Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2017 07:27 - НОКТЮРНО НА ГАРА МЕЗДРА
Автор: deleted-4udovi6teto Категория: Поезия   
Прочетен: 2644 Коментари: 14 Гласове:
20


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

... когато ти нанякъде изчезна 
с букетчето ми пролетни цветя, 
и трети коловоз на гара Мездра 
внезапно подир влака опустя, 
и лудият дойде с акордеона – 
изпя ми трижди „Матушка моя”, 
и дишаше мангалът на перона 
в торбичка с ацетонова боя, 
от скапаните гарови кенефи 
в душата ми започна да вони, 
и гледах как стрелочникът се кефи 
на вестничето с жълти новини, 
и бирата на „Lafka”-та бе топла, 
закучи се и следващият стих, 
а ти в купето сигурно се кротна 
с книжлето, що за тебе съчиних? – 
из небесата – Божии палати, 
бях пътник, спрял на късния ти праг...

Мъжът на Мездра, който те изпрати – 
и дълго маха подир твоя влак.

    



Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - никой още не ти е казвал, че си велик, ...
22.04.2017 09:03
никой още не ти е казвал, че си велик, нали :)
цитирай
2. pvdaskalov - * ! *
22.04.2017 09:03
Носталгично-комично-оптимистично... Съмняваш се за третата оценка? А кой написа "с книжлето, що за тебе съчиних"? Пожелавам ти още по-често да махаш за сбогом на перона, но всеки път да връчваш по една нова книга за из път...
Ей, чичовото, такива образи си насвяткал нощес, че ми иде да ида на гара Мездра да проверя наистина ли ги има. И какво Слънчице е изгряло в момента! Двамата с него ме развеселихте. Благодаря!
Без подпис... Да не би да имаш сто чичовци!
цитирай
3. yotovava - е, велик си :)
22.04.2017 09:03
е, велик си :)
цитирай
4. yotovava - и не само велик - Божествен си :))...
22.04.2017 09:04
и не само велик - Божествен си :)))))))))))
цитирай
5. yotovava - Дали се събудиха полигоралните, за ...
22.04.2017 09:04
Дали се събудиха полигоралните, за да прочетат?
цитирай
6. deleted-4udovi6teto - никой още не ти е казвал, че си велик, ...
22.04.2017 09:04
yotovava написа:
никой още не ти е казвал, че си велик, нали :)

Не? И се чудя защо! :-))))))))))))))
Чу
цитирай
7. deleted-4udovi6teto - Носталгично-комично-оптимис...
22.04.2017 09:09
pvdaskalov написа:
Носталгично-комично-оптимистично... Съмняваш се за третата оценка? А кой написа "с книжлето, що за тебе съчиних"? Пожелавам ти още по-често да махаш за сбогом на перона, но всеки път да връчваш по една нова книга за из път...
Ей, чичовото, такива образи си насвяткал нощес, че ми иде да ида на гара Мездра да проверя наистина ли ги има. И какво Слънчице е изгряло в момента! Двамата с него ме развеселихте. Благодаря!
Без подпис... Да не би да имаш сто чичовци!

Някой ден, като минаваш през гара Мездра, ще видиш всичко, що събрах на стих тук, Чичо Пепи, не съм излъгал в ни един свой ред.
Благодаря!
Чу
цитирай
8. deleted-4udovi6teto - е, велик си :)Край, повече не п...
22.04.2017 09:09
yotovava написа:
е, велик си :)

Край, повече не подлежи на обсъждане! :-))))))))))))
Чу
цитирай
9. deleted-4udovi6teto - и не само велик - Божествен си :))...
22.04.2017 09:11
yotovava написа:
и не само велик - Божествен си :)))))))))))

Щом си рекла, тъй е! :-)))))))))
Чу
цитирай
10. deleted-4udovi6teto - Дали се събудиха полигоралните, за ...
22.04.2017 09:12
yotovava написа:
Дали се събудиха полигоралните, за да прочетат?

Травеститката с вълнения клин и с пеликанската гуша е тук от 5 заранта... :-))))))))
Чу
цитирай
11. pvdaskalov - * 2 *
22.04.2017 09:18
4udovi6teto написа:
pvdaskalov написа:
Носталгично-комично-оптимистично...
..........................
Ей, чичовото, такива образи си насвяткал нощес, че ми иде да ида на гара Мездра да проверя наистина ли ги има. И какво Слънчице е изгряло в момента! Двамата с него ме развеселихте. Благодаря!
Без подпис... Да не би да имаш сто чичовци!

Някой ден, като минаваш през гара Мездра, ще видиш всичко, що събрах на стих тук, Чичо Пепи, не съм излъгал в ни един свой ред.
Благодаря!
Чу

Засега по-лесно ми беше да проверя значението на "ноктюрно", чичовото. Виж какво докопах:
"Съвременникът на Шопен и Лист Шарл Ролина описва как изпълнението на едно ноктюрно от Шопен за малко не скарва двамата гении:

Шопен свиреше рядко. Лист, за разлика от него, свиреше винаги, добре или лошо. Една майска вечер между 11 ч. и полунощ, обществото бе събрано в големия салон. Лист свиреше едно ноктюрно от Шопен и, според обичая си, го украсяваше, примесвайки трилери, тремоло, които не се намираха там. Няколко пъти Шопен бе дал признаци на нетърпение; най-сетне, престанал да се въздържа, се доближи до пианото и каза със своя бавен английски:
- Умолявам те, драги мой, ако ми оказваш честта да изсвириш моя творба, свири, което е написано, или по-добре свири нещо друго. Единствено Шопен може да променя Шопен. - Е, добре, свири го сам! - каза Лист, изправяйки се засегнат. - "Volontiers" (На драго сърце), отвърна Шопен.
В този момент, лампата биде изгасена от една зашеметена нощна пеперуда, изгорила крилете си на нея. Хората искаха да я запалят.
- Не!, провикна се Шопен; напротив, изгасете всички свещи. Лунната светлина ми е достатъчна.
Тогава той свири. Свири цял час. Да ви кажем как, е нещо, което ние не искаме да опитваме. Аудиторията, в екстатично мълчание, едва се осмеляваше да диша, и когато очарованието достигна своя край, всички очи бяха навлажнени от сълзи, особено тези на Лист. Той прегърна Шопен и се провикна:
- Ах, приятелю мой, ти имаше право. Произведенията на гений като теб са свещени; да се изменят е профанно. Ти си истински поет, докато аз съм само един еквилибрист(saltimbanque)." (из презираното от някои келеши Уики)
цитирай
12. deleted-4udovi6teto - Носталгично-комично-оптимис...
22.04.2017 09:21
pvdaskalov написа:
4udovi6teto написа:
[quote=pvdaskalov]Носталгично-комично-оптимистично...
..........................
Ей, чичовото, такива образи си насвяткал нощес, че ми иде да ида на гара Мездра да проверя наистина ли ги има. И какво Слънчице е изгряло в момента! Двамата с него ме развеселихте. Благодаря!
Без подпис... Да не би да имаш сто чичовци!

Някой ден, като минаваш през гара Мездра, ще видиш всичко, що събрах на стих тук, Чичо Пепи, не съм излъгал в ни един свой ред.
Благодаря!
Чу

Засега по-лесно ми беше да проверя значението на "ноктюрно", чичовото. Виж какво докопах:

Благодаря, Чичо Пепи, че припомни на културната аудитория тук този знаменателен случай с двамата Титани!
Пък който разбрал, разбрал.
Светли почивни дни!
Чу
цитирай
13. deleted-4udovi6teto - Трябва да си голям копук, за да кесиш в един хакнат сайт по цял ден и по цяла нощ в нечий блог, егати отвратителната яловица...
23.04.2017 20:50
20:11 - rosiela
17:24 - rosiela
16:31 - rosiela
16:17 - vedrina
14:07 - rosiela
12:27 - rosiela
10:47 - emocionalnost
10:08 - loop1
09:37 - rosiela
07:29 - rosiela
06:44 - barin
22.04 22:53 - krassko
22.04 22:44 - joahn
22.04 21:47 - rosiela
22.04 21:12 - yolo39
22.04 18:32 - rosiela
22.04 18:32 - rosiela
22.04 17:15 - apostapostoloff
22.04 16:51 - rosiela
22.04 16:34 - rosiela
цитирай
14. redabyss - Не може да бъде.....
23.04.2017 23:53
Не може да бъде.....
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: deleted-4udovi6teto
Категория: Поезия
Прочетен: 9346814
Постинги: 2274
Коментари: 37980
Гласове: 26838
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031