Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Архив
Постинг
10.05.2009 19:09 - СТРАХОВЕТЕ НА НОВИТЕ БЪЛГАРСКИ ДЕМОНИ
Автор: chara Категория: Политика   
Прочетен: 10108 Коментари: 45 Гласове:
8



     "ПУБЛИЧНОСТ" и  "ГЛАСНОСТ"  са страховете на новите български демони.     На 04.май 2009 г немският журналист Юрген Рот публикува в блога си  мое писмо до него, част от корес-понденцията ни. На следния интернет адрес, същото може да бъде прочетено, заедно с коментара на журналиста:
http://www.mafialand.de/Members/roth/lukoil-bulgaria-climate-of-fear-in-pravets    
     По-долу, публикувам превода.

     "Здравейте господин Рот!
Благодаря за писмото Ви!      Аз също се извинявам, че не Ви отговарям веднага, но събитията, които се случват тук, в България, в момента, са на границата на абсурда.      Както знаете вече на 14 ноември 2008 г участвах в предаването на г-н Коритаров по Нова ТВ, където потвърдих в пряк ефир, че написаното в книгата Ви за Правец е вярно и че имам факти за това, както и че Правец е частния град на Златеви. В интерес на истината трябва да ви призная, че като свърши предаването, казах на г-н Коритаров да очаква натиск от фамилията Златеви. Той не ми повярва и се смя искрено. Напразно. От началото на миналата седмица е упражнен невероятен натиск върху новите собственици на Нова ТВ от компанията “Лукойл” и лично от г-н Златев. Миналия четвъртък излезе една статия в жълтата преса – в. “Уикенд”, в която се твърди, че Коритаров е рекетирал Златев за пари. В статията има много противоречия и няма факти. В петък на обяд Коритаров беше уволнен, но Вие това го знаете вече. Валентин Златев дори намеси името на компанията “Лукойл”, в смисъл, че собствениците го подкрепяли напълно, което е малко… странно. Странно е също, че той не желае да предяви иск към Коритаров в съда, а настоява да бъде уволнен. Аз си мисля, че това се случва защото: 1.     В края на предаването си Коритаров каза че ще направи второ такова през идващата седмица, в което ще покани мен и кмета на общината /който е лице на Златев/ 2.     Златев не иска да се говори нищо за случващото се в Правец, а именно: -         Че фамилия Златеви са заградила над 10 000 дка частни гори и собствениците им не могат да ги ползват когато решат. За да стигнат до горите си те трябва да искат разрешение от Златев-баща, т.к. има бариери и огради, през които не може да се премине. Заградени са и горски и общински пътища. -         Че в средата на голф игрището, което строи фирма на Златев-баща “Тера Тур сервиз” има непродадени частни имоти. Собствениците на тези имоти не искат да ги продават. Те нямат достъп до собствеността си и върху тях се оказва невъобразим натиск. С тези имоти се разпореждат Златеви в нарушение на конституционното право за зачитане на частната собственост, а прокуратурата не предприема нищо, въпреки жалбите -         През терена на голф игрището има общински пътища, които също са затворени, гражданите нямат достъп до тях и те фактически са заграбени от Златеви -         В района на същото игрище има държавен язовир, чиято вода е източена с около 1 метър, освободените от нея земи са преобразувани като общински и продадени на Златеви. Въпреки, че язовира е държавен. Въпреки че има решение на Върховния Административен Съд, обявяващо нищожност на сделките на общината. -         В същия район има и гребна база на Техническия университет, до която достъпа е невъзможен. Златеви оказват натиск върху ТУ чрез МОН да се откаже от претенции към собствеността си. -         Фамилията има апетити към придобиване на 17 дка от терени на Техническия университет. Кмета на общината е упълномощен от общинския съвет да придобие безвъзмездно от държавата въпросните терени, след което, можем да очакваме продажба на Златеви. -         Началника на полицията и кмета на града ползват коли подарени от Лукойл. -         Случващото се с Топлофикация Правец е частен случай, на ставащото в града. Докато бях в студиото на Нова ТВ беше разрушен участък от 50 метра от най-дългата ни топлопроводна магистрала. Нито полицията, нито прокуратурата , нито строителния надзор реагираха. Също както и когато ни срязаха газопровода през лятото. 3.     Златев има подкрепата на президента Първанов и се чувства всемогъщ.      Вчера 24.11.2008 аз и Г.Коритаров участвахме в предаването “Дискусионно студио” на журналиста Велизар Енчев по телевизия СКАТ. Това е една от малкото ТВ на опозицията. Предаването трябваше да бъде 60 мин, но поради големия интерес продължи 180 минути на живо. Около 84% от зрителите гласуваха с смс-и в подкрепа на г-н Коритаров и против уволнението му. Г-н Енчев преди ефир ни каза, че същия ден от сутринта върху него лично и върху собственика на СКАТ ТВ е упражнен неимоверен натиск от Лукойл. По време на предаването в пряк ефир се включи Кеворк Кеворкян /някога той водеше едно предаване “Всяка неделя” по БНТ/ и се държа крайно арогантно, използвайки циничен уличен език, обиждайки водещия, гостите в студиото и защитавайки Златев.      Това което ми се струва, че се случва в момента у нас е следното: Един олигарх в лицето на Валентин Златев си позволява да нарежда на медиите да не говорят за онова, в което той е превърнал град Правец. Доколкото г-н Златев е изпълнителен директор на Лукойл България, фирма с голям рекламен бюджет, а и има подкрепата на Първанов, което е демонстрирано многократно, медиите предпочитат да си мълчат, да уволняват журналисти, но да запазят добрите си отношения с олигарха. Това е изключително опасно, т.к. дава усещане на хора като Златев за всепозволеност и безнаказаност. Коритаров бе уволнен за това, че аз изрекох на глас истината за първия частен град в България т.е. аз си позволих да оглася онова, което всички си говорят на ухо. И сега “гнева” на олигарха си излива върху него. И не само това. Демонстративно се показва на останалите медии и журналисти какво ще им се случи, ако си позволят да показват погазването на законите в държавата от хора, близки до най-високите политически нива в държавата. Това, което се случва в момента е абсурд. Снощи и Велизар Енчев и Г.Коритаров след предаването бяха стъписани. Те все още не вярват, че това което става е истина. И аз имам усещането, че сме в романа на Оруел “1984”, че цензурата възтържествува, а новите български демони показаха силата си.    Може би звуча твърде емоционално, но когато се погазва основно човешко право, правото на глас, на достъп до информация, а институциите угоднически мълчат … аз не мога да гледам спокойно отстрани.     Много ви моля, ако имате някаква въз-можност, помогнете ми да разкажем какво се случва в България днес с журналистите.    Ще ми бъде интересно да прочета какво мислите за случващото се." 

     Имащите търпение да изчетат целия текст, вероятно вече имат отговор на въпроси  като тези:
     - защо в действителност бе уволнен журналиста Г. Коритаров
     - защо в медийте нищо не се пише и говори за Правец
     - защо мълчат журналистите.
 


Тагове:   Правец,


Гласувай:
8



1. haralanov - Добре дошла!
10.05.2009 19:17
Приятно ме изненадваш!Винаги чета текстовете ти с удоволствие!
цитирай
2. anonymous1212 - Добре дошла!
10.05.2009 19:21
Честно ОЧАКВАХ и ВЯРВАХ, че ще се върнеш!
цитирай
3. анонимен - Изразходване на държ. средства в Правец
11.05.2009 10:14
Забравила си да разкажеш, как се провеждат търговете по ЗОП и и НВМОП в Частния град, но той кмета на града си разказва сам /видео/

http://photofile.ru/users/hrabriya_shivach/video/v956488bb76/view/
цитирай
4. an200 - Изпитвам уважение към Вас
11.05.2009 20:43
за смелостта Ви!)
цитирай
5. chara - @ an200
11.05.2009 21:24
:)))
цитирай
6. buket - Страх ме е..
13.05.2009 15:00
да не откача:)
цитирай
7. merita - Ще ми се да вярвам, че силата на сл...
13.05.2009 17:40
Ще ми се да вярвам , че силата на словото ще е по силна от силата на власта и парите , но честно казано се съмнявам при сегашната ситуация.Морала на сегашната олигархия е рака на днешната демокрация!Поздрав!
цитирай
8. zaw12929 - Този Златев не е ли шеф на Лукойл, ...
14.05.2009 00:54
Този Златев не е ли шеф на Лукойл, която не е държавна фирма, а фирма на друга държава. Не се съмнявам в другите факти. Но какво ще помогне Рот в този случай не разбрах. По добре да се пише направо в Брюксел. Сега му е времето
цитирай
9. chara - @ buket има сигурно и по-страшни неща,
14.05.2009 09:11
но те не стигат до публичното пространство, защото, който даде гласност на подобни безобразия , следва "пошляпване" през ръчичките /най-малко/!
цитирай
10. chara - @ zaw12929 Брюксел знае от 2007 г за случващото се,
14.05.2009 09:16
и еврокомисарите по енергетика и околна среда поискаха от наши институции обяснение. Нямам идея обаче, как българските чиновници са "замазали" случая, а те това го умеят, макар напоследък да не им вярват много, много.
цитирай
11. chara - @ merita Едно не може да се отрече
14.05.2009 09:23
и то е, че словото е силно!
Иначе защо му трябваше на Златев да уволнява журналиста Коритаров?
Въпросът е, че не е достатъчно силно поради липса на подкрепа от гражданско общество.
цитирай
12. flyco - ...
14.05.2009 15:51
Здравей С!
Това, което си постнала се случи преди време. Предполагам, че развитие няма. Да питам защо ще е цинично. Ако приемаш съвет, пиши само за събития, които могат да бъдат нееднозначно доказани в съда със съответни документи. Със сигурност ти се следи всяка дума така че не давай козове в ръцете на противниците си.
цитирай
13. chara - @ flyco Здравей fly :)
14.05.2009 21:29
Прав си, това което съм постнала се случи преди половин година. Провокира ме Юрген Рот, който ми прати мейл с линк към блога си, в който бе "огласил" мое писмо до него. След като въпросното писмо вече го имаше в немския нет, реших, че ще е коректно да го има и в българския.
Към съвета ти се отнасям с респект!
Що се отнася до последното: да, така е! Знам!
цитирай
14. анонимен - Do Fly ot STB
15.05.2009 17:20
Съветът, който давате, да се пише само при наличие на категорични документи, не върши работа. Това не е работа а на прокуратурата. Пък и нали наскоро гледахме как документи, които по всички правила на Европейски съд са неопровержими , не се зачитат от съда. Ни от търновски , ни от варненски.....
И като и се следи всяка дума - какво? Да седнем да мълчим ако подозираме, че има нещо нередно?
Човек пише, защото не иска подозренията му да се погледнат, от която институция трябва. А не за да измести прокуратура и съд. И като си казва подозренията и опасенията или известните му факти, то това си е само за наша тражданска консумация. След като полицията може да си борави с "оперативно интересни лица" и да има "ккриминално проявени" без присъди, защо да няма и морално заподозрени?
Ако си мълчим и не се обаждаме, до къде ще ни докарат.

Чара, радвам се че пишете! Поздравления.
цитирай
15. анонимен - Извинения за множеството право...
15.05.2009 17:26
Извинения за множеството правописни грешки. Не съм свикнал да пиша в блогове. Ще трябва да се регистрирам. Чувал съм, че само така може да се прави корекция. СТБ
цитирай
16. chara - до СТБ
15.05.2009 22:56
Ако често посещаваш това виртуално пространство, идеята да си направиш регистрация, не е лишена от смисъл. Най-малкото - ще можеш да коригираш грешките! :)))
А може и да се изкушиш да напишеш нещо?!!
Успех!
цитирай
17. yuliya2006 - БЕШЕ ПЪРВАТА ДАМА С РАЗМАХ, КОЯТО ...
16.05.2009 09:15
БЕШЕ ПЪРВАТА ДАМА С РАЗМАХ, КОЯТО ЗАБЕЛЯЗАХ ТУК...ИМА НАДЕЖДА ЧЕ ЖУРНАЛИСТИКАТА Е ВСЕ ОЩЕ ЖИВА...
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
18. chara - @ yuliya2006 Благодаря за милите думи!:)
16.05.2009 12:51
Само не разбирам, защо споменавате журналистиката?!!
Аз не съм журналист.
Вълшебен слънчев ден! :)))
цитирай
19. yuliya2006 - КАКВАТО И ДА СИ. . . ПРОСТО ДАМА С Р...
16.05.2009 22:26
КАКВАТО И ДА СИ...ПРОСТО ДАМА С РАЗМАХ И СИЛА!
С ОБИЧ ДЖУЛИЯ БЕЛ
цитирай
20. chara - @ yuliya2006 :)))
17.05.2009 08:50
Благодаря за милите думи още веднъж!
Слънчеви усмивки за теб!
цитирай
21. lado - позорът за европа
17.05.2009 09:57
това е за сега ,да видим дали можем да удивим европа с нови постижения или те просто ще се уморят
цитирай
22. chara - @ lado те сякаш се измориха?!!
17.05.2009 10:05
На всеки три дни чудо /разбирай скандал/ е прекалено ... дори за такава "стара" дама като Европа, която е видяла и преживяла какво ли не.
цитирай
23. анонимен - бе направо им се повръща от нас, но за ...
17.05.2009 10:22
бе направо им се повръща от нас ,но за да ни търпят ,явно има причина - и понеже причината е или жена ,или пари - разбирай итереси ,аз съм сигурен че са набъркани и техни политици и мръсни пари ,и си ги препират ....
цитирай
24. realist - ВЪЗХИЩАВАМ ВИ СЕ!
19.05.2009 08:47
И не че трябва да се примиряваме, но за съжаление управляващите се правят, че незабелязват и не вземат съответните законови мерки. Смятам, че повечето граждани там трябва да покажат своята активна гражданската позиция. Всъщност и в нашия град стават много странни неща, за които си мислят, че не забелязваме и ни лъжат, и си мислят, че им вярваме. За щастие нямаме такива голями босове в нашия град. Освен ако изключим грандомана Лъчезар Цоцорков, който се е самовъзкачил на трона и се смята за царя на града и се опитва да се намеси във всяка една сфера. Но до всичко, до което той се е докоснал е повехнало вече.
цитирай
25. chara - @ realist Управляващите, особено през последните
19.05.2009 09:51
години, са част ог т. нар. "разпределителна коалиция" и е в техен интерес НИЩО да не предприемат, НИЩО да не се случва, никой за НИЩО да не ги пита, никой за НИЩО да не им търси отговорност ... но и най-високия праг на търпимост, рано или късно бива преодолян.
Мисля си, че скоро ще капне капката, която ще прелее чашата и тогава ...
цитирай
26. realist - Както написах в моя блог
20.05.2009 16:49
Нека се спасим от „героите-депутати”! Да им помогнем на 5 юли да отидат в „заслужена” почивка, като не гласуваме за подобни лица, описани с техните „достойнства”. Да спасим и тях най-вече, от морални угризения, че не са направили НИЩО ЗА НАРОДНОТО БЛАГО!!!
цитирай
27. chara - @ realist Оооооо,
20.05.2009 23:25
„героите-депутати” , "миличките" нямат скрупули!!!
Те нямат нищо "против" да гласуваме "за" тях!
цитирай
28. gothic - Аз знам
22.05.2009 11:58
изхода - активност на изборите в границите на 55 - 65 % и е ясно, че този и още много такива тикви изведнъж ще останат като риби на сухо....
цитирай
29. lado - Няма нищо друго, което да гарант...
22.05.2009 12:25
Няма нищо друго, което да гарантира, че БСП и ДПС ще останат във властта още дълги години, освен този наличен лидерски състав в така нареченото дясно. Мисля, че Станишев се събужда със сатанинската си усмивка всяка сутрин и щастливо наблюдава заедно с приятелчето си Росен Карадимов тази прекрасна за тях ситуация. Никой не иска от тах дебат за демокрацията и закона. Ще си говорели с тях за икономика! Кой точно? Посочете ми някой от така наречената десница, който да е в лидерска позиция и нещо да е правил практическо в икономиката. В най-добрия случай, са правели дисертации по политикономия или са се титлосвали по някой от доминираните от БСП кадри ВАК-ове. Това е гротескната истина.
Няма действащи капиталисти, няма плащане на данъци, няма нито един нос, който е помирисал реална икономика вдясно. Само тук-там по някой олигарх, който е натрупал пари точно по същия начин, както колегите си олигарси от БСП - квотата, които безспорно са лидерите в тази класация.
цитирай
30. chara - @lado Ситуацията е гротескно отчайваща ...
22.05.2009 13:17
Е, поне аз така я виждам!
На фона всичката предистория, стари компрометирани муцуни, ежедневни корупционни скандали, олигарси, мутри и прочие ... призив "да върнем мечтите на хората", отправен от Надето Михайлова ми звучи най-малкото ... цинично!
Това е коментар с днешна дата. А утре ... знам ли за какво още ще ни призоват, обещаят и т.н.
цитирай
31. realist - Вече е трудно "да се върнат и усмивките на хората"
22.05.2009 15:08
Предпочитам да не мечтая, а да живея като "истински човек" в реалния свят. Отчайваща е и картината с подрастващото поколение. Една голяма част от тях нямат цел и не знаят за какво живеят. Натоварени с проблемите на родителите, които се опитват да оцеляват и невъзможността да задоволяват потребностите на семейството ги кара да ограничават децата си, в които вече се е стаила мисълта и задават въпроса "Аз не знам и защо живея?". Този въпрос го задават голям % деца, а и на мен също ми беше зададен. Потръсващо е нали? Не трябва да позволяваме да се таят такива мисли в "малките им главици". Ето мисля, че точно затова трябва да се борим! За да има самочувствие подрастващото поколение, за да живее наистина като европеец и да знае, че има някаква цел в живота и да продължава да се бори.
цитирай
32. lado - по-добре аз не мога да го кажа
22.05.2009 20:20
Обществото ни е толкова обезверено и в него върлуват такива демони на лъжата, че и Спасителят да слезе на земята в България, ще бъде хулен и отхвърлен. Толкова дълго живеем в лъжи, че вече не сме способни да вярваме, че има бъдеще различно от настоящото. И за да сме сигурни, че нищо няма да се промени, продължаваме да даваме съдбата си в ръцете на садистични прикрити диктатори като Георги Първанов, на същите такива кандидат-диктатори като Бойко Борисов, на прото-фашисти като Волен Сидеров, на ориенталски тарикати като Ахмед Доган, на замаяни и бягащи от срамното си минало (и те незнаещи какви са) като Иван Костов, на хитри и коварни гладни да заграбят вече заграбеното от предните им бащи като Сергей Станишев. Трябва да спомена и хора като Андрей Райчев, Кънчо Стойчев, Божидар Димитров, Иван Кръстев, Иво Прокопиев, Цветелина Бориславова, Светослав Божилов, Славчо Христов, Георги Гергов, Васил Божков, Красимир Гергов, Христо Ковачки, Богомил Манчев, Чавдар Чернев, Иван Драшков, Любомир Павлов, Любен Гоцев, Маджовци, Маргиновци, Пехливановци, цялата гилдия от услужливи псевдожурналисти и псевдомедии и кой ли още не. Пропуснатите да се смятат за споменати...
Стефан Гамизов
цитирай
33. chara - @ lado Съгласна съм с казаното от Стефан Гамизов
23.05.2009 10:13
Макар да сме водили много разговори с него, не останах с впечатление, че има идея как да се измъкнем от тресавището, в което сме затънали ...
цитирай
34. анонимен - има как, ама няма кой-просто сме ...
23.05.2009 11:14
има как ,ама няма кой-просто сме безпомощни свидетели на безкрайната агония на нацията - вече няма даже и нация - разделението на прослойки ,групи по интереси ,дори професионалните съсловия са раздробени до най-малките частици - никакви надежди .Бегане му е майката - или изолация в обезлюдените села и там да се оцелява на принципа на естествения подбор.Липсата на общество предопределя и липсата на обществено съзнание .Най-после видях,чи амишите може би имат право...
цитирай
35. lado - lado
23.05.2009 11:25
аз съм анонимния,извинения
цитирай
36. tomich - chara, моите поздравления...
23.05.2009 21:40
за смелата ти гражданска позиция !!
Много истински и верни неща се казаха дотук, които касаят миналото и настоящето. Но аз си задавам въпроса: Добре де, какво да правим отсега нататък? Да скръстим ръце, да се примирим и да наблюдаваме безучастно как ще се развият близките и далечните събития ? или да се надяваме че може би ей така, случайно от общия хаос в скапаната държава туку виж нещата се организирали и подредили от самосебе си? Е, няма да стане такова чудо! На кого да се надяваме? Ако я караме така, един наляво, друг надясно, трети си дига капата и се самоизолира в някое безлюдно местенце, за да изчака оттичането на "Потопа" и да оцелее на принципа на естествения подбор, нещата ще станат още по-трагични и невъобразими! Аз казвам така: в подобни случаи, когато всички сме обкръжени от хаоса и неопределеността, при почти пълна липса на яснота за бъдещето на държавата и нацията, единственият относително правилен ход, който трябва да направи нацията, всички ние, гражданите на България, е да упражним правото си на глас! Вярно, цари пълна неизвестност за кого или кои да гласуваме, но има само два статистически значими ( в смисъл на резултат) варианта: вот за левица и вот за обединена десница. Признавам, и двата варианта крият рискове, но когато вече имаш една пълна четиригодишна информация за негативни последствия от левия вот и почти липсва актуална информация за десния вот, нека всеки прецени къде е по-големия риск. Аз лично не бих искал за още четири години да ме въртят и манипулират с маша като горещ къс желязо между чука и наковалнята...
цитирай
37. lado - tomich,
24.05.2009 01:08
твоите размишения не водят до правилните изводи- но това е според моите размишления.Давам прост пример -ако гласуваме всички 100 % нашите гласове ще имат следното рапределение........ това се нарича преадставителна извадка ....ние се разпределяме пропорционално ,както,ако бяхме гласували ...всичките- значи представителната извадка с най-голямо значение са самите избори.Не си мислете ,че тези ,които не гласуват,са онези,които ще гласуват за нас
цитирай
38. siikastation - Добре дошла
30.05.2009 15:30
Добре дошла
цитирай
39. chara - @ siikastation :)
30.05.2009 18:41
За мен е удоволствие!
цитирай
40. bimbo163 - Поздрави и подкрепа в непримири...
30.05.2009 21:05
Поздрави и подкрепа в непримиримческите действия...заслужава си да се бори човек за истината и достойнството....мълчанието е съгласие и примиренческо робско житие...
Подкрепа морална от мен и пожелания за успех в борбата с отрицателните реалности в страната ни!!!!!
цитирай
41. chara - @ bimbo163 Благодаря за милите думи!
31.05.2009 00:45
:)))
цитирай
42. stoni - Капка по капка, чиста капка по ка...
03.06.2009 20:04
Капка по капка, чиста капка по капка, прозрачна капка след капка...и така...времето е пред нас...живи и здрави.
цитирай
43. chara - @ stoni Така е!
04.06.2009 09:33
Дано мислещите като теб стават повече!:)
цитирай
44. dimitarf - евалата
17.06.2009 18:53
вив ля резистонс!!!
вив ля революсион!!!
цитирай
45. stef10201 - Възхищавам Ви се
11.11.2009 21:03
ПОЗДРАВЛЕНИЯ!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: chara
Категория: Политика
Прочетен: 6425865
Постинги: 279
Коментари: 11520
Гласове: 89145
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031