрави!
цитирай
81. анонимен - Червените боклуци
25.08.2011 11:46
са големи говеда. )))))
цитирай
82. mikino - Дааам!
25.08.2011 11:52
Чаровнице, когато фактите говорят и боговете мълчат... Ужасно клише, но много вярно за случая. Хората май са забравили кой е Борисов...
Поздрави и весел ден!
цитирай
83. анонимен - BUSH
25.08.2011 11:54
Ако Боко Тиквата се махне и съдбата го прати в трета глуха,ще ми олекне и ще го изхвърля от главата си.Социализмът си отиде отпреди повече от 20 год.,а също и Бай Тошо.За какво човъркате миналото? Какво ви е виновен Бай Тошо за сегашната мизерия на болшинството българи? Възможно ли е да сравнявате социалистическа България със сегашния бълвоч? Никой не се чувства добре в БГ сега-нито мутрите,нито богаташите,нито мизерстващите! При социализма България имаше настояще и бъдеще.Сега и двете липсват.Опитайте се да разрешите сегашните трагедии на България! Лесно е да се ровиш в миналото и да плюеш! Какво ще помогне ако наплюя Филип Димитров затова че разруши селското стопанство? Няма да го оправя! Бай Тошо беше патриот и изгради България! България все още оцелява точно благодарение на градивния период на социализма.Още има какво да се краде от построеното тогава.Бай Тошо в края на краищата е направил това,което е направил.Какво са направили поколенията след него?! Освен да разрушават, да пропадат и да чакат евро фондове? Какво друго?А много от вас,които пишете тук сте се научили да пишете при социализма.Колко от родените след това могат да четат и пишат.Трябва да се гордеем с това,което сме постигнали при социализма.Така биха постъпили западните народи,ако са го имали.
цитирай
84. chara - vencivaleri1951 Часто от онова, което Т. Живков построи с парите на всички българи,
25.08.2011 11:56
за да стане Правец от село на град -

- СПОРТЕН КОМПЛЕКС, състоящ се от спортна зала, футболен стадион, тенис кортове 3 броя, мотостадион, резервен стадион
- МЛАДЕЖКИ ДОМ (три етажна масивна сграда)
със застроена площ 384 м²
- КУЛТУРЕН ДОМ (масивна сграда на четири нива)
със застроена площ 1 380 м²
- ТЪРГОВСКИ КОМПЛЕКС (масивна сграда)
с разгърната застроена площ І-ви етаж - 542.20 м²
ІІ-ри етаж – 581 м²
днес е собственост на кипърската офшорка “Агриуей холдингс лимитед", собственик на “Агрохолд” АД, който пък държи "Тера Тур сервиз" ЕООД, притежаващ 69% от дружествените дялове на "УНИ" АД, където е апортирана въпросната публична
собственост.

За тази трансформация на собствеността правчани трябва да благодарят на Васил Златев, дългогодишен несменяем кмет на града по времето на Т.Живков, сега собственик на Тера Тур сервиз и Агрохолд. А и почетен гражданин на Правец.
цитирай
85. ok3223 - Тошо си е Тошо.
25.08.2011 11:59
30 и кусур год.начело на НРБ-ето. Захапъл лаком къс от новата ни история.
За неговото скромно его, с огромни постижения във всяка една област. Тези след него, учили и недоучили, до един в сравнение с Тошо са... дървеници.
БОРЕХА СЕ и ИДВАХА НА ВЛАСТ С ЕДИНСТВЕНА ЦЕЛ ДА ЗАГРАБЯТ И ОКРАДЪТ КОЛКОТО СЕ МОЖЕ ПОВЕЧЕ, да ПРОДАДЪТ ПОСТРОЕНОТО ПРЕЗ СОЦА НЕ ПО ПАЗАРНИ (НОРМАЛНИ)цени. А го приватизираха(подариха на наши, ваш и чужди) за жълти стотинки и МНОГОМИЛИОННИ РУШВЕТИ.
Всичките, без изключение, днес са богати, някой много богати.
Тодор Ж. не открадна нищо. Това не е малко за родната история.
Можеше да е по-добре, но можеше да е и много по-зле, ако някоя от днешните ДЪРВЕНИЦИ беше на негово място.
Толкова е могъл, при тогавашните условия и зависимости, да направи с харата от неговите екипи.
Соца тръгна назад зарад болшевишкият тип неефективна икономика и некадърно управление. Много маймуни се окесиха на клона и той се счупи, икономиката фалира, нещо което днес се случва със САЩ.
Все пак положението не беше толкова отчайващо лошо, каквото беше в Китай при управлението на Мао-цзе- Дун. Което беше катастрофа за Китайската икономика и народ.
Дън Сяо-пин и неговите хора за 20год.направиха от Китай това, което е днес; страна със супер модерн и ефективна икономика, една от най-богатите и проспериращи страни в света.
Къде сме ние при днещната мутродемокрация.
ОГЛЕДАЙТЕ СЕ, ОСЛУШАЙТЕ СЕ И ПРЕЦЕНЕТЕ САМИ.
Ако имате очи да видите, уши да чуете и интелект да прецените.
Т.Живков е един от добрите държавници, каквито са редкост у нас.
И има заслужено право да бъде чествуван, по подобаващ начин, в родното му място от неговтите земляци и почитатели.
цитирай
86. hatanasov - И да не забравяме...
25.08.2011 12:02
огромният външен дълг, който ни завеща бай Тошо, а също и защо пенсиите след 9.9.44 г. са малки. БКП приватизира пенсионните и всички подобни фондове.
цитирай
87. bashtata - До 85 анонимен - BUSH
25.08.2011 12:09
"Другарят" Тодор Живков е виновен с постоянството си при толерирането на посредствеността и лоялността, което подготви кадри за министри, президенти и народни представители за години напред без да ги повтаряме. Затова и никой от тях не се страхува от избори и кой от тях ще победи. Вярно е, че в изпълнителните нива имаше много кадърни хора, а строителни войски възпитаваха, ограмотяваха и даваха занаят според способностите на много изостанали в развитието си хора, но те с цената на обезценения си труд натрупаха богатството, което подготвените лоялисти си раздадоха. Социализмът не си е отишъл, защото никога не е идвал. Тодор Живков изгради държавния капитализъм и всички знаем смисъла на девиза: "Всичко за човека". Сега той се реализира в пълна сила и това не зависи нито от министъра, нито от президента. Вината му е, че подготви списъка на "човеците" и ние нямаме никакъв избор, нито за избираемите длъжности, нито за това в кого да отиде и какво да се прави с натрупаното от умните и трудолюбивите.
цитирай
88. анонимен - BUSH
25.08.2011 12:23
chara написа:
за да стане Правец от село на град -

- СПОРТЕН КОМПЛЕКС, състоящ се от спортна зала, футболен стадион, тенис кортове 3 броя, мотостадион, резервен стадион
- МЛАДЕЖКИ ДОМ (три етажна масивна сграда)
със застроена площ 384 м²
- КУЛТУРЕН ДОМ (масивна сграда на четири нива)
със застроена площ 1 380 м²
- ТЪРГОВСКИ КОМПЛЕКС (масивна сграда)
с разгърната застроена площ І-ви етаж - 542.20 м²
ІІ-ри етаж – 581 м²
днес е собственост на кипърската офшорка “Агриуей холдингс лимитед", собственик на “Агрохолд” АД, който пък държи "Тера Тур сервиз" ЕООД, притежаващ 69% от дружествените дялове на "УНИ" АД, където е апортирана въпросната публична
собственост.

За тази трансформация на собствеността правчани трябва да благодарят на Васил Златев, дългогодишен несменяем кмет на града по времето на Т.Живков, сега собственик на Тера Тур сервиз и Агрохолд. А и почетен гражданин на Правец.

Ние всички искахме капитализъм,т.е.да има богати,бедни и мизерстващи.По-силните стават богати,по-слабите бедни и мизерстващи.Никъде не е казано,че аз трябва да съм богат,а не Златев.Никой не ми е виновен.Щеше ли да бъдеш по-доволна,ако не Златев,ами някой друг беше крал? Отрекохме социализма,но ни е трудно да приемем да има богати и нагли бизнесмени с джипове.Ако бяхме защитили социализма,99% от сегашните "бизнесмени" щяха да бъдат с раирани дрехи и с кирки в ръцете.Дори и сега болшинството желае законите на капитализма да са основните в България.Като така ние самите сме лигитимирали мутрите,бизнесмените с джиповете,наркоманите и проституцията.Това е капитализма,който ние доброволно приехме.Не го сравнявайте със западноевропейския,защото онзи е създаден от самите тях,докато нашия ни е наложен отвън,напълно доброволно.Трябва да си го търпим!
цитирай
89. анонимен - Законът е хубав, но без последст...
25.08.2011 12:53
Законът е хубав, но без последствия, защото същата партия и същите хора, заедно с антуража им се водят вече социалисти и се правят, че не се отнася за тях, макар пак да консумират властта по същия начин. Когато им се отнеме достъпа до власт и възлови позиции, тогава може да има някакъв ефект.
цитирай
90. анонимен - Ъ
25.08.2011 12:54
А портретчето на другаря мангал Иван Костофф де е , нали той направи тоз прекрасен нефтохимичен подарък на руските ибрици , Златеви ?
цитирай
91. dmv - Смея ли?!! Господ не се съди, в ...
25.08.2011 13:03
chara написа:
Смея ли?!!

Господ не се съди, в него или се вярва или не!
Шегувам се!


Taка е! Шаманът е богоподобен, кои сме ние, та да си позволим да го съдим, права си, или се вярва, или не, но аз избирам да не вярвам баш в този...
цитирай
92. plamena5090 - Хората от Правец имат причина да ...
25.08.2011 13:20
Хората от Правец имат причина да честват 100 г Тодор Живков, защото той направи Правец единственото село в България с ЦУМ, по-голям и по зареден от софийския ЦУМ, и единственото село в света със завод за компютри - е как да не му целунеш задника?
но това само в Правец го направи за съжаление
а да, и магистрала от село Правец до София построи
цитирай
93. plamena5090 - по времето на соца, на път за София, ...
25.08.2011 13:22
по времето на соца, на път за София, винаги се отбивах в Правец да напазарувам
единствено в Правец се намираше луканка и шоколад на магазина
цитирай
94. chara - анонимен - BUSH Да не би да ми казваш, че трябва да съм доволна?
25.08.2011 13:35
От какво?!!
От това, че с паричките на родителите ни, рогът на изобилието се изсипа на едно място, привилегировано само и единствено с това, че там се е родил Живков и че сега голяма част от построеното бе прехвърлено на цената на жълти стотинки от безгръбначни общински чиновници срещу постове на един довчерашен пламенен комунист, днес върл демократ?

Съветваш ме да търпя. А дали и да не ида да му целувам ръка?
От благодарност ...
цитирай
95. chara - dmv Още като спечели изборите и заобещава на едро чудеса си казах, че
25.08.2011 13:38
отношението му към Златев ще е лакмус за искреността на намеренията ,
обещанията и клетвите.

Нищо до момента не е направил.
цитирай
96. chara - plamena5090 Да, това съм го чувала от много хора, а и самите правчани го казват.
25.08.2011 13:39
plamena5090 написа:
по времето на соца, на път за София, винаги се отбивах в Правец да напазарувам
единствено в Правец се намираше луканка и шоколад на магазина

цитирай
97. анонимен - CHIRO
25.08.2011 14:09
ААА ЯСНО , ПОРТРЕТЧЕТО НА ДРУГАРЯ МАНГАЛ ИВАН КОСТОФФ И В АЛЕЯТА НА ГЕРОЙТЕ НА СОЦИАЛИСТИЧЕСКИЯ ТРУД И ГЕНЕРАЛИТЕ ОТ КГБ .
цитирай
98. dmv - chara,
25.08.2011 14:20
гарван гарвано... око не вади! Ръката, която го храни, да не е луд да захапва, а и предполагам имат доста компромати срещу му, така че..
Той и Меди Доганов щеше да преследва за незаконно обогатяване, но нещо досега не му се получава, освен бутнато барбекю..
Как да хвърляш в чужда градина камъни, като утре от твоята може да почнат да ги вадят..
цитирай
99. анонимен - Нишкога не съм гладувал при т.н.социализъм и никога не съм забелязвал липса на луканка и шоколад
25.08.2011 14:38
Вероятно в селата да са липсвали добри организации на снабдяване и съхранениелллно пробблема и тогава е бил в човешкия материал.Не бих живял сегашния си лесен и приятен живот обаче,ако нямах предимствата на Европейския съюз.Малко блогъри ме познават,но тези които ме знаят,вероятно са съгласни.Всичко опира до човешкия материал,а който учи-ще сполучи...ако не у нас-в Европейския съюз.Но ако е учил заради бележка или са му купили дипломата-и той,и съселяните му и съгражданите му ще мизерстват и днес,макар да имаме Европейския съюз.В Булгария и преди и сега управниците са еднооки,които управляват слепци...Крайно време е слепците да се образоват и да прогледнат за да видят мизерията с отворени очи и да...ИЗОКАТ некой ден!
chara написа:
plamena5090 написа:
по времето на соца, на път за София, винаги се отбивах в Правец да напазарувам
единствено в Правец се намираше луканка и шоколад на магазина


цитирай
100. анонимен - за името на селото
25.08.2011 14:42
Трябва да се чете и произнася ПравЕц, с ударение на е-то, защото идва от професията на наместващите изметнати жили народни лечители (чекръкчии, правачи, оправячи - все синоними на днешното масажист-кинезитерапевт), а не от право или правда, както някои се опитват да ни накарат да повярваме, щото последното било звучало по-интелектуално и прогресивно.
цитирай
101. анонимен - До Чара-моля Ви да изтриете коментар 101 на расова омраза.Аз съм български циганин и
25.08.2011 14:46
не мога да си позволя български анонимници или който и да било в Европейския съюз да ме унижава и подиграва с етническата ми принадлежност като нещо долно,мърляво,мръсно и вулгарно.
цитирай
102. chara - До анонимен 101, чийто коментар изтрих
25.08.2011 14:53
Напишете името ми в google. Има достатъчно информация.
цитирай
103. анонимен - CHIRO
25.08.2011 15:01
ДА , ДА СИГУРНО Е , ЧЕ В МРЕЖАТА ИМА ДОСТАТЪЧНО ДАННИ ЗА ПРЕСТЪПНАТА ДЕЙНОСТ НА ОРГАНИЗИРАНАТА ПРЕСТЪПНА ГРУПА " ДСб" И ЛИЧНО ЗА ОРГАНИЗИРАНАТА ПРЕСТЪПНА ГРУПА , СЕМЕjСТВОТО НА ДРУГАРИТЕ РОМИ , ИВАН И ЕЛЕНА КОСТОВИ .
цитирай
104. vencivaleri1951 - И Хеопсовата пирамида е направена с парите на данъкоплатците и труда на робите... Да я бутаме ли?
25.08.2011 15:29
chara написа:
за да стане Правец от село на град -

- СПОРТЕН КОМПЛЕКС, състоящ се от спортна зала, футболен стадион, тенис кортове 3 броя, мотостадион, резервен стадион
- МЛАДЕЖКИ ДОМ (три етажна масивна сграда)
със застроена площ 384 м²
- КУЛТУРЕН ДОМ (масивна сграда на четири нива)
със застроена площ 1 380 м²
- ТЪРГОВСКИ КОМПЛЕКС (масивна сграда)
с разгърната застроена площ І-ви етаж - 542.20 м²
ІІ-ри етаж – 581 м²
днес е собственост на кипърската офшорка “Агриуей холдингс лимитед", собственик на “Агрохолд” АД, който пък държи "Тера Тур сервиз" ЕООД, притежаващ 69% от дружествените дялове на "УНИ" АД, където е апортирана въпросната публична
собственост.

За тази трансформация на собствеността правчани трябва да благодарят на Васил Златев, дългогодишен несменяем кмет на града по времето на Т.Живков, сега собственик на Тера Тур сервиз и Агрохолд. А и почетен гражданин на Правец.


Какво общо има Живков с грабежа след 89та. Доста време прекара подследствен, дори и задържан. Спомняте ли си за какво? Ще припомня част от обвинителния акг...С негова протекция културни дейци взели без ред жилища/ Друго си е овластени господа да го правят/вслючително и бивш президент при това на безценица/, барабар със заменки "кон за кокошка"/ , неправомепно занижена цената на лютеницата в Евсиноград и станциите на ЦК, необостовано висока заплата получавал 1400лв при средна застраната около 300...
Колкото до Златев...Ако ще създавате комитет по реставрация на бивша държавна собственост пишете ме в него /на обществени начала/ Имамчувството , че Вие обаче сте привърженик на пазара, но не харасвате тези които го овладяха. Само, че "Вашите" пък друг няма да ги хареса и какво правиме тогава?
цитирай
105. анонимен - CHIRO
25.08.2011 15:41
AAAA , TЯ ДРУГАРКАТА РОМКА ЕЛЕНА КОСТОВА - chara , ДОБРЕ СЕ НАПАПКА ПРИ ПРИВАТИЗАЦИЯТА , ДЕ ЩО ИМАШЕ РАЗБОЙНИЧЕСКО-МАФИОТСКО ДРУЖЕСТВО - РМД , ТЯ БЕШЕ В НЕГО , СЪС СИГУРНОСТ Е И СЪАКЦИОНЕРКА С ДРУГАРЯ ЗЛАТЕВ В НЕФТОФИМА , НЯМА КАК , ТА НАЛИ МЪЖА И ДРУГАРЯ РОМ ВАНЬО КОСТОФФ ГО ПОДАРИ НА РУСНАЦИТЕ , НАПРАВО БЕЗ ПАРИ .
цитирай
106. vencivaleri1951 - А защо не помислите в друга насока...
25.08.2011 15:54
plamena5090 написа:
по времето на соца, на път за София, винаги се отбивах в Правец да напазарувам
единствено в Правец се намираше луканка и шоколад на магазина


Защо луканката, а и други по квалитетни колбаси не стигаха макар производството им в пъти да беше повече. Хайвера/черния и червен имам предвид/ също се изчерпваше макар да внасяхме в пъти повече. Ще ви подскажа драги ми господине -просто покупателната ни способност тогава беше в пъти по голяма от колкото сега. Друг момент който заслужава да се отбележи. Половината от продукцията /храни имам предвид/ която сега е по щандовете в миналото нямаше начин да е на сергията. ХЕИ щеше да я забрани. Посочете ми един строеж в миналото на плажа/освен вилата на Гяуров/ или в защитен район. Покажете ми сега защитено място, воден басеин и проче където да няма строежи в абсолютно нарушение на правила и закони.
цитирай
107. анонимен - Публикувано...
25.08.2011 16:09
... и тук:
http://www.eurochicago.com/2011/08/bg/
цитирай
108. анонимен - CHIRO
25.08.2011 16:11
ДРУГАРЮ vencivaleri1951 , ВРЕМЕ Е ДА СЕ СЪБУДИТЕ ОТ ТЕЗ ИЗВРАТЕНИ СЪНИЩА НАРЕЧЕНИ КОМУНИЗЪМ , ЗАЩОТО ВЕЧЕ ПРЕКАЛИХТЕ С ПОЛЮЦИЙТЕ , ДА СВАЛИТЕ ЧЕРВЕНИКАКВО-РОЗОВИТЕ ОЧИЛА , КОИТО ВИНАГИ НОСИТЕ КОГАТО СИ СПОМНЯТЕ ЗА ОТДАВНА ИЗГНИЛИЯ КОМУНИЗЪМ И ЗАЕДНО С ДРУГАРКАТА РОМКА ЕЛЕНА КОСТОВА - chara ДА ОТИДЕТЕ НА БУНИЩЕТО НА ИСТОРИЯТА , КЪДЕТО ВИНАГИ ВИ Е БИЛО МЯСТОТО .
цитирай
109. анонимен - BUSH
25.08.2011 17:37
chara написа:
От какво?!!
От това, че с паричките на родителите ни, рогът на изобилието се изсипа на едно място, привилегировано само и единствено с това, че там се е родил Живков и че сега голяма част от построеното бе прехвърлено на цената на жълти стотинки от безгръбначни общински чиновници срещу постове на един довчерашен пламенен комунист, днес върл демократ?

Съветваш ме да търпя. А дали и да не ида да му целувам ръка?
От благодарност ...

Ти изобщо не търпиш Тодор Живков,просто защото него отдавна го няма.Ти търпиш престъпността,грабежите,лъжата,предателството,разрухата и безпътицата в България. Тодор Живков няма нищо общо с това.Ако имаше власт,той никога нямаше да допусне България да потъне толкова дълбоко.Пак ти казвам:Ако не е бил Златев,със сигурност някой друг щеше да бъде.Ако за теб има значение кой,за мен няма! И така и иначе България е ограбена и разрушена.Тодор Живков не е построил само Правец.Повечето построено в БГ с изключение на моловете и мутро-барока е построено по негово време под негов контрол.Жилищата и къщите на болшинството българи са собствени и са построени преди 89-та.
цитирай
110. makont - Може да го обявят за национален празник
25.08.2011 18:44
или да ни спретнат една задължителна манифестация, колко му е. Бате вместо да маха ще реже ленти. Чара, както винаги умееш да ни накараш да се замислим. Аз лично се усмихнах. Нали се прощаваме с миналото си смеейкисе, лошото е, че ние още се смеем през сълзи. Хубава и спокойна лятна вечер!
цитирай
111. chara - vencivaleri1951 Дано не те разочаровам, но комитет за възстановяване на бившата държавна
25.08.2011 19:28
собственост няма да създавам. Просто защото при съществуващата правна рамка, това е невъзможно.
Апортирано имущество не може да се възстановява.
Аз много пъти съм го писала, ще го напиша пак понеже все ме слагат в рамки, всеки според вижданията си за света. "Наши", "ваши" е система, която не ме вълнува. Понеже не съм нито от "нашите", нито от "вашите".


цитирай
112. chara - анонимен - BUSH Почети малко повече, онова, което съм писала,
25.08.2011 19:32
погледай записи на ТВ предавания и тогава произнасяй присъди.

Смаяна съм!
Що за самочувствие трябва да има човек, който твърди за друг, без да го познава, какво търпи и какво не търпи.
цитирай
113. chara - makont Радвам се! Всъщност това и исках - да се замислим!
25.08.2011 19:34
Всеки за себе си!
:)))
цитирай
114. bojo12345 - Сигурно Бойко ще отиде в Правец!
25.08.2011 21:04
Ако организационният комитет опъне една лентичка,която Бойко да отреже по случай началото на тържеството...колко му е ,дай му да реже лентички,той няма
много много да се замисли.И след това може и в стила на Бай Тошо и реч да произнесе.Голям сеир ще е :))))))
цитирай
115. xloranphyl - Aз продължавам: "Чл. 2. ...
25.08.2011 21:24
Aз продължавам:

"Чл. 2. (1) Ръководствата и ръководните дейци на Българската комунистическа партия са отговорни за:
.
.
4. моралния и икономическия упадък на държавата;"

"Бивш син лидер стана човек на ДПС"
"Убийството на 12-годишния – заради скършена марихуана"
"Жена е нахапана от каракачанка в Благоевградско"
"Строителни работници в Лом осуетиха проверка на обект"
"Върнаха на работа скандалната директорка на дома в Асеновград"
"Почернени родители искат наказания за убийците на пътя"
"Пейзаж от Варна. Да наквасим пътя, че пепел се стеле!"
"Стресирани роми целят линейка с камъни в Столипиново"

Утре ще има още!
цитирай
116. plamena5090 - . . . ДО 1984г. . . . . ВЕЧЕ ЩЯХМЕ ДА Ж...
25.08.2011 22:30
...ДО 1984г. ....ВЕЧЕ ЩЯХМЕ ДА ЖИВЕЕМ ПРИ ПЪЛЕН "КОМУНИЗЪМ"!!!!!
КАКВИ БАНАНИ ...... И ЗАПАДНИ КОЛИ....???!!!!!

С КУПОНИТЕ НА КАРАКАЧАНОВ ......ЩЯХМЕ ДА СИ ЖИВЕЕМ ДОБРЕ...!!!!
НАЛИ И ХЛЯБА БЕШЕ С КУПОНИ И ДАЖБИ.....ГОЛЯМ КЕФ БЕШЕ..ХА,ХА,ХАААА...
РЕЖИМ НА ТОКА...ТУКА ИМА, ТУКА НЯМА ЗА ПО 4 ЧАСА
А, ВЪВ МАГАЗИНИТЕ..РАДОСТ:
...ФИДЕ, ФИДЕ ,ФИДЕ, ...МАКАРОНИ, МАКАРОНИ....ЛЮТЕНИЦА ,ЛЮТЕНИЦА...А У СРЕДАТА ---КУЧЕШКИ САЛАМ /ЗА РАЗНООБРАЗИЕ НА АСОРТИМЕНТА/!
АБЕ, ...ЛУД СОЦИАЛИСТИЧЕСКИ КЕФ...ХА,ХА,ХАААА....!
ВИЖ ,ДРУГАРИТЕ ПАЗАРУВАХА В "КОРЕКОМ"......
цитирай
117. анонимен - BUSH
25.08.2011 22:34
chara написа:
погледай записи на ТВ предавания и тогава произнасяй присъди.

Смаяна съм!
Що за самочувствие трябва да има човек, който твърди за друг, без да го познава, какво търпи и какво не търпи.

Не е нужно да те познавам за да знам,че щом си в България,ти търпиш последиците от "демокрацията".Много ясно е,че си принудена да търпиш и Златев,както и много други "бизнесмени" с джипове.Може да не им целуваш ръце все още,но си принудена да им дадеш път,когато преминават с джиповете си с мутрите в тях.Знаеш какво ще стане,ако не го направиш.За тези извращения в БГ има виновници,но тук не влиза Тодор Живков.Ако той имаше власт,тези щяха да гледат света през железни квадрати!...Признай пред себе си,че ти търпиш цялата наглост на "демокрацията".Това ще продължи много дълго.Ще става и по-зле.И следващите поколения ще търпят.Помисли за това,а недей да вадиш нож на умряло куче.Тодор Живков ако е имал нещо общо с проблемите в БГ,сега няма! Ако искаш да направиш нещо за България,дай и съвет как да се оправи с мизерията,наркотиците,упадъка на всяко ниво,чуждите окупационни бази и предателите политици.Сега,а не в минало време!!!
цитирай
118. анонимен - BUSH
25.08.2011 22:52
bashtata написа:
"Другарят" Тодор Живков е виновен с постоянството си при толерирането на посредствеността и лоялността, което подготви кадри за министри, президенти и народни представители за години напред без да ги повтаряме. Затова и никой от тях не се страхува от избори и кой от тях ще победи. Вярно е, че в изпълнителните нива имаше много кадърни хора, а строителни войски възпитаваха, ограмотяваха и даваха занаят според способностите на много изостанали в развитието си хора, но те с цената на обезценения си труд натрупаха богатството, което подготвените лоялисти си раздадоха. Социализмът не си е отишъл, защото никога не е идвал. Тодор Живков изгради държавния капитализъм и всички знаем смисъла на девиза: "Всичко за човека". Сега той се реализира в пълна сила и това не зависи нито от министъра, нито от президента. Вината му е, че подготви списъка на "човеците" и ние нямаме никакъв избор, нито за избираемите длъжности, нито за това в кого да отиде и какво да се прави с натрупаното от умните и трудолюбивите.

Тодор Живков няма нищо общо с разграбването на България! Той беше отстранен от власт по долен начин за да може спокойно да се краде и разрушава.Това поради тъпоумие беше подкрепено от болшинството българи.Всички бяха за демокрация и капитализъм.Никой не се и опита да защити Бай Тошо,който остана верен на България и искаше да се спре разрухата.Той никога не е искал капитализъм за България.Ние го искахме! Дори и след 20 год.повечето от нас го искат.Щом го искат трябва да приемат мутрите,дрогата,престъпността,кражбите и всичките наглости на новия прогресивен строй! Какво да ви обяснявам? Вие ненавиждате настоящето на България,а плюете по миналото! Сбъркана работа! Направете ревизия на начина си на мислене!
цитирай
119. plamena5090 - Не е нужно да те познавам за да знам, ...
25.08.2011 22:55
анонимен написа:
Не е нужно да те познавам за да знам,че щом си в България,ти търпиш последиците от "демокрацията".

след като търпяхме Тодор Живков и социалистическите му отрепки 45 години, търпяхме празните магазини, търпяхме режима на тока, търпяхме докато си изнесоха куфарчетата в швейцарските банки, търпяхме ги да се разхождат по света с народни пари, а нас не ни пускаха дори до Гърция, да не избяга някое говедо от "хубавия социализъм"
сега е време да потърпим поне 45 години демокрация....не мислиш ли?
цитирай
120. hatanasov - 111. анонимен - BUSH
26.08.2011 00:17
Прав си! Бай Тошо най-напред построи концлагерите. А след това продължи с мавзолея на Гошо Тарабата. Изобщо големи строежи върху разрушеното щастие на стотици хиляди българи.
цитирай
121. vencivaleri1951 - Драга Чара,аз си мисля за комитет от рода на БРЦК...Какви апорти , какви пет лева?
26.08.2011 03:27
chara написа:
собственост няма да създавам. Просто защото при съществуващата правна рамка, това е невъзможно.
Апортирано имущество не може да се възстановява.
Аз много пъти съм го писала, ще го напиша пак понеже все ме слагат в рамки, всеки според вижданията си за света. "Наши", "ваши" е система, която не ме вълнува. Понеже не съм нито от "нашите", нито от "вашите".



Правиме национализация и финито:))) Законите ще гледаме после, първо ще си върнем Правец :) Ако не си от нашите ще станеш. Не станеш ли, ще патиш:(
цитирай
122. анонимен - BUSH
26.08.2011 08:09
plamena5090 написа:
[quote=анонимен]Не е нужно да те познавам за да знам,че щом си в България,ти търпиш последиците от "демокрацията".

след като търпяхме Тодор Живков и социалистическите му отрепки 45 години, търпяхме празните магазини, търпяхме режима на тока, търпяхме докато си изнесоха куфарчетата в швейцарските банки, търпяхме ги да се разхождат по света с народни пари, а нас не ни пускаха дори до Гърция, да не избяга някое говедо от "хубавия социализъм"
сега е време да потърпим поне 45 години демокрация....не мислиш ли? Ами ние това и правим! Харесваме си демокрацията и си я търпим! Както търпяхме турците,фашистите и комунизма.И така докато някой не дойде и ни освободи! България не е направила нищо по собствено убеждение за последните 600 години!
цитирай
123. анонимен - анонимен - BUSH Къде пък "нож на умряло куче" съзряхте в текста ми?!!
26.08.2011 08:43
Що се отнася до промяната на статуквото, съвети са давани и в публичното пространство най-после си пробиват път идеите за лимитирана мандатност, смяна на правилата (щото смяната на хората нищо не променя), възможност за индивидуална жалба до конституционния съд и т.н.
Ако следите дневния ред отблизо ще видите, че има невероятна опозиция за неща, които са искани от гражданите - като законодателство за конфликт на интереси, за отнемане на имущество придобито по престъпен начин и т.н. и те рано или късно ще се случат. Е, през това време може и камък на камък да не остане тук, макар да не виждам кой би имал интерес от подобно развитие.
цитирай
124. анонимен - vencivaleri1951 Върнете си го Правец. Другарят Златев може и да ви го подари!!!
26.08.2011 08:49
Щото такива като него имат невероятен нюх за посоката на вятъра.
Та така пак ще се нареди я кмет, я нещо друго. Той Бойко го беше провидял като министър-председател в кабинета си...

"Ако не си от нашите ще станеш. Не станеш ли, ще патиш:("
Това го го разбирам като обещание!
:)))

цитирай
125. chara - коментари 125. и 126. са мои, нямам идея защо системата ги идентифицира като
26.08.2011 09:06
анонимни?!!
цитирай
126. анонимен - Откриват бюст-паметник на Тодор Живков по случай 100-годишнината от рождението му
26.08.2011 09:08
Нов бюст паметник на Тодор Живков ще бъде открит в Правец на 7 септември, когато се навършват 100 години от рожеднието му. В Къщата -музей на Живков ще бъде подредена и изложба под надслов "Светът от минало и настояще".

Тържествата по случай годишнината ще започнат в Къщата - музей в 10ч. Те са организирани от Иницативен комитет, като се очаква да присъства и премиерът Бойко Борисов, до когото е изпратена официална покана.

Представители на БСП, както и шефът на Лукойл - България Валентин Златев, дългогодишният кмет на Правец Васил Златев, Красимир Живков са в организационния комитет по случай годишнината.

http://botevgrad.com/news/34499/Otkrivat-byust-pametnik-na-Todor-Jivkov-po-sluchay-100-godishninata-ot-rojdenieto-mu/?compage=0
цитирай
127. vencivaleri1951 - Правилно го разбирате драга)
26.08.2011 11:23
анонимен написа:
Щото такива като него имат невероятен нюх за посоката на вятъра.
Та така пак ще се нареди я кмет, я нещо друго. Той Бойко го беше провидял като министър-председател в кабинета си...

"Ако не си от нашите ще станеш. Не станеш ли, ще патиш:("
Това го го разбирам като обещание!
:)))


Понеже много от нас /аз не правя изключение/ сме се отнасяли с присмех, с недостатъчно уважение към Живков е си позволя да цитирам едно безпристрастно мнение. Бях студент в Ленинград сега Петербург/в Ленинградска област:)/ и се бях уредил като статист в една продукция на Ленфилм. По време на снимките един от второстепенните герои счупи крак и понеже имах неговата фигура, говорех с акцент, бях светъл/персонажът беше на латвиец/ доиграх няколко епизода. Ведин от дните в които трябваше да снимаме мой епизод ми се обадиха/снимките бяха в съседно градче/, че Живков ще идва и трябва да сме на линия в еди колко си часът в "Дом дружбы/ Можех да не ходя месец на училище, но пропуснех ли тази сбирка да дипломирането си щях да пиша обяснения:))) Режисьорът ме разбра и предложи да ме закара, тъй като самият той имал някакъв ангажимент, а след сбирката ще правим епизода. Пред домът на дружбата го чакаше един от секс символите по това време на Русия. Точно в този момент дойдоха Живков придружен от Громико и секретарят на областта. Последният видя режисьорът и го покани в президиума. Аз останах да кавалерствам на дамата. Тя ме хвана под ръка и тръгнахме към залата. Влюбих се безвъзвратно:) Мъчех се да измисля нещо оргинално, докосвах я с рамо, крак, ръка...съвсем случайно:))), но общо взето нищо не измислих и прехвърлих своето безсилие /както повечето от нас:)/ на Живков. На фона на блестящия/като изказ, като осанка и глас, като облекло / Громико нашият изглеждаше/според мен/ много зле. Срамувах се, и го обвиних за това, че не мога да "закова" дамата до мен зарад него. Кой ще погледне мъж, чиято държава се ръководи от смешник. Обвиних го и ...ми олекна. След това по пътя в колата седях нещастно влюбен и безучастен:) Естествено за двамата/режисьорът и актрисата/ бях ясен и дамата ме попита с усмивка защо съм тъжен. Казах и , че не съм тъжен а смутен и ядосан на Живков. Тогава тя ми каза, че вероятно съм си харесал Громико и аз се съгласих. Разсмяха се и двамата.
-Громико ти харесва защото имате нещо общо двамата-продължи тя-Внимателни, възпитани, добре изглеждащи, но най мече нерешителни...тревопасни. Вашия човек е мъжкар. Такъв актьор е , че ме е срам да се пиша и аз в тази професия. Този мъж няма да те остави гладна и няма "случайно" да допира рамо, краче, а ще те "хвърли направо в сламата"... Дълго мислих върху казаното. Тази жена имаше в колекцията си доста известни мъже и едвалидумите и бяха за пренебрегване. Спомних си биографията на Живков, как през педесетте успява сам, без ничия помощ да издърпа килимчето на властта из под сраката на Червенков, Югов, Чанков...все хора които за далеч по малки прегрешения са пращали хора в небитието. Това , че рашките му подарили службата са глупости. Тогава в Москва деляха наследството на Сталин и хич не им е било до това кой ще бъде първи в България, при това Живков беше за разлика от Червенков/преподавател в Московското партийна школа/, Югов и други бе почти непознат на руснаците. За това което направи Живков през 54та и 56та се иска смелост, ум и характер. След това помисли...Той управлява тридесет години и макар, че се носеха хиляди вицове за него той не беше мразен човек за разликата от повечето ген-секи в соц общността. Тук в коментарите бяха писали, че бил направил лагерите в Б-я...Не той ги закри след като се окопа във властта. Впрочем повечето лагери и затвори са наследство от прези 9ти септември.
цитирай
128. chara - анонимен - BUSH Хахаха! И къде видяхте това крайно негативно?!!
26.08.2011 21:52
"Изказваш се крайно негативно и подигравателно по отношение на периода преди 89-та и по отношение на Тодор Живков.Това сега няма НИКАКВА стойност! Щеше да има,ако беше прокламирано преди 89-та!"

Пишете наизуст. Направете малко усилие и вижте какво съм писала от 2007 г до сега. Тук в блога e!

Например това:
20 ГОДИНИ – СТРОИХМЕ ИЛИ РУШИХМЕ БЪЛГАРИЯ
http://chara.blog.bg/politika/2010/01/29/20-godini-stroihme-ili-rushihme-bylgariia.482007
:)
цитирай
129. анонимен - BUSH
26.08.2011 22:31
chara написа:
"Изказваш се крайно негативно и подигравателно по отношение на периода преди 89-та и по отношение на Тодор Живков.Това сега няма НИКАКВА стойност! Щеше да има,ако беше прокламирано преди 89-та!"

Пишете наизуст. Направете малко усилие и вижте какво съм писала от 2007 г до сега. Тук в блога e!

Например това:
20 ГОДИНИ – СТРОИХМЕ ИЛИ РУШИХМЕ БЪЛГАРИЯ
http://chara.blog.bg/politika/2010/01/29/20-godini-stroihme-ili-rushihme-bylgariia.482007
:)


Да си призная: 20 години-строихме или рушихме България ми харесва повече от този ви постинг.Двата всъщност изглеждат писани не от един и същи човек.Във всеки случай изводите ми по отношение на мотивациите ви са прибързани и до голяма степен погрешни.За което се извинявам!

цитирай
130. hatanasov - 129. vencivaleri1951 - Правилно го разбирате драга)
27.08.2011 00:46
Толкова празни приказки, за да пишете по комунистически, че преди 9 септември е имало лагери от комунистически тип, в които са пращали невинни, а не осъдени, за разлика от вашите.
цитирай
131. ok3223 - Hatanasov, hatanasov...
27.08.2011 10:27
Ако мислиш, че лагерите от фашистки тип са били по-хуманни от лагерите от "комунистически тип", това значи, ЧЕ ИЛИ ангела ти е слаб и знанията слаби, или по навика на късен социофоб, изваращаваш истината.
Лагерите преди 1944год БЯХА огледален образ на хитлеровите лагери във фашстка Германия, построени по техен образ и подобие.
В хитлерови лагери, като "Освиенцим", не е имало излишък от човеколюбие;не е имало и в лагерите нашенски, построени от Филов и коомпания; а а излишък от балкански жестокости.
След 1944 год бяха разменени екипите. Лагерниците станаха охрана, а охраната и част от тези, които бяха организирали лагерите- бяха настанени там. И заживяха и заработиха при същите условия и ред, каквито бяха създали самите те за предишната смяна.
Разбира се. Не е минали без ексцесии. Ако някой лагерник-антифашист е бил бит от предишната охрана, при размяната на ролите, пострадалия не се посвенил да го върне тъпкано.
Четох отдавна за лагери в Япония, от преди 1945 год, където са били затворени америкнаски военноплениици,свалени американски летци, и предполагаеми съчувственици на американците. Японската охрана ги третирала ужасно(особено американците), и разтрелвала осакатявала с побои при най малък повод.
При окупацията на Япония от САЩ и освобождаването на лагериестите от амер.войски. Охранителите японци с лошо държание били разстрелвани веднага, на място, без съд и присъда, поголовно.
И при нас сигурно е имало такива случаи.
Някой "особено заслужил" да е бил ликвидиран от лагеристите набързо.
Ноо, да се говори, че режима в лагерите бил много по-лош от предишния е измислица и лъжа..
Лагера е лагер, не е курортно селище.
А на нашенския Ганьо око дадеш повечко власт...безобразията са неминуеми.
КАКТО СИГУРНО Е СТАВАЛО И У НАС.
цитирай
132. hatanasov - http://marica.bg/show.php?id=64448
27.08.2011 10:42
Говорим само за лагерите в България. А тук фашизъм не е имало.
цитирай
133. veselinvalev - "Какво е вожд народен без поет?"
27.08.2011 14:11
Чара, благодаря най-сърдечно за поканата!
И тъй като не бих могъл да сътворя нищо по смислено, по монументално, по историческо, по литературно, - ще се огранича с припомнянето на една незабравима за българската общественост творба от сборника "Априлски сърца", отпечатан през 1981 г. по случай тогавашния седемдесетгодишния юбилей на нашия пръв държавен и партиен ръководител.

ПРИВЕТСТВИЕ

Автор Нино Николов

И смътното сега е вече зримо.
Високо стъпили, прозряхме глъбини.
Поведе ни едно познато име
и с него свързахме най-зрелите си дни.

Човешки прост, достоен и сърдечен,
и строг, и весел, а и младолик,
той идва с нас да бъде тази вечер,
защото ние сме до него всеки миг!

Какво е пълководец без писател?
Какво е вожд народен без поет?
Приятелят какво е без приятел
дори когато всичко е наред?

Но и поет без своя вожд народен
не е ли сам в жестокия ни век?
Писателят не е ли вик безплоден
без пълководец като нашия човек?

Другарю Живков, исках да Ви скрия
в дълбокото сърце на моя стих.
Но мина четвърт век. И ще открия,
че все заради култове Ви крих.

А ми се иска ясно и достойно
и в стих, и в песен да Ви спомена:
да кажа името, с което са спокойни
народ и партия, държава и страна!

Другарю Живков! В петилетки бойни
априлско племе крачеше до Вас,
писателите бяха Ваши войни,
поетите – на Партията глас!

И нека тук, в най старата държава,
върху най-древния човешки континент,
една България да каже: Вечна слава!
И да си спомним след години: Беше ден!

И нека светлият единен комунизъм
да ни говори с ботевския глас,
че в бъдещето с подвизи се влиза.
И с хора, Тодор Живков, като Вас!

цитирай
134. chara - veselinvalev Ех ... Веско ...
27.08.2011 14:44
Ама и ти ...
Да беше почакал.
До 7 -ми септември има време!
:)))
Мдам.
цитирай
135. strianakiev - Тряба да сме коректни към историята...
27.08.2011 15:02
Всички без изключение български граждани работихме за благото на град Правец и неговите граждани. Редно е поне да бъдем поканени и с очите си да видим и се порадваме на това, което е построено и приватизирано от приятеля на другаря Борисов. Всеки народ си заслужава съдбата.
цитирай
136. veselinvalev - chara
27.08.2011 17:13
chara написа:
Ама и ти ...
Да беше почакал.
До 7 -ми септември има време!
:)))
Мдам.


Ами на, сърце юнашко не трае. Препира, те ще се пръсне. :)))
Поздрави, Светле!
И благодарско голямо!
Даде ми идея за седми септември. Ще е празник!
цитирай
137. idealist - Брях! :)
27.08.2011 18:10
Я каква дискусия се разгоряла тука. Иди после кажи, че Живков не е личност :)))
цитирай
138. chara - veselinvalev Ще е ! Сигурна съм!
27.08.2011 20:42
"Даде ми идея за седми септември. Ще е празник!"

:)
цитирай
139. veselinvalev - chara
02.09.2011 15:02
chara написа:
Ще е ! Сигурна съм!
"Даде ми идея за седми септември. Ще е празник!"

:)


В целия този контекст, Светле, се сетих за един виц от Бай Тошово време:

Правешките управници предложили на Тодор Живков да отпразнува рождения си ден сред земляци в родното си място и той се съгласил. Зарята по неговото посрещане започнала със силен гръм. Една стреснала се баба пита комшийката:
- Кво беше туй чудо ма?
- Наш Тодор си идва, та го посрещат.
След малко се чува пак силен гърмеж.
- Ми туй пък кво беше? – пита пак стреснатата комшийка.
- Нали ти казах, наш Тодор си идва…
- Че не го ли улучиха от първия път?
цитирай
140. chara - veselinvalev Eх ама и ти ... Чакай да видиш вица с честването какъв е, копирам по-долу:
02.09.2011 16:29
Валентин Златев не участва в честването на Тодор Живков

Пресцентърът на Лукойл опроверга информациите, че генералният директор Валентин Златев участва в инициативния комитет за честването на 100-годишнината от рождението на Тодор Живков
Златев не е член нито на инициативен, нито на организационен комитет, свързан с това мероприятие, подчертават от компанията.
По-рано днес от СД обявиха, че областният управител на София-област е член на този комитет и обвиниха ГЕРБ, че подражават на управлението на Тодор Живков.
Припомняме, във връзка с навършването на 100 години от рождението на Живков, на 7 септември в Правец се готви отбелязване на събитието, за което именно е създаден този Инициативен комитет.
Тогава в музеен комплекс при родната къща на Тодор Живков ще бъде открита музейна експозиция под надслов „Тодор Живков и светът - отминало настояще", включваща и нови експонати от колекцията подаръци, получавани в качеството му на държавен глава на България от официални гости от страните от цял свят. България е част от Европа и глобалния свят не от днес или вчера и чрез държавния глава отделните правителства показват добро отношение към нашата страна и народ.
цитирай
141. chara - veselinvalev И още: Репресирани се надигнаха срещу честването на 100 години от рождението на Тодор Живков
02.09.2011 16:42
Репресирани граждани се надигнаха срещу честването на 100 години от рождението на Тодор Живков.
Пет обществени и политически организации ще протестират срещу събитията, които се готвят усилено в родния му град Правец.
„Подобно честване дискредитира целия демократичен процес в страната ни и я злепоставя като член на ЕС“, се казва в декларация на организациите, разпространена сред журналистите в Народното събрание.
Зад протеста стоят Съюзът на репресираните в България, Съюз „Истина“, Съюз на репресираните от комунистическия терор в Р. България, Съюзът на възпитаниците на ВНВУ, ШЗО и РВГ, както и партия „Съюз на репресираните в България след 9.9.1944 г.“.
Организациите са против присъствието на правителствени и държавни представители на отбелязването на 100 години Тодор Живков и напомнят, че той е бил „ръководител на един репресивен комунистически режим, обявен за престъпен със закон от НС през 2000 г.“.

Организациите призовават премиера Бойко Борисов да съблюдава да няма представители на управлението на празника в Правец, визирайки участието в инициативния комитет за честването на областния управител на София – област Красимир Живков.

През месец май министър-председателят присъства на откриването на Третия редовен конгрес на Съюза на репресираните от комунистическия режим.
Репресирани от комунистическия режим се обявиха и против поставянето на паметник на Тодор Живков в Правец. Монументът ще бъде открит на 7 септември.
"Тодор Живков няма право на паметник в родината ни“, смятат авторите на протестната декларация.
Според тях това е провокация към морала и достойнството на българския народ, както и срещу гражданския мир в страната.

Източник: Actualno.com
цитирай
142. veselinvalev - chara
02.09.2011 21:57
Изводи:
1. Предатели и изменници на априлската линия бол.
2. Без дандании няма да мине мероприятието.
3. Идеята и реализацията на експозицията с подаръци и награди в качеството му на държавен глава е чудесна.
цитирай
143. strianakiev - Циркът продължава....
03.09.2011 12:34
Докато има зрители ще има и цирк. Така иска народа. Щом иска ще го получи...Глас народен глас - Б-жий. Нищо ново под слънцето...
цитирай
144. smile999 - Не ми се коментира този пост, Чара, ...
04.09.2011 13:29
Не ми се коментира този пост, Чара, защото не мисля, че има смисъл.Не мисля, че сега е много по-различно, че няма написани текстове за песни и стихове за сегашни "величия", и не само това.Само ще кажа, че най жизнено необходимите неща и нужди липсват и не не са необходимото ниво.Хляба за народа, здравеопазване, социална политика(която е определяща за живота и здравето на малките деца), и на последно място, не по значение, полиция и законодателство.Всичко това липсва.
А дали има паметник на този, или онзи...на кой му пука, това не храни никой.Който има и иска да прави такива посвещения, вместо да ги дари за болно дете, или за социален дом, да си ги прави.
цитирай
145. анонимен - Току що ми стана ясно,
05.09.2011 21:13
че вестник " К-равешки глас" е с толкова много страници ... :)
Седмичник, или месечник е ?
Колкото до това, че Тато има запазено място в историята, две мнения няма.
Въпросът е в коя история ...
цитирай
146. chara - andreshko Обикновено е с 8 стр., но от началото на м. август е на 12 стр.
05.09.2011 21:34
Смея да призная, че и аз имам вина за това.
Понеже пиша за опозиционния "Правец ДНЕС".

Виж това:
http://www.eurochicago.com/2011/09/todor-zhivkov/
цитирай
147. анонимен - chara , Благодаря,
05.09.2011 22:08
отивам на "адреса" ... :)

Бъди спокойна, скоро всички ще се обединим под лозунга :

"ЗА ВСИЧКО СМЕ ВИНОВНИ ВСИЧКИ !"
цитирай
148. alexs - Хоратя, които са загубили всичко ...
07.09.2011 07:18
Хоратя, които са загубили всичко бездомници клошари искат да се празнува рождения му ден. И да не казвам коя част искат да му целуват! След такъв преход това заслужаваме!
цитирай
149. idealist - Татовден :)
07.09.2011 17:54
http://www.mediapool.bg/%D0%B1%D0%BE%D1%80%D0%B8%D1%81%D0%BE%D0%B2-%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D1%80-%D0%B6%D0%B8%D0%B2%D0%BA%D0%BE%D0%B2-%D0%BA%D0%B0%D1%82%D0%BE-%D0%B2%D1%81%D0%B5%D0%BA%D0%B8-%D1%87%D0%BE%D0%B2%D0%B5%D0%BA-%D1%81%D0%B8-%D0%B8%D0%BC%D0%B0-%D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%81%D0%BB%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B8-%D0%B8%D0%BC%D0%B0-%D0%B8-%D1%81%D0%B2%D0%BE%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D1%83%D1%81%D0%BF%D0%B5%D1%85%D0%B8-news183746.html
цитирай
150. alexs - Каква ирония "Правец най-...
08.09.2011 17:58
Каква ирония "Правец най-Европейския град"!
Аз мисля че Русе е най-европейския град в България и поста ми за Русе е обяснено защо!
Другата ирония, е че обикновения човек имаше по-добър стандарт на живот по Тошово време, околкото днес по времето на Борисов и Златев!
България пак е правешка държава!
С неудобните пак могат да се разправят в сегашното време не в лагери......
цитирай
151. bizcocho - Чара, какво ще кажеш за стогодиш...
08.09.2011 21:39
Чара, какво ще кажеш за стогодишния... Думи нямам!
цитирай
152. анонимен - Овчарите се сменяват, но овците са същите
09.09.2011 10:18
Не ви ли се изкълчва езика да викате всеки път Тодор Живков, това е БАЙ ТОШО, народа добре го е казал. Само едно име е споменавано с двете си имена повече от това на ТЖ, но не Васил Левски или Христо Ботев, не не хора, познайте кой е това, това е ББ, БАТЕ БОЙКО отрочето на БАЕ ТОШО, и двамата селяндури и прости народни хора, само че дядото беше по-хитър, а бате е малко тъпичък, но иначе е интуитивен играч, за разлика от бай Тошко, който беше селски стратег, но и двамата имат похватите на професионални овчари. Но вие ще кажете сега, но ние народа не сме овце. Вярно е, народа не са овце по природа, но са овце по принуда, а срещу принудата когато се рита боли. А дали народа обича да го боли дълго и слабо, от принудата или кратко и силно от противопоставянето. Квото и да е, който и да е, народа все ще го боли. Овце
цитирай
153. chara - bizcocho Ще кажа, че на 7-ми бях в Правец и селата около него. Нагледах се и се наслушах
09.09.2011 12:45
на всякакви неща.
Ние живеем в различни Българии. И едната няма допирни точки с другата. Уви!

Само един нюанс ще спомена. Областния управител на София област, бивш кмет на Правец - Красимир Живков (който не може внятно да обясни коя е политическата сила, към която принадлежи - БСП или ГЕРБ) се скъса да дава опровержения, да пише декларации и да тръби цял ден, че не е част от инициативния комитет по честването, че няма да присъства и т.н. само и само да запази постчето си, на което седи единствено и само по волята на Борисов, който го катапултира там, за да не скърши хатъра на приятеля си Валентин Златев.

Настоящият кмет на Правец - Никола Нитов (преди 1989 секретар на Златев - баща) пък чакаше "височайше" позволение, не знам от кого, да се присъедини към тържествата. Е, към 15.30 часа такова му беше дадено. До тогава се криеше в кабинета си!

Хора - пешки! Какво да ги правиш! Без лице, без достойнство, без собствено мнение!
Където ги пратят - отиват! Каквото им кажат - правят! Попиташ ли ги "защо" ... ела им гледай сеира!

П.П. И още нещо. Ние тук можем да си пишем каквото си искаме. Да се възмущаваме. Да опровергаваме. Да не приемаме. Обаче ... светът не започва, нито свършва с нас, независимо дали това ни харесва.

цитирай
154. kostadin - Да не си мислите, че като можем да се ...
10.09.2011 07:29
Да не си мислите ,че като можем да се движим с бързината на реактивен самолет ,то и историята ще тръгне да се изменя с желаният от нас темп.
За сега сме ликвидирани като държава .Какво правите всеки ден за да не ни ликвидират и като нация?
цитирай
155. chara - kostadin Там е работата, че малко са онези, искащи промяна. В действителност.
10.09.2011 09:54
На думи всеки иска много неща.
Като дойде ред до делата обаче ...
цитирай
156. hatanasov - Само че...
10.09.2011 14:33
забравиха да кажат, че това не е родната къща на бай Тошо.
цитирай
157. injir - Grad musei s muzeini eksponati. . .
14.09.2011 10:32
Grad musei s muzeini eksponati...
цитирай
158. анонимен - съветската армия и
16.09.2011 08:59
тато. Какво е общото, че още не е боядисан.
цитирай
159. bojo12345 - За умрелите се говори или хубаво или нищо...
16.09.2011 14:49
Тези дни в правец изложгиха подаръци ,които и получавал Бай Тошо.
Това че са уникати и скъпи няма спор.Но обратната страна на медала-
каво е подарявал първият ни тогава държавник, на каква цена и за чия СМЕТКА???
И за да е хубаво ще припомня един стар виц:
Починал Др.Живков и учителката освободила ученицити ,като за домашно им дала да дойдат следващия ден на училище с предложение къде да бъде погребан
именитият им съгражданин???
Първото било - тук в Правец,защото направи много за града !
Второто - до гроба на Васил Коларов.край мавзолея на Г.Димитров.
Третото- да бъде балсамиран и да е вътре до Г.Димитров.та да го гледамие и него доката сме живи.
Четвъртото - защото е "Герой на СССР" и ленинец - кремиран и на стената край
мавзолея на Ленин.
Петото-Да бъде положен до Др.Ленин,като най - добрият марксист - ленинец
с огромен 35-годишен практически опит и написал на 30 тома научна литература за това.
Настъпват оспорвани дебати и не се стига до решение на този спор. И тогава
както винаги последен със закъснение в час влиза Иванчо.
Учителката пита: след като си закъснял домашно имаш ли?
Иванчо погледнал към черната дъска,прочел предложенията и казал:
За тезипредложения в къщи до бой стигнахме , но най накрая дядо след
третата ракия сложи край на спора.Той каза:
На всичките тевзи места може - само на едно място не може- В Йерусалим,
защото , който са го погребали там се е възкръснал!:))))))))
цитирай
160. pegas08 - Бързам и не схващам идеята!
04.10.2011 23:00
Цар Тошо си е цар, като останалите в историята.
Ние , мравките, можем само да дрънкаме напразно...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: chara
Категория: Политика
Прочетен: 6425705
Постинги: 279
Коментари: 11520
Гласове: 89145
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031